Kontroverzní vzhled Alfy SZ buďto obdivujete nebo nesnášíte. Není náhodou, že si záhy po svém představení na Ženevském autosalonu 1989, 18 měsíců od započetí práce, vysloužila přezdívku Monstrum. Tomu napomáhá i maskulinita či očividná plastovost kompozitové karoserie, ve které se trochu utápí šestnáctipalcová kola obuta do pneumatik Pirelli P Zero. Finální vzhled exteriéru a interiéru měl na starost Robert Opron od Fiatu, ale na návrhu se podílelo i Centro Stile Zagato a Centro Stile Alfa Romeo.
Pod povrchem má však SZ relativně běžnou techniku se základem ve velmi povedeném modelu 75. Koncepce Transaxle s motorem vpředu, pohonem zadních kol a převodovkou na zadní nápravě zajišťuje obratnost a vyváženost o které se mnohým konkurentům jen snilo. I díky tomu zaznamenal Italský automagazín „Quattroruote“ přetížení v zatáčkách 1,4 G, což bylo v roce 89 stejně jako dnes kulervoucí. Hlavní zásluhu na tak dobrém výsledku však mělo pečlivé ladění podvozku rally mágy od Lancie. Jen pro srovnání, ten samý magazín naměřil novějšímu Ferrari 360 „slabých“ 1,13 G. Pche, nuda. Dopředný pohyb již takové přetížení nevyvolal, jelikož se pod kapotou nacházel nikterak supersportovně silný třílitrový vidlicový šestiválec. Jestliže 210 koní svým zátahem neohromilo, sonorní zvuk poslal do kolen všechny pochybovače. Brzdy Brembo Alfa použila z modelu 75 Turbo Evoluzione.
28. března 2022, 16:34
0
Vypadá to jako předchůdce Brery