Jen málokdo z našich končin si spojí Mazdu s karoserií pracovitého pick-upu – to proto, že v Evropě je známá hlavně jako Ford Ranger. Pravdou však je, že pick-upy řady B se táhnou historií Mazdy jako červená nit prakticky od jejího vstupu na automobilový trh. Vždyť první generace vyjela z továren už v roce 1961 a v současné době se o přízeň utilitárně smýšlejících zákazníků z Asie a Ameriky uchází už generace číslo sedm. Béčka nejsou příliš výjimečné mid-size náklaďáčky, jejich předností vždy byla hlavně výdrž, spolehlivost a rozumné provozní náklady. Avška jako nenápadní dříči přinášeli spoustu přehlíženého užitku nejen svým pánům, ale také mateřské automobilce. Zkrátka, béčko je takový dělínk černé práce a naprosto nezajímavý model. Až na Mazdu B… ehm… rotary pickup. Do dnešních dní jediné vozidlo svého druhu vybavené wankelem. Posedlost wankelem zkrátka byla v 70. letech u Mazdy extrémní. Rotary pickup byl založen na druhé generaci řady B a pod kapotou skrýval dvourotorovou jednotku 13B. Sportovní gril, vytažené lemy blatníků a uječená ježibaba pod kapotou dělají z tohoto náklaďáčku obskurní záležitost pro automobilové úchyly.
Podívejte se na další auta dne
Komentáře
Buďte první, napište komentář!


