„M1 je jako normální auto, jen je normální v trochu vyšších rychlostech než ostatní auta”. Takto popsal šéfkonstruktér Jochen Neerpasch BMW M1 při jeho oficiální premiéře. První a doposud jediný klasický supersport od BMW přinesl na konci 70. let do světa placatých a obtížně ovladatelných nadstrojů do té doby nevídanou dávku civilizovanosti a použitelnosti. Dalo se do něj nastupovat bez pomocného kladkostroje, při normálním použití nepůsobilo nepatřičně a kupodivu z něj byl i relativně dobrý rozhled. Je škoda, že designově jednoduchá a strohá placka je se svými 453 vyrobenými kusy (z nichž zhruba čtyřicítka byla závodních) ještě vzácnější než model 507. . Uzřít v akci řadový šestiválec M88 o výkonu 280 koní tak je velkým svátkem.
Podívejte se na další auta dne
Komentáře
Buďte první, napište komentář!


