načítám data...

Ptejte se Vojtů: Rodinný vůz za tři pětky?

Spousta lidí tvrdí, že za 30 tisíc si koupíte tak maximálně kolo. My nesouhlasíme a tvrdíme, že za tuto sumu si můžete koupit auto. A dokonce dobré, spolehlivé auto. Nevěříte? Poradíme vám, jak na to!

Zobrazit galerii

Rubrika Ptejte se Vojty bohužel vzala za své spolu s mým oblíbeným českým časopisem britského původu. Všetečné dotazy čtenářů mi ale začaly chybět a tak se stará známá rubrika vrací.

Čau Vojto,

nenapadá tě nějaké auto, které by bylo udržitelné na několik let provozu, vešli by se do něj čtyři cestující a stálo by do 30 tisíc? Má to být primárně auto pro moji matku, takže nezáleží na tom, nakolik bude sportovní. Důležitá je spolehlivost a cena. Přemýšlel jsem, že za tyhle peníze bude asi tak maximálně Felicie. Nebo víš o něčem lepším?

Vojta Měkota

Představa, že funkční, použitelné auto musí nutně stát spoustu peněz, je v Češích hluboce zakořeněná. Média nás neustále krmí hrozivými historkami o "starých, nebezpečných vracích", z vysokého průměrného věku osobních automobilů dělají téměř národní tragédii a ze stočených tachometrů otázku národní bezpečnosti. Když se pak "zaručených odborníků" zeptáte na radu s nákupem auta za nízké desítky tisíc, obvykle se dozvíte, že za takové peníze si můžete koupit tak maximálně jízdní kolo nebo časovou jízdenku na MHD.

říká se, že za 30 tisíc si koupíte maximálně jízdní kolo. my ale víme, že to není pravda!

My ale víme, že to není pravda. Osobní auto už není těžko dosažitelný luxus a není nutné ho všemi silami udržovat co nejdéle, než definitivně přestane fungovat a vy si budete muset koupit nové. Ne, dnes je většinou důvodem pro obměnu vozu prostě to, že je moc starý, ošklivý, málo vybavený – jinými slovy, že chceme novější, hezčí a lepší. Zároveň moderní auta, ať "lidová moudrost" říká cokoliv, vydrží nesrovnatelně déle než ta stará. Pamatujete si ještě doby, kdy se na starých autech, ať už to byly Škodovky nebo Fordy, dělala generálka motoru ještě před dosažením 100 tisíc kilometrů? A znáte někoho, kdo dělal na běžném moderním autě generálku dříve než v půl milionu? Samozřejmě, u některých moderních aut odcházejí věci, které na těch starých prostě nebyly. Ale i tak jsme se dostali do stavu, kdy je trh zahlcený spoustou starých, plně funkčních aut, kterými jen nikdo nechce jezdit.

Pro tebe jako potenciálního kupce auta za 30 tisíc korun to znamená, že se zdaleka nemusíš omezovat jen na oblíbenou Felicii, která výhodu levných dílů a snadného servisu neguje mizernou spolehlivostí, předraženými cenami ojetin, strašlivými jízdními vlastnostmi, mizerným komfortem a celkovou kraksnovitostí. 

za "třicet" můžeš mít spoustu velkých, silných aut. a nebo se držet při zdi

Pokud vynecháš nabídky autobazarů (jejichž provize má u takto levných aut drastický vliv na jejich cenu), může ti šest obrázků tatíčka Masaryka koupit spoustu věcí. S trochou odvahy se můžeš vrhnout do světa starých Japonců, a pořídit si relativně luxusní a výkonný sedan, jako je třeba Mitsubishi Galant z konce 90. let nebo Mazda Xedos. Můžeš hrát na jistotu a sáhnout po děsivě nudné, ale také nezničitelné Corolle – jejíž spolehlivost ověřili někteří členové naší redakce na PlechCupu. Možná se ale budeš bát koupit japonský automobil, protože i to nejspolehlivější auto se po 20 letech může rozbít a vysoké ceny dílů asi napjatému rozpočtu zrovna nepomohou.

Stejně tak se s tímto rozpočtem dá pořídit spousta "řidičských aut" – od relativně slušného BMW 318is (E36), přes nejrůznější méně známé hot hatche (typicky Peugeot 106 Sport) až po skryté diamanty, jako je Primera GT.

Ve tvém případě bude ale lepší sázka na jistotu. Jakkoliv je to už rada nudná a obehraná, pokud člověk hledá levné, univerzální a provozně nenáročné auto, které zároveň nabídne příjemné zážitky při řízení a dobrý pocit z toho, že vlastníte kvalitní stroj, je nejjistější cestou pořád Ford Focus první generace. A jakkoliv to může být překvapivé, dnes už k nákupu slušného exempláře stačí právě těch 30 tisíc korun. Jen pozor, aby šlo o Focus na benzín. Výměny vstřiků, turbodmychadel a vstřikovacích čerpadel s omezeným rozpočtem opravdu zažít nechcete.

Máte nějaký dotaz, který si zaslouží být zodpovězen? Pište na bobash440@gmail.com!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

bu
bucek
04. srpna 2014, 09:52
0

jeste bych se podival na Volvo 850 velke pohodlne bezpecne auto

reagovat
martin_100
04. srpna 2014, 13:27
0

Ahoj já bych tu felinu zas tolik nezatracoval měl sem kombíka a jako služebáka pikapa. Ty auta si nechali líbit opravdu nehezký zacházení. Díly na to stály pár facek. Spolehlivost? Nemůžu si stěžovat pikapa sem honil po montážích denně 4 roky v nehezkym tempu s minimem údržby nikdy ně nenechal ve štychu. Většinu oprav sem si dělal sám. Ceny dílů co si tak vybavim - chladič 400,- regulátor dobíjení s uhlíkama 150,- spojka komplet 1500,- destičky+kotouče 1000,-
Jízdní vlastnosti normální ani špatný ani výrazně dobrý prostě auto na ježdění po nákupech nebo na chatu.

První generace fíkuse taky supr měl jsem ho a nestačil se divit jak dobrý má jízdní vlastnosti. Hezký to auto neni ani z venku ani zevnitř ale je to držák. Měl sem 1,8 benál 100 koníků. Svižný auto jen spotřeba 10 byla sakra dost. Díly na to taky supr. Přední nárazník 700,- chladič 1600,- chladičová stěna 1500,- přední světla 1100,- kus (jo bejvalka se sklouzla na sněhu)

reagovat
ja
jagy
04. srpna 2014, 14:53
0

Zrovna vcera jsem se byl podivat na jednu Primeru GT (P11). A svete div se, chtel mi ji nechat nakonec za 12tis. kc. Jenze ja sedana kvuli neprakticnosti uz nechtel, tak jsem mu ji nechal... A 3 tydny zpet jsem radsi (nemam to uz kde skladovat) nejel pro Maximu 3.0 V6 (A32) za 8tis. kc.

Z toho plyne, kaslete na mrchy typu Felicie, jde koupit hromada super aut. Z Nissanu je to vse z 90. let (Almera, Sunny, Primera, Maxima).

reagovat
An
Andre
04. srpna 2014, 15:31
0

Jagy, kde ty nissány za tyhle ceny bereš? :) Maxima za 8 táců, nechápu.

Tajné zdroje? ;)

Ji
Jirka
04. srpna 2014, 15:34
0

Levné a spolehlivé auto není problém sehnat. Sám jsem si už nejedno takové koupil. Japoncům bych se asi vyhnul, jezdí spolehlivě, ale Almeru jsem šrotoval kvůli korozi a jinde to není lepší. Pak se mi naskytla nabídka na Alfu Romeo 164 3.0 V6. Koupil jsem jí v roce 2010 za 15 tisíc a za tři roky najezdil bez závad a velkých investic 70 tisíc kilometrů. Je to celkem jednoduché a spolehlivé auto, které navíc korozí netrpí. Dnes už je ale celkem stará a měla potíže s klimatizací, protože R12 již dnes nikdo nechce plnit, tak jsem jí odstavil do stodoly a koupil za bezmála 20 tisíc AR166, rovněž V6. Zatím jsem spokojen, jen rozvody na tento motor stály celkem dost. Jako druhé auto v rodině slouží starý Renault Espace V6 druhé generace. Taky celkem nezmar...

reagovat
ja
jagy
04. srpna 2014, 16:25
0

Vesmes staci sledovat inzerce... a sem tam se objevi i neco, co v inzerci neni.

Wo
Woyta
04. srpna 2014, 19:38
0

Vzhledem k stari bude koroze skoro vsude.
Pokud se majitel staral tak to muze je OK i u japonce. Ja si ted za 10k poridil Proton Satria (Mitsubishi Colt) z 99. Auto domlacene, vybidlene ale aproste minimum koroze i zevnitr dutin. Jen Viko kufru s prolisem SPZ je vyhnile. Za to Felicie kit car jsem tenhle mesic delal uz 2. :D

Vl
Vlčák
04. srpna 2014, 16:30
0

Do třiceti tisíc bych se nebál vůbec toho Focuse, možná bych pohledal i mezi auty o třídu níž, menší auto mívá většinou levnější díly. Jejich opotřebení navíc snižuje jejich nízká hmotnost ale to už závisí na majiteli (parkování, poměr město/okresky/dálnice atd).
BTW, viděl jsem plno moderních motorů, které stihly svoji první generálku ještě v době, kdy měly na odometru nestočené, pěticiferné číslo. I když se jedná o poměrně malé procento, můžeme takové kusy najít napříč všemi značkami a ve většině případů jde o velmi rozšířené a dobře známé závady.

reagovat
BobAsh
04. srpna 2014, 16:34
0

Tak samozřejmě, i dneska se to stává. Ale jak sám píšeš, jde o výrobní vady - podobně jako se v 70. letech prodávala auta, která byla zrezlá už v showroomu (Alfasud, Chevy Vega) a určitě by se tehdy našly i motory, které spáchaly sebevraždu po 10 nebo 20kkm.

Vl
Vlčák
04. srpna 2014, 16:30
0

Do třiceti tisíc bych se nebál vůbec toho Focuse, možná bych pohledal i mezi auty o třídu níž, menší auto mívá většinou levnější díly. Jejich opotřebení navíc snižuje jejich nízká hmotnost ale to už závisí na majiteli (parkování, poměr město/okresky/dálnice atd).
BTW, viděl jsem plno moderních motorů, které stihly svoji první generálku ještě v době, kdy měly na odometru nestočené, pěticiferné číslo. I když se jedná o poměrně malé procento, můžeme takové kusy najít napříč všemi značkami a ve většině případů jde o velmi rozšířené a dobře známé závady.

reagovat
an
anthAN
04. srpna 2014, 17:26
0

No, já to vidim u otce, co si pořídil .. je to kombíková Astra G ... když jsem zběžně prolít onzeráty, tak se nechá sehnat do 30t. v pohodě

reagovat
Vajtek
04. srpna 2014, 19:06
0

Šel bych do nějakýho starýho opelu. Hodně podceňovaný a levný auta. Jak už bylo řečeno kombíková Astra G, nebo i nějaká Vectra B. Do feldy bych v životě nešel, hrozně přeceňovaný auto u nás. Najde se spousta aut, který budou mít i výbavu.

reagovat
ja
jagy
04. srpna 2014, 20:10
0

Stary Opel si predstavuju maximalne A-ckove Omegy, vse novejsi nebyly spolehlivosti oplyvajici auta a kvalita zpracovani sla niz a osobne bych to auto nechtel ani zadarmo. :) Par znamych na tom financne vyhorelo a sledovat ty auta z blizky - technologicke reseni, kvalita zpracovani, atd. - bylo hodne smutne. Japoncum takove auto nesaha ani po kotniky. Samozrejme oproti Felde je to asi krok kupredu, ale jsou lepsi volby. Uz zminene Focusy se daji koupit za hubicku a je to mnohem lepsi auto. :)

Vajtek
04. srpna 2014, 20:41
0

Známej má Vectru B a jezdí a nedělá s ní nic, jen do ni leje olej. Tuším za 15 ji sehnal (kůže, automatikcá klíma, 2.2 benzín) 15 do ni vrazil, najezdil 70 tisíc Jak se dá na benzínovým opelu finančně vyhořet?

Wo
Woyta
06. srpna 2014, 23:59
0

Mit motor, ktery se moc nerozsiril a umrti ridici jednotky. U Vectry B to byla nejake 1.6? Rok auto stalo nez se za 20k sehnala pouzita ridici jednotka. Nedostatkove zbozi. Takzvane kurvitko :D

reagovat
PepaSFI
05. srpna 2014, 19:20
0

ač jinak zatížený na italy, ty Alfy bych asi moc nedoporučoval. Jo je to v ceně mírně jetého mopedu, když se to rozsype žádná škoda. Ale tyhle auta často mají divokou minulost, kdoví co s tím kdo prováděl, s největší pravděpodobností to někdo pořádně honil. Jako auto pro nadšence co se v tom bude rád hrabat a ještě radši jezdit určitě ano. Ale jako auto pro rodinu asi ne. Punto asi bez problémů. Milion to asi nenajede ale taky to po takovým autě nikdo nechce. Ale na drndání po městě, z vesnice do vesnice, od kauflandu k Pennymarketu to bude sloužit dobře. Záleželo by na tom co je potřeba vyměnit, rozvody, tlumiče, čepy. U auta v téhle ceně mrzí i investice pár stovek.
Další věc je že jezdit Taliánem vyžaduje jistou dávku otrlosti a šílenství. Když bude Felicie omotaná izolačkou aby nevypadlo okno z rezavých pátých dveří, tak to bude v pořádku. Ale když se ti ve Fiatu spálí žárovička v lampičce tak se ti bude tři neděle posmívat celá hospoda.

šmoula nešika
06. srpna 2014, 11:04
0

PepaSFI: Tohle je 1.2 FIRE. Jednoduchý litiňák, kde když se přetrhne řemen, motor se nepotká. Podle některých vydrží víc než škodovácké OHV - a to mnohdy vydrží ve feldě bez generálky 800tkm. Fiat nerezne, maximální vejfuk - a ten stojí pár korun. Navíc je z mého výběru nejmladší a nejkompaktnější, takže nebude mít teoreticky takové sklony k opotřebení.

KS
KS
06. srpna 2014, 13:11
0

Tak zrovna 1,2 FIRE jezdí v rodině a ten motor po odhadem 200000 km - bylo stočené z bazáče, žere olej takovým způsobem, že to stojí min. 10% toho co se projede na benzínu - nějak se zapomnělo kontrolovat olej měrkou a při předepsané výměně nevytekla ani kapka :-)) - na Itala obdivuhodnej výsledek, že vůbec odjezdil asi 1000 km jen na olejový film. Jinak nájezd je do 5tkm ročně, tak to nikdo neřeší :-).

Za mne Swift okolo 1995-6, je to jen takový motor na kolech, ale spolehlivost v dané kategorii maximální.

PepaSFI
07. srpna 2014, 06:26
0

jestli se nepotká FIRE 1,2 nevím a nikdo mi to nebyl schopný věrohodně říct. Litr co byl v Unu a staré Pandě se nepotká, zkoušel jsem to když jsem měl sundanou hlavu. Ale pořád platí že prasklý řemen je závada se kterou prostě neodjedeš. Jo jistě, takové závady se můžou stát na čemkoliv, i mnohem vážnější. U spousty "lepších" aut je to často mnohem horší ale tam se to tak nějak nepočítá. Vím o čem mluvím, měl jsem čtyři divný auta. Každopádně bych u ojetiny ten řemen prohlídnul jestli není moc odrbaný nebo popraskaný a podle toho naplánoval výměnu.

Ještě k tomu oleji. Má to kontrolku mazání a kdo jezdí s rozsvícenou kontrolkou je debil a zasluhuje nakopat. Pokud to žere olej tak je potřeba změřit kompresi. Můžou být buď opotřebované nebo zatuhlé pístní kroužky. Pokud je komprese jakž takž dobrá tak jsou špatná těsnění kolem ventilů. Obojí bývá zapříčiněné špatným olejem. Ty těsnění prý snad odcházely víc v době kdy bylo v módě přidávat různý zázraky do oleje. Spousta těch přípravků sice zlepší trošku mazání ale taky způsobuje stárnutí těsnění.

šmoula nešika
07. srpna 2014, 10:53
0

No s tím olejem - nemám to teď ověřené, myslím, že tam je taky ocelová vana, která reziví. Olej je třeba nepodceňovat u žádného italského motoru, ale zrovna tento zvládá v Euro 5 s extrémně malou olejovou náplní i předepsaných 30 tkm. Ale to už je hazard... Fiatí 1.8 a větší nebo TS 16V už by byly stokrát zadřený. Ale ono jde vždy o kus. A tohle auto dle odborných recenzí žádné vysloveně typické závady bránící v dojezdu do servisu moc jako nemá.

KS
KS
07. srpna 2014, 21:43
0

Fór byl v tom, že olejová kontrolka jaksi začala zapomínat, že by se taky mohla rozsvěcet. Je jasný, že to teče kolem ventilů, ale nemá smysl s tím cokoliv dělat. Selénii to už taky dlouho nevidělo a kdo ví jestli nebyla jen z výroby a pak různý Totaly, Shelly apod.... Motor je to v zásadě hodně povedený, sice tohle SPI v horku škube a netáhne, ale verze MPI dává 55 kW a to už je Punto malý ďáblík :-).

de
degen
05. srpna 2014, 11:13
0

Jak tam pises ze novy auta vydrzej vic nez ty stary, s tim se proste neda souhlasit. a nejen ze se s tim neda souhlasit, ale neda se s tim souhlasit az tak, ze to musim napsat.
Jeste tak 20-15 let zpatky se vyrabely mercedesy co daly 2 miliony bez generalky motoru, dneska se zacinaj srat pri 400 tisicich a to uz maj 2 krat vymeneny vstrikovani. Kamarad ma stary benzinovy volvo ktery ma najezdeno 800 tisic a furt jezdi jako daily car.
Ja mam ladu 2103 1,5, najezdeno 350 tisic a furt jezdi docela normalne.
Zatimco dnesni oktavky a ostatni konfekce od vw uz v sobe pri tomhle najezdu ma nainvestovano peknej par set tisic, nedejboze kdyz je to prvni generace motoru tsi, kde se ty generelky delaly pri 100 tisicich, ale taky treba pri 60.
Dalsi vec je cena udrzby starejch a novejch, ja mit nejaky 10 let stary auto tak ho proste neuzivim, to sou vecne naky elektronicky picoviny a nic si clovek neudela sam.
Na ty lade si udelam sam vsechno a stoji to pakatel.
Proste presnost vyroby, kvalita materialu a konstrukcni reseni se stale zdokonalujou, ale poslednich 15 let uz to zas kazej ekologicky pozadavky, preplacanost elektronikou a to ze vyrobci vlastne nechtej aby auto vydrzelo, chtej aby se nejlepe rozpadlo den po skonceni zaruky. Takze kdybych si ted chtel koupit auto co mi vydrzi co nejvic kilometru,tak se budu koukat po nakym asi 15 let starym.

reagovat
BobAsh
05. srpna 2014, 16:22
0

O 20 let starejch Mercedesech mi vyprávěj. Ano, piáno v naftě 2 miliony možná i dá (i když rozhodně ne bez generálky motoru). Ale piáno už je 30 let starej Mercedes, a pořád se to týká jen toho naftovýho - benzínový bude o dost jiná pohádka, navíc s tím, že jakmile se na starým Mercedesu rozpadke ten geniální K-Jetronic nebo co to tam Bosch montoval za krávovinu, tak už to nikdy nikdo neopraví. Nebo to bude stát víc než to auto.

Dvacet let starý Mercedesy jsou W124, který se sypou na 20 let starý auto tak nějak normálně, akorát mnohem víc hnijou.

Dvakrát vyměněný vstřikování při 400 tisících bude mít moderní auto na naftu. Stejně tak možná umře TSI, ale první generace TSI je prostě výrobní omyl, kterej se stával v jakýkoliv době - vždycky existovaly motory, co vydržely pár desítek tisíc a zabalily to. To jen dneska si takový případy z 90. let a starší nepamatujeme, protože všechny takový auta už jsou vesměs na šrotišti.

Že si na autě člověk nic neudělá sám říkali lidi už v 60. letech, protože tehdejší auta začaly bejt hrozně složitý. Teď už neznám skoro nikoho, kdo by uměl seřídit karburátor, zato každej druhej má doma OBDII diagnostiku na nový auta...

Wo
Woyta
05. srpna 2014, 19:31
0

Prvni generace TSi nebyla vyrobni omyl. To byl omyl nakupciho VW! Ve VW jsou zvykli, ze vyrobci reknou:"Tak a odted vyrabime levneji." a ocekavaji stejnou kvalitu vyrobku. Zkusili to s cinanem. Co udela cinan aby snizil naklady? Usetri na materialu. K tomu jeste byl nedostatek ve kontrole kvality. A ve vysledku byl rozvodovy retez po 10 000km delsi o 3cm!!!

David Marek
06. srpna 2014, 23:14
0

test

reagovat
Pi
Pivrnec911
07. srpna 2014, 11:52
0

Souhlas! A proto mam jako mrdku když je venku hnusně nebo sněží Focuse v kombiku před třema rokama za 24tis:-). Je okyslej ale více méně spolehlivej,má dobré audio,a dobře se řídí...:-).

reagovat
David Marek
07. srpna 2014, 13:44
0

:))

St
Standa
07. srpna 2014, 12:00
0

Já bych řekl, že takřka jakékoliv dobře udržované auto z 90. let udělá dobrou službu. Problém je, že kdo se o auto opravdu dobře stará ho jen tak prodá. A když už se ho bude zbavovat, tak nejprve ho nabídne své rodině, svým známým a je dost málo pravděpodobné, že takový kousek skončí někde v bazaru.

reagovat
bi
bitner
22. srpna 2014, 08:58
0

"Osobní auto už není těžko dosažitelný luxus a není nutné ho všemi silami udržovat co nejdéle, než definitivně přestane fungovat a vy si budete muset koupit nové. Ne, dnes je většinou důvodem pro obměnu vozu prostě to, že je moc starý, ošklivý, málo vybavený – jinými slovy, že chceme novější, hezčí a lepší."
Ehm, no, nevim, kde zijete, v jakych spolecenskych kruzich se pohybujete, ale ja mam zkusenost presne opacnou. KAZDY chce mit auto - i ten, kdo na to auto nema. Praxe je pak takova, ze do bazaru/prodeje na ulici jdou totalne oddelana a vybydlena auta (nulovy servis - zadna vymena oleje, brzdy v prdeli, tlumice odrovnane, vyfuk shnily, vsechno prakticky pred smrti).
"Pokud vynecháš nabídky autobazarů (jejichž provize má u takto levných aut drastický vliv na jejich cenu), "
Provize autobazaru je uplne to posledni, co by melo Mekotu trapit. Prakticky bez vyjimky se jedna o mazliky popsane vyse. Nejakym zazrakem to jeste z poslednich sil drzi pohromade, ale to je tak vse. Takovou vrazdu koupit tak max po STK, kterou bazarista uklohnil s nejakym znamym a doufat, ze to vydrzi jezdit vic jak 14 dni. Pokud by se to dozilo dalsi technicke, tak legalne to nema sanci projit.
Focus je samo dobry tip, ale spousta jich uz bude shnila. A bez poruchy to taky neni.
Takze auto za 30 urcite ano, ale jedine v ramci dedictvi nebo od kamarada na zivot a na smrt a jedine v pripade, ze to neni vybydlena stara vrazda (to by vam ale v normalne fungujici rodine nebo v normalnim kamaradstvi nikdy neudelali). Kolik takovych aut je?

reagovat
BobAsh
22. srpna 2014, 14:45
0

Doporučuju přijet se podívat příští víkend na Sosnovou a prohlédnout si auta, která se účastní PlechCupu. Kupříkladu Koloru nebo Modrého skrčka - obě auta byla koupena na inzerát, za cenu do 10 tisíc korun, a obě fungovala velmi obstojně.

My tady na Autíčkáři nepíšeme o levných plečkách z pozice teoretiků, my je kupujeme a jezdíme s nimi.

Levné auto je samozřejmě risk, ale pokud se člověk vyvaruje pár klasických chyb, tak se skutečně dá i za pár peněz pořídit věc, která bude plně funkční.

Jinak to, že auto chce každý, i ten, kdo si ho nemůže dovolit, je samozřejmě pravda - ale to, co si spousta lidí nemůže dovolit, je auto vlastnit a provozovat. Koupit auto si může dovolit opravdu každý, snad kromě bezdomovců. Koupit auto je levné.

Ja
Jaroslav Kalenský
22. března 2015, 07:22
0

U Fiatu Panda mi vypadává ukazatel času. Někdy při startování ručičky tachometru, paliva a teploty prudce sebou škubnou vlevo. Poraďte....

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem