Focus RS8 bylo původně jen takové cvičení určené pro americkou výstavu upravených automobilů SEMA 2003, jenže auto sklidilo velký obdiv. Z části za to mohl bodykit evropského Focusu RS, který se do ameriky nikdy nepodíval, hlavní však byla technická stránka vozu. Netuším, jak se to inženýrům povedlo, ale tenhle Focus nejen že hrabe zadníma, ale je taky poháněn typicky americkým motorem, v té době zcela novým celohliníkovým atmosférickým pětilitrovým osmiválcem Cammer o výkonu 420 koní a točivém momentu více než 500 Nm. Auto tak v podstatě sloužilo k představení tohoto motoru.
O rok později jste již mohl nalézt všechny náležitosti k přestavbě v katalogu tuningových dílů Fordu (FRPP). Nešlo zrovna o levnou záležitost, plně přestavěný vůz vyšel na 105 000 dolarů, jenže auto mohlo soupeřit s pravými supersporty, jak dokládají nejen údaje o zrychlení (0-60 mph za 4,4 vteřiny), ale také srovnání magazínu Motor Trend. Tam postavili RS8 vedle ještě podstatně dražšího Lamborghini Gallardo. V přímce byla auta v podstatě totožně rychlá, na trati však dominoval Focus. Sériový vůz, tedy pokud se tato stavebnice dá nazvat sériovkou, měl totiž ještě dalších 30 koní navíc, takže výsledných 450 koní již bohatě stačilo na hmotnost okolo 1500 Kg. Je něco velmi úchylného na pohledu na věc, kterou důvěrně znáte, ale chová se naprosto jinak. Takový driftující Focus je právě tím zvláštní a proto jej řadím mezi sleepery.
Ostatně RS8 dalo myšlenku mnoha lidem, kteří pak staví své vysokovýkonné zadohnané Focusy a provádějí s nimi psí kusy. Když navíc nemají bodykit RS, je dílo sleeperu dokonáno. Jeden příklad za všechny: