načítám data...

Ptejte se: Charakterní vozidlo pro tři

Přijde chvíle, když vaše automobilové plány naruší malý pasažér navíc. Co když se ale nechcete stát dalším z řady řidičů nudných kombíků?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

V rubrice Ptejte se Vojty šéfredaktor Vojta Dobeš (a občas i ostatní členové redakce) každý týden radí čtenářům s palčivými otázkami života nadšeného motoristy – ať už jde o výběr příštího vozu, rozsouzení hospodských debat nebo odpovědi na filosfofické otázky. Máte nějakou vlastní? Pište na redakce@autickar.cz!

Zdravím do redakce,
rád bych poprosil o radu s výběrem ojetého auta. Jelikož se počet potencionálních pasažéru možná brzy rozroste na 3 kusy, přestává současné dvoumístné auto stačit. Přestože jsem tuto možnost dávno měl promyšlenou, jakmile došlo na lámání chleba, nějak se mi do původně zvažovaného libovolného Volva (protože bezpečnost) nechce. Rozhodl jsem se tedy nerezignovat na zábavu za volantem a začal lovit v jiných vodách. Zatím mě napadají následující auta:

  • BMW 130i, 125i E81/E82 - zatím asi největší favorit
  • BMW 330i E46
  • Honda CR-Z - jediné auto, se kterým mám zatím zkušenost a přes všechny ostatní přednosti mi nesedí ten výkon
  • Abarth 500 - trochu se bojím kvality a spolehlivosti
  • Mazda RX-8 - asi nesmysl, ale je to prostě můj "jednorožec" od střední
  • Renault Clio RS 

Vím, je to celkem všehochuť… Co obecně očekávám:

  • cena do 300 000 Kč
  • slušnou spolehlivost - nechci "kasičku", ale spíš auto na delší dobu s běžnými náklady (žádné renovace a auto, co hnije pod rukama)
  • rozumný kufr - sousedy stěhovat nechci, ale aby bylo reálné odjet třeba na dovolenou (klidně se uskromníme) 
  • zadní náhon a "víceválec" výhodou
  • spotřeba reálně do 12 l/100 km
  • přijatelná míra pohodlí - nechci cítit v zadnici každý kamínek na silnici
  • isofix :) 

Hrubý předpoklad je takový, že by to mělo být auto opravdu na každodenní použití a zároveň i na občasné delší trasy, ale tak trochu pro masochistu. Nemusí být nutně nepohodlné a otravné při popojíždění po městě, ale zase to není kritérium, které by nějaké z aut vyřadilo. Jediné, co  to určitě splňovat nemusí, je role nějakého hardcore sporťáka na víkendy, nedejbože okruhovky – na to zůstane stávající Mazda MX-5. Faktor, který by ale rozhodovat mohl, je nějaký základní prostor a bezpečnost (hvězdičky až tak neřeším, ale Felicii bych třeba z toho důvodu již vyřadil – obecně tedy žádný youngtimer…). Když jsem si tohle dal dohromady a přidal k tomu touhu konečně okusit něco, co je i postavené trochu kolem motoru, taky oblibu zadokolek (neříkám, že je umím řídit, ale určitě neumím řídit předohraby/čtyřkolky) a jakési vábení prémiové značky, vyšlo mi to BMW 130i. Docela mě to i překvapilo, přestože jsem docela dost dřív uvažoval o E46 330Ci. Líbí se mi, že by to mělo být i robustnější auto, jelikož sdílí techniku s většími a těžšími modely.

Předem díky za pomoc!

Petr


Ahoj Petře, tak to vypadá, že se odpovědi budu muset ujmout já. Koneckonců, jako nejčerstvěji rozmnožený (a krom Zlokočky také jediný) člen redakce mám s touto situací poměrně čerstvou zkušenost. Dřiv, než dojdem k jednotlivým kandidátům, bych si dovolil zabřednout do menší filosofické úvahy na téma přeprava mimina v autě a úlohy auta v garáži. Fakt, že ti v garáži parkuje MX-5 zastávající roli baviče a vyplavovače adrenalinu, je totiž jedním z nejpodstatnějších faktů celé situace. Ne-li rovnou tím nejdůležitějším. Všichni v redakci se shodnem, že dvě účelně zaměřená auta jsou ve většině situací lepším řešením, než jedno všeobjímající a tím pádem nutně kompromisní vozidlo. V tvém případě totiž na sebe MX-5 může vzít celé břímě všech těch iracionálních požadavků jakými jsou zábava, okreskové opičárny, či touha po něčem extraordinérním. Auto, které bude sloužit jako přepravník pro miminko, pak může být skutečně vybíráno především z hlediska charakterního přepravníku pro miminko a nikoliv sportovního nesmyslu, do kterého se dá dítě společně s různými potřebnými komponenty nějak záhadně narvat, ale vlastně tam s ním nikdo moc nepočítal. Zní to zkraje trochu srabácky a zároveň to naznačuje pokračování mé odpovědi, ale má to svoje důvody. MX-5 a Abarth nebo MX-5 a RX-8 by byla vskutku odzbrojující kombinace. Jenže dávála by pro malou rodinu byť jen malinký smysl?

Pořídit si Abarth 500 jako rodinný vůz dle mého názoru není zrovna nejlepší nápad.

Jízda ve třech je jiná, než jízda ve dvou či solo. Začíná to už před domem – nabalit do auta kočár a další nutné propriety, přikurtovat vajíčko s dítětem do sedadla nebo dítě do sedačky. Opravdu bys chtěl hrát pokaždé milimetrový tetris s Fiatem 500? Pokud by se do něj vůbec nějaký kočárek vešel? No a pokračuje to jízdou. Prcek je malý generál, takže rychlost a profil trasy si bude přímo či nepřímo určovat sám. Místo okreskové alternativy se při delším přesunu volí rychlejší a bezpečnější dálnice. Zatáčky budeš stejně prodávat, protože blaho posádky a obsah žaludku na svém místě ti bude milejší, než naštvaná žena a nevyčistitelné zapáchající mapy v zadní části auta. Samozřejmě, existují výjimečné děti, které neblinkají, určitě bych na to ale nesázel, protože ke slovu se ještě dostane zodpovědnost. Zkrátka, pokud má být auto primárně využíváno na skutečně nutné každodení ježdění a přepravu miniaturního pasažéra, vlastnosti jako zábava, ostrost nebo vytříbený sportovní podvozek ustupují zcela do pozadí, protože je vlastně nebudeš mít kdy využít. Budeš jezdit jako dědek a toužit především po (alespoň základní míře) praktičnosti a pohodlí. No a pokud pojedeš sám, vytáhneš Miatu. Zlokočka sice umí narvat dva malé záškodníky i  do Pumy., za sebe však musím říct, že když jsem jednou musel prcka s veškerým vybavením místo do Mondea skládat do třídvéřového Yarisu, příliš líbezných slov z mých úst nevycházelo. Navíc předpokládám, že auto bude řídit i drahá polovička. Jsi si jistý, že sdílí tvé sklony k masochismu a tuhou spojku, podvozek tvrdý jako šutr nebo nutnost specifického přístupu k autu a servisu bude považovat za pozitivum a nikoliv hroznou řeholi? Pokud je v garáži MX-5, je tvým úkolem najít nikoliv “s přimhouřeným očima použitelné” šílené auto, nýbrž auto relativně pohodlné a praktické, které umí nabídnout i nějakou zábavu a charakter navíc a nemá ovládací prvky gumové jako pendrek.

To s RX-8 už by se s trochou improvizace dalo žít mnohem lépe. Škoda, že wankel by krátkými pojížďkami nebyl vůbec nadšen.

Takže začneme škrtat. 500 Abarth je vyloučen snad ze všech možných důvodů. Tvrdý, hlučný, nepraktický – věř, že by to bylo čiré utrpení. Mazdu RX-8 musím, ač nerad, škrtnout taky. byl by to totiž úžasný rodinný vůz. Díky zadním polodveřím je překvapivě praktická a snad i nějaký somálský model kočárku by se vešel do jejího kufru, ale jak končí wankely zatížené břemenem běžného provozu jistě sám dobře víš a kasičku a nesmyslné provozní náklady nechceš. Clio RS je takový Abarth v bleděmodrém. Sice trochu větší a pohodlnější, leč z předchozího odstavce již víš, že než tě jednou potěší delikátním podvozkem a vytočeným motorem, budeš 20x naštván laciným interiérem a uživatelským diskomfortem. A zbývá nám CR-Z. Vážně? Řekneš mi jedinou její vlastnost, kterou bys nenašel zabalenou do mnohem přiznivějšího druhu karoserie?

Ojeté Bavoráky jsou stále osvědčneým receptem, jak spojit příjemné s užitečným.

Pak tu máme 130i, což zní (pro mladou rodinku s masochistickými sklony) jako docela dobré řešení. Má 5 dveří, není nepohodlná, za to má úžasný motor i podvozek a tu správnou koncepci. Mám tendenci říci, problém vyřešen, ber hlavního favorita. Avšak 1er je vevnitř vskutku malinké auto a pokud by měla být největším rodinným vozidlem, nejspíš bych ji vyškrtnul taky. Každý výlet by mohl znamenat velké uskromňování a velké kompromisy. Pokud jste však natolik masochističtí, že se do 130i vlezete, dál nečti a začni shánět zachovalý kus. Kdyby náhodou přestala vyhovovat, pravděpodobně na ní nijak neproděláš. Z mnichovské rodiny se však jako velikostně příhodnější jeví větší 330i. Jenže u ní nastává další problém. E46 už je přece jen starší a celoroční provoz její karoserii příliš prospívat nebude. Také bezpečností je opakem původně zamýšleného Volva –  přeškrtnutou hvězdičku z testů EURO NCAP si E46 za rámeček vážně nedá. Proto bych oželel trochu delikátního vyvážení a za drobný ústupek v podobě lehounce větší tuposti a nedotáčivosti vybíral nějakou 330i E90, která se do cenového limitu jistě vměstná také.

Volvo V70R je jistě zajímavý stroj. Poradíte někdo Petrovi, jestli vážně stojí za to?

A jaké máme alternativy? Žádné rodinné sportovní zadokolky, které by se vešly do tvého rozpočtu a představovaly dobrou alternativu ke 130i nebo 330i nás nenapadly. Takže jen hodím do pléna předokolkové alternativy. Golfem GTI V.generace nepůjde nic zkazit, ale tak nějak tuším, že tobě by víc k pleti seděla Mazda 3 MPS – která by se ve tvém limitu dala sehnat s trochou snahy i v druhé generaci. Samosvor, silný motor a spíše cestovní naladění z ní dle mého názoru dělají příjemný rodinný hothatch a nízký věk ojetiny také vůbec není k zahození. Do neprobádaných vod čtyřkolek by zase zapadlo naš oblíbené Subaru Legacy 3.0R. Anebo, kdybs chtěl spojit původní záměr koupit Volvo a přitom splnit cosi z nových požadavků, se nabízí létající skandinávec – V70R…  …s kterým bohužel nemám nejmenší zkušenost a tudíž vůbec netuším, zda-li je v něm opravdu něco sportovního nebo je sportovní jen na poměry Volva.
Stejně se však nemůžu ubránit dojmu, že choutkám Miatisty zvyklého na delikátní ovládací prvky miniaturního roadsteru bude přece jen nejvíce vyhovovat něco z Mnichovské produkce. Pokud se skutečně dokážete naskládat do 130i, třeba i pomocí rakve na střeše, bude to krásné a první slovo pidižvíka dost možná bude “ouvlstíl” :-). Ale myslím, že i v případě E90 se to cestování ve třech bude dát docela obstojně “přetrpět”.
 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Vajtek
04. dubna 2016, 15:08
0

Já bych se té 1er nebál, vevnitř to opravdu není velký, ale když člověk chce, narve tam i pár stolů IKEA...

reagovat
rw
rwalker
04. dubna 2016, 15:44
0

a co mini clubman? jinak mazda 3 MPS se dala pouzit i k prestehovani

reagovat
Nedy
04. dubna 2016, 16:06
0

V Clubmanu je místa asi jako v tom Cliu. Tzn. uskromnit se, ale až bez kočáru (ač má ISOFIX).

To
Tompa
04. dubna 2016, 15:45
0

Už nějakou dobu používáme v rodině 1er e87 a musím řict, že je na běžné cestováni dostatečné, kočár, dětská sedačka a nejaký ten kufr se taky naloží. V případě nějaké delší dovolené to bude chtít opravdu rakev na střechu, ale vše záleží na množství nákladu převážně od drahé polovičky :-) Každopádně v případě kufrové verze e46 to není o moc lepší výhra. (Používán sedan ) Naloží se do nej nepatrně více, ale už člověk musí oprášit znalost tetrisu :-) Dále antikorozní ochrana neni u E46 nějaká skvělá. Ikdyž e46 je super auto, využíváme e91 a nemůžeme si stěžovat na jizní vlastnosti, cestovní komfort a pod. Hlavně jak je to kombajn, tak se tam i ledacos ( ikdyž ne hromada) naloží. Cestujeme jak rozbitá Praha, tak i D1, okresky a docela často i Německé dálnice. Pro nás byly důležité jízdní vlastnosti, vzhled, funkčnost a pohon správné nápravy. E87 4/5, E46 4,1/5 a E91 4,5/5

reagovat
piwel
04. dubna 2016, 15:53
1

Miata is always the answer... :D

reagovat
Vavris Vavrisovic
04. dubna 2016, 16:48
0

to neeeeee :D

Sa
Safa
04. dubna 2016, 17:09
0

:o) :o) :o)

Nedy
04. dubna 2016, 16:13
0

Ad E91. Máme ji. Děti sice zatím ne, ale někteří kamarádi ano. Tudíž, jsem tuto kombinaci již v praxi řešil. Pokud jste opravdu asketové, tak se do ni vejdete. Hodně ale záleží na velikosti kočáru. Třeba pro případ delší dovolené je to už na pováženou. Do kufru se tak akorát vejde podvozek a při troše snahy velká košina. Možná pár měkkých menších tašek k tomu. Nejmenší pasažér je pak v sedačce a věci musíš dávat do interieru. Jako jde to, ale, ale bude se to chtít nad tím zamýšlet.

Z toho mi plyne, že pokud byste ve třech jezdili s 1er jen na krátké vzdálenosti bez věcí, tak to asi s nějakým sklápěním sedadel půjde, ale dovolenou si moc nedovedu představit. Mně by přišla malá. Osobně si nemyslím, že by tam bylo o moc víc místa jak v tom Cliu...

reagovat
mv
mvrlik
04. dubna 2016, 16:57
0

Mel jsem 1er a ted mam e90 (a MX5) :) 1cka je MNOHEM zabavnejsi, bezprostrednejsi, takova polomotokara. Sbalit 4 lidi na hory do ni neni az tak velky problem, takze predpokladam, ze kocarek a mimino se nejak vejdou taky. Nevahal bych... Nepotrebovat v aute obcas prespat, mel bych 1cku znovu...

reagovat
pa
pankac
05. dubna 2016, 14:09
0

4 lidi na hory a v pohode??? To jste jeli na veceri ne? :D

mv
mvrlik
07. dubna 2016, 16:46
0

staci trochu chtit... s lyzema by to asi neslo (2 pary max), ale 4 krosny do kufru naskladas bez problemu :). Ale je pravda, ze klidne vyjedu na 2 tydenni dovcu s 20l batuzkem, pokud je po ceste k nalezeni jidlo, takze nejsem uplne vzor "normalni" populace...

Ča
Ča Snač Aj
04. dubna 2016, 18:02
0

Co Saab 9-3 Aero?

reagovat
riderhenry
04. dubna 2016, 22:16
0

Saaby bych každému hned doporučil díky skvělým cenám a zajímavému charakteru, ale nejsem úplně cílová skupina.

Sn
Snowman000
04. dubna 2016, 18:33
0

Odpoved je vzdy 130i ;)

Alebo potom dokupit este jednu MX-5 a ostane miesto na este jedno dieta ;)

reagovat
sp
spooon
04. dubna 2016, 19:33
0

dvě MX5 v rodině = rodinný auto pro 4, to mě nenapadlo, super nápad :-D

riderhenry
04. dubna 2016, 22:15
0

Já už bych další MX-5 kupovat asi nechtěl. To auto mě tak vyškolilo, že má jediné štěstí, že mě pořád tak baví. Jinak by dávno letělo z útesu :)

Sa
Safa
04. dubna 2016, 22:49
0

No, jestli tě vyškolilo, ale přesto tě pořád baví, tak je to přece super, ne? Btw. co se ti přihodilo?

riderhenry
04. dubna 2016, 23:12
0

Vina auta je to jen z části. Natrefil jsem na špatné servisy. Utopil jsem hrozně moc peněz na opravách (koroze) a na úpravách. A znám i víc takových případu :)

Sa
Safa
04. dubna 2016, 23:48
0

Vím přesně, o čem mluvíš. Já mám cca 3/4 roku NC (2008), odjeto zatím přes 13 000 km a pořád se nepřestávám usmívat. Do oprav jsem zatím narval nula nula prd (ošetření podvozku a dutin, vyměněné táhla stabíků a nové brzdové destičky), jinak jen jezdím a královsky se bavím. Servis mi opravdu poctivě dělá kamarád ze sousední vesnice (už mi dělá třetí auto a nedám na něj dopustit), fanda do japonců jako já. Zespodu je zatím auto (i díky tomu ošetření, kdy se vše před nástřikem sundalo a očistilo od drobné rzi) naprosto v cajku. Se značkovými servisy mám špatnou zkušenost - ošidí to a ještě tě natáhnou. Tohle chce najít někoho, kdo ti to bude servisovat s láskou. Takového člověka já našel a jsem za to moc vděčný. Jinak mým cílem je neupravovat a držet v továrním stavu.

Be
Beaumont
04. dubna 2016, 21:37
0

Kdyz uz jde rec o E91, proc nezminit taky hlavniho konkurenta, tj. Mercedes tridy C, generaci W204, resp. S204 jako kombi. Pravda, silnější motory byly jen s automatem a origo dily jsou drahé. Ale na rodinne jezdeni by mohl stacit i C200 Kompressor popr. novejsi C200 turbo. A tenhle Medved je moc prijemne svezeni a je velmi "vychytany" a spolehlivy.

No a taky by se dalo uvazoval o Alfe 159, coz je ovsem s jedinym pouzitelnym benzinem 1.8 TBi predokolka...

reagovat
riderhenry
04. dubna 2016, 22:14
0

Proti Mercedesům v zásadě nic moc nemám, ale na rozdíl od BMW by mi asi nesedli zaměřením. Alfu jsem dlouho uvažoval 147 1.6 TS, kde je hodně lákavý poměr cena/výkon. Pak i 147 GTA. Ale 1.6 TS jsou slabé, navíc bych se trochu bál její role jako dlouholetého společníka, a GTA už se pohybují v cenové hladině 130i, která mě láká víc.

Be
Beaumont
04. dubna 2016, 22:19
0

Jakakoliv 147 je jako rodinny kocar nesmysl. Ale co 156 SW 2.5 V6? Jezdi vyborne, vypad snad jeste lepe nez 147 a motor 2.5 V6 je spolehlivy a charakterni. Je to ovsem uz trochu starsi auto...

riderhenry
04. dubna 2016, 22:25
0

Kdybychom vyčlenili méně peněz, bylo by to určitě zajímavé. Ale jak říkáš, za daného stavu je odrazující věk a s tím spojené potencionální problémy, případně i bezpečnost...

riderhenry
04. dubna 2016, 22:10
0

Moc díky za článek! Přiznám se, že ačkoliv všechno zní strašně logicky a jednoduše a v zásadě to vlastně "tam někde vzadu" vím, tak mi přečtení argumentů dost pomohlo. Auta, která jsem tam asi napsal tak trochu z povinnosti (ať už vůči sobě (RX-8), nebo nějaké "petrolheadí" komunite (Clio RS)), Vavris vyřadil krásně racionálně a můžu tak v klidu koupit 130i :) K těm dalším alternativám - Golf GTI určitě ne. Nemám proti tomu autu v zásadě vůbec nic, ale moc nemusím kategorii HH jako takovou, a už vůbec nechci turbomotor (Abarth by byl v tomhle jediná přijatelná výjimka, a to jen proto, že na něj jde koupit výfuk Akrapovič :D ). Logicky pro mě tedy nepřipadá v úvahu ani Mazda 3 MPS - ne že bych se nedíval na inzeráty, ale jednak na mě design starších modelů 3 a 6 působí strašně lacině, ale taky mě to auto celkově nijak neoslovilo, takže jsme ji rychle zavrhl. Nemluvě o korozi, kterou Mazda stále nezvládá a to je pro mě poměrně zásadní problém (fóbie z Miaty). Subarou Legacy 3.0R se mi líbí velice, dokonce to je i docela vážný kandidát hned za BMW, i když jsem ho neuvedl. Ale tak trochu tam taky nepřeskočila ta jiskra, navíc už je to o něco větší auto, než bych si představoval, s čímž i souvisí poměrně vyšší váha... 1er na mě působí na jednu stranu dospěleji, a to jak koncepcí, tak designem a svou univerzálností. Přitom ale i věřím, že by mi z hlediska zábavy dala víc, než všechny HH (což je samozřejmě subjektivní teoretizování :) ). Pro mě tedy zatím vede kombinace zadní náhon + šestiválec. Teď ještě jestli 1er, nebo novější trojka. Zatím bych to viděl spíš na tu 130i, protože se prostoru až tak nebojíme. Zatím jsme s přítelkyní vždy odjeli v pohodě na dovolenou v MX-5, takže na prcka zbude veškeré místo navíc, které bude v 1er (nebo případně jiném následníkovi).

Co bych ještě na 130i viděl jako výhodu, a možná je to i námět na diskuzi, je spolehlivost. Díky (údajně) použitým dílům z některých vyšších a těžších BMW netrpí tolik na opotřebování, což by se mohlo zdát i logické. Podobně v různých testech spolehlivosti jsem ji viděl spíše na průměrných nebo nadprůměrných umístěních (posílám pozdrav do Fiatu). Jakákoliv zkušenost v tomhle směru mi ale moc pomůže, a to i k většímu 330i.

Honda CR-Z se mi vždycky líbila, i když má zoufale slabý motor. I když se to bojím trochu napsat, tak by bylo určitě i příjemné mít auto, u kterého člověk neřeší dvoucifernou spotřebu :) Tím ale asi veškerá argumentace končí.

Pro případ dalších námětů ještě odpovím, že i když není přítelkyně žádný závodník a doteď jezdila jen ve služební Fábii 1.2 TSI, tak určitě nepatří k pomalým řidičům a především není člověkem, který by mě vyhnal z domu s čímkoliv jiným, než dieslovou Octávii kombi... Pro představu - když jsem dal inzerát na motorku, tak se se mnou hádala a nutila mě ji neprodávat :)

PS: nejsem v tomhle úplně expert, ale vypadá to, že se dá dnes koupit i kočárek, který bych složený nacpal i do Miaty, a to i s vaničkou. Případně se dá použít v kombinaci s autosedačkou. Sám koukám po tomhle http://www.r-autosedacky.cz/kocarky-citylife/citylife-ruzova

reagovat
Chase
05. dubna 2016, 05:33
0

I když už je majitel rozhodnutý pro 1er, tak jen k těm Volvům. V70R, případně S60R rozhodně nejsou sportovní jen na poměry Volva. Kupodivu se kluci ve Švédsku krom výborně nadopovanýho motoru, se kterým se dá docela slušně pracovat i dál, vyřádili i na podvozku. Na trhu se najdou buď AWD R, nebo předokolky, který mají místo 4x4 samosvor. Podvozek je aktivně stavitelný (tzv. FourC), což je asi jediný kámer úrazu Rkových (ale v případě příplatkové výbavy i neRkových Volverinů z poslední dekády. FourC je přeba před koupí opravdu důkladně zkontorlovat, protože pokud na tom autě někdo cvičil rally, tak výměna stojí docela ranec. Smozřejmě se dají sehnat i nestavitelný náhrady, ale jízdně už to není prostě ono. Oproti ostatním Volvům Rka dokonce i umí zatáčet a celkově je s nima docela dobrá zábava :)

reagovat
PlusOne
05. dubna 2016, 09:28
0

Dovolím si, jakožto dvojnásobný otec, okomentovat.
A začnu odkazem na spodku diskuze - kupovat spartánský kočárek je s prominutím hovadina. Do šesti-sedmi měsíců prcek vesměs hlavně leží, a potřebuje na to kolem sebe nějaký prostor (plus plac na deku, hračky, atd. - ono vleže je přeci jen docela nuda ;-) ). Pokud budeš mít enormní smůlu, pak nadšení rodičů pro vysoké oktanové číslo sdílet nebude, a v sedačce se bude akorát trápit - vlastní zkušenost, starší syn jízdu autem nesnášel, a to i když se jenom jelo za roh pro rohlíky.
Představ si na chvíli následující situaci - cesta na víkend k prarodičům (nebo na nějaký rodinný pobyt, to je jedno). Potřebuješ sebou kočár, balík plen (malé děti dělají koko klidně i sedmkrát-osmkrát denně), tašku s oblečením pro mrňouse, nějaké hračky pro něj, menší tašku s jídlem pro prcka (protože netušíš, jestli se tam příkrmy budou dát koupit nebo ne) a samo nějaké hadříky pro sebe a manželku. Do kufru hatchbacku se nám tehdy vešel akorát kočár, zbytek se vezl různě po autě.
Jako druhý auto do rodiny tudíž vyšel naftovej Passat kombi, naprosto sterilní nezábavný auto. Proto, pokud bych měl volit znova, měl tvůj rozpočet a chtěl radu, moje by zněla 330i kombi.

Rozohodně to neber tak, že to tak, jak jsem napsal, MUSÍ být, můžeš mít kliku, a prcek bude naprosto pohodový a bezproblémový dítě, který snese leccos - ale není možná od věci se připravit na to, že to tak nebude. V tomhle ale není nad vlastní zkušenost...

reagovat
Skipper
05. dubna 2016, 11:52
0

Jako táta dvojčat se přikláním ke 130i. Začínali jsme s Feldou (krátkou) a poměrně rozměrný kočárek se po vyndání zadního plata dostal do auta bez problémů. Jistě, na dovolenou se holt musel využít i prostor před zadními sedačkami, ale že by to něčemu vadilo? Děti tam nožičkama stejně nedosáhly a auto aspoň bylo líp vyvážené :) Pokračovalo to Mondeem MK III liftback, které svého času taky posloužilo skvěle. Ty kvanta prostoru byli zase o něčem jiném. A 130i sice bude trochu o kompromisech, ale zase ne všechny kompromisy jsou špatné. Ale jako naprosto ideální řešení bych viděl MX5 a BMW E66 (jo, jsem blázen)...

reagovat
Skipper
05. dubna 2016, 12:20
0

A důvod, proč bych bral tu E666? Mně při dětech tak trochu hráblo. Bezpečnost se stala prioritou No1. Stačí při práci vidět pár autonehod, pár neuvěřitelných náhod a už tam vidíš své dítě a začínáš přemýšlet nad deformačníma zónama. Jasně, vím, že větśí auto nerovná se bezpečnéjśí auto, přeci jen je tam zase víc energie. Ale tak néjak mám zažité, že pořádná limuzína Ti dá největší šanci... (I když třeba Diana by mohla, teda už nemohla vyprávět).

martin_100
05. dubna 2016, 14:03
0

Já vam lidi nevim... v dnešní době kdy farmaceutický firmy předvádí zázraky a gumový zboží je všude dotupný řešit takový problémy... a i kdyby to všechno selhalo furt je tu skvělej českej vynález -BAYBOX :-)

reagovat
martin_100
05. dubna 2016, 14:05
0

*BABYBOX

PlusOne
06. dubna 2016, 10:48
0

Ono né pokaždé je to omyl, občas je to dokonce i chtěné, a, světe div se, někteří platí i peníze za to, aby jim pomohli doktoři, když jim to nejde samo! :D

pa
pankac
05. dubna 2016, 14:15
0

Jednoznacne jdi do BMW E9x, kamarad ma 1er, zenu a dite. 1er pouzivaji jen kolem komina, je to proste male, na kraveni mas miatu tecka. Nebo si kup 7er, obrovsky bezpecny, pohodlny kocar. Tady neni co resit. V8 samo :) Da se do plynu a jezdis za par korun ,o) Vim o cem mluvim.

reagovat
BigBang
30. dubna 2016, 21:41
0

Asi tak. Nechápu tazatele, když už má funcar, že chce další minifunvozidlo.

Myslíš si, že Fabia je rodinný povoz? Vážně? V jedničce není o moc víc místa. Pokud bych po něčem koukal, bylo by to minimálně 3er (a jeho případné alternativy jiných značek). To, že ve dvou se naskládáte na dovolenou nic neznamená, stejně to byly dvě tašky a hotovka. Už jenom kočár zabere jednou tolik, co ty tašky na dovolenou + další taška s „bordelem“ pro vetřelce. Rozhodnutí ve finále bude na tobě/vás, ale aby se tu za pár měsíců neobjevilo: „Jsme tři a 1er nám nestačí, co doporučíte“...

MartinCoupe
04. listopadu 2018, 16:59
0

Za mě BMW X3 nebo Voovo XC60. Na blbnutí máš Miatu a pasivní bezpečnost je prostě rozhodující...

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem