Na počátku 90. let chtěl Renault postavit další auto k vyzdvihnutí svých sportovních aktivit, něco jako bylo slavné R5 Turbo. Koncepce s motorem uprostřed a pohonem zadních kol byla zachována, karoserie se však již nepodobala hatchbacku, ale pravým závodním autům bez střechy. Dvoulitrový atmosferický motor z Clia Williams s výkonem 150 koní řval svým čtyřválcovým jekotem za vašimi zády, dokázal auto popohnat na stovku za 6,5 sekundy a vy jste si užívali novou dimenzi Renaultu. Rychlost vozu vám nikdy dech nevzala, citlivost řízení a ovladatelnost však ano. Spyder zaslouženě přitahoval pozornost kamkoliv přijel. Moderní design přídě, obrovské nasávací otvory na boku, dvoubarevné provedení, ochranná tyč za řidičem – vlastnictví takového Renaultu se stávalo snem mnoha lidí. Po roce a půl byl však jeho prodej zastaven a dnes se z něj pomalu stává ceněná klasika.
Podívejte se na další auta dne
Komentáře
Buďte první, napište komentář!


