UFO s motorem uprostřed, bestie skupiny B, extrovert, jenž se zcela vymykal zaběhlé produkci Fordu a v ostré závodní verzi dlouhodobý držitel Guinessova rekordu v akceleraci 0-100 mil. Civilní RS200 samozřejmě tak rychlé nebylo, to ale nemění nic na tom, že malinké kupé s motorem uprostřed je derivátem vrcholného počinu závodního inženýrství. Stejně jako v případě Sierry RS500 i zde označuje číslovka počet vyrobených kusů, pravda trošku nepřesně, bylo jich nakonec 220. Základem RS200 bylo lehké hliníkové šasi osazené motorem Cosworth BDT, který z objemu 1804 ccm dával výkon 190 kw/ 6.500 – 7.000 ot/min. a řádně masíroval záda pasažérům ve skořepiových sedačkách. Celé zlo putovalo na cestu skrz krátkou převodovku FF a samozřejmě středový diferenciál na všechna čtyři kola. Subtilní kupé bylo zakryto skořápkou ze skelných vláken vyztužených karbonem a také proto hmotnost dosáhla rozumných 1180 kg. Oficiální data u silniční verze hovoří o zdolání stovky za 6 vteřin, praxe ovšem byla poněkud brutálnější, než by číslo mohlo naznačovat, neb těsně před překonáním mety se musela řadit trojka. Nicméně nejeden z těch dvou stovek kusů má tak jako tak výkony vyhnané mnohem blíže 500 koňové rally verzi. Jak RS200 jezdí se asi už nikdy v žádném roadtestu nedozvíme. Kvůli turbolagu, masivnímu nástupu točivého momentu a kraťoučkému rozvoru jsem si však na 120% jistý, že každá RS200 je výstavní bestie trestající i za nechtěné uprdnutí.



Moses
28. 3. 2021, 14:48https://www.autickar.cz/auto-dne/ford-rs200/668/