načítám data...

Porsche 550 Spyder, které patřilo Jamesi Deanovi, se asi našlo. Koho zabije tentokrát?

29. září 2015, 20:18 8 komentářů Vojta Dobeš Historie

Jmenovalo se 'Little Bastard' a kromě svého původního majitele prý zabilo i několik dalších lidí a spoustu dalších alespoň zranilo. Deanův Spyder je prý prokletý. A teď se zdá, že se po desítkách let opět našel. Koho zkosí kletba tentokrát?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

S dnešní popularitou starých Porsche, legendárních herců 50. a 60. let a tím pádem samozřejmě i starých Porsche po slavných hercích si můžeme být téměř jistí, že stará 550 Spyder, která dříve patřila Jamesi Deanovi,  je nejspíš nejcennějším automobilovým vrakem na světě. A zdá se, že se nějakému šťastlivci podařilo ho najít. Tedy, podařilo se to někomu, kdo si asi myslí, že je šťastlivec. My bychom asi raději dali přednost bouranému naftovému Mondeu na opravu.

Stopu k nalezení ‘Malého parchanta’ údajně získalo muzeum a prodejce klasických vozů Volo z městečka Volo v americkém státě Illinois. Na jím vypsanou odměnu milion dolarů za informace vedoucí k nalezení vraku klasického Porsche se přihlásil jakýsi muž, který údajně jako šestiletý kluk viděl, jak jeho otec s dalšími muži ukrývá legendární nabourané Porsche za falešnou stěnu v domě ve Whatcom County ve státě Washington. V tuto chvíli muzeum pracuje na zajištění právních náležitostí, než vyplatí slíbenou odměnu, a dotyčný samozřejmě odmítá před předáním peněz prozradit cokoliv o přesné lokaci.

A proč bychom dali před fantasticky cenným Porsche dali přednost nabouranému rodinnému  kombíku? Protože snad každý, kdo měl s ‘Malým parchantem’ něco společného, na to doplatil. 

Celé to prý začalo 23. srpna 1955, když herec Alec Guinness (Obi-Van Kenobi z Hvězdných válek) potkal Jamese Deana s jeho novým Porsche a prohlásil, že jestli do té věci nasedne, tak ho v ní do týdne najdou mrtvého. Za týden Dean se svým mechanikem cestou na závody havaroval a při nehodě zahynul.

Snad každý, kdo měl s ‘Malým parchantem’ něco do činění, na to doplatil

Vrak vozu koupil úpravce George Barris a ještě než ho přivezl do své dílny, sklouzl Spyder z přívěsu a rozdrtil mechanikovi nohu. Motor a pohonné ústrojí prodal Harris dvěma závodníkům, Troyi McHenrymu a Williamu Eschridovi. Když ti dva závodili proti sobě navzájem s vozy, které oba obsahovaly díly z ‘Little Bastarda’, narazil McHenry do stromu a zahynul, zatímco Eschridovi se zablokovala kola a skončil s těžkým zraněním na streše. 

Z vraku zbyla také dvě použitelná kola. Když Barris prodal i je, obě pneumatiky zároveň explodovaly a jeho řidič vyjel ze silnice. Bez zranění nevyvázl dokonce ani zloděj, který se pokoušel zbývající části auta  ukrást. Při snaze vymontovat Deanovu zakrvácenou sedačku si roztrhl ruku.

Barris pak usoudil, že tu věc nechce mít nikde poblíž a vyhověl žádosti kalifornské dálniční policie, aby zapůjčil vrak slavného Porsche pro turné po školách, kde měl sloužit jako výstavní exponát, který by mladým řidičům připomínal, jak mohou skončit. Připomněl jim to až příliš dobře. Nejdříve shořela garáž, kde byl uložen, ale ‘Malý parchant’ zůstal nepoškozen. Další pokus o vystavení skončil, když auto spadlo ze svého stojanu a rozdrtilo studentovi kyčel. Následně došlo ještě k několika nehodám při přepravě, které si vyžádaly život jednoho řidiče. Nakonec se policie rozhodla auto Barrisovi vrátit, ale cestou k němu vrak záhadně zmizel a už ho nikdy nikdo neviděl.

A pokud jste jen trochu pověrčiví, budete asi souhlasit s tím, že to bylo nejspíš dobře…

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

VoFi
29. září 2015, 22:31
0

Tak vida,Bastard pořád žije.. Nemůžu se rozhodnout, jestli z toho mám radost nebo ne. Ale kdo ví, možná dotyčný jen lže..

Přemýšlím,proč by sakra někdo to auto kradl, jen aby ho mohl schovat do falešné zdi? Možná tušili pozdější výdělek..něco jako případ zakopaného Dino či jaké Ferrari to bylo.

reagovat
Aleš
30. září 2015, 18:28
0

Nebo aby už dál nezabíjel. Těch možností je prostě moc. Ale pokud stále žije tak může dál zabíjet. Přece jenom do toho muzea je to docela daleko a na takový cestě se toho může stát podle mě dost.

Da
Dad
30. září 2015, 00:33
0

Nic co by nespravila zajeci pacicka a par deci sveceny vody

reagovat
jo
johan
30. září 2015, 07:55
0

super clanok

reagovat
Ja
James
30. září 2015, 10:05
0

Čím by jezdil J.Dean v dnešní době? Nějaké TVR, Lotus, F-Type? 550 přece nebylo nejsilnější auto tehdejší doby, spíš to byl výjimečný model od výjimečné značky a s váhou na minimu.

reagovat
BobAsh
30. září 2015, 12:39
0

550 bylo závodní auto se značkama. Dnes by tomu nejvíc odpovídala nějaká závodní verze Exige nebo tak něco. Ale spíš by měl speciálně závoďák a k tomu normálnější auto (on teda i tak ve skutečnosti jezdil tím kombíkem Ford Country Squire co je na fotce v pozadí). Mít závodní auto jako každodenní dopravní prostředek už dneska moc nefunguje.

VoFi
30. září 2015, 18:01
0

Možná se pletu..ale myslím že Dean v tom jezdil jen výjimečně, ne? A ten osudový den auto mělo jet na podvalu, ale on se chtěl sžít s řízením před závodem či tak něco..

Ja
James
01. října 2015, 04:03
0

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem