Pokud jste z těch, kdo si svůj Model X už objednali, nejspíš máte přístup do konfigurátoru, kde si naklikáte, co chcete, a pak se jen budete těšit na dodání. A my, kteří můžeme pouze slintat, se alespoň podívejme, co tedy Model X umí.
Zásadní zprávou je, že bude mít dohromady 762 koní, z toho 259 na přední nápravě a 503 na zadní. I s tímhle výkonem bude mít dojezd až 386 kilometrů. Na crossover dobré, ne? Exteriér na fotkách vypadá dosti podobně, ne-li stejně jako koncept, a dokonce i racčí dveře (kterým Tesla říká sokolí) zůstaly zachovány. Stejně tak interiér se příliš neliší od Modelu S, což trochu odporuje tvrzení Elona Muska, že by kabina Modelu X měla být uměleckým dílem. A kolik že to bude stát?
Základní verze Modelu X bude stát o 25 tisíc dolarů méně než Signature series, což je stále více než jedno sto tisíc dolarů, takže asi 2,4 milionu korun. Za 3,2 milionu korun pak dostanete verzi Signature, která má trochu bohatší výbavu a na stovku vás dostane za 3,8 sekundy. Pokud byste chtěli rychleji, je potřeba připlatit deset tisíc dolarů za ‚Ludicrous mode‘. Nemůžu si pomoct, ale Model X je vážně drahý. Pokud by se mi stalo, že bych měl 3 miliony na nákup SUV, nejspíš bych si raději koupil Cayenne Turbo, i když nemá 700 koní. Nemůžeme už dostat Model 3, prosím?
02. září 2015, 13:34
0
No tak si takhle čtu nový články na hlavní stránce a říkám si co asi jsou kua ty sokolí dveře. A pak teda rozkliknu článek a tam čtu racčí dveře(Což je správně)
Tak je ten nadpis trochu špatně.
02. září 2015, 13:51
0
Nadpis je správně, Tesla tomu oficiálně říká "Falcon doors".
02. září 2015, 14:05
0
Aha tak to jsem netušil. Ale i tak by bylo asi lepší nadpis Přichází nová Tesla Model X se zrychlením 3,2 s a dveřmi Falcon Doors.
09. září 2015, 14:38
0
Rozdil mezi klasyckymi zvedacimi dvermi a "falcon wing doors" je ten, ze ty falcon se navic lamou uprostred a Tesla tvrdi, ze tak nezaberou tolik místa do stran behem otevírání.