načítám data...

Sedm velikonočních Jeepů

Mnozí se o velikonocích těší na vajíčka, další zase na výprask, který někomu uštědří, ovšem Jeep bude na velikonoce těšit všechny, kteří mají rádi ježdění mimo cesty. Na Easter Jeep Safari představí sedm upravených aut. Jaká jsou?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Každý rok na velikonoce probíhá akce Jeepu zvaná Easter Jeep Safari, kde si můžete zajezdit po offroadových trasách a zažít až devítidenní cesty po trailech v poušti kolem města Moab v americkém Utahu. Tato akce se pořádá již od roku 1967 a už několik let je na ní pokaždé představeno několik zajímavých konceptů jako ukázka toho, co Jeep umí. Pojďme se na ně spolu podívat!

Jeep Cherokee Canyon Trail

Prvním kouskem je upravený nový Jeep Cherokee, který nijak nepozbyl svého šikmookého vzezření a stal se ještě schopnějším v terénu. K tomu mu dopomáhá nejen béžový lak a černá kapota s mapou trailu Hell's Revenge, což je známá offroadová trasa v Utahu, ale i zvýšení podvozku o jeden a půl palce a zakrytování podvozku. K pohybu z místa slouží čtyřválec Tigershark s devítistupňovým automatem a uzamykatelným zadním diferenciálem. Vnitřek je vybaven koženými sedadly s béžovým prošíváním a několika nápisy navíc.

Jeep Renegade Desert Hawk

Renegade moc úprav, narozdíl od Cherokee, nedostal, je vybaven výběrem úprav z katalogu Jeep performance parts, ze kterých nejvíce svítí zahrádka na střeše a tažné zařízení. Nejde si nepovšimnout barev ve stejném stylu jako u Cherokee Canyon Trail, ovšem kapota není černá a má nálepku s mapou jiné trasy. Pod kapotou je opět Tigershark o objemu 2,4 litru a devítistupňovým automatem. Největším odvazem tady nejspíš jsou gumové koberečky doplňující kožený interiér ve stejném stylu, jako u Cherokee.

Jeep Grand Cherokee Overlander

Mnohem zajímavěji vypadá Grand Cherokee ve světle zelené, s navijákem, který vyžadoval upravenou masku, vepředu, kapotou a zadními světly z verze SRT. Kromě zvýšení o nězjištěný počet palců dostal i kryty podvozku a velká oranžová tažná oka. Pohon zajišťuje třílitrový šestiválec na naftu, spřažený s osmistupňovým automatem. Hm, kdybych se jednou stal milovníkem dlouhých cest divočinou a nechtěl řešit, kde budu spát, je tenhle kus jasná volba. Na střeše si totiž vozí stan. A prý se snadno staví.

Jeep Wrangler Africa

Vezměte Wrangler Unlimited, do hrnce přilijte barvu pouště, jeden naftový motor o objemu 2,8 litru, sedmnáctipalcové plecháče a gumy BF Goodrich Mud Terrain. Zní to jako obyčejný Wrangler, kterému se nevejdou gumy do podběhů? V tom případě přihoďte dvoupalcový lift kit a nápravy Dana 44, které naleznete v katalogu dílů Jeep performace parts. Dokořenit můžete zahrádkou na střechu, navijákem dopředu a nástřikem podlahy tím, čím se stříkají korby amerických pick-upů. Výsledkem je hezký expediční Wrangler, který tím, že vypadá, že se zaškrtala všechna políčka v katalogu a zjevil se offroad, ovšem nijak moc nepřekvapí.

Jeep Chief

Konečně! Někdo v opilosti viděl dvojmo při koukání se na parkoviště dostal nápad,který způsobil vznik Chiefu. Vypadá totiž, jako když vezmete kus Jeepu Cherokee ze sedmdesátých let a narouboujete ho malý monster truck. Nebo se možná inspirovali u monster trucku, co jsem měl kdysi na dálkové ovládání? Přední mřížka připomíná Jeep Wagoneer (a nebo Canyonero ze Simpsonových) a vnitřek připomíná svým onálepkováním stickerbombing známý z "otuněných" aut. Vypadá to prostě velice retro, ale to neznamená, že by to mělo snad být v terénu neschopné. Podvozek z Wranglera dostal dvoupalcové povýšení a nápravy Dana 44 a pod kapotu se nastěhoval šestiválec Pentastar s šestistupňovým manuálem. Whoa, Canyonero! Chief!

Jeep Staff Car

Dalším kusem upraveného Wranglera je Staff Car, který vypadá, jako by vypadl z válečného filmu. Má být poklonou legendárním armádním Jeepům a to se mu docela daří. Ze čtyřdveřového Wrangleru odpadly dveře, střecha a vlastně vše zbytečné a zachováno bylo jen to, co je potřeba. Kanystr, rezerva, polní lopatka a sekera a plachta, která zajistí ochranu před úžehem v poušti. Chybět nemohou tažná oka gargantuovských rozměrů, do kterých by se vešla lana, se kterými by Staff Car vyprostil snad i tank. Tomu mu dopomáhej šestiválec Pentastar s manuální převodovkou. Další úpravy jsou stejné jako u Chiefu a Wrangleru Africa, tedy nápravy Dana 44 a lift kit. Jedinou nearmádní odchylkou je chladnička, která vypadá jako krabice s municí, ale ve skutečnosti může chladit až 85 plechovek piva nebo jiného osvěžení. Se svými maličkatými plechovými disky a armádními pneumatikami Firestone vypadá téměř roztomile, stejně jako staré armádní Jeepy.

Jeep Wrangler Red Rock Responder

Jaké by to bylo ofroudění bez záchraného vozidla! Red Rock Responder je připraven na záchranu jakéhokoli vozidla ze spárů pouště a divočiny. K rychlému přesunu dostal také šestiválec Pentastar, ale tentokrát s automatickou převodovkou. Kromě nezbytného výšení o čtyři palce, nápravy Dana 60 a třicetisedmipalcových pneumatik BF Goodrich Mud Terrain dostalo i spoustu místa na nářadí, hever, lékárničku, hasící přístroj, kompresor, chladničku na vodu a vyprošťovací sadu, ať už to znamená cokoli. Zvenku je samozřejmě červené, vybavené navijákem a přidanými LED světly. Prostě ideální záchranné vozidlo!

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Picklenose
21. března 2015, 10:01
0

No není to krása? :) Jen škoda, že Grand nemá HEMI...

reagovat
wlko
21. března 2015, 10:46
0

Ten Chief vypadá ako nejaká Volga :D

reagovat
PepaSFI
22. března 2015, 10:40
0

jo tak nějak to je, jen ty souvislosti jsou trochu naopak. Oni tenkrát sověti dělali to co dnes číňani, prostě to kopírovali. Když ne kompletně Opel Kadett-Moskvič 400, tak aspoň vzhledem jako třeba 1, generace Volhy GAZ 21 "Hvězda" zřetelně inspirovaná Fordem Customline a mnoha dalšíma amerikama.

VoFi
21. března 2015, 11:16
0

Když jsem Chief viděl poprvé, tak mi připomněl Bronco, což bude asi tím barevným schématem..takové zvláštní retro, ale aspoň to není vyloženě ošklivé
Staff car je něco úplně jiného. Minimálně vzhledem se podle mě povedlo, aby byl poklonou svému vzoru. Vypadá úplně stejně, akorát se přizpůsobil dnešní době.
Poslední model, který mne zaujal, je Red Rock Responder. Předek zůstal víceméně stejný jako u původního modelu, ale zadek se přizpůsobil účelu účelu, takže teď celek dává dojem slepeniny dvou aut.

reagovat
ch
chevyk
21. března 2015, 16:00
0

Žádné Bronco, je to prostě jen karoserie z Wagoneeru (tak rok 78), posazená na chassis z Wrangleru....i barevným schematem je to přesně tak jak se to tehdy dělalo. Chief se to jmenují kvůli výbavě Jeep Cherokee Chief...Cherokee byl tehdy dvoudveřový Wagoneer s trochu sportovnější "image"



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem