načítám data...

Nový Mustang dělá další kroky k evropskému GT - máme nové informace

17. ledna 2017, 21:59 9 komentářů Vojta Dobeš

Nový Mustang má agresivnější (nebo smutnější) čumák, ale také spoustu nové techniky. Je opět o něco blíž dostupné alternativě k evropskému gétéčku.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Dnes ráno jsme vám představili první fotografie nového Fordu Mustang pro modelový rok 2018. Teď už máme i opravdové oficiální obrázky namísto záběrů vystříhaných z YouTube videa, a navíc je můžeme doplnit o přehled technických novinek, na které se u faceliftovaného pony caru můžeme těšit. Zdá se, že Ford udělal další krok na cestě za změnou Mustangu v globální GT, namísto hrubiánského muscle caru.

Nové fotky dávají lepší představu o tom, jak se vlastně Mustang změní po vizuální stránce a zdá se, že přirovnání k “Astonu pro chudé” budou zase o něco trefnější. Kupé od Fordu bude po vizuální stránce zase o kousek blíž evropským “plackám” než svalnatým muscle carům. A také vypadá o něco méně jako Mondeo – otázkou však je, jestli nebude o to podobnější nadcházejícímu Focusu IV. generace.

To ale můžete posoudit sami z obrázků. Co na fotografiích vidět není, to jsou technické změny (nejen) pod kapotou. Jednou z nejvýznamnějších je vyřazení základního vidlicového šestiválce z nabídky. Tato událost však patrně zarmoutí jen flotilové manažery amerických autopůjčoven a evropský trh na ni zareaguje tak maximálně mocným zívnutím – vé šestka, která je slabší než přeplňovaný čtyřválec Ecoboost, se k nám totiž stejně nikdy nedodávala.

Mnohem zajímavější tak je příchod nového osmiválcového motoru o objemu 4,8 litru s dvojitým vstřikováním – jeden pár vstřikovačů dodává palivo přímo do válců, zatímco druhý do sacích kanálů. Ford zatím nesdělil nic o jeho výkonu, mluví však o tom, že bude točit výše a rychleji než kdy předtím. Byli bychom dost překvapeni, kdyby zároveň s tím nepřišlo i zvýšení výkonu alespoň na 450 koní.

I čtyřválec 2.3 Ecoboost projde změnami. Dostane prý funkci overboost, která přinese dostatečné zvýšení točivého momentu, aby si to vyžádalo úpravy převodovky. Ta samozřejmě bude, stejně jako u dalších nadcházejících modelů Fordu, desetistupňová. V nabídce ale pochopitelně zůstane i tradiční šestistupňový manuál. Otázkou zůstává, jestli dostane Ecoboost i více výkonu. Dalo by se očekávat, že se jeho výkon posune alespoň na úroveň Focusu RS a jeho 350 koní, ale to jsou zatím jen dohady.

Pozoruhodným detailem ohledně převodovky, mimo faktu, že se v ostřejších režimech Sport a Track změní z desetikvaltu na devítikvalt (neboli přestane řadit desítku) je to, že byla vyvíjena ve spolupráci s koncernem General Motors. Pro tábory příznivců obou koncernů tak nastane situace, kterou lze snad připodobnit k tomu, kdy by Hradec Králové a Pardubice založily společnou univerzitu s děkanátem v Opatovicích.

Ale zpět k technice. Další zásadní inovací (a další věcí, kterou bude mít Mustang podobnou jako Camaro) jsou magnetorheologické adaptivní tlumiče MagneRide. Již současný Mustang získal díky nové nezávisle zavěšené zadní nápravě něco ze sofistikovanosti a komfortu britských gétéček a díky novým adaptivním tlumičům by se konečně mohl stát autem, které za rozumnou cenu nabídne kombinaci komfortu i obratnosti a dynamických schopností.

Dalším krokem k posílení této “dvojakosti” Fordova poníkovského gétéčka je příchod příplatkového výfukového systému, který bude nabízet volbu tiššího či sportovnějšího režimu. Spolu s výše zmíněnými tlumiči MagneRide by tak měl přispět k tomu, že Mustang konečně nabídne podobnou všestrannost jako dražší evropská GT, která se umí jediným stiskem tlačítka přeměnit z poklidného manažerského expresu v brutální bestii. Ford zatím nespecifikoval, jestli se aktivní výfuky budou dodávat i pro čtyřválcovou verzi – pokud by se jí však podařilo dát více zvukového charakeru, možná by padla jedna z posledních překážek k tomu, aby se stala skvělým GT za málo peněz.

Zbývá tedy už jen výčet novinek, které nadšence většinou nechají chladnými, ale pro reálné zákazníky, kteří v Mustangu hledají i dopravní prostředek pro každý den, budou nejspíše zcela zásadní – tedy vylepšený interiér s kvalitnějšími materiály (startovací tlačítko ze skutečného hliníku, polstrovaná horní část dveří), nové elektronické systémy, včetně 12” digitálního přístrojového štítu s nastavitelnými režimy zobrazení nebo celá sada asistentů jako je varování před opuštěním jízdního pruhu, systém pro udržení v pruhu, předkolizní asistent s detekcí chodců a celá řada dalších chytrých trpaslíčků, kteří vás ochrání před vlastní či cizí neschopností.

A co je pro nás, chudší petrolheady, možná nejdůležitější? Že se ‘18 Mustang jeví být dostatečným pokrokem oproti tomu stávajícímu, aby mohl přimět dostatečnou část majitelů současného majitelu inovovat a vrhnout svá stávající auta na trh s ojetinami. A to znamená – levné osmiválce!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Mi
Michal T.
17. ledna 2017, 23:19
0

Mozna se to nezda, ale i ta V6 mela rozumne vyuziti. S pridanym kompresorem se dostala vykonove na uroven V8 za mensi cenu a s mensi vahou. V USA to nebyla zas tak neobvykla uprava a mnoho firem, napr americanmuscle poskytoval cely kompresorovy set.

reagovat
BobAsh
17. ledna 2017, 23:34
0

To možná u předchozí generace, kde měla V8 300 koní a byla šance jí tou šestkou i překonat. U aktuální generace už to dává smyslu dost málo, protože jednak bude kompresor kit dražší než rozdíl V6 vs. V8, druhak se V6 nedá koupit s Performance Packem a za třetí bude levnější dostat na výkon V8 ten Ecoboost, kterému k tomu dost možná bude stačit ECU a výkon, nebo tak něco.

Mi
Michal T
18. ledna 2017, 16:15
0

Aha, tak to dekuju za upresneni :)

RCNP
17. ledna 2017, 23:51
0

Mimochodem, všímáte si toho jak poslední dobou krajní hrana kapoty je zároveň horní hrana blatníku? Poslední dobou čím dál častější jev (Superb, Mustang, A5).

reagovat
Pólin
18. ledna 2017, 07:47
0

A ja si rikal, proc me ten predek tak pripomina Miatu ND:)

M P
18. ledna 2017, 08:14
0

Superb ma kapotu vytazenou daleko do strany, pres "vrchol" blatniku, taky to vypada pekne blbe a dalsi pridane spary pri pohledu z profilu tomu moc nesvedci. Mne se novy mustang nelibil. Pak jsem se na nej dival den, a uz se mi libi.

Pólin
18. ledna 2017, 12:56
0

To se mě stalo třeba u Multiply. Jak jsem ji viděl jako novinku, vyvolávala ve mě dávící reflex, ale teď se mi líbí tak, že bych si ji snad i koupil..kdybych teda sháněl MPV, což bych nerad...

Ev
Evlo
18. ledna 2017, 12:32
0

Hmm, to uz vypada, ze to ma dobrou vybavu, konecne, snad uz i konektivita v radiu je pouzitelna. Takze zbyva otazka jak moc to ve meste drnca pri prejezdu rozbitych koleji, na kostkach a jak moc je to macaty a tedy vyuzitelny v CR.

reagovat
Aj
Ajfel
05. července 2017, 20:34
0

No, tak "pro chudé" ta další generace už nebude určitě. Dvojité vstřikování, adaptivní tlumiče, asistenti... to bude důvod k "úpravě cen" jako prase. Btw., za jedinýho rozumnýho asistenta považuju BLIS, a ten má, jestli se nemýlím, americká verze už teď. Dovolím si dále připomenout, že za těch pár let zdražil Ford ČR Mustanga o dvacet procent, aniž by nabídl jakoukoliv protihodnotu.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem