V angličtině existuje pěkné slovo, které zní „bonkers“ a které bohužel nemá v češtině přímý ekvivalent. Strejda Google jej překládá jako „cvoknutý“, což by mohlo relativně sedět. Bonkers věci jsou šílené, pomatené, zběsilé. Nový Donkervoort D8 GTO-RS je jednoznačně hodně „bonkers“.
Dvoumístný roadster holandské malosériové automobilky je něco jako Lotus 7 na steroidech. Na jeho vnějším vzhledu lze vidět jisté souvislosti s původním vozem Colina Chapmana, ovšem následkem další evoluce zde nezůstal kámen na kameni. Současná verze D8 GTO, která tvoří základ modelové nabídky, skrývá pod kapotou legendární pětiválec od Audi s objemem 2,5 litru, turbem a výkonem 380 koní. Ten s autem vážícím 695 kilogramů dělá psí kusy a nemá problém katapultovat ho z nuly na sto za tři vteřiny.
Jenže potom se Donkervoort rozhodne, že i to je málo a že je potřeba vyrobit něco jako D8 GTO-RS. Povolá specialisty od Bosche, aby pomohli s nastavením motoru a vyladěním systému launch control, vylepší aerodynamiku a celý vůz o kus rozšíří pro lepší stabilitu. O kolik přesně D8 GTO-RS posílilo oproti standardnímu modelu, se neví. Lze ovšem očekávat výkon přes 400 koní a také akceleraci, která dosáhne z klidu stovky za nějaké dvě a půl vteřiny.
Všechno zní sice strašně krásně a benzínem zalitě, teď ovšem k těm horším číslům. Jak již bylo řečeno, vyrobí Donkervoort D8 GTO-RS v počtu pouhých 40 kusů. Každý z nich bude stát mastnou sumičku, která činí 151 173 eur (4,1 milionu korun), přesto se už sešlo 21 objednávek. Za adrenalin jsme zkrátka schopni zaplatit cokoli…
05. května 2016, 19:52
0
No, Ariel Atom V8 je něco podobného... :-)