načítám data...

Luxus chudého studenta: Lincoln Continental

Kolik znáte lidí, kteří v osmnácti jezdili Lincolnem? K naší bandě benzínových hlav se jeden takový připojil. A než začnete s vtípky o autě pro důchodce, přečtěte si, co Fernie o svém vehiklu píše...

Zobrazit galerii

Kolik znáte lidí, kteří v osmnácti jezdili Lincolnem? K naší bandě benzínových hlav se jeden takový připojil. A než začnete s vtípky o autě pro důchodce, přečtěte si, co Fernie o svém vehiklu píše…

-BobAsh-

Kdo v osmnácti nesnil o tom, že si koupí svoje první auto? Asi každý a já nejsem výjimkou. Už před dosažením osmnácti a před tím než jsem vůbec začal s autoškolou jsem brouzdal po všemožných serverech a hledal svoje vysněné Camaro nebo Mazdu MX-5. Ale čím blíž jsem se blížil autoškole a narozeninám, tím mi víc mi bylo jasné, že ani jedno z těch dvou to první nebude. Přišlo na další kandidáty, jedním z nich byl Ford Mustang z roku 1983 se čtyřválcem a turbem. Bohužel majitel byl poněkud svérázný člověk, informace od jiných, kteří auto znali, nebyly o nic lepší než komunikace s majitelem, a tak z mého zájmu nakonec sešlo. Dalším kandidátem se stal Lincoln. Prohlídnul jsem si ho už čtvrt roku před koupí, když jsem si s myšlenkou na nákup jakéhokoli auta pouze pohrával a Lincoln byl něco, co je „moc luxusní a honosný“.

Lincoln leden 2012

Přesuneme se v čase na konec března loňského roku. Mustang byl ze hry, ale Lincoln se mi zdál jako fajn nápad. Luxury sedan s barvou uleželé roštěné, koženým interiérem a lavicí vepředu, to je přeci super! 20.3.2012 jsem úspěšně složil zkoušky v autoškole, 2.4. jsem dostal řidičák a konečně 5.4. jsem si Lincolna koupil. Hned ten večer jsem s ním absolvoval první setkání v Pardubicích u RoadCafé a tím začalo místy stresující a místy veselé období mého života.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Nejdřív bych přiblížil samotné auto, jde o Lincoln Continental z roku 1990. Je to mid-size sedan, dlouhý 5,2 metru. Do pohybu ho uvádí V6 o objemu 3.8 litru, kde by podle brožurky mělo být 140 hp. Což není moc, ale točivý moment je podstatně hezčí číslo, 292 Nm při 2200 ot./min. Převodovka je čtyřstupňová, automatická a roztáčí přední kola. To je vlastně první věc, která je na tom autě špatně. Technicky jde, až na jednu maličkou drobnost, o Ford Taurus, který někdo nafoukl. Tou maličkou drobností je fakt, že má místo pružin vzduchové měchy, které průběžně dofukuje kompresor pod kapotou. V roce 1990 prošel Continetal faceliftem, který sestával z obměny zadních světel a masky. Můj Lincoln má stupeň výbavy nazvaný Signature series, což zahrnuje vyhřívané zadní okno, odmrazování čelního okna a pak takové obvyklé věci jako elektrický pulldown kufru, elektricky ovládané okýnka, přední sedačky a podobně.

477343_213574382085216_296860718_o

Design auta není nijak závratně zajímavý, neurazí, ale ani nijak nenadchne. Zadní světla jsou jen v rozích karoserie, na víku kufru je jenom odrazka. Škoda. U kliky řidičových dveří stojí za povšimnutí klávesnice s desíti čísly, která slouží jako kódový zámek. Výborná věc, pokud funguje. Tváře spolucestujících po tom, co jim s klidem oznámíte, že klíče jsou v zamčeném autě, jsou k nezaplacení. Lak byl prý původně červený, ale soudruzi z Fordu někde udělali chybu, takže takhle krásně slezl. Dále ho někdo vylepšil jedním tahem štětkou s růžovou barvou přes střechu. Zvenku Contivrak byl a je pankáč. Zadní části auta, kromě zdánlivě velkých světel, vévodí luggage rack (tedy něco jako zahrádka, jen na víku kufru), který je vlastně většinou docela k ničemu. A nebo na něj můžete dát gril.

DSC_3396

Vnitřek je na pohled lepší, pokud se nedíváte na sedačku řidiče. Interiér je šedý, kožený. Přední sedačky jsou dělená lavice s místem pro tři. Jsou elektricky nastavitelné, bederní opěrku lze přifouknout vzduchem a sedačka řidiče má i paměť na dvě polohy. A kromě toho je prosezená a maličko potrhaná. Palubní deska je z nějakých, asi neměkčených, plastů, nemá držáky na plastové lahve, které nemají ani kapsy na dveřích. Mnohem lepší ale je, že palubní deska nemá žádné analogové budíky, ale je kompletně digitální. Je rozdělená na tři části. Vlevo je k nalezení ukazatel stavu paliva a pak přepínatelný ukazatel stavu tlaku oleje, nabití baterie a teploty chladícího okruhu. Uprostřed najdeme ukazatel rychlosti a ujetých km. A na levé straně je palubní počítač, který ukáže ujetou vzdálenost, dojezd, aktuální spotřebu a průměrnou spotřebu. Postrádá otáčkoměr, ale kdo by ho potřeboval? Uprostřed palubní desky je digitální ovládání klimatizace, pod ním se má nacházet rádio s dírou na kazetu a pod rádiem CD mechanika, která patří k rádiu. Originální rádio ovšem chybí a je nahrazeno rádiem z Escortu. Další věc, která se v přední části vnitřku nachází je glovebox, do kterého se vejdou nejenom rukavice, ale i odpadky, jídlo a cokoli dalšího, co je zrovna třeba. V neposlední řadě vepředu najdeme sloupek řízení, kde je volič převodovky a volant s ovládáním tempomatu. Pod sedačkou řidiče můžeme nalézt poměrně velký nůž, dostupný zezadu sedačky. Zadní sedačka je nedělená, je na ní místo pro 3, popřípadě pro dva a loketní opěrku. Místa na zadních sedačkách je dostatek, v případě nutnosti se na nich člověk i vyspí. Za sedačkami je malý úložný prostor, do kterého se například vejde jojo a hlavolam, pro ukrácení dlouhé chvíle.

IMG_0009IMG_0010IMG_0003IMG_0006

Co do jízdních vlastností, člověk si v něm připadá jako v lodi. Při přejíždění nerovností se houpe a naklání. Motor není taky nijak výkonný, ale díky dostatečnému kroutícímu momentu se občas při rozjezdu dostaví i nečekaně velká akcelerace. Není nijak stavěný na sportovní jízdu, ale svižnější jízdu s ním lze podniknout, aniž by se člověk bál každé zatáčky. Brzdy má kotoučové jak vepředu, tak vzadu.

2013-04-26_Vylet k rybniku

Ale zpět k loňskému dubnu. Auto jsem si dovezl domů pouze s okopírovanými doklady, které jsem měl další týden dostat poštou odhlášené. V tu dobu na autě víceméně vše fungovalo, kromě zablokovaného otevírání okýnek, které šly ovládat pouze od řidiče. Týden uplynul a doklady nikde. Neměl je prodejce, ale překupník a bazarista, který Lincolna prodal předtím a teď měl zařídit odhlášení. Průběžně jsem ho tedy otravoval, potřeboval jsem doklady a vyměnit čelní sklo. Ale trpělivě jsem čekal a jezdil. Například na Autíčkářův trackday. Než se ke mně doklady dostaly, tak to trvalo dva měsíce. Dotyčný ostravský překupník amerik se k odhlášení a odeslání dokladů neměl, vymlouval se a vše nechal dojít tak daleko, že na jednom srazu amerik stál Lincoln na hlavní ploše s nápisem, který prozrazoval, že je po dvou měsících stále nedodal. Hned po srazu mi v poště přistála obálka, kde byly všechny doklady, ale neodhlášené. A tak jsem přepis neřešil a používal Lincolna na ježdění každý den. Nechal jsem vyměnit čelní sklo a poměrně brzy Lincoln začal hůř brzdit. A ejhle, pravý přední kotouč byl tak trochu poloviční a z jedné strany brzdil na větrání. Bohužel to odnesl i třmen, který bylo třeba sehnat a nakonec ho daroval jeden Ford Taurus. Po opravě Lincoln dál spokojeně jezdil až do zimy. A v zimě jsem ho bohužel naboural. Naštěstí jsem mu jen pomačkal plechy, ale problém byl sehnat náhradní díly. A tak jsem to vyřešil po svém. Koupil jsem si dalšího Lincolna.

2013-04-10_17-18-31_813

Dárce dílů je z roku 1989, takže z Lincolna je momentálně slepenec dvou ročníků. Výměna dílů zdržovala zima, ve které bylo potřeba pracovat, ale nakonec jsme to s mými kamarády zvládli. Na jaře Lincoln konečně znovu vyjel, sice dvoubarevný a neslícovaný, ale fungoval. Kapota je doteď na jedné straně více vylezlá jak na druhé a její držák potřebuje přivařit, ale to je jedno. Dárce posloužil předním nárazníkem, světly, mřížkou, blatníkem a v neposlední řadě i zadní sedačkou, kterou mám momentálně v pokoji. Jeho další budoucnost je pravděpodobně ve výkupu surovin, ale tak to u dárců chodí.

2013-06-05_17-44-52_816

Poslední závada, která mě s Lincolnem zatím potkala, byl prasklý měch. Lincoln vypadal jako lowrider, táhl doprava, ale odvezl mě 160 kilometrů domů. Původně jsem se chtěl na Lincolna vykašlat a dát ho taky do šrotu, ale nakonec se zdálo jako dobrý nápad použít měch z dárce, kteý vypadal docela zdravě. Tady opět zasáhl element mých kamarádů, kteří mi původně měli pomoct měch vyndat z dárce, ale nakonec se vše seběhlo tak, že měch i mě naložili do auta, odvezli a měch namontovali a já jen běhal pro nářadí a pití. Od té doby Lincoln jezdí a jezdí a jezdit bude.

Ačkoli výčet závad za rok a čtvrt, co ho mám, zní děsivě, nikdy mě vlastně nenechal někde stát, ale vždy mě dovezl domů. Ale jinak je to staré auto, prostě se občas rozbije.

Další věcí, která ohledně Lincolna stojí za zmínku, jsou reakce okolí, které byly různé. Moji sousedi mají, až na jednoho normálního člověka s Mustangem, výrobky VW a dalších, takže se jim můj Lincoln zdál jako drahý a velký nerozum. Někteří asi měli pracovní teorii, že prodávám drogy, když jezdím takovou velkou amerikou. A někteří se líbezně ptali, proč jezdím tak velkým autem, na což jsem jim ještě líbeznějí odpovídal, že nerad jezdím těma malýma Volskwágnama, což minimálně toho s Passatem urazilo. Po několika měsísích se sousedé i naučili, že to největší parkovací místo je moje, protože jinak budu muset parkovat tak, že se s větší dodávkou na dvoře nedá projet. Doma se z toho, že mám Lincolna, nevyvraceli a zvykli si. Akorát mám zakázaný koupit si další auto, dokud se nezbavím dárce.

Na závěr bych snad už jen odpoveděl na nejčastější otázku, kterou slyším. Žere to dvanáct na sto.

2013-04-10_17-18-31_813 1 PICT0438 KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA Lincoln leden 2012 IMG_6001 IMG_0014 IMG_0010 IMG_0009 IMG_0006 IMG_0003 DSC_3396 DSC_3172 477343_213574382085216_296860718_o 2013-06-05_17-44-52_816 2013-04-26_Vylet k rybniku

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Va
Vajt
22. července 2013, 12:39
0

Hehe, máš můj obdiv a do jisté míry i pochopení :D .

reagovat
Bu
Bubák2
22. července 2013, 13:44
0

Parádní daily driver !

reagovat
La
Larthak
22. července 2013, 15:00
0

Pěknej článek už se těším na cruising :)

reagovat
Ma
Martin_Happy
22. července 2013, 15:39
0

mám zakázáno koupit si další auto, dokud se nezbavim dárce. hmmm, to taky poslouchám každej tejden :-D

reagovat
no
nonevim
22. července 2013, 18:33
-1

Panove recenze super, akorat na jemne otrepane vyroky typu " Moji sousedi mají, až na jednoho normálního člověka s Mustangem, výrobky VW a dalších .."

Nevim, ale opravdu je clovek nenormalni kdyz ma trochu vic penez a muze si koupit "drahe" evropske auto narozil od vylitane ameriky kterou uz nikdo nechce? Tyhlete radoby drsne hlasky no nevim :-/
Btw..Sam si chci poridit ameriku, ale tyhle radoby hustohlasky proti koncernu a nafte atd. to tady trochu srazi...(sam nemam koncern a naftu)
Jinak jsou clanky na autickarovi urcite zajimave a stoji za precteni, jen mam nekdy pocit, ze pisatele / komentujici jsou pubescenti s holou prdeli ale drsnejma recma, aby to nedopadlo jak na DF. Kde je modla Alfa v benalu a cokoliv nafta/ koncern je mrdka a neda se tim vubec jezdit pyco...

reagovat
Fe
Fernie
22. července 2013, 19:01
0

Ber to jako můj osobní názor na auta lidí, co mi podstrkujou názory, že moje auto je na hovno. Pokud někde potkám stejný auto, tak pokrčím ramena, neosloví mě to. A když ti někdo bude pod nos delší dobu cpát, jak je jejich VW/Škoda/Fiat/Seat lepší, i když tě to nezajímá, tak je možný, že to auto pro tebe začne být sráč, kterej nechceš, jen kvůli dotyčnýmu člověku.

Jinak proti koncernu nic nemám, kromě toho, že mě ty auta neoslovují a nechtěl bych je :-)

bu
bucek
22. července 2013, 20:14
0

holt ne vsichni mame prachy na to abychom jezdili koncernovym sazometacem za 5L nafty to radsi budu jezdit svym svedskym ochlastou kteryho taky nikdo nechce za 13 na 100

a mimochodem alfa busso je modla a Pan motor narozdil prechvalovanych VW klapadel

Ma
Martin
23. července 2013, 14:06
0

co máš za ochlastu? já byl teď s 960 v Budapešti a průměr byl těsně pod 10L/100km a to v " nouzovým režimu ", dřív jsem se dostal i pod 9 :-D

bu
bucek
24. července 2013, 06:39
0

saaba s foukatkem ono to na etanol trosku vic basti ale mnohem lip jede:-P

Ma
Martin
25. července 2013, 13:14
0

po jednom jsem teď koukal, ale furt se tomu protáčej špatný kolečka :-( se zadkem se mi prostě líp jede :-) ale jinak Wiggen byl dobrej

pe
petrklm
23. července 2013, 07:33
0

Dobrý, dobrý... až mě napadá, že bych mohl taky něco sepsat, tentokrát z "druhýho břehu", čili pocity důchodce, provozujícího americký auto :-)

reagovat
Ma
Martin
23. července 2013, 14:03
0

wow :-D
závidím Ti a přitom vzpomínám na své pocity, když jsem zhruba před čtvrt stoletím jezdil cca půl roku s Chevroletem Impala :-D bylo to kouzlo, jen spotřeba byla krapítko jiná, při 70 - 90 km/h téměř 17, ale auto už mělo ledaccos za sebou a benzín stál pod 20, takže se to dalo celkem uživit a pokud chtěl někdo, abych na to šlápl a ukázal, co ta " bestie " umí, stačilo zastavit u pumpy a zeptat se, kolik má v peněžence, nádrž je na 90 litrů :-D a byl klid.
Tobě přeji spoustu pohodových kilometrů a nenech se otrávit, bez takových, jako jsi Ty, by byl svět hodně nudné místo :-D
a koukej napsat další řádky o soužití

reagovat
Fe
Fernie
23. července 2013, 16:23
0

Díky! Třeba něco dalšího napíšu :)

Co
Colombo
26. července 2013, 10:24
0

Na první pohled tuctová amerika, na druhý zajímavý to počin, u dalších obrázků jsem se zasnil a představoval sám sebe za volantem. Barevná kombinace dává punkostroji punc originality a především na první káru se nezapomíná..

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford F150 RANGER 1980
Ford F150 RANGER

1980 rok výroby
180 koní výkon
5 800 ccm objem

Moskvič Ostatní Šlapací 1978
Moskvič Ostatní Šlapací

1978 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem

Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature 2003
Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature

2003 rok výroby
239 koní výkon
4 601 ccm objem