logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo

BMW E1 (Z11)

1. července 2022 1 komentářů

Malý elektromobil určený pro městský provoz. Že vám to něco připomíná? Ano, v dnešních dnech sklízí BMW úspěch se svým bioautíčkem, modelem i3. Základy pro městský elektromobil byly ovšem položeny zhruba o pětadvacet let dříve. Začátkem devadesátých let BMW nadšeně zkoumalo možnosti elektrifikace svých automobilů. Výsledkem tohoto vývoje a takovou první vlaštovkou se stal koncept E1, představený na frankfurtském autosalonu v roce 1991. O zajímavá technická řešení nebyla nouze. Základ E1 tvořil hliníkový rám, ze stejného materiálu byla kapota a víko kufru. Ostatní panely karoserie byly z recyklovatelného plastu. Cílem vývojářů bylo udržet hmotnost na úplném minimu, protože samotné baterie vážily 200 kg. Akumulátory našly své umístění v prostorovém rámu pod zadními sedačkami, samotný elektromotor s převodovkou byl v zadní nápravě. Výkon elektrické soustavy dosahoval 37 kW, maximální dojezd automobilka spočítala na přibližně 160 km. Nabíjení akumulátorů zabralo 6 hodin. E1 se mohla pochlubit také rekuperací energie. Sériové výroby jsme se nakonec nedočkali, ale aktuální i3 rozhodně pár nápadů z E1 využila. A pokud vás zajímá co se stalo s jediným konceptem E1, tak musím říct, že skončil neslavně. Úplně celý shořel při nabíjení. 

Podívejte se na další auta dne

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

0 reagovat
Rounce
1. 7. 2022, 15:49

Ten výraz toho auta zrovna nenaplnuje optimismem teda