logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo

GAZ M23 Volga

3. prosince 2020 5 komentářů

Gaz M23 se na první pohled tvářil jako standartní M21 Volga z šedesátých let. Klasická Volha měla pod kapotou 2,4 litrový čtyřválec OHV s omračujícím výkonem 60 koní, který s jeden a půl tuny těžkým korábem cvičil s grácií průměrného milovníka McDonald’s. K rychlému pohybu pracujícího lidu nepřispívala ani nepříliš kvalitně okopírovaná třístupňová automatika Ford-O-Matic, původně určená řadovým šestiválcům a V8. Nebylo tedy divu, že si nekalé živly z pontonového zázraku nedělaly žádné vrásky. Právě pro potřeby Výboru státní bezpečnosti vznikly potají vylepšené verze M23 zvané ‚догонялка‘ (dogoňjalka- stíhací vůz). Pouhým okem nerozeznatelné černé sedany měly pod kapotou 5,5 litrovou V8 ze státnické limuzíny GAZ M13 Čajka s omračujícím výkonem 195 koní. Jak už bylo řečeno Spidermanovi: S velkou silou přichází velká zodpovědnost. A tak aby mocné M23 s přetíženými čenichy nekosily okolní dopravu, byl v rámci bezpečnosti instalován do kufru ingot oceli. Jakože balast, chápejte. Celkem vzniklo jen málo přes 600 kusů super-Volgy a vzhledem k jejich pohnuté historii a pravé lidské krvi zaschlé ve spárách kufru dnes stojí nemalé peníze.

Podívejte se na další auta dne

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

1 reagovat
spooon
3. 12. 2020, 14:29

Jak se podle typu auta hned pozná, kdo to z redakce navrhl, viď Adame :-D

1 reagovat
Moses
3. 12. 2020, 20:49

Mna bavi viac V12 verzia ;)

1
Jimi
4. 12. 2020, 12:44

taky je to prakticky dárce 850i E31

0 reagovat
Mechanik
4. 12. 2020, 08:10

Hele 21. neměla 60 koní ale 75 a 85, motor je pružný a jede krásně, navíc pár uprav a dostaneš se na 95 až 100 koní. Převodové poměry jsou úplně jiné než v automatice z Fordu, samozřejmě.

1 reagovat
Irwinek
4. 12. 2020, 09:31

Nějaký výkon mi byl v době, kdy jsem s 21 jezdil, celkem ukradený. Byl to pohodlný koráb, kterému pro běžný provoz stačily jen dva stupně převodovky - dvojka na rozjezd a trojka na vše ostatní. Bez velké snahy se rozjel i na trojku. Jedničku jsem zařadil jen, když jsem projížděl potokem.