Klasický smart roadster začínal s přplňovanou 0,6, která dávala relativně slušných 60 kW. Později dorazila zvětšená 0,7 v rychlejší verzi Brabus s výkonem navýšeným na 74 kW. Jenže to bylo německému úpravci stále ještě málo a tak došlo k jedinému možnému logickému kroku: Ze dvou původních tříválců složili vidlicový šestiválec o objemu 1 396 cm 3 , což už autíčku s váhou 840 kg prpůjčovalo pomočující charakteristiky. Bohužel, nacpat šestiválec do tak malého autíčka se neobešlo bez kompromisů a zájem kupců o svérázný Roadster beztak upadal. Vzniklo tedy deset kusů, které nadělaly poprask v tiskových prohlášeních schopnostmi zrychlit na 100 km/h pod pět sekund. Bohužel, závodní nádrž úplně vepředu v prázdném kufru zcela vylučovala schválení do běžného provozu a tak těch pár oturbených přízraků dodnes odpočívá ve vlastnictví sběratelů.
Podívejte se na další auta dne
Komentáře
Buďte první, napište komentář!


