Saab 9-5 byl již plně vyvinut pod dohledem tehdejšího vlastníka automobilky – koncernu General Motors – přesto však byl stále velmi severským a velmi osobitým automobilem velkých tlačítek, vysoce pohodlných sedadel, potentních turbomotrů a předních kol marně hledajících trakci při plném boostu. Tedy, typickým Saabem. Jen ta platforma pochází od GM.
To však nic nemění na tom, že 9-5 byla od začátku velmi pohledným automobilem s elegantní karoserií. Dnes již můžeme říct, že i velice nadčasovou. 9-5 vypadá svěže a mladě i po více než 20 letech od představení. Pod kapotou seveřana nenajdete vyloženého slabocha. Základní 2.0t nabízel 150 koní, vrcholné čtyřválce B235R nabízely až 260 koní. Diesely 2.2 TiD a 3.0 TiD původem od Opelu se sice prodávaly v nemalých počtech, ale když Saaba, tak určitě s kopající jednotkou řady B.
Díky dvěma faceliftům vydržel model 9-5 v nabídce až do roku 2009. Sklonek modelu bohužel předznamenal i sklonek automobilky. V posledním předsmrtném vzepětí pod křídly Spykeru se v roce 2010 jako meteor blýskne nová generace 9-5, aby kvůli finančním potížím v mžiku pohasl a s ní celý Saab.