Ty úplně nejmenší Fiaty vždy vládly svému segmentu pevnou rukou diktátora. První generace Pandy nedisponuje odzbrojující roztomilostí svých předchůdců, Giorgietto Giugiaro ji totiž v roce 1980 vydesignoval jako striktně utilitární a jednoduchou krabičku narýsovanou podle pravítka. Čím déle se ale na Pandu díváte, tím více si uvědomujete genialitu tohoto počinu, který ve své době opět nasadil laťku funkčnosti, ekonomice a hlavně maximální prostornosti na minimálním půdorysu. Ostatně je to právě Panda, která je stavěna nad všeliké supersporty a rozmařilé studie, jakožto jeden z nejvýznamnějších počinů studia Italdesign. Panda dokázala odvézt čtyři dospělé, díky zadním sedadlům sklopitelným do roviny se do ní vlezl docela slušný náklad a pokud jste si pořídili verzi s pohonem všech čtyř kol (mimochodem, mnoho let za sebou šlo o vůbec nejprodávanější čtyřkolku v Evropě), mohli jste to všechno odvézt tam, kam byste se báli dojít i pěšky. Fiat si Pandu hýčkal a průběžně inovoval, Panda se dočkala několika faceliftů, implementace legendárních motorů řady FIRE, mohli jste si ji koupit jako polokabriolet, holčičí verzi s variátorem nebo dokonce jako elektromobil. Geniální Panda přežila i svého nástupce Cinquecento, když se do důchodu odebrala až v roce 2003.
Podívejte se na další auta dne
Komentáře
Buďte první, napište komentář!


