načítám data...

Doježděno a dozávoděno: Druhý letošní okruhový den za námi, další už 5. července!

O víkendu jsme si zajezdili a zazávodili na Czechringu. Jaké to bylo? Kdo tentokrát dostal Vojtou vyrobené ceny za heroické výkony na PlechCupu? Přežila redakční Alfa? A kdy to bude znova?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Pro letošní druhý trackday, potažmo druhý závod PlechCupu, jsme zvolili poněkud komornější prostředí hradeckého CzechRingu – výsledkem byla akce o něco méně hektická a velkolepá než minulé ježdění na Sosnové, ale pro účastníka, jak doufáme, o nic méně zábavná. Oproti minulým ročníkům prošel poměrně zásadními změnami i samotný CzechRing – a přestože to na první pohled může vypadat jinak, změny byly primárně k lepšímu. Je sice pravda, že plastové sudy a mezi nimi natažené "mlíko" vypadají podstatně méně "profi" než dřívější betonové zábrany, ale (jak si někteří účastníci v praxi ověřili) bourání do plastových sudů je podstatně méně nepříjemné než do betonové zdi. Zároveň vytvoření série šikan ze sudů udělalo trať sice znatelně pomalejší, ale také techničtější a zábavnější – zejména pokud disponujete relativně slabším vozem.

Už když se organizační tým blížil necelou hodinku před začátkem akce na místo, očekávala nás na místě malá smečka Miat a k našemu ježdění se nakonec přidala i část účastníků Rally Slalomu, který jako dopolední program pořádal spolek RallyHK. A jakkoliv by spojení s PlechCupem (čti plečkap) mohlo vytvořit poněkud jiné očekávání, nejezdily na okruhu ani zdaleka samé "plečky". Kromě již zmíněné bandy Mazd MX-5, které tvrdošíjně odmítaly jet stejným směrem, kterým mířil jejich předek, až po zánovní Seat Leon Cupra 280, Mitsubishi Lancer Evo VIII nebo driftující BMW řady 7, bylo na okruhu rozhodně pestro a na co se dívat.

PlechCupu se tentokrát poprvé zúčastnil i ryze redakční speciál, totiž Alfa Romeo 164 chudého šéfredaktora hipstera. Do závodu odstartovalo 9 jezdců, z nichž prví místo obsadil Martin Čížek v Mazdě 323F – jeho výsledek byl překvapením, protože z pozice diváka zdaleka tak rychle nevypadal (aneb další důkaz, že když vaše jízda vypadá rychle, vůbec taková být nemusí). Druhé místo obsadil tradiční účastník PlechCupu, Tomáš Trýska alias Trinom v Protonu a na třetím místě se umístil Michal Šanta v červeném Fordu Mondeo. Vojta s jeho Alfou skončil na předposledním místě. Prý se bál, aby se choulostivá čtyřhlavá saň pod kapotou Alfy, alias "dvaapůlka" od VM Motori, nevydala do věčných lovišť. Tuhle omluvu bych mu věřil, myslím, že by nerad stěhoval všechny věci autobusem…

Pokud jste se tentokrát na Czechring nedostali, nebo se už nemůžete dočkat dálšího ježdění, pak pro vás mám dobrou zprávu! Další trackday se uskuteční již 5. července, opět v Hradci Králové! Opět bude k dispozici nejen okruh, ale i občerstvení a určitě dojde i na PlechCup. Událost na facebooku najdete tady.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Bufik
18. června 2015, 18:42
0

Ta fe tu gumu vyloženě chtěla svlíknout :D

reagovat
David Marek
19. června 2015, 12:11
0

a ja udelal sestrih z prvniho :))

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Volvo S60 T6 AWD Summum 2011
Volvo S60 T6 AWD Summum

2011 rok výroby
304 koní výkon
2 953 ccm objem

Ford F150 RANGER 1980
Ford F150 RANGER

1980 rok výroby
180 koní výkon
5 800 ccm objem

Moskvič Ostatní Šlapací 1978
Moskvič Ostatní Šlapací

1978 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem