načítám data...

Opel Combo přichází s faceliftem a spalovacími motory. Základní cena je velmi lákavá

Po tříleté pauze, kdy se prodával pouze jako elektromobil, se Opel Combo vrací se starým dobrým benzinem a naftou. A vypadá k světu!

zobrazit celou galeriiFoto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Když v roce 2021 přišla skupina PSA, respektive nově se rodící Stellantis se zprávou, že její malé osobní dodávky se budou nadále nabízet jen v čistě elektrickém provedení, nikdo nechápal, co se děje a komu ve vedení definitivně přeskočilo. Pozadí kroku, který na čas tato oblíbená auta v podstatě vyřadil z prodejů, bylo prozaické – bylo třeba narovnat čísla v tabulkách emisních hodnot tak, aby vycházela. Požadovaných výsledků se zřejmě konečně podařilo dosáhnout, a malé spalovací dodávky byly opět vpuštěny na hřiště. 

V těchto dnech přijíždějí k dealerům Citroeny Berlingo, Peugeoty Rifter i Opely Combo. Poslední jmenovaný se jako první z nich oficiálně představil českým novinářům a spolu se znovuzrozenými motorizacemi ukázal i poměrně výrazný facelift. Z ošklivého kačátka se vyloupla vcelku pohledná labuť (pokud můžeme tento příměr použít pro krabicovité vozidlo, u nějž si lze s designem hrát v podstatě jen na přední masce) s typickou opelovskou přídí, připomínající ostatní modely značky

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Jelikož jde o auto cílící na pragmatické zákazníky, s napětím jsme čekali hlavně na startovní cenovku. Částka 549 000 korun včetně DPH pravděpodobně vzbudí zájem a nové Combo se tak může opět těšit na obchodní úspěch – do roku 2021 se v prodejích u Opelu dlouhodobě drželo v první trojce. „Combo v osmdesátých letech vzniklo trochu jako znouzectnost, neboť bylo třeba mít v nabídce nějaký pracovní model, postupně se z něj však stal jeden ze základních piliřů značky Opel,” uvedl při představení PR manažer značky Martin Hejral a neskrýval svou radost nad skutečností, že se rozhodujícím činitelům ve vedení skupiny Stellantis konečně rozsvítilo.

Cena ovšem není jediná věc, kterou Combo zaujme. Prodávat se bude opět v krátké i dlouhé variantě a může mít sedačky až pro sedm cestujících. Předváděcí instalace na akci ukázala, co všechno uveze a je toho dost (i když nafukovací propriety bychom na dovolenou asi vezli ve sfouknutém stavu…). 

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Jedním z highlightů (a to doslova) nového Comba jsou přední světla IntelliLux LED Pixel, která jsme už měli možnost vyzkoušet u jiných modelů, a tak víme, že fungují skvěle. Navíc je dostanete ve standardu ke všem výbavovým stupňům. 

Dalším lákadlem bude druhá řada sedadel, která je opatřena třemi úchyty Isofix a tři dětské sedačky vedle sebe se na ni skutečně vejdou. Třetí řadu se dvěma sedadly zase lze jednoduše odstranit a zvýšit tak kapacitu kufru až na 850 litrů.

V kabině nového Comba prý najdete 28 úložných prostor o celkovém objemu 186 litrů. Na ověřování této skutečnosti přirozeně nebylo během předváděcích jízd dost času, ale nemám důvod nevěřit – interiér je na první pohled plný šikovných přihrádek, navíc působí díky bohatému prosklení vzdušně a prostorně. Pro rodiny, které netouží po futuristických vymoženostech a chtějí hlavně praktický prostředek pro cestování, je jako dělaný. 

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Osobní Combo si můžete pořídit s jednou benzinovou a dvěma naftovými motorizacemi. V nabídce samozřejmě zůstává i varianta elektrická, která poskytne o něco lepší dojezd – něco přes 350 kilometrů dle WLTP. 

Benzin je zastoupen přeplňovaným tříválcem o objemu 1,2 litru s výkonem 110 koní. Jedná se o jedinou verzi, kterou lze koupit pouze se šestistupňovým manuálem, k ostatním bude k dispozici i osmistupňový automat Aisin. Dieselová jedna-pětka se nabízí ve dvou výkonových stupních – 102 a 130 koní. 

K testovacím jízdám byla k dispozici silnější nafta s plnou výbavou Elegance Plus – nikdy totiž nedostanete druhou šanci udělat první dojem, že. „Moje“ Combo mělo navíc parádní lesnickou zelenou metalízu Sirkka, která by mi jako potenciálnímu zájemci jistě padla do oka. Na středočeských silničkách jsem si vyzkoušela jízdu na všech druzích asfaltu – od krásného, čerstvě položeného až po typický místní tankodrom plný výmolů a nakydaných záplat. Combo se osvědčilo jako dostatečně komfortní dodávečka s mírně houpavým projevem, který k tomuto typu auta sedí. V zatáčkách samozřejmě ztrestá vyšší nájezdovou rychlost náklonem a nedotáčivostí, ale silnice se drží statečně a bez potíží drží krok s provozem.

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Zbývá dodat, že na výběr bude ze dvou výbavových stupňů – Edition Plus a Elegance Plus. Už v té základní najdete celkem slušnou výbavu – kromě zmíněných chytrých světel třeba manuální klimatizaci, dešťový senzor, podporu Apple Carplay i Android Auto, multifunkční volant, zadní parkovací senzory, tempomat nebo tři Isofixy vzadu. Elegance Plus přidává kromě jiného digitální přístrojovku, kožený volant, zadní 180stuňovou kameru, výklopné okno ve víku kufru a elektrické ovládání zadních oken.

Auto máme objednané na týdenní test a podrobnější dojmy vám přineseme už brzy. 

Které auto z trojlístku Berlingo-Rifter-Combo byste si vybrali vy?

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

S.
S.h.I.t.
25. dubna 2024, 08:41
0

Ve spalovaku to ma homologaci jako osobak, nebo je to zase "jen" N1 se vsema jejima omezenima? Protoze co maj spalovaci skladovky, vsechno to jsou N1.

reagovat
HeavySmoker
25. dubna 2024, 10:22
0

Minimálne v cenníku majú obe prevedenia aj so spaľovákom, s tým že N1 je pochopiteľne nacenená lepšie.

Ronoath
25. dubna 2024, 09:59
0

Konečně ta dodávka zas vypadá normálně! Tleskám Opelu, že se jim povedlo protlačit obyčejný vzhled.

reagovat
af
afro-r1
25. dubna 2024, 15:41
0

Pri odkupu od GM jsem trochu doufal, ze by mohl Stelantis udelat z Oplu tak trochu "nemeckou premiovku" ve svem portfoliu. Nakonec je z nej jen dalsi francouzsky delnik s jinym logem na kapote.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Volvo S60 T6 AWD Summum 2011
Volvo S60 T6 AWD Summum

2011 rok výroby
304 koní výkon
2 953 ccm objem

Ford F150 RANGER 1980
Ford F150 RANGER

1980 rok výroby
180 koní výkon
5 800 ccm objem

Moskvič Ostatní Šlapací 1978
Moskvič Ostatní Šlapací

1978 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem