načítám data...

Russo-Balt-Kégresse

22. října 2020 0 komentářů

Tentokráte si uděláme pořádný výlet do historie. Nepůjde ani tak o konkrétní vůz, nýbrž o fascinující příběh jednoho nápaditého francouze. Adolphe Kégresse se ve svých 26 letech přestěhoval z rodné Francie do Petrohradu, kde se stal osobním šoférem ruského cara Mikuláše II. Už to samo o sobě by stačilo na zajímavý život. Jenže Adolphe byl člověk vynalézavý, a tak řešil nedostatečnou průchodnost auotmobilů značky Russo-Balt vynálezem pásového podvozku. Nejdříve na bubny natáhl velbloudí kůži, čímž vybavil model Russo-Balt C24-30 Double-Faeton, který můžete vidět na fotografii. Později zjistil, že mnohem lepším materiálem pro pásy je pryž (možná v Rusku začali docházet velbloudi), kterou využil dodnes dochovaný Kégresse-Rolls-Royce, připomínající nacistický polopásový náklaďák. Kégresse ve svých konstrukčních pokusech pokračoval celý život a po Velké Říjnové Revoluci uprchl do rodné Francie, kde stál za vznikem polo-pásových vozů Citroën a těžkých tahačů belgické firmy FN.

Podívejte se na další auta dne

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Buďte první, napište komentář!


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem