Stejně jako většina ostatních japonských automobilek, také Subaru se v prvních letech produkce věnovalo zejména nejmenším přepravníčkům, které by mohly poválečné zbídačené Japonsko klečící na kolenou postavit zpět na nohy. Prvním zásadním modelem historie je tak kei car zvaný 360, jenž se představil v roce 1958 a na trhu vydržel dlouhých 12 let až do roku 1971. Za tuto etapu Subaru vychrlilo zejména na domácí trh 392 tisíc těchto berušek. V roce 1968 to byl také první model, se kterým se vylodilo na americký trh, ale prodeje v zemi uvyklé full-size křižníkům skončily fiaskem. Mimo jiné i z důvodu, že 360 bylo magazínem Consumer Reports označeno jako nejnebezpečnější vozidlo v Americe. Poněkud ‚vykradený Fiat 500‘ byl navíc dle dobových článků docela mizerným vozem, i pokud od bezpečnostních aspektů zcela odhlédneme. O pohon se staral dvoutaktní dvouválec o výkonu 22 koní umístěný na zadní nápravě, který spíše dokázal způsobit posádce parkinsonovu chorobu, než popohnat vozítko směrem vpřed. Kritice musely čelit i jízdní vlastnosti, kdy nezatížené auto se silnými pozitivními odklony zadních kol vykazovalo sklony k nenadálému motání veselých neřiditelných piruet. Přes sporné automobilové kvality se však model 360 zasloužil o obchodní úspěch a také povědomí světa o existenci Subaru.
načítám data...
Poslední komentáře
- Sato, Proč čínská auta nedobyla Evropu
To len kecaju, kolegovy teraz vyrobili superba za kvartal. Moj bol do pol roka. - ransom, Proč čínská auta nedobyla Evropu
Na druhou stranu: U Škodovky zaplatíš zálohu, pak půldruhýho... - Opelfahrt, Proč čínská auta nedobyla Evropu
To ano, Lantra, Sonata, Nubira, Leganza určitě měly výbavu... - Curdin, Proč čínská auta nedobyla Evropu
Vidíš a já byl uz cca před třiceti roky ma jedný autovýstavě,... - kotzitzaq, Proč čínská auta nedobyla Evropu
Neřekl bych, že se vývoj Korejců a Japonců nějak zásadně... - beastar, Proč čínská auta nedobyla Evropu
Jinak článek skvělá práce. Chtěl sem to komentovat. Je to vlastně... - beastar, Jaguar XJ40 3.6 - na den britským aristokratem
Skipper: Konkrétně prostě tahle auta mi opravdu přijdou trochu... - beastar, Jaguar XJ40 3.6 - na den britským aristokratem
Skipper: Když ji miluješ, není co řešit. Já mám jiný... - Josephus , Autíčkářův týden: Nový bestseller...
"Přesto jsou její cíle odvážné a nesmělé."... - beastar, Proč čínská auta nedobyla Evropu
Já s tebou souhlasím. Jen ty mobily to je špatný příklad.... - Jaromír Soukup, Jaguar XJ40 3.6 - na den britským aristokratem
Jasný. Pro mě to byla s Jaguarem první zkušenost, to bude... - Jenda_K, Jaguar XJ40 3.6 - na den britským aristokratem
Stran toho vnitřního prostoru souhlasím, se svými 188cm a 105 kg si auto... - Sch, Proč čínská auta nedobyla Evropu
Velmi hezky napsáno, Korejci a Japonci se celou dobu snaží... - Skipper, Jaguar XJ40 3.6 - na den britským aristokratem
Jojo, tak nějak to auto vnímáš, když jej vlastníš relativně... - Jan Machač, Proč čínská auta nedobyla Evropu
No ony se ty škodovky do těch fleetů už nějak... ;-)
Poslední inzeráty
Ford Mustang Manual, Convertible, V ČR!
1969 rok výroby
260 koní výkon
5 000 ccm objem
Buick Riviera
1974 rok výroby
220 koní výkon
7 450 ccm objem
Lincoln Town Car
1977 rok výroby
220 koní výkon
7 500 ccm objem
Chevrolet Suburban K10 , 4x4
1984 rok výroby
300 koní výkon
5 700 ccm objem
Rušné diskuse
- Autíčkář se ptá: Kdy jste objevili Ameriku vy?
88 komentářů - Bazarový snílek: Bez střechy levně
47 komentářů - Nejnepochopitelnější závady, jaké se vám přihodily
41 komentářů - Ptejte se: Auto pro celou rodinu
39 komentářů - Mazda 2 Skyactiv-G - 90: Dlouhý převod dojmu vládne
35 komentářů - Jaguar XJ40 3.6 - na den britským aristokratem
34 komentářů - Kia Sportage 1.6 T-GDI MHEV: Z vyzyvatele šampionem
32 komentářů - Dacia Jogger Essential: Co nejvíc auta za co nejmíň peněz, prosím
31 komentářů
30. dubna 2022, 18:28
0
Kolikátky kola to mělo ?