V Hyundai, jak se zdá, mají spoustu nápadů, jak potěšit nadšence do aut. Nejdřív Genesis, nejlevnějších 300 koní pohánějících zadní kola, a teď v Soulu představují koncept RM15. Co že to znamená? Racing Midship 2015. Je pravda, že zvenku vypadá tak trochu jako Veloster, ale pod povrchem se neskrývá nic jiného, než spousta kouzel a magie. Tím je myšleno využití hliníku a karbonových vláken v takové míře, že na železo už moc prostoru nezbylo. Díky tomu RM15 zhublo o celých 195 kilogramů. Výsledná váha je 1260 kilogramů, což sice nebude stačit na hitparádu lightweightů, ale vzhledem k rozložení masy 43:57 a těžišti vzdálenému pouze 491 milimetrů od země, bych se nebál, že by to snad něčemu vadilo.
;feature=youtu.be
To hlavní je však ve videu. Z divokého ježdění bokem, pálení gum a srážení nebohých kamer je vidět, že se RM15 točí správná kola a už z názvu je jasné, že motor vepředu nebude (navzdory všem pochybovačům). Za sedačkami řidiče se nachází oturbený čtyválec Theta o objemu dvou litrů a výkonu 300 koní. Ty dokáží RM15 zrychlit z nuly na sto za 4,7 vteřiny. Kromě velikého bodykitu, dostalo RM15 i rám inspirovaný WRC. Myslíte na Clio V6? Chtěli byste, aby se z konceptu stalo produkční auto? My prosím ano. Moc.
Poděkování za tip na video zaslouží Danny Persein