Jak ještě vylepšit mizerně smontovaného nástupce žigulíku? Uříznutím střechy! Samara se ještě pod jménem Sputnik představila sovětské veřejnosti jako nástupce populární Lady 2107 (takový ten žigul s hranatými světly) a hrdě následovala tradice ruských vozů. Tak především technika pod kapotou vycházela stále ze stejného licenčního FIatu 124, jen tentorkáte v moderním hávu hatchbacku. Ti z vás, kteří se s tímto postrachem silnic setkali jistě vzpomenou na všudypřítomný zápach benzínu a karoserii reznoucí rychlostí Lancie Beta. V británii tomuto výplodu předrevolučního strojírenství na začátku devadesátých let uřízli střechu, což byl počin svou promyšleností srovnatelný jedině se vznikem kabrioletu Favorit od Metalexu. A představte se, já jednu modrou o víkendu na vlastní oči viděl! Exemplář původně prodaný v německu doprovázel právě zmiňovaný MTX Favorit a já byl najednou za svůj mexicko-americko-japonský kabriolet velice vděčný.



Moses
15. 7. 2021, 11:18Jedina Samara, ktoru by som bral je ta, ktora ma podvozok z Nivy ;)
Adam Forman
16. 7. 2021, 07:49Oooh, to je drsný!