Citroen AX je tak trochu nečekaná záležitost, pokud jde o zábavnost. Normální AX s litrovým motorem je dostatečně levné, spolehlivé a i když působí tak trochu hranatě, tak i aerodynamické, což zaručuje nízkou spotřebu a nízké náklady na servis. S jeho váhou okolo osmi set kilogramů se pak z verze GTi se stokoňovou „jednačtyřkou“ stává, z ne zrovna agilního miniauta, něco, co pochvalují snad všichni, kteří kdy usedli za jeho volant. Ale GTi nebyla jediná verze, která měla potenciál vás na cestě i zabavit, existovala i verze GT a Sport, které jsou sice poháněny slabšími motory, ale na zábavnosti by neměly nijak zásadně ubírat. Dnes už AX nejsou tak snadno k sehnání, přecijen je dohání jejich věk a dost rychlejších verzí také pomřelo na výlety mimo silnici. Díky tomu, jak byl vyvinut, tedy s filozofií „méně je více“, je tak trochu prapůvodce evropských hothatchů 90. let. Z AX vznikl Peugeot 106 a Citroen Saxo, které v devadesátých letech bavily další generaci řidičů, i když už byly trochu těžší a bezpečnější…
Podívejte se na další auta dne
Komentáře
Buďte první, napište komentář!


