načítám data...

Chevrolet Monte Carlo 1972: Veterán nemusí být investice

Koupit si staré auto a jezdit s ním? Neslýchané! Taková ztráta hodnoty! Ale co s tím má společného ten zelený Chevrolet?

zobrazit celou galeriiFoto:   Josef Vyškovský

Říká se, že zlatý věk amerických aut započal v padesátých letech a pokračoval až do ropné krize v roce 1973. Pojďme se podívat na období tešně před ropnou krizi, kdy už ve spojených státech zjistili, že smog je špatný. Dobu, kdy design ve tvaru lahví z Coca-Coly začal být na ústupu, za to kapoty byly delší než týden před výplatou. V té době existovalo v General Motors pravidlo, které stanovilo jednotné rozvory kol pro jejich platformu A, kterou používaly všechny mid-size modely. 2,8 metru pro dvoudveřové vozy, 2,9 metru pro čtyřdveřová auta a kombíky a 3,1 metru pro ‚prodloužené‘ kombíky. Některým ale tato pravidla přišla moc svazující a v Pontiacu přišli s tím, že s tímhle rozvorem žádné coupé sportovně-luxusního typu nepostaví. Protáhli tedy rozvor na tři metry a v roce 1969 přišli na trh s novou generací Grand Prixu. A když už bylo pravidlo porušeno, chytl se i Chevrolet a pro rok 1970 představil Monte Carlo. Pojmenované podle slavného Monackého distriktu mělo namířeno k úspěchu. A toho, podle prodaných kusů a úspěchů v motorsportu, dosáhlo.

Dost bylo ale teorie, je další slunečný den a přede mnou stojí zelené Monte Carlo z roku 1972. Už na první pohled vás zaujme a to nejenom tím, že téměř každá klasická amerika je na našich silnicích něco jako zjevení. Je tu tolik detailů, které vás uchvátí. Plocha kapoty, která by vydala za téměř polovinu mé ložnice. Zadní blatníky, které se klenou po vzoru lahve coly. 72 obdélníků, které tvoří masku chladiče. Je to přesně to auto, u kterého by vás naprosto uspokojilo jen sedět, jíst zmrzlinu a dívat se. A poslechnout si něco o tom, co si Monte Carlo zažilo. Původem je to auto určené pro Evropu, smontované ve Švýcarsku. K současnému majiteli se dostalo relativně kompletní, ale bez motoru a převodovky. Jemu se ale shodou náhod jeden motor zrovna z Monte Carla 1972 povaloval v garáži a tak jej osadil do auta a provedl se svým bratrem Ondrou, majitelem červeného Camara Z28, renovaci svépomocí. A výsledek vidíme před sebou.

Foto: Josef Vyškovský

Nejsme tu ale jen kvůli koukání zvenku, že. Je na čase zmáčknout tlačítko pod klikou a nastoupit. Po usazení do sedačky na vás dýchne duch kupé československých drah. Ta barva a struktura koženky… a k tomu ty dřevěné dekory, iluze je skoro dokonalá. Ale stejně jako v kupé i tady je poznat, že ergonomie tehdy ještě vynalezena nebyla. Například ovládání stěračů je utopeno pod volantem tak, že se na něj musíte natáhnout. Možná tehdy byli lidé pohotovější a ohebnější, možná v americe tehdy nepršelo. Ano, z pohledu dnešního uživatele by Monte Carlo neobstálo. Ale víte co? Je to úplně jedno. Když se do něj posadíte, nebudete řešit, že se musíte ponořit pod palubní desku abyste si pustili stěrače. Ani nebudete řešit, že vás ta křesla vepředu v zatáčce nepodrží. Usadíte se jak v pokojíčku, nachystáte si loket z okna a otočíte klíčkem.

Po několika otočení motoru se rozezní všech osm válců, vaše uši zaplní rytmické bublání a vaši mysl opojný pocit, který se jen zesílí po tom, co navolíte na voliči D a šlápnete na plyn. Někdo říká, že je to pocit svobody a slyší zpěv Orla Bělohlavého, pro mne je ale zvuk osmiválce spíše něco jako Óda na radost a onen opojný pocit radost z pohybu na čerstvém vzduchu. Než k němu ale dojde, bylo by dobré podívat se pod kapotu. Je tu nejmenší motor z nabídky, vidlicový osmiválec o objemu 5,7 litru nazývaný Turbo Fire se čtyřkomorovým karburátorem Edelbrock a ostřejší vačkou. Má tedy o něco více, než fabrikou udávaných 175 koní a 380 Nm, ovšem jejich reálnou hodnotu nezná nikdo. Zrychlení z nuly na stovku je ale o dvě vteřiny rychlejší než u sériového auta, tedy 9 vteřin. Převodovka je třístupňová Turbo Hydra-Matic. Turbodmychadlo ovšem přítomno není. Než vyrazíme na cestu, věnujte prosím chvíli pohledu do motorového prostoru a opět si přečtěte větu, že jde o nejmenší motor v nabídce. Doslova.

Foto: Josef Vyškovský

Motor je zahřátý, nezbývá než vyrazit na cestu k dalšímu stánku se zmrzlinou. Monte Carlo je osazeno sníženými pružinami a tvrdšími tlumiči, což mu v kombinaci se čtrnáctipalcovými koly dává nejenom zajímavý vzhled, ale i zajímavé jízdní vlastnosti, které jsou vhodné na jakoukoli silnici, pokud to je trať NASCARu. I když… to trochu přeháním. Je sice pravda, že tvrdší podvozek ubírá Monte Carlu na plavnosti, ale sportovní vůz to z něj nedělá. Řízení je zde také spíše orientačního charakteru (zlí jazykové tvrdí, že jako v Karose), musíte si prostě zvyknout, že pokyn k zatočení je třeba dát trochu dříve, aby auto mělo dost času si jej promyslet a provést. O citu ve volantu tady ani nemusím mluvit, že? Skoro až nepatřičně pak působí reakce na plyn, která je briskní. Ale není se čemu divit, je tu přece jen plynové lanko a nic víc. A při vhodné práci s ním vás čas od času Monte Carlo vystřelí dopředu až s nečekanou intenzitou. Ale ani sportovní podvozek, díky kterému často na nerovné silnici ‚štrejchnete‘ výfukem, ani bezchybná reakce na plyn, z něj nedělá nástroj k drcení okresek. Takové by ani nemělo být.

Mělo by být strojem na radost. Když bylo nové, bylo určeno pro lidi, kteří upřednostní spíše pohodlí před sportovností, ve své nejslabší verzi ani na sportovnost pomýšlet nemohlo. A stejně tak je to i dnes. Je to auto pro člověka, který se rád jen tak projede, pro potěchu sebe i okolí. Skoro bych se jej nebál označit jako veterán podle mého gusta. Možná není v úplně původním stavu a některé díly byly použity z trolejbusu nebo nákladního auta, ale je funkční, jezdí a dělá radost. Což je v současné době, kdy jsou veteráni považováni za investici, která musí být naprosto perfektní a nesmí se používat, aby se jí nedejbože něco nestalo, vlastně neobvyklé. Ale podle mě naprosto správně. Jaký má smysl koupit si hračku a chodit se na ni jen dívat do garáže? Není to tak trochu smutné? A není vám lito aut, která jen musí někde stát a čekat, jestli se s nimi někdy někdo projede? Mně ano.

Foto: Josef Vyškovský

Děkuji Ondrovi za to, že vše domluvil a přesvědčil svého bratra k zapůjčení a za druhou část komplexního zážitku z řízení autobusu. Karlovi pak za zapůjčení a zážitek. A podle poslední fotky také nejspíš odhadnete, že tento výlet za moře nebyl tak docela poslední..
Za úžasné fotky patří poděkování Pepovi Vyškovskému!

Technické údaje

Motor:Vidlicový osmiválec Turbo Fire 350 cui
Převodovka: Třístupňová automatická Turbo Hydra-Matic
Výkon: Více než 175 hp 
Kroutící moment: Více než 380 Nm 
Maximální rychlost: ano
Zrychlení 0-100 km/h: 9 sekund
Provozní hmotnost: 1650 kg 
Průměrná spotřeba: 12-20 l/100 km

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Související články

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Mechanik
25. května 2020, 19:08
11

Moje řeč, taky se svými veterány raději jezdím a užívám si jich kdykoliv to jde, že občas zmoknou, zaprasí se, nebo že srazím srnku, to je holt život, jsou to auta, mají jezdit.

reagovat
beastar
26. května 2020, 21:11
6

Vyborny nazor. Skoda ze vesmes mensinovy.

krab
27. května 2020, 09:06
1

Taky souhlasím. Ale zase se nedivím lidem, co vzácnější auta jezdí jen při nějaký určitý akci a typu počasí. Jde o to, že renovace anebo oprava po případným karambolu z městský džungle nebo z parkoviště stojí nesmírný úsilí a je zbytečný tolik riskovat.

S čím nesouhlasím je sbírat auta, kterými nejezdíš vůbec a ty pak stojí netknuté v garáži. Třeba aby se na nich nenajely kilometry nebo tak... to je blbost. Jenže trh některé lidi k tomuto trošku nutí. Ono když koupíš vzácnější verzi Ferrari (třeba) a dáš za ní napíšu iluzorně 150 tis euro, protože má najeto jen 15 tis km a stejné auto s 50 ti by ovšem stálo na trhu 100, tak s tím málo ježděným taky nebudeš chtít příliš jezdit, protože jsou to pak drahý kilometry. Koupíš si na ty účely něco co už má něco odjeto a kde to nevadí.

Mě to taky přijde jako blbost, celý tenhle přístup, ale jen chci z druhý strany říct nějakou takovouhle realitu. Chevy Monte Carlo asi nemá cenu nejezdit. Dovedu si představit, mít takovou káru doma, že jí při nějakým pěkným dni projedu někam na hezký výlet anebo si vybral pár srazů o víkend kam se s tím vypravit.

PS: já jezdím celkem dost, ale tak nemám nic vyloženě vzácnýho. Občas auta taky zmoknou a tak...

Mechanik
27. května 2020, 19:41
9

Ono co je vlastně vzácné, je to dost relativní pojem. Třeba tuhle škodovku nemají ani v jejich muzeu ale to neznamená že jí budu sušit doma. V tohle dešti už to teda byl dost adrenalin, ale zase je zážitek.

František Čáslavský
28. května 2020, 11:13
3

Jé, to by byl ale pěknej článek... :-)

krab
25. května 2020, 19:35
4

Fotky super a krásný auto. A to říkám jako tvor US cars polibený jen málo, resp v posledních letech skoro vůbec. Palec nahoru a víc takových témat na autíčkáři.

reagovat
TB
TB Alfa
26. května 2020, 07:35
0

Potkávám pravidelně v Brně - Komíně. Opravdu krásná kára.

reagovat
Pólin
26. května 2020, 08:58
0

Takze majitel pouziva Monte Carlo jako daily auto? Jinak clanek, fotky a hlavne kara fakt parádni. Kdysi se mi ameriky nelibily pro jejich nesportovnoat atd. Ale postupem casu prichazim na to, ze pohodli je skvela vec a treba ty naklony karoserie jsou fakt srandovni v dobrem slova smyslu...

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
26. května 2020, 10:47
5

Díky za tenhle článek Franto. A na to dvojkový Camaro v pozadí se budu těšit na příště. :-)

Zrovna včera jsem tak přemýšlel nad Dodávkářem (dříve Autíčkář) a říkal si, že to byly vlastně zlatý časy, kdy jsme tady debatovali nad tím malým japonským zázrakem pro dva lidi, kterej do kopce neujede ani Fabii. Byly tu dva nesmiřitelný tábory, ale ty se alespoň handrkovaly o autech pro zábavu. Dneska jsou články i diskutující pod nima úplně jiní a řeší se, jestli Transporter není moc drahej nebo SUV od Citroenu moc přeplácaný. O to větší mám pak radost, když se tu čas od času přeci jen objeví něco ze starý školy. :-)
Ještě jednou díky. P.S. Ty fotky jsou opět fenomenální. :-)

reagovat
krab
26. května 2020, 19:13
0

Knightrider, přesně jak píšeš. Je skvělý, že se Frantovi povedlo těch několik Amerik takto zpracovat a měl k ruce skvělýho fotografa. A my klasičtí autíčkáři co tu ještě pořád jsme se máme nad čím se zasnít. Jinak je tu vážně už moc "Dodávkář" ...

Safa
26. května 2020, 12:18
0

To je krása! Víc takových článků. Třeba to hezké El Camino, co bylo před časem na pražských K&K.

reagovat
beastar
26. května 2020, 19:23
5

Ted sem se k tomu dostal. Stejne jako Camaro skvela prace. Franta nasel konecne to o cem pise fakt poutave a skoro bych rekl na poucne zabavne urovni. Fotky Pepik zase v profi kvalite ten chlapek ma proste cit pro barvy a kompozici. Samotne auto me osobne neoslovuje a po pravde ani nevim, ze se vyrabelo.. teda dodnes sem nevedel. To je ale uplne jedno.. vzdycky sem takovy clanek od Franty foukne ten duch profi magazinu o zajimavych autech. Takze Franto jen tak dal. Drz se toho... A cekam stejne jako minule ze vy to tady budete cist... Kdyz furt bulime po starym Autickari;)

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
26. května 2020, 19:48
1

Nebude to číst nikdo, protože staří čtenáři už tu dávno nejsou. Ale ti noví si můžou přečíst třeba něco o fleetu o Scháde a spol. od jistýho Beastára. Tam je komentářů. O čem to tak asi může být? Já to nečetl. :-D

beastar
26. května 2020, 21:10
0

Tak to je uplne bezvyznamny blog ale jelikoz nekteri stari ctenari se na to kdysi ptali. Tak sem to vyplodil. Nakonec jako kontrast tohohle to funguje dobre. A asi je to lepsi tema jak elektrickej Transit;D

Jakub Pospíšil
26. května 2020, 21:17
12

Jste stejně všichni banda nevděčných pozérů. Člověk se vám crcá s objektivním posouzením pohonně-revoluční dodávky a vy tu brečíte, jak bylo psaní o Miatě lepší.
Přitom když se psalo o Miatě, pod každým článkem nechyběl komentář, že existují i jiná auta.
-
Komentář upraven 26. 5. 2020, 21:18:30

krab
26. května 2020, 22:15
0

He he... Pohonně revoluční dodávka :-D To jsi mě rozesmál...

Teď si to u vás asi definitivně poseru, ale zkusím to vysvětlit, proč si tady ze zdejší tvorby děláme občas takovou tu jízlivou legraci o dodávkáři nebo prostě píčujeme, jak jinak to napsat... Věnoval jsem 15 minut času na to si zmapovat kolik článků v květnu tu vyšlo a kolik by se dalo označit za takové na jejichž přečtení jsem se vyloženě těšil. Nebo takový o kterých si myslím, že nás blázny do aut potěší i zaujmou. Skončil jsem s bilancí 7 z celkových 28 článků. Takže něco jako čtvrtina.

Pro srovnání jsem teď vzal posledních deset dnů na Garáži. Jasně není to váš konkurent, protože máme za zadkem velké médium a jiné možnosti, ale o to víc to klade i nároky na to "udělat" čísla a přizpůsobit se většinovýmu čtenáři, kterej typicky přijde přes Seznam a neotevírá ten web každý ráno jako to děláme s Autíčkářem. Přitom jsem napočítal od 15.5. (celej měsíc jsem nekoukal, bylo by toho moc) celkově 22 zajímavých článků i videí se zaměřením pro automobilového nadšence z celkových 68 článků za období. Takže to jsme někde na třetině.

Takže i když Garáž vypouští sem tam věci, nad kterými si automobilový nadšenec z chutí odplivne, tak pořád udržujeme slušné číslo materiálu, který zaujme takové to autařské jádro, které ten web mělo rádo od dob, kdy to vybudoval Kuba Rejlek a spol. Neříkám, že je to kdovíjak skvělý, ale relativně si myslím, že vyvážený. I když pochopitelně, kdybych si zahrál na "šéfa" a nikdo další mi do toho nekecal, tak bych tu bilanci asi zkoušel zvedat k 50% autařského obsahu versus to ostatní.

Tady na autíčkáři, kde by stálo za to kašlat na aspirace k mainstreamu by bylo ideální pořád udržovat ten úzkoprofilový "niche market" , dělat dál web čistě pro automobilového nadšence nebo automobilového punckera... Stejně to máte jako hobby, takže si myslím, že zůstat v tom původním duchu jako to bylo před mnoha lety by bývala byla lepší cesta než ta nynější. Ale to je můj názor a uznávám, že můžu bejt vedle.

Každopádně ať je to jak je to, pořád je to tu takový prostředí, že mi stojí za to si to ráno vždycky pustit na lištu na notebook a tu a tam zvídavě načumovat co je nového a pravidelně přidat nějaký vlastní canc do blogu nebo komentáře... A je vidět, že lidi jako Knigthrider, Beastar, Pólin, Goldies a hromada dalších, nebudu všechny vyjmenovávat to nejspíš dělají stejně. Jen holt, když vidíme dva dny po sobě test dodávky nebo SUV tak si z vás děláme trošku prdel. Ale aspoň já to nemyslím vůbec ve zlým...

beastar
26. května 2020, 22:16
5

Jo ctenarum se nezavdecis. Kazdopadne me test Tranzita fakt bavil. Copak nejaka miata. Existuje hybridni Ford. A to na Autíčkář patri! Je to totiz taky auto.

Jakub Pospíšil
26. května 2020, 22:36
5

Já jsem hlavně toho Forda strašně chtěl, normálně jsem se na něj těšil skoro víc, jak na to Subaru BRZ co jsem měl potom. Protože prostě dieselelektrická lokomotiva v oranžovém balení je správně praštěný nesmysl. Navíc s vypnutou civilizací se daly ty dodávkové přední gumy používat při rozjezdu jako hudební nástroj. A elektrické vypálení od semaforů udělalo mrzení nejednomu wannabe racerovi s vylítanou e36. Takže jo, dodávky a MPV (po roce a čtvrt žadonění mám konečně v kalendáři svoje jméno u současného Espace, hurá) a další věci tu prostě budou, se s tim smiřte. Jsme tu natolik divná směsice redaktorů, že nás prostě baví jezdit i těmahle obyčejnýma autama a jak správně řekl Krab, děláme to jako hobby a hlavně pro sebe. Takže nemá smysl se o to obírat na úkor vrtkavé snahy zalíbit se určité úzkoprofilové skupině karburátoristů. Sorry not sorry.

P.S. - věděli jste, že nový Mercedes CLA má naprosto skvělej infotainment a asi 80 barev ambientního podsvícení? A dokonce umí svítit podle teploty vzduchu proudícího z podsvícených výdechů klimy. A taky má plně editovatelnou digitální přístrojovku s mnoha grafickými styly. A umí sladit pozadí displeje s barvou karoserie. A testovací kousek je žlutý. Hrozně se mi to líbí. Je to typické auto, u kterého jsou věci jako motor zcela nedůležité a fakt mě to moc baví.

Tak teď už víte, na co se těšit v přístích týdnech :)


-
Komentář upraven 26. 5. 2020, 22:47:35

bkralik
26. května 2020, 23:10
5

Teda Krabe, nevím co si tím tvým porovnáním chtěl ukázat. Když se na tu matematiku koukneš pořádně a uděláš si 1/3-1/4 = 1/12, tak zjistíš že mezi autíčkářem a garaz.cz prakticky rozdíl v počtu zajímavých článků není - jen garáž má love a redaktory na to těch článků celkově vychrlit víc...
Takže za mě je blbost hejtovat autíčkáře za nezajímavá auta. To už mi víc vadí, když se některému redaktorovi (některým častěji, jiným skoro vůbec) povede napsat takovou tu klasickou nemastnou-neslanou recenzi....

krab
26. května 2020, 23:10
0

Je to pro mě skoro nepochopitelný, ale já ti to Kubo věřím, že jsi fakt snad toho Tranzita chtěl vyzkoušet :-D
Ale rád si přečtu až pak teda něco napíšeš o tom BRZ ...

Ironie je, že ačkoli se rádi profilujete (někteří z tý party co tu zbyla) jako nadšenci do nových technoligií a digi ptákovin na palubě, chodí vás tu číst pořád velký množství karburátoristů :-D

Vám prostě chybí karburátorista jako Fuhrer! Ten by vás už do latě srovnal, hezky byste vytahovali ráno sytiče, popisovali brblání studenýho motoru, který se trochu hádá, převodovku co nezadrhává až když se olej pěkně prohřeje a pak se rozplynuli nad tím, jak jste se vážně hezky svezli...

A popis infotainmentu na CLA... to je přesně ono, to bude teda zase počteníčko ...

krab
26. května 2020, 23:23
-3

Bkrálík : Mě to vyloženě jenom zajímalo udělat si jednoduchý porovnání. Protože já jak na garáži tak tady zdaleka nečtu všechno. Jakmile je ten web velkej, tak si každý ráno vybereš třeba jeden z těch tří, čtyřech věcí co vyjdou a většinou nemáme den, kdy bychom pro autaře něco neměli. A to považuju za úspěch. V ČR petrolheadský magazín věnující se automobilové klasice, sportovním autům, historii, osobnostem atd. moc neexistuje. Skvěle ( i v evropském měřítku funguje) třeba ewrc.cz Pak funguje pár malých webů jako classicblog třeba nebo temple of speed. Víc moc si nevzpomenu.

Upřímně já nehejtuju. Jen mi přijde, že to je test nového auta jeden za druhým, občas přijde takováhle libůstka jako tento článek o Chevy Monte Carlo i s krásnýma fotkama. Já to chápu, že tohle nemůžou vyprodukovat každý týden. Dobré fotky stojí peníze a sehnat majitele se zajímavým autem na focení a projížďku je nutno plánovat a najít vzájemně čas.

Ale tyhle dodávky, takový libování si v těch nových technologiích, nebo jak píše sice z legrace (ale myslí to napůl vážně) Kuba o těch infotainmentech atd.. to prostě já nedokážu pochopit. Víš, jakoby proč s takhle příjemnou komunitou lidí, kteří na ten web chodí nepracovat jinak a servírovat jim víc toho, co je jim blízké. Většina čtenářů drtivou většinu toho co se tu testuje jako nová auta beztak nemá zájem zkoušet a kupovat... Anebo jsem zamrznul někde dost let zpět a i ten čtenář se tu v zásadě výrazně proměnil. Což je to co říká Knightrider. A dost možná má úplně pravdu.

Jakub Pospíšil
26. května 2020, 23:28
9

Jak napůl vážně, já to myslím úplně vážně. Mám tyhle kravinky fakt rád.
A s tou drtivou většinou čtenářů - já už jsem to, Krabe, několikrát psal. Ty pořád žiješ v bublině, kdy máš pocit, že tohle je nějaká výspa českého automobilového staromilství, ale to není vůbec pravda. Pořád tu jsou dlouhodobě nejčtenější testy nových spotřebních aut. I bez "seznamu". Prostě jen ne každý má potřebu se větit do diskuzí. Spoustě lidí přijde potřeba jezdit "sportovními" auty s nepohodlnými sedačkami za ranního rozbřesku po středočeských silničkách jako úplná pitomost a ztráta času. Prostě klidně to dělej, ale neber to jako jediný správný přístup k autům. Fakt v poslední době mám pocit, že s vědomím toho, že se staré "legendy" už nemůžou rovnat novým autům se z některých "petrolheadů" stávají takoví automobiloví vegani, kteří musí každému cpát, co si myslí, že je dobře a nepřipouští, že by někoho třeba mohlo bavit něco jiného a ty jejich záliby je vlastně moc nezajímají.
Fakt prostě občas koukni kolem sebe a nebuď tak zastydlej v tom. Zbytečně se připravuješ o leccos hezkýho a působíš zbytečně jak dědek.
-
Komentář upraven 26. 5. 2020, 23:33:39

krab
26. května 2020, 23:39
0

Já vim, už jsi to psal někdy před časem... asi se to teda fakt mění. Já si pamatuju, že snad ještě tak nějak předloni měly docela často úspěch vyloženě starší auta , takovej ten trochu "punk" a trochu klasika a tak nějak výrazně autorsky zpracovaný. Jasně, takový Kodiaq čísla udělal i tehdy, ale mám dojem, že když se to někde vyhodnocovalo, tak se chytaly i věci typu Omega nebo staré sedmičkové bávo, případně nějaký ten veterán. Bylo tu takových témat víc.

Ale to je jedno, nebudu tu plevelit pod zrovna suprovým tématem. Hlavně ať Autíčkář funguje, nějak asi je jedno jak, jsou tu blogy, dobrá diskuze a hele je fakt, že nakonec jsem stejně přečetl i ten elektrickej tranzit, i když jsem původně nechtěl, ale nakonec jsem si říkal pojď si přečíst teda aspoň to základní o tom jak to vlastně (ne)funguje.

Je fakt, že asi kdybych se blíž seznámil s většinou českých automobilových novinářů (znám jich jen část osobně) , tak bych zjistil, že jsem skoro sám a jedinej, kdo má radost z možnosti vyzkoušet staré auto dalekonásobně větší než, když jde o auto úplně nové.

beastar
27. května 2020, 01:29
4

Ajaj toto vážně nebyl záměr rozpoutat téma tohoto typu. Já se teda za karburátorového nadšence fakt nepovažuju. A jsem si myslím s Krabem kvůli tomu kolikrát v přímém rozporu. Dokonce souhlasím částečně s tím, co píše Kuba. Srovnávání kdo jak píše vynechám. Souhlasím s tím, že i na té Garáži čtu opravdu jen něco a někoho. Některé autory prostě nečtu, ale o tom to je dát lidem možnost volby. Takže je možný že se třeba karta otočila a chodí sem prostě většinově takový ten "běžný" automobilový fanda co má doma ovečku v ropě na hlínách. Anebo lidi co čtou o autech jako já třeba o lodích ....Prostě je to jen zajímá aniž by nutně museli jít zejtra kupovat semielektrickou dodávku.

Mě obecně testy nových aut tady nikdy nevadili. Dokonce jsem si četl ty různé citróny. Chválil Jendovy to DS7 (mimochodem to auto se mi pořád líbí) a tak dále. Naopak se přiznám, že některé Krabovy (nejen jeho) blogy a články o takových těch věcech mimo rámec běžnosti (tříkolka) nebo vyloženě pro mě z pravěku nečtu. Takže v čem mám problém já v poslední době:

Výběr aut v místě a čase a uveřejnění těchto recenzí. A je nakonec fakt smutný když nejzajímavější článek týdne napíše kolikrát Hanz Křeček od stolu. Já si rád přečtu o naftový audině, zajímavých hatchbackách (Astra) a tak dále... je mi jasný že není možný dělat furt jenom sporťáky a tak dále. Jenže a to opakuji dodávka je fajn jako zpestření teď jak psal Adam o tom pickupu to se přiznám sem bez nervů dočetl a na vyplnění volné chvíle super článek. A tuším, že kdybych kupoval malý užitkáč pro rodinu i podnikání dost by mi to pomohlo v rozhodování. Takže DOBRÝ. Jen prostě je na celým tom jak to jde po sobě vidět, že nějaký řekněme plánování moc neexistuje a ve finále to jako celek podle mě moc nefunguje ani pro nadšence ani pro mainstreamový návštěvy. Samozřejmě můj názor...nikomu to po vegansku necpu. Občas trocha řádu a plánování neuškodí.

Kuba: A zrovna ty kterej si myslím z ničeho, si se velmi rychle stal tady výraznou ikonou toho punkového stylu.... Tak být tebou bych vůbec nějaký fráze typu "děláme to pro sebe" a nechceme tady voe todle a tamto nepoužívám... Nemáš to zapotřebí. Nechej to jiným. Ty si tady pořád alespoň aktivní a řekl bych snaživý autor.

Ať zakončím pozitivně. Franta se mě fakt poslední dobou líbí. Je vidět že si s tim dá práci. Zatáhne do toho spoustu lidí okolo... Má k sobě fakt šikovnýho fotografa. Prostě takhle si představuju tu přidanou hodnotu proč chodím tak často zrovna SEM a ne JINAM. A nemyslim si že by z toho sám jako autor nic neměl. FAKT FRANTO, JEN TAK DÁL! A to mě US auta moc neberou...

Jo a abych nezapomněl za všechno stejně může Vavrečka a Podhorský. Protože odešli! Prachsprostě skončili. Jo a úplně nejvíc nejhorší je samozřejmě Dobeš, že to tehdá prodal a neuděl z toho druhej VOGUE (akorát o autech) ,D

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
27. května 2020, 08:23
0

Kubo, nevděk vládne světem. Co ti mám na to říct. Co je revolučního na oranžový dodávce, to fakt nevím, protože jsem to ani nečetl, ostatně jako 95% článků tady. Ale věřím, že ses na to těšil a že sis to s tou věcí možná i užil. Každýho baví něco jinýho. A nepochybuju o tom, že sepsat to, dalo taky dost práce. Upřímně, taky bych se s tím asi vyblbnul, kdyby mi to někdo na odpoledne půjčil, ale že by to byl objekt mýho zájmu, to ani omylem. My chlapi jsme děti celej život a radost nám udělá kdejaká kravina. Mně spíš mrzí, když vidím, kam se ten Autíčkář sune, ale chápu, že mainstream vás uživí, narozdíl od aut nahovno. Narozdíl od Krba tu nejsem denně a čtu tak max těch 5% věcí. Ale chápu, že o mně a o podobný pošuky nejde. Z diskuzí je celkem zřejmý, co táhne nejvíc. Jen z toho nejsem úplně rád.

krab
27. května 2020, 08:24
0

Beastar - nebyl , tuhle diskuzi jsem tentokrát vyvolal já a přiznávám se k tomu. Ale pochopil jsem z ní to podstatný. Že tým redaktorů to tak dělá opravdu, protože je to baví, já když jsem s nimi byl v tom užším redakčním kruhu už tehdy moc nechápal, jak se může někdo těšit na novou testovačku, pokud je to čistě jen nesportovní auto spotřebního charakteru a už do toho rýt nebudu. Prostě je to takto baví a je to naprosto v pořádku. Takže už to téma omílat nebudu.

Ty jo - vidíš Morgan. No, a to jsem vám chtěl udělat radost i tady přes blog, protože jsem měl nesmírnou radost, že se mi povedlo pro článek na garáž udělat "test" i když v omezeným rozsahu svezení, taky v pěkně studeným počasí modelu 3-wheeler a tak jsem sepsal na blog alespoň něco z historie značky. Myslel jsem, že to bude jedno z nejčtenějších blogových témat a nebylo ... Asi se ten charakter čtenářů mění.

beastar
27. května 2020, 11:05
0

Matěj: Z toho závěru trochu citim, ze mas taky pocit ve smyslu ani ryba ani rak:) Jinak souhlasim. Tento clanek si takovou debatu nezaslouzi. To spis ten Tranzit.

Jakub Pospíšil
27. května 2020, 12:20
0

Žádný ryby ani raci, ale strašek kudlankový.

beastar
27. května 2020, 13:55
1

Kubo: Ryby raky dej nam taky v tomto pripade neni uplne zadouci:)) Tak mozna Strašek lepsi.

Matej: Je to rozhadany. Na jednu stranu by si sel a rekl ze Autíčkář je komercni. A na stranu druhou, delame to pro sebe a zadarmo a ve volnu. A pak tu vyjde takova krasna vec jako tahle emérika vod Fr. Č. s defakto profi fotkama. A jak uz kdosi poznamenal z nekterych testu uz je citit opatrnost. Rict negativa ale ne zas tak moc... Aby nam toho Tranzita priste pujcili driv, nez treba autoporn.biz...

Jakub Pospíšil
27. května 2020, 14:03
1

" Rict negativa ale ne zas tak moc... " Tos rychle zapomněl na test pokrokové rumunské pomsty v příplatkové oranžové "Atacama" :D

beastar
27. května 2020, 14:09
1

Z nekterych testu. Ty se zrovna s tim uplne nemazes a budiz ti to ke cti. Ono vubec kdyby ty si skoncil prestal psat Franta ted tyhle US auta. Machy a kočanda ... tak Autičkář v podstate zanikne.

Jakub Pospíšil
27. května 2020, 14:16
1

To bych netvrdil, každej z nás má specifický styl a čtenářskou základnu. Ta různost je super. Třeba takovej Adam sice píše málo, ale když už něco vydá, je to krásně divný a svoje.
Nikdo z nás tu není úplně profík a to že chválíme nový auta je dáno trochu i tím, že (až na Dana) jsme nakonec všichni socky, co jezdíme starýma vydechlýma vránama ve věku 10+ (nebo 20+). Nedávno jsem si po sobě četl svoje starší testy a přesně jsem tam viděl své vlastní nadšení, že nový Peugeot 308 při jízdě nevrže, neklepe a prostě funguje. Je to proces, některé své starší slinty bych nejraději smazal, protože to jsou hrozné kecy, ale zas to alespoň člověku ukáže, že se někam posouvá a to je docela fajn.
-
Komentář upraven 27. 5. 2020, 14:17:11

beastar
27. května 2020, 17:44
3

Kubo to ja uplne nevim, to vis ty lip. Ja jen vidim jak kdo a jak casto pise. Ze je to proces to mas pravdu. Ja kdyz se kouknu jak sem 10 let zpatky byl nadsenej z aut jako Gallardo apod. A jaky na to mam nazor dnes, tak si rikam ty vooooleee. Tak to je. Kazdopadne specificky styl kazdy bohuzel nemate... Jak to tak byva jmenovat nechci... Nejbliz mi je v posledni dobe autorsky paradoxne Viola, Dan a Franta (kteryho sem nikdy moc necetl) ale ted pise kvalitne, originalne, snazi se to priblizit i lidem, co us auta nemusi (ja) Adamovy sedi ty uzitkace kdyby o tom psal jen a vyhradne on vubec by mi to nevadilo. Tot muj nazor nazor jinych lidi se bude nepochybne lisit. A tak to ma byt...

Takze vse dobry.... Jen prosba na celou redakci ale i pro vsechny aktivne pisici blogery! Sledujte prosim ten obsah... Fakt neni sexy 3x po sobe Passat ve dvou dnech. 5 dodavek a 4 Fordy v par dnech... Tj proste picovina. A vyhovorky typu delame to pro sebe atd... Ok to jsou kecy. Fotbalisti od jisty urovne taky nehrajou pro sebe, nebo jen pro sebe. A divize neni Liga Mistru ze. Vy uz tu divizi nejaky rok kopete, tak to kopejte i pro fanousky a sponzory. A i pro sebe. Delame to verejne takze to proste uz neni soukroma vec. Klidne mi dejte nekdo minusek, ale tak to proste je. A Franta to evidentne pochopil. Kdysi i Tom Vavris. Svym zpusobem i Matej a kdysi davno Vojta. Trochu divny ze nikdo uz v te redakci neni. Takze ja nepicuju naopak chvalim... ale nektery obcasny vyjadreni nekterych redaktoru nechapu. Pak nevin proc to teda delate? Aby si se tyden vozil autem?

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
27. května 2020, 19:19
3

Zkusme to uzavřít. Já se vrátím zpátky k tomu Monte Carlu. Takovýhle a jim podobný auta jsou nesmysly, který mně baví a za který jsem ochotnej utratit i větší peníze. A čím jsem starší, tím víc zjišťuju, že je život moc krátkej na to, abych ho strávil v autech, kde infotainment umí svítit podle teploty vzduchu z klimy a kde na motoru nezáleží. Já vím, že dnešní mladá generace to má jinak. Ostatně taky jezdím v práci v úplně nových autech. Mají hromadu věcí, o kterých si ty starý můžou nechat jenom zdát. Oproti nim jsou to vesmírný lodě. Jenže já jsem v první řadě řidič. A tak dám za všech okolností přednost zážitku z řízení zajímavýho auta, ať už je to něco sportovního nebo třeba pohodovýho exota jako je tohle Monte Carlo, než abych si hrál s nastavením infotainmentů. Tahák šel do světa a já přemýšlím, čím bych ho nahradil. Taky by se mi líbilo jako DD nový auto s hromadou blbostí a i by na něj bylo. Jenže jsem zjistil, že by mi nezbylo na budoucí ultra nesmysl na víkendy a na hovno. Takže to bude něco obyčejnějšího. Sorry. Jinej už nebudu. Jsem prostě řidič, ne pasažér.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
27. května 2020, 20:04
2

P.S. To Monte je fakt boží. Já se nemůžu vynadívat na ty fotky. :-) Já teď v poslední době hodně ujíždím na Mustangu fastback z let 69-70 a na Plymouthu Cuda/Dodge Challengeru z podobných let. Jako infotainment (zábavní systém) je tam jen volant, ale já bych to nutně potřeboval. :-D

krab
27. května 2020, 21:49
4

Koukám tu na to , jak říká klasik, "pravdu má náčelník" takže Beastar. Vlastně to zesumíroval, zdlouhavou odpověď už dávat nebudu. Proč tu a tam zkritizuju něco co se mi na zdejším fungování nelíbí je proto, protože jsem tomu tady jednu dobu věnoval i svůj čas a chtěl jsem, aby to bylo příjemný místo pro automobilový nadšence.

Souhlas s Knigtriderem, že Monte je fakt parádní. Hlavně tahle barevná kombinace. Netuším jakou to má asi hodnotu, v tomhle mám zmáklé spíš jen Evropskou a Japonskou klasiku, ale mít velkou stodolu, tak bych si tam jedno takový taky zaparkoval a občas si s tím vyjel zabublat ven a nasál hezkou atmosféru. A o tom stará auta jsou. Proto je mám rád a ta nová mi toho říkají přeci jen daleko míň. I když pár nových kár mě taky dneska dovede oslovit, akorát je tam to slovíčko "pár" takže je jich bohužel už málo.

Ale když už jsme v tom snílkování nad Amerikou co by mě brala, tak v týhle barvě (ta zelená je fakt skvělá) bych chtěl Ford Ranchero 1970 , tady byl jeden na prodej: https://canyonstateclassics.com/vehicles/609/1970-ford-ranchero

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
27. května 2020, 22:03
2

Jo, to Ranchero je pěkný. Ale když už tyhle ročníky, tak Torino/ Gran Torino. ;-)

Ono ani tak nejde o to, z jaky casti planety to auto pochazi, ale spis, jestli ma co nabidnout. Sportovni jízdu, zabavu za volantem, nenucenou volnost a svobodu nebo treba plavnost, charisma, atd. Proste neco z toho, cim zaujme. Jestli stary nebo novy, to je jedno. Ve firemnich autech jsem si s elektronickyma hovadinama hral prvnich par jizd. Pak mne to omrzelo a uz jsem se venoval zase jen rizeni. A tak to mam s kazdym autem.

krab
27. května 2020, 22:20
2

Mě se tenhle styl "trucků" Ranchero/ El Camino nějak vždycky líbil. Když jsem byl v USA před lety, tak jsem na ně vždycky čuměl, když náhodou nějaký takovýhle starší jelo kolem nebo bylo zaparkovaný. V Arizoně v roce 2003 se daly tyhle káry ještě vidět poměrně často. Dneska už to bude víc asi jen na srazech...

Jinak jak to píšeš, tak to cítím taky. Mám svoje oblíbené značky, to tak má každý, ale co mě baví, je, že každý starý auto zkrátka nabízí trochu jiný zážitky. I ty, co byly tehdy mainstreamové. Zrovna minulý týden jsem jezdil nějakým moderním naftovým trojkovým BMW a přišla mi na mysl taková hříšná myšlenka "Vždyť se to řídí prakticky stejně jako ten Passat, co mi dali minule" :-D Jedno jako druhý.

U sportovních aut pořád charakter nějaký je, ale pak když se svezeš první generací MX5 po boku s Toyotou MR2, což se mi povedlo taky nedávno zorganizovat, tak zjistíš, že jsou sice možná doboví rivalové, ale každé se řídí výrazně jinak.

Prostě chápu jak to myslíš, tady v týhle oblasti bychom si notovali.

Honza Hamster Křeček
28. května 2020, 00:29
-3

Krabe, prosim, muzes mi nejak logicky vysvetlit, proc na Garaz pises test ojete Toyoty Auris, Passatu 1.6 TDI ci fantasticke Kie Stonic 1.25, abys nas potom chodil na Autickare karat, ze nepiseme o pro tebe dost zajmavych autech? Neber to jako nejake rejpani, ja tomu proste jen nerozumim...

krab
28. května 2020, 01:15
0

Kupodivu jsem ještě neusnul, tak ti odpovím. Polemiku kdo má tady hobby mě mínusovat, tu asi vést nebudu, nakonec je to jedno...
Myslím, že vy nechápete pořád tu podstatu co jsem měl na mysli.

Proč píšu občas recenze obyčejných ojetin pro spotřebitele? Je to jednoduchý. Je to práce. Ber to, že Garáž je jakási moje druhotná práce a dostávám tam za to co vytvořím zaplaceno. Není to čistě jen hobby. A pokud je poptávka i po tématech jako jsou tyhle ojetiny, tak to pravidelně udělám, abych pak mohl zase dělat témata, který mě opravdu zajímají a píšu je primárně pro radost a pro ten typ čtenářů, kvůli kterým celou tuhle práci dělám. Nejdřív to bylo čistě hobby, tu a tam jsem něco napsal o autech. Pak jsem tu dal tu a tam blog, zase hobby, neplacená aktivita. Pak jsem tu psal nějakou dobu redakčně a dostal jsem za to vždycky nějakou odměnu, myslím adekvátní a vždycky jsem poděkoval a nikdy si neztěžoval. Pak jsem dostal nabídku od Garáže, tam byla možnost, že už to bude zajímavější a tak jsem začal tvořit obsah pro velký médium. Dost mě to naučilo. Takže je to snadný. Rozdělil jsem to na témata "práce" a témata "koníček/zábava". Když projdeš ty články co tam dávám, tak se dohrabeš nějakýmu poměru 50/50 možná je tam i větší podíl toho co píšu pro radost, pro autaře a menší podíl pro čtenáře spotřebitele. Já myslím, že je to fér. I vůči tomu médiu. Za každý článek dostávám zaplaceno stejně a tak bych asi neměl bejt sobec a občas napsat i něco co se asi čte víc než to co je pro úzkoprofilovou skupinu nadšenců. Nutno říct, že mě do těch obyčejných ojetin nikdo nenutí ... je to moje dobrá vůle tohle dělat a snažím se vybírat typy aut, který jsou v zásadě i doporučeníhodný pro veřejnost jako rozumný a spolehlivý stroje. Třeba Auris jsem udělal zcela záměrně teď po koronaviru, že si říkám, bude po dobrých autech s nízkými provozními náklady v ceně do 150 tisíc relativně hlad, jelikož ne každý má peníze.

Já v podstatě kritizuju u autíčkáře dneska jen to, že když tvrdíte svorně jak to máte jen jako hobby, tak proč je ten poměr mainstreamových a pro blázny do aut nezajímavých témat versus "klasický obsah starého autíčkáře" tak moc ve prospěch těch mainstreamových.

Doufám, že jsem to vysvětlil

Honza Hamster Křeček
28. května 2020, 07:17
-3

Ja myslim, ze to chapu, diky za obsahlou odpoved. Nicmene stale jsem z toho trochu zmateny. Obvinovat nas z nejaky zaprodanosti nebo z toho, ze bychom to nemeli jen jako hobby proste nemuzes, sam jsi tu s nami nejaky cas byl, videl jsi do celeho procesu tvorby i hospodarni Autickare, takze vis, ze to pro nas skutecne je jenom hobby. Ostatne jsi kvuli tomu i odesel do velkeho medialniho domu, kde jsi naprostou volnost tvorby ‘pro autare’ vymenil za regulerni business za plnotucny honorar, takze potud bys zrovna ty asi na nejakou kritiku nemel mit prilis moralni pravo.
To ale nechci hodnotit, to at si kazdy srovna v hlave sam, jen me zarazi, ze tu stale naznacujes nejake skryte motivace a delas, ze nam neveris, ze to fakt takle delat chceme, ze nas zajimaj auta obecne a treba i ten tyden s naprosto bizarni dodavkou je pro nas zajmava zkusenost a zabava. Je to rozmanitost, co nas drzi pri zivote. Psat porad dokolecka jen brapapa se casem omrzi. A ty moc dobre - lepe nez ostatni tady v diskusich - vis, jak tahle redakce funguje.

krab
28. května 2020, 10:16
6

Já vám věřím (teď už určitě), že to teda chcete dělat tímhle stylem. Já jen jemně naznačuju, že (a je to čistě můj názor) je šance to dělat i trochu jinak a zajímavěji. Co se týká mě - naopak, já jsem rád, že jsem se spojil s větším celkem, kde funguju jako externí "přicmrndávač" obsahu, protože jsem leccos od těch, co to dělají profesionálně odkoukal a myslím, že už mám daleko lepší představu než před nějakými dvěma lety jak by asi mohl fungovat úspěšný magazín v ČR. Já z vás cítím mnohdy takovou zatrpklost. Beastar vám to o pár příspěvků výš parádně popsal, to co by se dalo zlepšit. Udělat logičtější plán, kdy se v jeden týden nebudou scházet 3 dodávky a jedno MPV po sobě. Jde o to, že je to moc monotónní. Ty píšeš zrovna náhodou hezký věci - tu historii. To je bezva tyhle témata si myslím tu mají úspěch. Nakonec vidíš, jak čtenáři nesmírně pozitivně reagují na Tomina a jeho blog o závodnících. Je to sice děsná práce (myslím časově náročná), ale pro tu radost, že ti to pak čtenář pochválí a ocení, pro tu to stojí za to.

Když se otíráš o ty moje recenze mainstreamových ojetin, tak to je jediný mainstream obsah co dělám. Jinak dělám věci pro automobilové nadšence anebo si vyberu nějakou osobnost z historie, hudby, designu atd. Vždycky pár večerů musím načíst pořádně zdroje a informace a pak to zkusit nějakou formou čtenárům přiblížit. To si myslím by se tu taky hodilo mít. Prostě moc recenzí po sobě a téměř vše jsou zbrusu nová auta. S nimi je problém navíc ten, že jsou typicky z PR fleetů a tahle auta si vyzkouší xx počet redakcí. Takže pak jsou tahle auta prezentována všude a o některý čtenáře si myslím přijdeš, když to otevře a vidí : a hele nové trojkové BMW a nebo elektrický Tranzit : hmm o tom už jsem četl minulej týden na auto.cz třeba... A zavře to. To, že ten váš text bude trochu jiný, na to přijde zase jen ten, co to skutečně přečte. To je takový lákadlo, ale funguje myslím jen napůl - proklamovat, že my píšeme sice to co všichni ostatní, ale jinak.

Abych to shrnul: Moje představa o tom jak byste se mohli posunout pro toho čtenáře zajímavějším směrem, by byla větši diverzifikace toho týdenního plánu, zkusit udělat víc Amerik, starých aut a ojetin ( nakonec kromě přátel a čtenárů můžete přeci i oslovit lidi co u vás inzerují na autofrcu a mají něco zajímavého , přesně jak jste to teď udělali s Pumou) , to se myslím přímo nabízí. A pak když se ty testy nových aut rozhodí víc mezi jiná témata, máte najednou magazín, co vypadá velice hezky a profi, každý si nějaký den z týdne najde to své a přiláká to víc zájmu, diskuzí a obecně to ožije. To je můj pohled v současnosti na věc.

Honza Hamster Křeček
28. května 2020, 10:24
-8

Děkujeme za radu, posíláme klíčenku..

saage
28. května 2020, 11:21
3

Krab nema moralni pravo kritizovat? :-) To je solidni blabol. Punkovej styl v autickari uz davno neni. Snazite se delat bussines, ale nejde to ocividne, protoze jinak poznamka o plnotucnem honorari by asi nebyla. Myslim, ze celou dobu to je v ramci slusne diskuze, zadny hejtovani. Jen nazory lidi, co sem chodi..

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
28. května 2020, 11:43
3

Až mně mrzí, kam se ta diskuze rozvinula díky mýmu komentáři. Nějak nevidím důvod, proč Autíčkáře srovnávat s jinýma periodikama, i když ta Garáž se logicky nabízí. Co se tý slavný Garáže týče, já osobně jí teda za žádnej zázrak nepovažuju. Za mně je to čistokrevnej mainstream, kterej zapadá do šedi ostatních mainstreamů. Navíc polovina testů je tam s identickýma autama jako tady. Je evidentní, že si půjčujete to samý na testovačky. Jenže kromě toho je tam taky hromada balastu s nulovou úrovní, jako třeba teď totální hovadina o tom, proč je vejfuk vlevo nebo vpravo. Příště tam může být diskuze třeba o tom, proč má člověk díru do prdele uprostřed. O kvalitě komentujících je lepší se nevyjadřovat vůbec. Je evidentní, že tam většinou píšou lidi, kteří o autech neví vůbec nic. Ať se na mně nikdo nezlobí, ale v tomhle směru je pro mně Autíčkář úplně jiná liga a nějaká Garáž mu nesahá ani po kotníky. Mně sice mrzí, kam se Autíčkář posouvá, ale pořád mu nelze upřít, že jak autoři, tak komentující, jsou na jiný úrovni, než celá slavná Garáž. I když se tu už dneska píše o autech, který mně vesměs vůbec nezajímají, tak jsou ty články napsaný dobře a diskutující mají nejen úroveň a základní slušnost, ale i o autech něco ví.

beastar
28. května 2020, 12:16
6

Tak, tak jak píše Knightrider. Srovnání s Garáží není úplně na místě i když to často používáme. Na Garáži si rád někdy něco přečtu. Pravda třeba reportáže tam existují a jsou na profi úrovni (Dakar, představení aut atd.) To jsou samozřejmě věci, kde je vidět ta síla Seznamu. V tomhle směru je to trochu jako srovnávat fotbalovou Spartu a Mladou Boleslav. Kdy se tedy taky ukazuje, že jenom peníze nic nezmůžou. Nakonec ty kluby z toho středu tabulky předvedou mnohdy pro diváka zábavnější a bojovnější výkon, než ta superbohatá elita. Autíčkář je ten střed tabulky po dlouhou dobu ale stabilní účastník ligy s menšími problémy taková a věrnou malou suitou fandů taková fotbalová bohemka.

Diskuse tu jsou v většině stále plodné a díky LIDEM co sem chodí i zábavné. Já se redakce v posledních těchto idiotských dohadech vždy zastal. Právě proto, že takový ten názor jak je píčovina dělat testovačky a tak dále je úplně mimo. Dělá to každý, kdo chce mít prostě pravdidelný obsah a tak nějak se to očekává. Já si v Českých reáliích neumím představit jen magazín o klasických autech a sporťácích to by musel jedině nějaký milionář zešílet. Fakt mě trochu sere, že to tady píšu zrovna pod článek kterej je super a výjímečnej i v kontextu všech ČR webů.... a Franta by za to určitě jinde dostal velmi slušně zaplaceno a ten Pepa za ty fotky taky. Takže to je přesně to čeho já si vážím na Autíčkáři.. . když vidím, že se kluci autorsky snaží a v rámci hobby to vypotí na profi urovni. Někteří to evidentně pochopili... Viola, Franta, Kuba.... že i když je to jakože pro sebe a hobby dělá se to pořád pro lidi. Protože když sem nikdo nepřijde číst, nebo jen nějaký anonymní prokliky bez reakcí ten web bude rázem o ničem. Prostě méně je někdy více.

Fakt sem si nemyslel že to tady sklouzne k nějakýmu porovnání honorářů a tak dále. O tom to přece není. Však to neživí nikoho. Ani ten Krab z těch článků nežije. Tyhle věci říkejte do očí někde na plácku ideálně před lidma jako je Koubek, nebo červík. To jsou ti placení profíci. Mě šlo vyloženě jen o tu jednu věc co píšu nahoře.... Nevím kdo je šéf zřejmě nikdo a je to typický bordel alá my jsme vole startup. Prostě ok tak ať to někdo dělá jako hobby, ale něco jako plán by mělo přece existovat.

Vidím to tak, že když by byl Transit, franta s monte, nějaký ten st line nesmysl, Puma.... tak to vypadá úplně jinak, než jak se to tady ve skutečnosti poskládalo. Jasně už mi tady jednou Dan vysvětloval, že je je na to tlak aby se to vydalo ty testovačky... Tak ale máme tady jeden, dva dni prostor. Ať mi nikdo nevypráví, že ne zase tak málo do toho nevidím. A že obsah jde víc k mainstreamu mě osobně nevadí společně s blogama a občas tím zajímavějším obsahem se to krásně doplňuje. JENŽE prosím dejte tomu nějaký řád. Fakt už nechci číst X krát o Passatu a podobně. Máte kalendář musíte v tom vidět jak to vyjde kdy, kdo napíše co. Myslím že to je konstruktivní kritika. Nezajímá mě kolik z toho má kdo peněz a tak dále. To je boj redakce. Můžu je obdivovat za to, že to takto dělají. Ve volném čase ale to je tak vše.... Rozhodně je to furt věc pro lidi a pokud jdu s něčím ven musím s kritikou počítat. Ideálně se z ní poučit pokud je oprávněná a nejde jen o trapné nadávky a hejty.

Standa
26. května 2020, 21:41
1

Tohle auto je bezva veterán pro radost. Naprosto odlišné od moderní produkce a navíc láká majitele si ho užívat bez ambice na sportovní jízdu. Ondrovi jsem se jednou vecpal, aby mě svezl aspoň kousek po parkovišti a ta pohoda na palubě je fakt návyková.

reagovat
sheogh
27. května 2020, 00:15
0

To je ale krasny :-) a je super, ze jezdi, a jen se nelesti ;-)

reagovat
beastar
27. května 2020, 01:35
0

No jo ale RS6 to není :D

sheogh
27. května 2020, 19:22
0

No to neni no, but you dont want to go down that road here :-D

Vavris Vavrisovic
27. května 2020, 19:06
0

Moc hezký text, auto, ňam... :-)

reagovat
ToMyx
27. května 2020, 20:28
2

Tenhle super článek mě dnes donutil si přečíst i článek o Camaru, znova a za nějakou dobu to udělám znova :-)
Krásná kára, super styl a plně chápu majitele. Dokážu si představit, že se těší na další jízdu kamkoli, tu bublavou pohodu, prostě rohlík. Super fotky to jen dokreslují. Amerikám moc neholduju, ale o to víc mě baví o těch dlouhých kapotách a velkých rozvorech číst. Díky

reagovat
Co
Colt
01. června 2020, 23:17
0

Kdybys náhodou chtěl půjčit tu moji starou japonskou červenou popelnici slyšící na jméno Swift sedan 1.6, tak to furt jezdí :D

Co
Colt
01. června 2020, 23:18
0

Překlik, patřilo pod Františka :)

František Čáslavský
28. května 2020, 11:42
8

Vzhledem k tomu, že se odmítám účastnit poměřování petrolheadských článků a přijde mi, že "rapovat o tom, jak to jde všechno do píči, je jako mstít se za gól na míči", tak jsem všeobecně děkuju za pochvalný reakce, udělaly mi radost a trochu mě i dál motivují.

A kdyby náhodou někdo z vás měl nějaké starší auto a nebál se mi do dát do ruky... Budu rád. :)

reagovat
Irwinek
28. května 2020, 12:19
0

To by jsi musel mít pořádnou ruku, aby se Ti tam jedenapůltunová limuzína vešla :-D

František Čáslavský
28. května 2020, 12:22
0

A není to to jediný pořádný, co mám :D

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
28. května 2020, 13:15
0

Franto, ve světě divných aut (ty naše krámy z USA) máš hromadu známých. Nějakou pecku určitě zase přitáhneš. O tebe strach nemám. :-)

Irwinek
28. května 2020, 14:11
1

Hmm, tak to jsem asi slyšet nechtěl :-D
Copak o to, auto bych Ti půjčil, ale fotky by asi nestály za to, což by byla škoda, protože stará volva jsou krásná :-D



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem