načítám data...

O mytí aut a ježdění starými křápy

20. května 2018, 08:50 125 komentářů M P Editorial

Péče o vzhled auta je záslužná činnost. Není ale někdy marná a zbytečná? A není nakonec nejlepší jezdit otřískanou popelnicí?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Jako už tolikrát, i k napsání dnešního článku mě trochu inspiroval můj kolega z práce. Jeho auto je totiž za všech okolností čisté, naleštěné a bez poskvrny. To musí jistě stát mnoho úsilí, které jistým způsobem obdivuji.

Sám totiž nejsem ochoten trávit umýváním auta vůbec žádný volný čas. Znovu jsem se o tom přesvědčil v pátek, když jsem byl postaven před nutnost opláchnout novinářské Volvo. Počasí posledních pár dní totiž způsobilo, že zdánlivě nevinný výlet po polní cestě zabarvil rudé SUV do rozličných odstínů hnědi. 

Před cestou do Prahy jsem tedy byl nucen zatnout zuby, vložit do měničky bankovku a dopřát rudému autíčku trochu blahodárné vysokotlaké péče. Byl jsem smutný, protože zaneřáděné vypadalo tak krásně. Chápejte, špína od ježdění na novém krásném autě působí tak nepatřičně, že jsem byl nucen obdivovat své dílo znova a znova. Jenže horká voda pod vysokým tlakem tenhle příběh o dobrodružství v přírodě prostě smyla. Zametla stopy. Vymazala z karoserie doklad o zážitcích, které jsem za volantem strávil. Byl jsem smutný.

Krom toho je mytí auta otrava. Mrcasíte se s vodní pistolkou, automat polyká jednu desetikačku za druhou, na vás stříkají nečistoty tak, že ve finále máte auto sice čisťoučké, ovšem sami vypadáte jako hejkal. Nemám to rád, proto takhle myju jenom testovačky. Jasně, pro nás pohodlné se nabízí použití kartáčové myčky, ale wapka je prostě někdy vhodnější. Navíc výsledky obou druhů mytí jsou nakonec docela diskutabilní. Kartáče se nedostanou všude, a vysokotlaké mytí zase nemá bez mechanického odrhnutí nejhorší špíny dostatečný efekt. Navíc auto neosušíte.

Mám čistá auta rád. Líbí se mi, když si někdo dá tu práci, na autě nejsou vidět škrábance z myčky, okna jsou křišťálově průzračná, a kapičku zaschlé vody abyste pohledali. Proč tedy moje auto vypadá jako opuštěný pouliční vrak? Důvod je prostý. Jednak jej odmítám mýt, protože je odřené a obouchané, jednak se mi to vlastně líbí. Navíc to má spoustu výhod, ale o tom později. 

Auto samozřejmě nemá jenom exteriér a čistit a ošetřovat se musí i zevnitř. A tady nastává opět velké dilema. Jakkoli mi auto špinavé zvenčí nevadí, v mnoha případech se mi nasbírané silniční nečistoty dokonce líbí a mou představou nejkrásnějšího vozu na světě je vytrvalostní speciál po závodě na 24 hodin, interiér by měl být alespoň co nejméně odpudivý, když už nemůže být vyvoněný jako pokojíček. 

Znám lidi, kteří si na odporném interiéru auta přímo zakládají, což vás ale nutně vede k přemýšlení, zda byste vůbec přijali pozvání k nim domů, a jestli byste byli schopni takovou návštěvu v klidu absolovovat, nebo byste jenom nehnutě seděli a báli se čehokoli dotýkat, aby na vás nic neulpělo, nebo ještě hůř, abyste nechytili nějakou nemoc.

Osobně se vždy poněkud stydím, když ke mě přijde nečekaná návštěva a já nemám doma pořádně uklizeno. A totéž platí o interiéru auta. Může se rozpadat, sedačky můzou být propálené od cigaret, ale aspoň by neměl smrdět a v autě by neměla žít zvířátka, co mají ráda špínu. Na druhou stranu je to vždy boj, protože jakkoli auto nebo byt uklidím a zkulturním, vždy jej opět velmi rychle uvedu do stavu těsně před úklidem. Nakonec se s autem nebo bytem pohybujeme v týdenních cyklech uklízení a vybydlování.

Abych se ale dostal k výhodám ježdění hnusným autem, musím se vrátit ke svému vozu. Ano, opět provozuju starý krám. Je obouchaný, odřený, má pomačkané panely karoserie. Zvenku sice ještě zdaleka nedosahuje kvalit onoho Focusu z reklamy na náhradní díly Ford, ale na můj vkus je punkový dost. A je to úžasná věc.

Chtě nechtě se totiž pokaždé, když s tím autem jezdím, dostanu k úvahám o tom, jak úžasnou svobodu taková nevábná popelnice poskytuje. O nové auto se vždycky bojíte, protože příležitostí schytat šrámy je prostě příliš. Lidé na cizí majetek vůbe nehledí, a tak se vám nezřídka stane, že přijdete po obědě ke svému zaparkovanému autu a ze dveří se na vás šklebí ošklivý škrábanec. 

U starého auta s odřenou karoserií je to jedno. Ať si klidně ta tupá banda líných jedinců bouchá dveřmi dle libosti. Ať vám parkují o nárazníky, naráží nákupním košíkem, opírají si svá jízdní kola a já nevím, co ještě. Vám je to jedno, protože jste dosáhli blaženého stavu pozvednutí se nad realitu všedního dne. Nemusíte taky chodit s nákupem daleko, kamsi do opuštěného rohu parkoviště, kde byste normálně parkovali s krásným autem. Vy máte městského bojovníka a ten je připraven pojmout jakoukoli ránu. Jste svobodní, protože auto konečně slouží vám a ne vy jemu.

Není to však jen o parkování, i každodenní jízda s městským bojovníkem má své výhody. Užijete si docela dost volnosti. Především lidé, jezdící dražšími a krásnými auty, kteří ovšem nemají přílišné vychování, si svoje prasárny v provozu dvakrát rozmyslí, pakliže vidí, jak se šinete ve svém bitevníku. Moc dobře si totiž dokážou spočítat, a z vašeho odhodlaného výrazu je to zcela zřejmé, že když vám to tam pošlou na poslední chvíli, nebo se budou cpát někam, kam to nejde, váš bitevník nějaký ten náraz sice možná pošle na smetiště, ale nebude vás to vůbec mrzet. Obrana proti bezohlednosti v silničním provozu k nezaplacení. Nedát v obchoďáku přednost otřískané popelnici prostě může znamenat pouze velké mrzení. Ne, že bych toho využíval, ale hřeje mě vědomí, že když se to stane, nemusí mě to až tak trápit. 

Možná si tím jen obhajuju vlastní neschopnost udržet auto v krásném stavu, nebo omluvit fakt, že lepší auto nemám, ale ježdění otřískanou károu mi minimálně při parkování a pohybu ve městě umožňuje mnohem klidnější spaní. Technický stav starého auta je věc druhá, a tady jednoznačně vede nové auto. 

A co vy? Svádíte urputné boje s nečistotami, povětrnostními vlivy, bezohledností ostatních řidičů, nebo trávíte čas za volantem silničního bitevníku, jehož bojové šrámy hrdě zdobí karoserii? Dejte vědět v komentářích.

Hezkou neděli vám všem, ať už jezdíte čímkoli!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Chosé
20. května 2018, 09:15
0

Musím s tebou souhlasit. Ačkoliv se o auto starám, tak vždy při každém mytí objevím nové šrámy na karoserii, kteří mi přidali bezohlední pitomci za volantem. Hodně mě to užírá, protože mám rád pěkné věci.

Nad myšlenkou obouchaného daily autíčka uvažuji již delší dobu a je čím dal větší pravděpodobnost, že ji zrealizuji. Ubyde starostí a vrásek na obličeji, když uvidím rozbitý blatník, promáčklý nárazník či sadu odřenin po celém obvodu vozu. Jednoduše pak nad tím mávnu rukou a spíše se zasměji nad úvahou, že si způsobil horší poškození na svém voze, pitomec jeden.

Samotnou myšlenku bezúdržbového zevnějšku bych povýšil ještě na další stupeň a automobil nalakoval velmi hrubočásticovou barvou, která primárně slouží pro zpevnění betonových staveb a jiných prostor. Jednoduše udělat z auta nerozbitný tank, na kterém by ani nešlo zanechat šrámy.

reagovat
Asid
20. května 2018, 09:22
0

Jelikož parkuju na ulici která je celá vysázená lípami, tak minimálně jednou za týden na wapku prostě musím.... to co z těch stromů teče za kombinaci sirupu, pilu a prachu z ulice vytváří na vozidlech fakt nevábnou vrstvu hnusu. Mám štěstí, že mám stříbrný auto a ne černý, protože to by byla naprostá katastrofa. Dobře je to vidět na autech, které moc nejezdí a nemění místo... některý vyadaj jak kdyby ležely rok na dně moře. Ale jinak mi ježdění na wapku nevadí, nejsem žádnej detailer ale čistý auto mám rád... postupem času mi už nedělá problém umýt auto za 40kč vhozených do wapky, do srovnatelné podoby jako bych dal 100 kč za myčku. A sušení neřeším, vždycky jenom stěrkou setřu okna a po pár kilometrech svižné jízdy auto uschne samo.

reagovat
Asid
20. května 2018, 09:24
0

Naneštěstí teda moje auto pár šrámů od parkování ostatních na sobě má, není to žádná leštěnka... ale taky žádná špindíra :)

Ko
Kostinen
20. května 2018, 09:44
3

Je milé slyšet, že má někdo NAPROSTO IDENTICKOU filosofii. Taky tě štve, kdy ti na autě někdo udělá "čistý flek" když se o auto opře/otře?

reagovat
Ev
Evlo
20. května 2018, 10:06
-5

Ano, malo kdo na nove auto skutecne ma, abych na nej mel, tak me musi byt stejne jedno, ze me nekdo poskrabe na parkovisti cely bok auta a hlavne me musi byt uplne ukradnute, ze s tim delaji burnouty apod. pri garancni prohlidce. Dokud to tak nemam, tak na nove auto mam mozna penize, ale urcite na nej nemam.

reagovat
Perníček
20. května 2018, 10:07
3

Se špinavým autem vydržím tak maximálně týden, pak mě to najednou chytne a musím naházet do wapky minimálně 30 Kč, abych auto potěšil šampónem a oplachem. Pak ale i přicházejí chvíle, kdy se do auta pustím na plno, vytáhnu kybl přípravků, hader a hub a dám se do tříhodinové práce. Tahle činnost mě jakýmsi způsobem naplňuje, přičemž doma na nějaký extra pořádek moc nehledím (ne že by koukala na mě všude špína doprovázena zápachem a lepkavostí, ale rozházené knihy, oblečení a jiné předměty dávají domovu za své). Člověk prostě u toho může vypnout a pak má radost z celkové čistoty vozu, ikdyž kondice jeho karosérie a interiéru už je časem, někdy méně - někdy více, pošramocena.
Zrovna nedávno se mi dostalo do rukou jedno Suzuki Jimny, auto evidentně nevidělo vosk a vysavač už hodně dlouho, takže červená barva už byla vlivem všeho, co na ní za ty léta působilo značně zašlá. Po celkovém úklidu bylo vidět více bolestí než předtím, tam popraskany lak, tam černota, co nejde ani leštičkou dolů, apod. Ale i tak jsem dosáhnul jakéhosi klidu na duši, když jsem si vůz prohlížel.

reagovat
Asid
20. května 2018, 10:17
0

Jo to souhlasím s tím uspokojením.... je to takovej relax po týdnu v práci, vytáhnout káru na okresky a večer to opláchnout. Jako jediný štěstí u mě je, že lak nemám moc v pořádku, jinak bych se asi o leštění atd staral mnohem víc. Svoje auto jsem leštil a voskoval jenom jednou. Už bych to sám v životě nedělal... celej den strávenej leštěním, bolavý záda a všechno - výsledek byl sice pěknej, ale za týden zmizel.

Goldies
20. května 2018, 12:43
1

ASID: v tom případě si dělal něco špatně, jak to může zmizet po týdnu nechápu... Buď blbej vosk nebo nevhodný šampon (předpokládal bych hodně alkalický a ne PH neutral)

Asid
20. května 2018, 14:23
0

co si vzpomínám tak to byl nějakej vosk od sonaxu...předtím jsem to dělal ještě nějakým spešl čistícím prostředkem přímo před voskováním... Jako nevím jestli to byl přímo jenom týden, ale maximálně dva. A pak mi přišlo, že to nějak přestává být vidět. Kor na stříbrným autě, na černé by to asi bylo vidět víc, ale stejně už to nikdy dělat nebudu. Tu námahu co mě to stálo, celej den tím strávenej, 500 za věci na leštění... Vím že nedaleko Brna je borec, co profesionálně leští auta, co dokáže udělat s lakem je neuvěřitelný a bere si 1200 za celý auto, takže to budu příště řešit takhle a snad teda i výsledek bude mít delší trvání.

Goldies
20. května 2018, 14:52
0

Takze spatny vosk nebo spatna aplikace :-) mam paradni vosk asi za 700,- zvladnu s nim 4 auta a vysledek je uzasnej i na stribrnym aute ;-)

Vencos
20. května 2018, 10:14
6

Stary popelnice jsou nejlepsi auta na svete. Jeste tak, kdyz stojej co nejmin.. no takovy auto s sebou nenese zadny riziko. Snad jen smrt, v lripade nehody, ale ve vsech ostatnich pripadech muzes jezdit po poli, vozit v tom kacirek, dokonce se v takovym aute da i soulozit, coz navoneny lestenky neumoznujou, jelikoz v zapalu mrdani jde anadno neco ukopnout nebo rozbit... A kdyz popelnice omylem shori, litovat muzes leda toho, ze to nemas na videu...

reagovat
Lo
Lord SmradlavaNaftaFčipu
20. května 2018, 12:40
1

Pravda pravdouci. Co se týče mrdani - mám krásnou památku ve formě díry ve stropnici od podpatku . K nezaplacení :-D

Romus
20. května 2018, 10:20
1

Garážovaná víkendovka 1x za rok pořádně Meguiars ( umýt, dekontaminace, vosk ) a pak není problém mít auto pořád čisté, stačí wapka a osušit. Je to jedna z mála věcí co si na autě udělám sám, takže z toho mám radost.
Dailydriver má už zničený lak z myčky, takže párkrát za rok do kartáčů a prdět na to.
Na interiéry jsem pes, tam musí být čisto v každým autě.

reagovat
EN
El Nino
24. května 2018, 15:49
0

K tomu ma napadol jeden vtip: Pane, prepacte, ze som vam stupil na nohu... Nevadi, ja uz som vam naplul na chrbat...

EN
El Nino
24. května 2018, 15:50
0

Tak toto malo byt o jedno vlakno nizsie

martin_100
09. července 2018, 13:37
0

Pepa_FSI - no vono se těžko manévruje když stojíš proti zdi a po obou stranách ti stojí auta... jediná úniková cesta byla v místě kde stál ten malej zmrd.
Kdyby to byla msta tak bych ho po vytlačení ještě polaskal sekerou kterou vozim v kufru nebo bych ho rovnou zapálil.... Já mu dal šanci vyhlášením jeho spz a typu auta do sálu, dvakrát, k tomu čekačka 20 minut a pak jsem si místo udělal sám.

Pokud pácháte něco co se nemá tak musíte očekávat následky... mnohdy jsou následky neadekvátní vašemu činu ale s tim musíte počítat když čin pácháte.

Pokud se vypravíte krást taky musíte počítat s tím že se možná nevrátíte živí.

martin_100
20. května 2018, 10:30
0

Jo se scorpiem jsem to měl přesně tak. Myl jsem ho tam maximálně jednou za rok. Byl po kroupách takže nový nerovnosti kastle jsem neřešil. Když mi slepice bouchla dveřma do dveří při vystupování tak jsem jí to s klidem oplatil. Prostě jsem se jí z okna optal jestli jí nevadí že mi praštila do dveří. Sjela mě jak malýho haranta že to je jenom auto a co vychyluji. Tak sem jí dveřma udělal do jejich zásek jak od požárnický sekery a se slovy "je to jenom auto" odjel. Její pohled k nezaplacení.
Nebo když mě na bále blokoval malej sráč ve výjezdu z parkoviště. Nechal jsem ho kapelníkem dvakrát vyhlásit, počkal 20 minut a pak ho prostě nabral a odtlačil přes půl návsi.
A ty šrámy od větví při geocachingu....... ;-)

Prostě hnusný oklepaný auto je obrovská výhoda.

reagovat
Asid
20. května 2018, 10:37
0

Souhlas, kdysi jsem měl starou Toyotu Corolla... hlavně mi to usnadňovalo parkování, měla promáčklý dveře, všechny rohy obytý, poškrábaná... člověk pak s tím mohl zaparkovat i na místech, kam by si s novým autem netroufl... mám na mysli třeba parkování o strom atd

ratan groch
20. května 2018, 11:47
-1

Martin_100,
V prvom pripade ide o cistu zlomyselnost a pomstychtivost.
Tym, ze si jej poskodil auto pribeh urcite nekonci. Najblizsie to urobi zas ona tebe. Alebo ti da jej frajer po hube. Alebo ak si velky, tak ti prepichne pneu. V ziadnom pripade kolotoc nekonci.
V druhom pripade sa ukazuje tvoja malost. Skoro urcite bol majitel auta na vasej dedinskej zabave. Ale vzdy je tu aj moznost, ze doletel po sestru, ktora sa ozrata stratila za vasim kulturnym domom a on ju hlada. Poprosit par chlapov na zabave, aby prelozili auto z tvojej cesty by nikomu neublizilo a vsetci by mali z toho este zabavu.
Ja netvrdim, ze mas byt ako Jezisove deti a nastavovat druhu tvar, ked po jednej dostanes, ale urcite mas schopnost vymysliet riesenie, ktore nespociva v niceni aut.
Nenic auta. Ak uz musis, tak o tom nepis na autickar.cz

Na
Napuram
20. května 2018, 11:58
-2

Chlape ona po Tobě kamenem, Ty po ní chlebem. I když je duševně slabší a nechápe, že auto pro mnohé z nás není jen věc. Za mě palec dolů.

beastar
20. května 2018, 14:11
6

Nebuďte tak ouzkoprsý:)) Nevíte jak to celý bylo. Měla štěstí že sem tam nejel já jak píšeš tim příběh neskončil. Ty gumy bych ještě propíchal já jí někde později. Nesnášim bezohledný idioty. Nedávno se jeden takovej predemnou ujel schovat až k policajtům. Co mu má nějaká k××va mlátit do auta ? Jsme snad lidi i když sedis zrovna ve feldě. Měla se omluvit. Možná to na Slovensku teda děláte jinak a to potom sorry jako.

ratan groch
20. května 2018, 14:22
0

Napuram, ak by aj bola pravda, ze ti dvaja su dusevne slabsi, tak este stale nie si pan tvorstva. A kedze si dusevne silnejsi, tak si urcite zachytil aj moju vetu, ze nemas byt ako Jezisove deti a nastavovat druhu tvar. Ak nie si velkorysy, tak trestaj, ale primerane a spravodlivo.
Kazdy z nas uz niekedy zastavil tam kde nemal, mozno len na minutku, kym vybehne vyniest nakup. Mozno dokonca na vozickaroch v nakupnom centre, lebo si zabudol v lekarni na pokladni mobil a utekal ho zobrat.
A v oboch pripadoch ti niekto poskodi auto. Mozno je svet este komplikovanejsi, nez sa moze zdat na prvy pohlad.

Co sa mna tyka, ver, ze by som vzdy nasiel sposob ako potrestat bez toho, aby som nieco nicil.
Nejdem ale s tebou do sporu, kde ma budes presviedcat, ze nicit auta je spravne.
Dohodnime sa, ze sa na tomto nedohodneme.
Hadam najdeme viac suladu v inych temach.

beastar
20. května 2018, 14:48
7

Jestli to je na mě. Což asi je. Tak za prvé já netvrdím, že ničit auto je správné. Naopak ta paní se měla omluvit a ne se ohrazovat frází typu, že je to jen auto. Když je bezohledná nemůže se divit ostřejší reakci okolí. Neboj se že já bych se do někoho agresivně na silnici navážel. Já jsem v pohodě a vždy slušný. Až když se druhý chová jako prase, tak musí počítat s adekvátní reakcí.

Nevím co si to dnešní trapnolevicovokomunistická kytičková generace nalhává. Neseme odpovědnost za své činy. Kdo to neumí patří do blázince, nebo lapáku. A blokovat výjezd někde na akci je taky pěkná prasárna. Pokud to někdo nechápe nemá co dělat za volantem. Ok není fér ho odtlačit:) Mimochodem co kdyby Martin chtěl třeba odvést svýho bráchu do nemocnice? Taky by si bránil toho člověka, co blokoval jediný výjezd. Přesně takový co si myslí, jak jsou uvědomělý a slušný jsou nejhorší. Přesně takové denně vidam jak jedou 50 na 70. Jak naschvál jedou městem 30 a školí ostatní. Potom stejný dement najede před tebe a vybrzdí tě... Bezdůvodně údajně sem ho nějak ohrozil. Když si to s nim chceš vyříkat tak ujede k hlídce...Pan slušný hrdina. Takže mysli co chceš, ale zmrd co mi bouchne naschvál do káry a ani se neomluví je zmrd. Zaslouží tak kopačku na sanici. To je potom v pořádku ne? Neničit věci, ale rovnou zdraví. Sem rád, že jsme našli společnou řeč;)

Rien
20. května 2018, 14:50
4

Mozna jen na minutku, proto cekal 20 minut:D kdyz se ta krava ani neomluvi, tak dobre ji tak.

Na
Napuram
20. května 2018, 15:07
0

Takhle jsem to rozhodně nemyslel a pardon, jestli to tak vyznělo. Ale stejnou logikou bych někoho mohl bodnout čůrem, když do mě strčí u pokladny v sámošce. A že o pomstě cosi vím, Monte-Christo byl mým ideálem. Právě proto od těch dob zastávám názor, že to nic neřeší a do konce života se budu stydět zato, co jsem udělal já...jo jasně, chvilkově to člověku uleví. Nepsal jsem to nikterak v úmyslu zlém.

beastar
20. května 2018, 16:11
0

Je to o lidech. Když do tebe strčí a omluví se tak kde je problém. Neomluví se? Psal sem adekvátní reakce. To asi není ho bodnout motejlem pod žebra že jo;)

ratan groch
20. května 2018, 16:26
0

ad beastar:Beastar, nebolo to vobec tebe, ale k Martinovi. Bohuzial sa nedá zaradiť odkaz priamo k nemu, ale len k vlaknu bez rozlisenia urovne. Preto sa to objavilo pod tvojim prispevkom o 1411. Dokonca som tvoj odkaz videl az potom, co som odoslal svoj.
Fyzické násilie je vynikajúci spôsob riešenia konfliktov, ale rozhodne nie na minoritne problemy typu niekto ma vybrzdil. Zaroven uroven nasilia dať niekomu po hube je zbytocna a riskantna. Jednak to moze mat pravne nasledky, ale ak nie je utok vedeny spravne, tak hrozi aj odveta, aj ked spravidla s casovym odstupom a za pomoci tretich osob. Preto si treba tento prostriedok vopred zvazit, konať s chladnou hlavou a hlavne sa snazit uplne vyhnut jeho pouzitiu.Toto nie je navod na taketo konanie.
Ale na veselsiu temu. Co takto jej sfuknut kolesa, potom si ju natocit na video ako ich dofukuje a uploadnuty link na youtube dat vsetkym susedom do schranky.
A co sa tyka umyvania aut, kedze o tom sa tu hlavne bavime, tak ja som spokojny s PIKATEC-om. Hned po aplikovani vyzera krasne, bavi ma ako v 50ke sklzavaju kvapky vody z predneho skla a staci potom trochu cistej vody, aby bolo znovu ciste.

beastar
20. května 2018, 16:37
0

No tak v tom aby se pak prase vyznalo;) Jinak Picatec je ok. Používám od nich věci asi 10 let. Sám se s tim teda nemeju. Ani to vlastně moc neumim. Takže raději automatická myčka. O správném vedení útoku musíš něco vědět. A pochybuju že maník, co tě někde ohrozí na ulici a dostane bude hledat tvé bydliště. A navštíví tě s bandou šmoulů. To jsou takový představy ze us seriálů:))

PepaSFI
20. května 2018, 16:58
3

auta za to nemůžou, lidi jsou blbci. A když je slepici jedno že svýma dveřma do něčeho tříská, evidentně jí na autě nezáleží. Manžílek koupí jiný protože tohle už je fuj. Takže jí je úplně jedno že dostala ránu taky. Maximálně ji to v tu chvíli možná trošku zaskočilo, že si někdo dovolil, pak si doma postěžuje že jí někdo třísknul do dveří a naznačí že by to auto už chtělo vyměnit. Kdybys napsal žes jí dal pár facek, odpověděl bych že ženský se nebijou, leda když zasluhujou. Moc zajímavá by byla třeba scénka na téma "nespokojený pasák kárá svou zaměstnankyni", ideálně na místě kde je hodně lidí. S ruským přízvukem.

Zablokovaný parkoviště? No já zatím vyjel odevšad, teda někdy přes chodník, jednou, ještě s minulým autem jsem se protáh kolem zamykacího sloupku, mezi stromama, vyrejdoval jsem z prostoru kde tomu nikdo nevěřil, zkrátka obvykle cesta je. Kdybych se měl mstít každýmu debilovi, tak nedělám nic jinýho. Beru to tak že buď je to ojedinělá chyba nebo je to prostě debil. A bude si dovolovat pořád víc až potká někoho kdo mu neuhne. Buď ještě většího debila nebo třeba mostní pilíř. A u toho já být nemusím.

Na
Napuram
20. května 2018, 18:33
0

Ámen

ratan groch
20. května 2018, 18:43
0

Beastar, ale no tak. Hadam si si nemyslel, ze si davam PICATEC na auto sam. "Co tě nemá..." Ale s vodou si ho potom uz ostriekam sam. To nepovazujem za pracu.
Interier si vsak cistim sam. Tam uz doverujem jedine sebe. Nacerpal som kvanta mudrosti na roznych forach, aby som nakoniec pochopil, ze najlepsie je na kozu jadrove mydlo a dosucha s makkou handrou. Nasledne nastriekat vonu koze na koberceky od Chemical Brothers a mozem na golf.
Zajtra hram az od 13:00, takze nebudem moct rano kyvat ludom cestou z mesta, ako sa pachtia v zapchach do prace, ktoru neznasaju. Pondelok je v tomto najcarovnejsi.

Nimrod
20. května 2018, 19:07
1

já bych byl s tou vodou na kůži trošku opatrnější...
jinak pouštíš koberečkům hudbu? :-)

ratan groch
20. května 2018, 19:17
1

Nimrode, ver mi, ze som opatrny. Spina ide ihned dolu a ked to prakticky vzapati do sucha vytries, tak to nema na kozu zly vplyv. Samozrejme na to nelejem kyble vody ako na rajonoch na vojne.
Kobercekom pustam porno, potom sa poriadne najezia.

Nimrod
20. května 2018, 19:20
0

jde o to, že voda kůži vysušuje, je tedy třeba pokud možno hned po usušení doplnit tuk. já jsem velice spokojený s colourlock stark, byť pochopitelně není tak levný jak voda s jelenem. mazání si dělám sám

Goldies
20. května 2018, 21:44
0

Jestli oni to nejsou spis Chemical Guys ;-) a opet nesouhlasim, na kuzi patri jen veci co na kuzi patri, rozdil je sakra znat...

beastar
21. května 2018, 01:48
0

Naneses guys a pustis k tomu brothers. Jinak interiér necham raději uklidit při větším mytí. Jinak tak max luxuju a vezmu takový ty ubrousky. Jinak Automycka Express to jisti. V každým obchoďáku. Na starší káry je škoda plácat střelivo.

Wanix
20. května 2018, 10:34
0

tohle mi naprosto mluví z duše, obouchaná daily je tak povznášející! Důležité je, aby auto bavilo řídit, motor měl dobrý zvuk, jo a v interiéru teda mám rád čisto a pořádek. Ale z venku? Odřeno a domláceno ze všech stran. Někdo tě odře při parkování? Zero fucks given :)

reagovat
Asid
20. května 2018, 10:39
0

Tak já to mám trochu naopak... jako vepředu mám uklizený, ale vzadu je to skladiště flašek od pití a jinejch předmětů, nářadí atd...

Trinom
20. května 2018, 10:58
0

Od toho je kufr :)

Asid
20. května 2018, 11:07
0

kufr vypadá ještě hůř... jelikož auto používám i jako šatnu, tak ho mám plnej hader do práce a kapalin do auta.

PeterLuk
21. května 2018, 22:34
0

No a ja to mám naopak. :D Stará slabá dízlová plechovka, nič zaujímavé, ale keď už to auto mám, tak sa oň predsa aj budem starať, a raz za čas ho vyčistím. No a ak by to malo byť niečo zaujímavé, tak by to u mňa platilo dvojnásobne.

Irwinek
20. května 2018, 10:34
0

No, já nevím, mám staré auto, loni jsem v něm utopil 50 litrů, zvenku vypadá olysale, ani nejsem přílišným uklízečem vnitřku, přesto mne každý nový šrám bolí a díra od koule v nárazníku mne dokonce donutila jít na pojišťovnu viníka, kde mi likvidační technik rovnou řekl, že mi plnění poníží o stav vozu :-( ale proč bych měl mít v nárazníku díru? Navíc, v tomhle případě se jedná o vady laku, nikoli neřidičské umění. Souhlasím s ponížením ceny za lak, ale nárazník je na výměnu, tak by měla pojišťovna prostě uhradit nový s prací a hotovo.
Ale jinak je pravda, že při pohledu na obrovské Volvo, skutečný tank, s ošuntělou karoserií zklidní většinu voňavek :-D

reagovat
Jimi
20. května 2018, 10:40
0

V poslední době ty textilní myčky čistí celkem dobře, jednou za čas to tam proženu a to auto potom relativně dlouho odolává špíně, co ale moc neplatí v chladných měsících. Toho bordelu na cestách je logicky víc. A na interiér si dám tak 1- 2x ročně brigádu, obvykle po zimě. Šrámy mě až tak moc netrápí (věkový průměr parku ca.15let), spíš lokální rez. Celkově se snažím to nějak aspoň na pohled udržovat čisté.

reagovat
Kr
Krocan
20. května 2018, 10:40
0

Před dvěma roky jsem si nechal přivézt moje současné autíčko a zhruba před měsícem jsem si nablýskal skla. A to zvenku i zevnitř. Svítilo totiž slunce a přes skla nebylo už skoro vidět. Ale to by mne samo o sobě asi nepodnítilo k leštění, rozhodující bylo, že jsem byl u svého náklaďáku a tím pádem jsem měl po ruce čistič a utěrky. Jinak bych to vyřešil po Indicku.

reagovat
PepaSFI
20. května 2018, 11:11
0

zrovna se rozmýšlím že pojedu umejt, mám to vozítko zaprášený jak Lunochod. Bohužel doma mi nejde udělat jen takové běžné opláchnutí. Mám tady hodně tvrdou vodu a dělá to fleky, takže pokud to nechci pak leštit, výsledek není nic moc. Čěrné auto musí být buď úplně čisté nebo hodně špinavé, takové to běžné zanedbání vypadá fakt hnusně.

Jednou jsem dostal darem ten ten prý keramický šmíruňk co všude propagují, co se jmenuje podobně jako Pičuták. Teda né že by to nefungovalo, eště to tak, za ty prachy a tu práci s tím ale když zajedu jednou za měsíc na myčku, wapku co má trochu slušný chemikálie, nastříknu to voskováním, tak to vypadá asi tak stejně. Pičutákem jsem to pigloval skoro dva dny a jak moc a jak dlouho to chránilo, nejsem schopný posoudit. Wapkou to trvá čtvrt hodiny, skoro bez práce a pokud nepadá pyl nebo prach ze sahary, vydrží to čistý pár týdnů.

reagovat
Goldies
20. května 2018, 12:47
0

Protože Pičuflek je fakt na hovno.. Stačí pořádná keramika a máš po problému :-) A do myčky mi žádný auto nesmí, stačí se podívat jak ten lak potom vypadá...

beastar
20. května 2018, 14:12
0

To i 106 meješ wapkou?

Goldies
20. května 2018, 14:53
0

Beastar: jasný! Do konce i firemni dodavku. Mam to proste v sobe.

beastar
20. května 2018, 16:39
0

Oh maj góš;) Tak to nechápu. Já třeba Infinity celej podzim a zimu ani nemyl. Prostě obyčejný daily hlavně na ježdění a ne abych tomu sloužil...

Kuře
20. května 2018, 11:17
2

Tak to ja sem na tom trochu jinak, moje stará placka už se tomu f reklamy hodně blíží a přesto mě bolí každe nové škrabnutí...

Btw. tomuhle focusu ty říkáš punkové auto? Krásná nová nadhera:)

reagovat
bitner
20. května 2018, 11:32
0

Existuje i varianta noveho auta, u ktereho je vam vse u prdele...

reagovat
Irwinek
20. května 2018, 11:56
4

Myslíš služebák :-D

briza
20. května 2018, 12:34
10

Myslí Dacii :)

beastar
20. května 2018, 14:13
14

Myslí služební dacii.

Na
Napuram
20. května 2018, 11:38
2

Má zkušenost s kosmetickou péčí o auta je spíše smutná (nazval bych to životním amatérismem). V době kdy jsem singl, auta i motorky naprostý fekál (pouze kosmeticky). V době, kdy jsem v partnerském soužití, přesněji tedy společného bydlení, začne se situace měnit. Zejména po vyčpění původního okouzlení, kdy počet koitů/týden, zvládnou vyhodnotit prsty jedné ruky. To je ten čas, kdy se vše začne blyštět a vonět. Je to takový únik do mé soukromé a komfortní zóny. Věru znám i lidi, kteří situace, se kterými si neví rady, řeší návštěvou knajpy, nebo ještě hůře knajpy a poté domu mdlých mravů. Nemyslím, že by to většina leštěnkářů dělala jen pro proleštění se na kov, namaštěné plasty a nakrémované gumy, jen na obdiv sousedům. Každý jsme nějaký a myslím, že existují horší věci, kterými utéci do svého vlastního světa.

reagovat
Irwinek
20. května 2018, 11:58
0

Kup si rc a můžeš se realizovat v křesle :-D údržba na stole, čištění ve sprcháči,.......

Na
Napuram
20. května 2018, 12:02
0

Ani nevíš, kolikrát jsem nad tím přemýšlel. Ale už i tak jsem slušný asociál a tohle by byla konečná.

Irwinek
20. května 2018, 12:08
0

No tak to si nemyslím, spíš na Tebe okolí bude chvíli koukat divně :-D

Na
Napuram
20. května 2018, 12:13
0

No a navíc bych si třeba už na mé motokamarády nenašel čas, který bych trávil výplachem ve sprše. Ještě chvíli to budu zkoušet klasicky, ale budu Tvou radu míti napaměti.

Irwinek
20. května 2018, 12:33
0

Nebo naopak, nákaza rc je snadno přenosná :-D

Vencos
20. května 2018, 12:56
0

Jrstli mas nestastny manzelstvi, najdi si jinou zenskou. Nemusis opoustet svoji starou, jen milenku jako zabavu. Uvidis, jak vsm to spravi spolecny souziti

Na
Napuram
20. května 2018, 13:27
3

Neboj, v manželství jsem ještě nebyl a předpokládám, že nějaký ten pátek nebudu. Mou nevěrou jest právě to leštění nejen aut. Svého času, co jsem z auta/motorky demontoval (rezavé šroubky, kryty, svody, stupačky...i věci, které nikdo a nikdy už neuvidí v útrobách), okartáčoval, vybrousil, do jednoho závity projel závitníky/očky, naleštil a při měsíčku v garáži svépomocí nikloval, pasivoval, doleštil. Nějak mě to uspokojovalo. Svým způsobem mám pro leštěnkáře pochopení. A tohle bych radši ukončil, jelikož je to web o autech, nikoliv partnerská porada. Pro mě je to forma terapie. Jsem ouchyl asi.

MartinCoupe
20. května 2018, 20:56
0

JJ, takovýho kámoše mám taky. Dost jsem se od něj naučil.

Pólin
21. května 2018, 07:18
3

Takové to leštění, detailování atd. je pro mě hluboce uspokojivá činnost, kde vidíš výsledek hned. Když mě někdy nasere práce i rodina, tak kolem sebe vyhlásím bezletovou zónu pro všechny členy rodiny a dám se do umývání a leštění. Jak to mám po cca 5 hodinách hotové, jsem zase ten klidný, vyrovnaný a milující manžel a otec:) Běda ale, jak mi někdo tenhle proces naruší otázkama "proč to dělám tak pečlivě" a "kdy už to bude hotové"...

MartinCoupe
21. května 2018, 21:43
0

Jasan, to je ny vyhlášení války. :-) Mě baví, jak je hned vidět výsledek...

R0ck
20. května 2018, 11:57
0

Nemůžu úplně souhlasit s tím, že když mám starou popelnici tak mi už na ní nežáleží. Mám focus II, neřekl bych, že je to popelnice, spíš je to pohledu a nějaké fin. stabilitě spojné s celkovou pohodou. Pokaždé když najdu nějaký šrám nebo tuknutí, tak mě docela bolí u srdce ( a ne není to infarkt), ale vím, že jsem si na to auto sám vydělal a že všechno co je třeba budu muset zaplati sám. Takže i přesto že je to "jen" Focus II tak parkuju většinou v zadních částech a nikam se moc necpu, neb to nemám zapotřebí. I když včera mě dálkovýma vyblikával nějaky pitomec v BMW neb jsem mu najel trochu víc agresivně do pravého a chlapec musel použít brzdu chudáček :D.

Nicméně co se týče toho mytí, nechci nikomu dělat reklamu, ale když už se taky jednou za pul roku odhodlam auto umýt, tak využívám laser wash v Brně. Je to sice masny na druhou stranu je to wapka a vyjede auto krasně čisté a suché. Tak taková inspirace pro ostatní :).https://laserwash.cz/

reagovat
R0ck
20. května 2018, 11:59
0

Oprava :D do levého pruhu :D

Goldies
20. května 2018, 12:40
2

Sorry ale tohle jsem ani nedočetl do konce... Jak tohle může vyplodit člověk co se věnuje autům a dokonce je má rád? Copak je to tak složité? Věnovat týdně půl hodinky až hodinu péči o auto? Víc mě to nikdy nezabere a maximálně se otočím jednou týdně na wapku s bezkontaktem a "osmo" vodou a mám za 30,- nablýskané auto jak ze žurnálu a já jsem taky překvapivě bez poskvrnky (jak se u toho může někdo zaliskat nepochopím). Stačí jen nebýt diletant a něco málo zainvestovat hned na začátku. A to ať už do keramiky (uznávám to je ta dražší varianta) nebo aspoň do toho blbýho vosku.
Teď musím jezdit plečkou za 10k a stejně je dokonale čisté a napucované. Já bych prostě nesnesl jezdit zabordeleným aute.

reagovat
Goldies
20. května 2018, 12:49
0

a tady moje daily plečka

Vencos
20. května 2018, 12:57
0

Nevidel si Focus na fotkach? Je to Focus...

Goldies
20. května 2018, 13:04
0

A? To jako neni auto? To jakoze moje 106 je supersport? A co na to Tomio? Otazky, same otazky...

beastar
20. května 2018, 14:19
1

Tomio má fpiči jezdí v Bentley. 106 je supersport a mimochodem hezky napad s tim pruhem. Focus je auto. Jenže je to prostě daily do města za 500 euro. Bordel vevnitř dlouhodobě nesnášim takže tam pucung ok. Btw pěkná garáž takovou fakt nemám asi nemám rád auta;)

M P
20. května 2018, 14:33
1

Goldies, až uvidíš focuse na K&K, pochopíš :D a víš co je na tom nejhezčí? Že si v tomhle tématu, stejně jako u aut obecně, najde každý to svoje. Někdo to rád naleštěný, někomu je to u prdele :)

Goldies
20. května 2018, 14:57
1

Beastar: garaz neni moje, bohuzel :-) je kamarada, co se lestenim a detailingem zivi a ja to takovy muj guru :-) tato sestava je jeho ;-)

Goldies
20. května 2018, 14:58
0

Matej: hele dej mi 3.000,- a celej vikend a auto nepoznas ;-) z kazdyho auta jde udelat krasavec.. ale musi se chtit a nebyt linej ;-)

M P
20. května 2018, 15:28
0

Ale já nechci :D nicméně až to budu potřebovat, ozvu se. Nebo tě doporučím ;)

beastar
20. května 2018, 16:08
0

Ty jo pěkná sestavicka. Uff to sem rád, že neni tvoje. Už sem začal skoro závidět a premejšlet kde se stala chyba. S každého auta krasavec jo? :)) No tak to bych chtěl vidět.

Irwinek
20. května 2018, 18:31
0

Goldies: abych Tě nevzal za slovo :-D

Goldies
20. května 2018, 19:00
0

irwinek: jako ono fakt jednokrokove strojni lesteni a spravny vosk a selant udela divy a fakt je to jen prace na vikend :-D

Irwinek
20. května 2018, 19:30
0

Goldies: já Ti věřím, ale o kousek výš jsou fotky, myslím, že s tímhle si prostě neporadiš :-(

Goldies
20. května 2018, 21:46
0

Aha, uz vidim, no to je pase :-( jak je v haji vrchni lak tak uz ani svecena voda :-(

Irwinek
21. května 2018, 10:15
0

Nejhorší na tom je, že nikdo neví důvod ( teda kromě : to víš, je to starý ).
Na novej celolak nemám, tak přemýšlím nad folií nebo plastidipem. Možná by nebylo špatný to dát do bicolor - vršek od dělící linky jinak a dole nechat nárazníky nastříkat na původní. Jen vylicitovat správné barvy :-(

Bavoraczech
21. května 2018, 12:04
0

To je na nic. Za ofoliování dáš skoro to samýž co za celolak a až to budeš za pár let sundavat, tak zažiješ peklo. Mně se vyplatila metoda, nechat si zvlášť nalakovat / opravit ty nejhorší díly a zbytek nechat rozleštit. Stejně to dopadlo tak, že za měsíc přijela pani ve feldě a ten nově nalakovanej nárazník promáčkla až prasknul. Lísteček za stěračem jsem neměl a na lísteček, co jsem jí umístil já nereagovala... Když jsem ji tam viděl parkovat minulý týden,napadaly mě myšlenky o prokopnutých dveřích... ale ovládl jsem se :D

Pólin
21. května 2018, 12:27
0

Ta garáž je moc fajn...říkal jsem si- mít, jen tak, ve svojí amatérské garáži nůžkový zvedák...to by bylo fajn:) ta 106 je obyčejná, nebo nějaká ostřejší?

C70C
20. května 2018, 13:31
0

Po zhruba ročním vlastnictví otlučence uznávám, že takové auto se člověku ani umyvat nechce.. Myslím, ze jsem ho umyl v dubnu, v září a v březnu. Problém bylo to, že jak se umylo, byly mnohem víc vidět různé odstíny laku a všechny drápance, prokopnuté dveře a tak.. Teď, když jsme si 'polepšili' narážím na nový problém, kdy zapomínám stěrku a jelenici střídavě v jednom a druhým autě, bo se mi líbí, když jsou obě auta čisté. Akorát nechápu, jak jde pořádně umýt auto za 40Kč.. Já v tom obvykle lítám na samoobslužné tak za 100 na jedno auto..

reagovat
Asid
20. května 2018, 14:44
0

No tak já ho umývám jednou týdně na wapce, takže ono zas tak zasraný není, ale na to opláchnutí sraček ze stromů a pilu to v pohodě stačí. 2x oplach s práškem a 2x jenom voda a hotovo. Kolikrát jsem to jenom oplachoval čistě vodou za dvacku a výsledek obstojnej. Když si člověk pohne tak to jde.

Goldies
20. května 2018, 15:02
0

Problem je ta jelenice :-) musel by si videt co to udela s lakem, navic pokud nemas lak pripraveny (vosk, keramika) tak to wapkou za 40,- neudelas. Pak uz jsou jen takovy srandy jako detailer nebo rucnik za 1000,- ktery takovy cisteni znacne usnadni

C70C
20. května 2018, 16:11
0

Jelenici používám jen na vysátí kapek po vystěrkování, nejsem detailer, auto je 18 let starý a má svoje šrámy, ale udržuju ho přiměřeně čistý, protože ještě víc vynikne.. Naproti tomu u cabra doteď nechápu, jak veliký rozdíl je ten tyrkis umytý a zaprášený, to jsem myl i několikrát do týdne..

beastar
20. května 2018, 14:03
1

Přesně proto si vždycky rád v Praze naordinuju ten starý S Type. To je to jeho kouzlo. Neřešíš nic, rigol, obrubník, parkování na těsno a žraní za volantem. Žádný problém. Umyje to déšť a když ne působí alespoň víc odhodlaně. Nejlepší byl zaprášenej od pylu a s kolama od bahna. To lidi vyklizeli levej dobrovolně:)) Prostě supr úvaha a někdy mě to taky baví a pravda je to osvobozujici.

reagovat
Irwinek
20. května 2018, 14:50
0

Byl jsem včera v Dubči na srazu Rolls Royce a Bentley - všude naleštěná krása, až na tohle. Přivézt tak nádherné auto na sraz značky, a nedat mu tu chviličku péče, to bych se tedy styděl :-(

reagovat
Irwinek
20. května 2018, 14:52
0

A kam by jsi zařadil tohle?

reagovat
Goldies
20. května 2018, 15:04
1

Tohle ne ale styl uprav a ver tomu, ze mu detailing a cisteni zabere dost casu

beastar
20. května 2018, 16:41
2

Ta amerika se mi libi víc než ten RR i v tomhle stavu.

Irwinek
20. května 2018, 18:30
0

Srovnáváš nesrovnatelné :-(
já bych bral obojí :-D víkend a daily :-D

GanGreen
20. května 2018, 18:52
0

Ta amerika má luxusní patinu :))

Nimrod
20. května 2018, 15:17
0

věřím tomu, že je supr mít kopici hnoje na kolech, ale já to prostě neumím. ani když jsem měl v70, která byla slušný otloukánek, tak jsem nedokázal ji nemýt, neluxovat, nečistit, necpát do ní prachy horem dolem. prostě mi to nejde, i když bych mnohdy rád...

reagovat
beastar
20. května 2018, 16:44
1

Víš jak by řekl klasik... Sr#t na to;) Jsou auta který chceš řešit a který nemusíš. Třeba starý emelo sem nemyl za dva roky ani jednou a bylo to od blata furt. A přesto bylo technicky ve vybornym stavu.

Nimrod
20. května 2018, 17:45
0

když mi to prostě nedá, to nejde se o to nestarat. já si ke všemu hned udělám nějaký citový vztah a pak na to prostě nemůžu srát :-) navíc čím časteji se myje, tím pro lak atd. lépe. nejde jen o to, že se na to nemohu dívat

sheogh
20. května 2018, 19:21
3

Ja se priznam, ze patrim mezi lestice... jezdit ve spinavym aute me prijde stejny jako chodit ve spinavych hadrach.... takze tak jednou za tyden az dva podle potreby wapka :-)

reagovat
beastar
21. května 2018, 13:07
1

Tvl já teda Zondu do wapky neberu. By ta wapka spadla jak se ten tlak vody odráží od těch kosmickejch materialu zpátky.

MartinCoupe
20. května 2018, 20:53
1

Jezdit vohnojenou károu je taková CZ specialita. Mezi další patrí kvetoucí rez přes půl auta. Holt východní evropa je východní evropa...

reagovat
beastar
21. května 2018, 01:52
2

No nevim ne že by v ty západní bylo něco zvláštního vidět zasranou škůdku až po střechu. O jihu nemluvě;) Každopádně proto teď frcí luftwaffe a waffen ss speciální lakování. Jen dneska 3x šedivo vyblitej Karoq. Zondrlak fyr allez.

MartinCoupe
21. května 2018, 21:40
0

Zjevně češi s trvalým pobytem :-)

beastar
21. května 2018, 23:23
0

Ne, ne to jsou Češi tureckého vzhledu s pasem země Eu, co projížděj na dovču do Hrvatska. Ale spíš mě děsí zvýšený výskyt Felicií a to i v landkrajsštadtech. Ekonomika roste a průměrný řidič chudne. Málo makáme asi a neumíme to PROSTĚ zařídit!

MartinCoupe
22. května 2018, 11:14
0

Němci začínají být v prdeli...

ma
martinw
13. července 2018, 09:22
0

Jak se říká : Work smart not hard - no a přesně to v ČR neděláme, národ pepíků v montovnách (závislých na německu), donedávna přiškrcený kurz koruny aby jsme byli levní, vláda je s tím v pohodě - hlavně žádný rozumný změny ve vzdělávání, je přece potřeba hlavně 'material' na ty učňáky... Tipnul bych si že teď jsme za vrcholem ekonomického cyklu od krize v 2008, držme si klobouky a Donald tomu zrovna moc nepomáhá.

MartinCoupe
13. července 2018, 10:19
0

Holt jsme na špatný straně Čukrobarikády...

beastar
13. července 2018, 12:10
0

Haha Martinové zase pobavily:)) No máte pravdu. Jenže je třeba si uvědomit, že dneska makaj často lidi ještě odkojeny za čssr. Vzdělání nebylo pro každého a hlavně třeba. Mladý už na to koukaj taky dneska jinak. A hlavně jít makat do dojčlandu za woe kénik many může člověk vždy. Stačí se naučit řeč. Všude je chleba o dvou kurkách a kdo chce ani v cz nemusí montovat. Až na vyloučené regióny;))

sumy
21. května 2018, 07:35
5

Tak pro mě je základ, aby to auto jako otloukanek nevypadalo. Zrovna včera jsem po měsíci víkendového blbnutí znovu seskládal Pajero. Když jsem ho koupil, bylo celé zarostlé mechem(4roky nemytí) uvnitř černá mastná špína, omlácene blatníky, kapota. Nárazník seskládaný že 3ruznych typů... Interiér jsem dal komplet jinej a celej čumák opravil plechařinu, sehnal co chybělo a je to. Teda, ještě mě čeká kapota. Neni to dokonalé, holt líp to nalakovat na dvorku nejde. Jinak trocha špíny na karoserii mě nevadí, ale špinavej podvozek a rám, to bych si to hodil.

reagovat
PeterLuk
21. května 2018, 22:13
0

Teda, to by mi nedalo. Moje 17 ročné auto už má teda čo to za sebou a je to vidno, dve nehody (ja som to nebol :D ), jeden blatník je na spodku ohnutý, na prednom nárazníku vidno kde bol striekaný, na spodku chýbajú nejaké plastové lišty, predná chrómová lišta je zlomená... a tak by som mohol pokračovať, to auto už čo to zažilo a je to na ňom vidieť. Ale to by mi nedalo, aby som ho aspoň raz za dva týždne neumyl, na jar keď je všade plno peľu a hmyzu aj častejšie. Jednak nemám rád, keď nevidím cez sklo, resp. len samú špinu, a jednak je mi to je proste nepríjemné mať špinavé auto, o ktoré sa človek nemôže ani oprieť, aby to na ňom nebolo vidno. O vodičovi stav jeho auta čo to svedčí a mne je nepríjemné. Nie je to nič úžasné, vlastne je to len malá slabá plechovka, ale slúži dobre, tak si to auto istú starostlivosť zaslúži. Rád si pravidelne cez víkend nájdem čas sa tomu autu trochu povenovať, vyčistiť ho zvonka aj zvnútra, jednak je to relax, ako mnohí písali, jednak je pre mňa to auto hneď príjemnejšie a mám z toho dobrý pocit, a k autu samotnému aspoň nejaký vzťah, keď sa oň starám. Akurát som teda stále neprišiel nato, ako to auto umyť tak ,aby na ňom fakt nebolo vidno ani šmuhu, je to stále také nedokonalé... Žijem na dedine a do väčších miest s ním nejazdím veľmi často, ale nevšimol som si, že by sa k nemu ostatní správali nejak bezohľadne, pritom pri parkovaní nad možnosťou jeho obúchania inými ľuďmi vôbec nerozmýšľam... Ale toto jediné beriem ako argument, prečo sa o auto nestarať. Zbytok je proste lenivosť a pohodlnosť, sorry. :) Ale však je na každom, ako sa o svoje auto stará...

reagovat
beastar
21. května 2018, 23:28
0

Existuje místo.... Myčka a tam jsou lidi kteří za směnu hotovosti poměrně drobného obnosu to umejou. Uvnitř i venku asi 10x líp jak já. Vypadá to potom dobře. Tak proč bych to já dělal. Na relax nemám čas:)) A trávím volný čas jinak, než si vymyslet další práci. Taky to jistí automatická myčka. Sem proto míň fanoušek do aut?? Nebo míň člověk?;D

PeterLuk
21. května 2018, 23:47
0

Pff, brať Zondu do autoumývačky... :D

Nie, práve to som nechcel, aby to tak vyznelo. :D Každý máme iný prístup. Kedže mám dvor, tak si to rád urobím sám doma na dvore. Načo zas platiť za niečo, čo si môžem urobiť sám... len sa to ešte naučiť poriadne. :D

Goldies
22. května 2018, 22:15
0

PeterLuk:

Citace: Kedže mám dvor, tak si to rád urobím sám doma na dvore. Načo zas platiť za niečo, čo si môžem urobiť sám... len sa to ešte naučiť poriadne

Pořád doufám, že se bavíme o mytí auta :-D

PeterLuk
23. května 2018, 07:29
1

Taká nevinná vec a tak blbo to znie :D Samozrejme že myslím umývanie auta. :)

Breakthru
22. května 2018, 18:03
1

auto čistím pravidelně...........
..........když ho koupím, před STK a když ho prodávám....

reagovat
kv
kvakosh nocni
25. května 2018, 07:19
0

očistu vozidla jsem odjakživa považoval za naprosto sysifofskou a nesmyslnou praci. Po ratifikaci svyho daily uz ohledne debat kolem myti, samponovani, voskovani, skrabancu atd. uz jen zvedam oboci......

reagovat
M P
25. května 2018, 09:49
0

Bože to je nádherné!

Ale okna jsou evidentně čistá :)

kv
kvakosh nocni
25. května 2018, 10:22
1

foto klame.....
jinak asi by se to dalo udelat i nenapadnejc, ale obecne je to neskutecne osvobozujici. A kdyz ti to pochvali dváca krev a mlíko čepujíc LPG v Jeseníku, je to i zpevňujícíc :)

beastar
25. května 2018, 12:21
0

To projelo pod naftovym vrtem?

kv
kvakosh nocni
25. května 2018, 15:59
0

ne, nad.

ToMyx
25. května 2018, 16:01
0

Neparkuje náhodou v Karlíně?

kv
kvakosh nocni
25. května 2018, 16:06
1

bacha na GDPR, takze neparkuje.

ToMyx
31. května 2018, 15:06
0

Ty kanáldekly tomu neskutečně sednou! Myslím, že jsem to zahlédl i kolem Dicompu...
GDPR bych se zase tak nebál, značka přece nelze přečíst a Karlínů je víc.-)
-
Komentář upraven 31. 5. 2018, 15:06:55

DavidBO
12. července 2018, 23:44
0

Podle toho co tu čtu si s mou péčí připadám trochu jako uchylák :) Dnes jsme s kamarádem Filipem vyrazili na malou večerní "kompresorovou" projížďku a skončili jsme společně v jedné wapce..

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
17. září 2019, 12:58
0

Dobrý den. Já nechávám auto tu pokus o reklamu na ruční mytí. U toho máte jistotu ;)

Edit: Reklama a hrubky
-
Komentář upraven 17. 9. 2019, 13:10:58

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem