Autem pro dnešní den je Edsel Pacer, historicky pravděpodobně největší marketingový přešlap Fordu. Samotná myšlenka vytvořit luxusnější divizi značky byla sice poměrně logická, ale když se k tomu přidala nepříliš zvládnutá propagační kampaň a značně diskutabilní vzhled přídě s maskou, které se oficiálně přezdívalo “horse collar” (chomout) a neoficiální přezdívky raději nebudeme rozmazávat, a v neposlední řadě i mizerná spolehlivost, bylo nevyhnutelné, že se technicky promyšlené a podařené auto téměř neprodávalo a Ford na něm prodělal několik stovek milionů dolarů. Podle Henryho Forda II. byl krach Edselu moment, kdy se Ford nejvíce ve své historii přiblížil krachu.
V rubrice “Auto dne” vám každý den připomeneme jeden náhodný vůz z historie automobilismu. Nečekejte rozsáhlé profesionální rozbory, nebo spoustu relevantních informací, je to zkrátka jen takový krátký výkřik do tmy. Ale pokud máte na auto dne nějaké vzpomínky nebo názor, klidně se rozepište v diskuzi.


