načítám data...

Alfa Romeo 8C Competizione

6. dubna 2022 0 komentářů

Za 4,5 milionu si bylo možno v roce 2007 koupit spoustu skvělých vozů. Pro kupce hledající luxus a komfort zde byla S-klasse od Mercedesu, která člověka rozmazlila do absurdního stupně. Milovníci meziplynů, apexů a okruhů mohli zvolit třeba osvědčeného skorobrouka 911 GT3 RS a pro vlastníky kvalitních konopných polí, zámožné psychadelické insomniaky, popřípadě hvězdy R n´b, připravil GeigerCars Hummera H2 s 24" leštěnými koly, audioaparatůrou o výkonu 250 W a několika bateriemi LED vhodnými například k oslepení konkurenčního gangu. No a do toho se na trhu vyskytla nadšeně očekávaná Alfa Romeo 8C Competizione s upraveným osmiválcem původem od Maserati a lehce barokními tvary, jež se zcela vymykaly zbytku segmentu, do něhož Alfa spadala. Bylo lehké se do ní zamilovat ještě předtím, než jí člověk vůbec viděl v reálu, natož slyšel.  Leč, krása není všechno milé děti, říkává se v pohádkách.

Pakliže bychom odhlédli od vizuální a akustické stránky a poslali na Alfu rigidního Němce s různými měřícími a analytickými udělátky, dopadla by jak Napoleon u Waterloo. Objektivně vzato je skutečně jen málo parametrů, ve kterých by se 8C Competizione mohla rovnat s konkurencí. Těžko říct, zda to způsobila makaronská posedlost emocemi, jež odvedla pohled od funkčního odladění auta, či strach, že by se snad 8C Competizione mohla plést pod kopyta Maranellským plnokrevínkům. Tak jako tak, jízdní projev Alfy jaksi neodpovídal vyzývavému exhibicionismu, který po tunách exportuje do svého okolí. Novináři si ztěžovali na těžkopádné řízení a nevyvážené šasi typu anirybaanirak, které z Alfy dělalo poněkud schizofrenní stroj, který se nemohl rozhodnout, zda-li být GT nebo sporťák. Základ byl sice převzat od velmi vkusně fungujícího bratrance Maserati Granturismo, ovšem v Miláně se rozhodli nahradit tlumiče a stabilizátory za vlastní a nějak se jim to nepovedlo. Ne že by podvozek vůbec nefungoval, ale zkrátka je na GT příliš tuhý a ve srovnání s ryzími sporťáky zase nevykazuje potřebnou rychlost reakcí. Také robotizovaná převodovka v Alfě prý funguje jednoznačně nejhůř z ostatních koncernových aut, které podobný systém používají. Nyní slabší povahy odpustí mou pohanskou hádanku, ale víte jaký je rozdíl mezi Alfou Romeo 8C Competizione a Halinou Pawlovskou? No přece žádný - obě jsou tlusté, přestože drží dietu. Jak může auto, vyrobené z velké části z uhlíkového kompozitu, vážit 1650 kg?!? Ve výsledku by mohl hnidopich říct, že 8C Competizione je jen nefunkční kýč nemající šanci obhájit se vůči konkurenci a válet se smíchem u Top Gearu, když Jeremy Clarkson připíná cedulku s časem superAlfy až kamsi na samé dno žebříčku. Pozice 171/183 je vážně bída, třebaže bylo tenkrát hodně mokro.

Podívejte se na další auta dne

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Buďte první, napište komentář!


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Moskvič Ostatní Šlapací 1978
Moskvič Ostatní Šlapací

1978 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem

Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature 2003
Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature

2003 rok výroby
239 koní výkon
4 601 ccm objem

Ford LTD Coupe 1971
Ford LTD Coupe

1971 rok výroby
260 koní výkon
6 590 ccm objem