Vraťme se na chvíli do ranných let šedesátých, kdy Mazda teprve objevovala svět produkce aut. Vyrábět 10.000 automobilů ročně na počátku 60. let bylo pro automobilového greenhorna z Japonska jako žít sen. V Hirošimě se o takovou porci postaral model Familia, v Evropě známý jako 323. První generace byla představena už v roce 1963 a svou všestranností a praktickými karoseriemi zaujala domácí zákaznictvo natolik, že si pro sebe uzmula téměř polovinu prodejů svého segmentu a posunula automobilku vstříc zářným zítřkům. Třetí generace pak byla prvním modelem speciálně navrhovaným také pro náš stařičký kontinent. Do automobilových věčných lovišť ji po osmi generacích odvedla v roce 2003 až nastupující Mazda 3. Za 40 let Familia dokázala nabídnout nejen prakticky zaměřené variace na kompakty. Že se pod kapotou zjevil wankel snad ani nemusím říkat. V rámci Evropy jsou ale zajímavější jiné verze. Třeba 323 GTX páté a šeté generace, alias homologační hothatche pro rally s potentními turbomotory a pohonem všech kol. Nebo 323F generace šesté, která pobláznila svýma mrkacíma očima nejen české podnikatele, kteří se v porevoluční euforii vrhali oděni ve fialová saka a pestrobarevné kravaty nasát dary kapitalismu. No a dvoulitrový šestiválec v eFku generace následující stál také za to. 323 alias Familia každopádně byla po dlouhou dobu páteřním automobilem celé značky, který se dobře prodával po celém světě.
načítám data...
Podívejte se na další auta dne
Komentáře
Buďte první, napište komentář!
Poslední komentáře
- Trinom, u blogu AKTUALIZACE 2024 : Smolíkova...
Smoldo, dva postřehy. Jednak někam zmizely obrázky a pak jak se řeší... - James, u blogu Strasti s Volvem a lidskou blbostí....
S tím dochlazováním to u Mita nebude tak horké. Má turbo... - James, 1966 Dodge Charger: Když se ještě...
Pěkný úlovek! Přirozeně nekonečně víc pozornosti sklízí... - XTad, BMW 520d xDrive: Tohle je BMW, jak si ho pamatuji
Spis vznik komunismu. Neb se tim eliminuje soukrome vlastnictvi.... - Ronoath, Nový Citroën C3 Aircross: Indická...
Podle receptu z C-Elysée ukuchtili nový dort, byť s jinými... - Sato, BMW 520d xDrive: Tohle je BMW, jak si ho pamatuji
sorry, ale zniese ako by dlh bol nieco fuj fuj, pritom najbeznjsi... - Jyrki, Speed Marathon 2024 se blíží: Pozor...
easy money... - Marek Brunner, První svezení s novou Škodou Kodiaq:...
Právěže má ještě výkonnější PHEV 200 kW, ale podle... - afro-r1, První svezení s novou Škodou Kodiaq:...
Ten motor pro RS je predem jasny. Nic jineho nez dvoulitrove... - James, První svezení s novou Škodou Kodiaq:...
..., ještě nádhernější - S.h.I.t., Speed Marathon 2024 se blíží: Pozor...
Kdyz vidim ty mista k mereni... fakt "bezpecnost" v praxi...... - XTad, BMW 520d xDrive: Tohle je BMW, jak si ho pamatuji
Cinani to nechtej - Michal Lenc, Peugeot e-208 GT: Předsudky stranou....
Já jsem pracoval ve firmě, co do automotive dodávala část... - PB, BMW 520d xDrive: Tohle je BMW, jak si ho pamatuji
Nejsou to dosti pokrokové koncepce, tudíž s nimi soudruzi... - Jimi, Peugeot e-208 GT: Předsudky stranou....
Čínskou značku si nekoupí, ale EV technologie a hlavně baterky...
Poslední inzeráty
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!
2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio
2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,
2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem
Toyota Corolla TS
2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem
Rušné diskuse
- Autíčkář se ptá: U jakých aut si budeme za pár let říkat "že já to tehdy nekoupil..."?
39 komentářů - Jazykové okénko Jaromíra Soukupa: Jak různé země vyslovují jména aut
36 komentářů - Autíčkář se ptá: Chceme v Česku takeovers?
33 komentářů - Bazarový snílek: S nebem nad hlavou a kamarády za zády
32 komentářů - Volvo EX30 Twin Motor: Malé auto, velké plány
29 komentářů - Ford Expedition: Řešení občasné rodinné dopravy?
24 komentářů - Řídit odbor dopravy jako firmu
23 komentářů - Mazda 3 e-Skyactiv X186: Poslední Mohykán
21 komentářů