načítám data...

Camaro dostane sportovní paket 1LE, tentokrát i pro V6

Chcete-li opravdu sportovní Camaro, jsou pro vás připraveny ostré verze Z28 a ZL1. Co ale dělat, pokud jste ale se sériovým výkonem spokojeni a chcete jen trochu vylepšit ovladatelnost? A třeba vám dokonce vyhovuje i "slabý" šestiválec?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Pokud se ztotožňujete s výše uvedeným, je přímo pro vás určen balíček 1LE. Ten Chevrolet uvádí pro nejnovější verzi Camara a vůbec poprvé jej nabídne i pro šestiválcové provedení, nejen pro tradiční osmiválec. Americká značka nám tak dává najevo, že šestiválec o objemu 3.6 už dávno není low-end Camarem, ale se svým výkonem 335 koní nabízí zcela důstojné svezení.

Začněme však u toho, jak se Camaro změnilo uvnitř a zvenku. Paket 1LE hned na první pohled znamená matně černou kapotu, u které si však nejsme tak docela jisti tím, zda to byl dobrý nápad. Celkový dojem ale záhy vylepší lízátko pod předním nárazníkem a zadní třídílný spojler, které vypadají prostě a jednoduše dobře.

Uvnitř přibyl semišem potažený volant a také zkrácená řadicí páka šestistupňové manuální převodovky (na automat si v kombinaci s 1LE paketem musíte nechat zajít chuť). Skořepiny Recaro dostanete u osmiválcové verze jakožto standardní položku, u slabšího šestiválce si za ně budete muset připlatit. K oběma verzím je za příplatek k mání také telemetrický systém Performance Data Recording, který umožňuje nahrávat obraz a zvuk z jízdy, doplněný mnoha daty z auta.

Slabší šestiválcová verze LT 1LE se pochlubí sportovnějším podvozkem s označením FE3, který je převzatý ze standardní osmiválcové verze SS. Odtud pochází i stabilizátory, mechanický samosvorný diferenciál, palivový systém a čtyřpístkové brzdy Brembo. O lepší chlazení při okruhové zátěži se postará posílené chlazení motoru, převodovky i diferenciálu. Dvacetipalcová kola obouvají pneumatiky Goodyear Eagle F1 o šíři 245 mm vpředu a 275 mm vzadu. Výkonově sice šestiválec na osmiválec ztrácí nezanedbatelných 120 koní, ale část deficitu se smazává váhovým rozdílem, který mezi oběma vozy činí podstatných 90 kilogramů.

Rozhodnete-li se pro osmiválec SS 1LE, budete ve všech ohledech ještě o jednu úroveň výš. Tradiční mechanické tlumiče zde byly nahrazeny magnetoelektrickým podvozkem FE4 se systémem Magnetic Ride Control a samosvorný diferenciál už není čistě mechanický, ale elektronicky řízený. Brzdy jsou sice stále od Bremba, ale se šestipístkovými jednodílnými brzdiči vpředu a s kotouči, které jsou oproti SS verzi větší o sedm procent. I tady obouvají dvacetipalcové ráfky pneumatiky Goodyear Eagle F1, tentokrát ovšem o šíři 285 mm vpředu a dokonce 305 mm vzadu. Stejně jako šestiválec, dostal i osmiválec vylepšené chlazení. I přesto, že díky všem těm specialitám nabralo osmiválcové Camaro na hmotnosti, ukázalo se na testovacím okruhu Willow Springs Raceway jako o tři sekundy rychlejší.

Poprvé bude Camaro s 1LE balíčkem ukázáno na autosalonu v Chicagu a začátek prodeje je plánován na poslední čtvrtletí letošního roku.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
10. února 2016, 21:28
0

Camaro je krasny auto. Mne se libily snad vsechny generace. Patou generaci ma par mych znamych, takze jsem mel moznost nekolikrat ridit a musim rict, ze oproti pate generaci Mustanga, ktereho jsem pred par lety vlastnil, je to opravdu mnohem lepsi auto. Jen prostor uvnitr je stisnenejsi. Ale i tak bych ho bral vsema deseti a tahle sesta generace vypada taky skvele.

reagovat
Viper
10. února 2016, 22:03
0

Pátá generace Camara a soudobý Mustang je nebe a dudy...Mustang je pixla bez zadní nápravy, kdežto to Camaro vcelku schopné a agilní auto i na evropské poměry. A uvnitř je Camaro nejen stísněné, ale hlavně z něj není nikam vidět :-) To si holt člověk musí zvyknout...

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
11. února 2016, 12:25
0

Tak nevim, kolik jsi toho najezdil v Mustangu ty, ale ja za ty ctyri roky vlastnictvi celkem dost, takze muzu celkem zodpovedne rict, ze to zase takova pixla neni. Pravda, podvozek jsem mel upraveny, ale pak to auto jezdilo jako po kolejich a jizdni vlastnosti byly vynikajici.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem