Těsně před tím, než se stal Daimler luxusní odnoží Jaguaru, vyrobil kompaktní kupé SP250. Hned v den svého uvedení byl vůz neoficiálně prohlášen za nejohavnější exponát na newyorské auto show. Není divu. Dokud jsem neznal Daimler Dart (jak se SP250 jmenoval prvních pár minut před návštěvou stánku od Dodge), netušil jsem, že může auto vypadat jako Ďas mořský. Předsunutá ozubená spodní čelist a přikrčený zbytek podlouhlého těla si o zařazení mezi paprskoploutvé přímo říká. Nebyl to jen vzhled, který odrazoval zvědavé zákazníky. Rám v podobě dvou obdélníkových podélníků měl uprostřed jedinou křížovou výztuhu. Ačkoliv přesně tento recept se osvědčil v útrobách Triumphu TR3, pro větší a výkonnější Daimler znamenal zkázu jízdních vlastností. Vůz se prý kroutil tolik, že se za jízdy samovolně otevíraly nedoléhající dveře. Nebýt velké státní objednávky pro nově vznikající stíhače dopravní policie, byl by SP250 nadobro pohřben mezi ostatními mrtvými jmény britského automobilového průmyslu.
Podívejte se na další auta dne
Komentáře
Buďte první, napište komentář!


