načítám data...

Ceny nového Mustangu jsou venku, kolik bude stát u nás?

20. května 2014, 13:35 10 komentářů Vojta Dobeš

Ode dneška si v USA můžete objednat nový Ford Mustang modelového ročníku 2015. Kolik bude stát, a co by to mohlo vypovídat o budoucích cenách na našem trhu? Bude Mustang levnější než Genesis?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Pokud jste se už nemohli dočkat, až vyměníte svoje těžce vydělané bankovky za nový Ford Mustang s nezávislým zadním zavěšením a tváří "Astonu pro chudé", máme pro vás dobrou zprávu. Dnešním dnem se v USA otevřely objednávkové pořadníky u dealerů, takže již můžete volat do svého oblíbeného showroomu – a nebo zadat svému "šedému dovozci", aby vám vaše vysněné auto objednal. A už také víme, co to bude stát.

Ceny na americkém trhu mají jako obvykle potenciál způsobit našinci zvýšený tlak a stomatologické problémy od rozzuřeného skřípání zuby. Základní model, tedy 3.7 V6 o výkonu 305 koní, přijde na  $24,425. To v přepočtu znamená přibližně 490 000,- Kč, tedy o kousek méně, než v českých showroomech zaplatíte za Clio RS. Nicméně už teď vám můžu s jistotou říct, že Mustangu za půl milionu se u nás nedočkáte – a není to tím, že by na nás chtěl Ford vydělávat a dělat ze studentského kupé luxusní vůz.

Co bude stát u nás?

První důvod, proč se nedočkáme Mustangu za půl milionu, je prostý fakt, že šestiválcový základní model vůbec nebude v nabídce pro náš trh. U nás bude základní verzí čtyřválec 2.3 Ecoboost o výkonu "více než 305 koní" (dá se očekávat nějakých 320 – 350 koní), za který si američtí zákazníci připlatí zhruba dva tisíce dolarů. Navíc se dá očekávat, že nedostaneme ani základní verzi s danou motorizací a po vzoru konkurenčního Chevroletu Camaro nám Ford nadělí jen "našlápnutou" verzi – téměř určitě tak pro evropský trh můžeme počítat s balíčkem Ecoboost Performance Package s většími brzdami, většími koly, vylepšeným chlazením, teploměrem oleje, upravenou elektronikou posilovače řízení, kratším stálým převodem a dalšími změnami. Ten bude patrně součástí naší základní výbavy a přijde na dalších $1,995 (cca 50 tisíc Kč).

ve chvíli, kdy mustang přistane na březích starého kontinentu, vyskočí jeho cena o 10% za clo

Celková cena Mustangu v konfiguraci, v jaké ho můžeme očekávat v českých showroomech, se tak pohybuje někde kolem 29 tisíc dolarů, což by v přímém přepočtu odpovídalo 580 000,- Kč. To pořád zní skvěle, ale… vždycky je tu to zatracené ale.

V tomto případě na sebe bere především podobu cel a daní. Ve chvíli, kdy v USA vyrobený Mustang přistane na březích starého kontinentu, vyskočí jeho cena o 10% za clo. V tuto chvíli jsme tedy na ceně 638 000,- Kč. Ale protože v USA nevedou odpornost, nám známou pod zkratkou DPH alias Daň z přidané hodnoty, bude tato cena zajímat jen podnikatele, nakupující čtyřválcové Mustangy coby služební vozy. Kolik by stál vás? Přidejte 20% (ano, DPH se platí i ze cla – vtipné, že?). 

Minimální cena, za kterou by se Mustang Ecoboost mohl ocitnout na našem trhu, se tak posouvá na 765 000,- Kč. To však předpokládá, že se někde "rozpustí" náklady na dopravu, které se dají v množstvích, v jakých dopravuje auta výrobce, počítat v rádu nízkých desítek, možná i jednotek tisíc, a především že Ford nebude mít ambice vydělávat v Evropě více peněz na "exotice" amerického modelu. 

A reálný odhad, na kolik nový čtyřválcový Mustang přijde? Netroufáme si věštit, s jakou cenou se vytasí český importér českého Fordu vytasí, ale jednu věc můžeme předpovědět se slušnou měrou přesnosti. Když vezmeme ceny na americkém trhu a to, kolik stojí jiná, podobně drahá u českých "šedých dovozců", můžeme se snadno dostat k předpokládané ceně "našedo" importovaného Mustangu Ecoboost. Dá se očekávat, že v již nastíněné kombinaci si takové auto budete moci pořídit za nějakých 850 000 – 900 000,- Kč

camaro je v oficiálním dovozu levnější

Když Chevrolet přišel na český trh se svým Camarem, byli mnozí z nás překvapeni faktem, že nabízená osmiválcová verze v top výbavě (2SS) vyšla ve výsledku na menší sumu, než z "neoficiálních" zdrojů. Pokud to tedy Ford s průnikem Mustangu na evropský trh myslí opravdu vážně, a chce jím navázat na staré úspěchy "evropského Mustangu" – Fordu Capri – dá se očekávat, že cena, přinejmenším po opadnutí prvotního nadšení, může klesnout na úroveň, kde bude přímo konkurovat Toyobaru nebo Hyundai Genesis. 

Naším optimistickým přáním je Mustang Ecoboost za baťovských 799 000,- Kč. A osmiválec třeba za rovný milion. Co vy? Sdílíte nás optimismus? A dali byste přednost Mustangu, nebo pomalejšímu, ale také obratnějšímu a štíhlejšímu Toyobaru?

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Mikerc
20. května 2014, 18:09
0

Jasně že radši toyobaru :3

reagovat
Sau
20. května 2014, 18:22
0

Vzhledem k tomu že ten 3.7 V6 působil jako by měl koní možná tak polovinu z avizovaných, asi není moc škoda že sa tu u nás v nabídce neobjeví.

Btw. už sem nad tím hodněkrát přemýšlal, ale nikdy sem nedošel k nějakému rozumnému důvodu - v čem či proč že je pro amíky lepší mět veškeré ceny uváděné bez daní ? A proč má zrovna benzín na toto vyjímku ? Nevíte to někdo ?

reagovat
Trinom
20. května 2014, 18:46
0

Údajně proto, že v každém státě je trošku jiná sazba daně. I oni mají něco, jako DPH, ale v jiné míře a jinak počítané.

Sau
20. května 2014, 19:03
0

Jo, to je. Ale čemu by vadilo kdyby jedno a to samé zboží stálo, skrz rozdílnou daň, v každém státě jinak ? Tomu nerozumím. Stejně zboží všude tak jak tal, skrz rozdílné marže obchodníků, navíc naklnec beztsk zaplatí tů danů ceni i s daní, tak proč di takto lhát do kapsy ?

Sau
20. května 2014, 19:05
0

Omlouvám se za překlepy, psal sem z mobilu.

Pa
Pavel
20. května 2014, 23:18
0

Vojto, DPH je 21%... :-(

reagovat
Wo
Woyta
21. května 2014, 00:16
0

Jeste ze muzeme nakupovat o trochu levneji, ze spratelenych socialistickych statu. Pardon. Evropske Uhnije.

j3
j3rry
22. května 2014, 09:20
0

Omlouvám se za vulgarismy, ale já se na to tady v ČR asi fakt vyseru. Zatímco tady bych na Mustanga dělal více než rok (vynechal jsem samozřejmě ostatní životní náklady), tak v Americe bych na něj nemusel dělat ani ten rok a to bych se 1. nemusel omezovat na základní verzi a 2. neberu v potaz fakt, že při tamějších průměrných mzdách v mém oboru na mé pozici bych si tam na něj vydělal pravděpodobně za méně než půl roku. Při čtení tohoto článku to ve mě prostě vřelo a bylo mi k pláči současně... A to zdaleka nejen kvůli Mustangu... End of moan :)

reagovat
Ad
Adam
28. května 2014, 21:00
0

Už dlouho mi nebylo tak zle jako při čtení tohohle článku. Českej stát je nechutně vychcanej.

reagovat
Ja
Jakub
27. července 2014, 02:58
0

Nesmíte zapomínat, že toto je cena bez sales tax (což je např. v Texasu 6.25%), USA má také clo na EU auta (asi tedy jen 2,5% co jsem našel) a co mě hodně překvapilo je fakt, že ačkoliv si koupíte ojeté auto v USA (na kterém už byla zaplacena sales tax), tak tuto daň zaplatíte znovu z částky, za které auto koupíte a znovu ji zaplatí člověk, který jej od vás poté koupí..



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem