Lister, ač se to tak na první pohled nemusí zdát, nebyl případem nějaké dřevostavby postavené v dílně truhlářem a mechanikem. Je to velmi tradiční společnost zabývající se stavbou závodních automobilů a závodními úpravami Jaguárů již od 50. let 20. století. Model Storm však je poněkud smutným památníčkem marné snahy uspět v polovině 90.let minulého století v kategorii GT1 vytrvalostních závodů a zejména ve slavné LeMans. Silniční verze vznikla pouze pro umlčení homologační povinnosti. Závratná cena okolo 350.000 dolarů však produkci "Bouře" zarazila na pouhých čtyřech kusech. Závodní Listery se pro změnu potýkaly s chronickou poruchovostí a ve výsledkových listinách se neobjevovaly vůbec nebo jen hluboko v poli poražených, vyhrávat začly až po přelomu století a změně pravidel. Silniční Lister Storm se však tak jako tak v roce 1995 stal nejrychlejším čtyřsedadlovým – ano, čtete správně – autem světa, než mu titul v roce 2006 uzmul Brabus Rocket. Není se moc čemu divit, protože v útrobách nepříliš elegantní karoserie s koly utopenými hluboko v podbězích bušilo dvanáctiválcové srdce původem ze závodního Jaguaru XJR převrtané na sedm litrů, jehož 546 koní a 790Nm umělo otáčet zemí rychlostí přes 320 km/h.
Podívejte se na další auta dne
Komentáře
Buďte první, napište komentář!


