Tohle není “jen” obyčejné MG Metro 6R4. Jedná se o homologační sérii, která nemá stejný třílitrový šestiválec, který později dostal půl litru objemu a dvě turba navíc, aby mohl pohánět nejrychlejší auto své doby – Jaguar XJ220, ale jinou třílitrovou atmosferickou V6, která vznikla zkrácením osmiválce Rover o dva válce. I tak dodává na všechna čtyři kola slušných 250 koní. Závodní 6R4 vyprodukovaly až 400 koní.
Vzhled závodního Metra je jednoduše okouzlující, ať už se jedná o obrovské sání na boku auta, které přivádí vzduch k před zadní nápravou umístěnému motoru, nebo o radlici na předním nárazníku, ze které by se komisařům EU pro bezpečnost chodců na cestách udělalo špatně. Vypadá to, jako by původní Metro začalo brát steroidy a ještě si pro zvýraznění svalů stříklo pod lak pár litrů oleje.