Když se řekne "britský roadster v japonském podání", automaticky se nám vybaví legendární Miata. Ale univerzální miláček světového petrolheadstva nebyl prvním vozem, který použil tento recept. Jedním z prvních, a také vůbec prvním sériovým vozem značky Honda, byla pojízdná miniatura jménem S500. Jejím srdcem byl na svou dobu supermoderní dvouvačkový čtyřválec, který měl původně mít objem 492 ccm, ale pro sériovou výrobu byl nakonec zvětšen na závratných 531 ccm . I přes miniaturní rozměry ale nabízel úctyhodné výkony – jeho čtyři karburátory a schopnost točit až 9 500 ot./min mu pomohly dosáhnout výkonu velmi slušných 44 koní v 8 000 ot./min. To znamená skoro 100 koní na litr, v roce 1963. A nebylo to jen o motoru – špičkový byl na poměry své doby i podvozek. Přední kola byla odpružena torzními tyčemi a zadní měla nezávislé zavěšení s diagonálně umístěnými coilovery.Celý tenhle minaturní technický šperk vážil 680 kilogramů a dokázal se rozjet na 129 km/h. S500 patřila také k prvním japonským autům dostupným na americkém trhu, kde s cenovkou $1,275 představovala ideální hračku pro mladé a nemovité.



Pólin
18. 1. 2021, 06:08ještě by se hodilo dodat, že tahle Honda měla koncové převody na zadní hnané nápravě řešené řetězem...taky docela zvláštnost...