Víte, co je dodnes jeden z nejběžnějších dopravních prostředků v jihovýchodní Asii? Je to rikša. Jenže taková rikša má spoustu nevýhod, je docela pomalá, je poháněná silou 1hp (což v tomto případě znamená human power) a její jízdní vlastnosti v zatáčkách jsou silně ovlivněny mírou ošoupání cviček nasazených na pohonné jednotce. Dnes kultovní tříkolka Mazda-Go se stala prvním motorizovanou rikšou světa. Kombinace motorky a malého náklaďáčku byla velmi praktická a užitečná a na svou dobu také nadstandardně spolehlivá. Ačkoliv poháněna pouze malinkým jednoválcem s integrovanou převodovkou, vynikala v přeplněných asijských městech zejména svou obratností a nosností a stala se tak vítaným společníkem mnoha Indů a Japonců, kteří s ní daleko lépe zvládali protloukání se každodenním životem. Mazdago vydržela ve výrobě 26 let, vznikla spousta variant a také spousta podobně koncipovaných následníků různých značek. Kdyby Go nedosáhlo úspěchu, pravděpodobně by nikdy žádný další dopravní prostředek od Mazdy nevznikl.
Podívejte se na další auta dne
Komentáře
Buďte první, napište komentář!


