Zatímco Lincoln se teprve probouzí z letargie a rozpomíná se, že kdysi vyráběl cosi jako velké sedany, a že by se k tomu možná měl vrátit, Cadillac na svém comebacku usilovně pracuje už nějakou dobu. Ale jakkoliv může být Escalade symbolem moderní americké opulence a ATS-V a CTS-V zase ukázkou toho, že se i Detroit může pustit do boje s Mnichovem, bez pořádného velkého sedanu se taková věc dělat nedá. A první z nové generace velkých sedanů od Cadillaku právě přichází.
Píšu "první", protože jeho označení v rámci nové nomenklatury Cadillaku, tedy CT6, naznačuje, že se dočkáme ještě čehosi nad ním. Tomu by odpovídaly i jeho relativně "skromné" rozměry. S délkou 5,18 m délkou překonává jen standardní verze třídy S a je dokonce o 3,3 cm kratší než "krátké" BMW 7, takže lze předpokládat, že se časem objeví něco, co ponese jméno CT8 a zastíní i prodloužené varianty. A pod lichými čísly se možná dočkáme kupé, ať už dvou- nebo čtyřdveřových.
Teď se ale místo věštění z hydropneumatické křišťálové koule pojďme věnovat hmatatelné přítomnosti. CT6 začne z výrobní linky v závodě Detroit-Hamtramck sjíždět ke konci letošního roku a má být výkladní skříní současné techniky koncernu General Motors. I při svých ne zcela malých rozměrech bude nejen lehčí než třída S či BMW 7, ale dokonce i než BMW řady 5, na čemž má zásluhu masivní využití hliníku a moderních slitin v konstrukci nové platformy Omega, na níž je založen.
Pod kapotou se budou skrývat dva motory známé již ze současné modelové řady – tedy turbem přeplňovaný dvoulitr o výkonu zhruba 265 koní a 3.6 V6 o přibližně 335 koních. Ty doplní dvakrát přeplňovaná 3.0 V6, která nabídne přibližně 400 koní, a později patrně i přeplňovaný osmiválec.
Další technologie budou, kromě obligátních magnetických tlumičů (se kterým Cadillac přišel jako první) a adaptivního podvozku, zahrnovat také kameru místo zpětného zrcátka a špičkový infotainment CUE. Samozřejmostí je opulentní luxus jako čtyřzónová klimatizace, vyhřívané a ventilovaé sedačky na všech pozicích nebo audio Bose se 34 reproduktory.
Ze všeho nejdůležitější je, že tahle věc konečně vypadá jako Cadillac – dlouhý, nízký, hranatý a nablýskaný. Bude to stačit, aby se zákazníci k tradiční značce vrátili? Šli byste do toho vy?
01. dubna 2015, 09:12
0
Jo, nevypadá to špatně, to by asi šlo :) Já bych jen zrušil to boční okénko za zadními dveřmi a utekl dříve celý C-sloupek a HLAVNĚ zvolil jiný materiál místo té odpornosti kolem středního LCD, ale celkově pěkné auto a bude asi fajn... Teda pokud tam bude místo na nohy kolem středního panelu...
01. dubna 2015, 09:55
0
a cim dele na to koukam, tim mene se mi zamlouvaji ta predni svetla...
01. dubna 2015, 13:50
0
jo a jeste nechapu ten sidemarker v blatniku tak nehezky, kdyz maji svetla natazena do pulky predku, tam by se nekam krasne umistil...
01. dubna 2015, 14:34
0
Zvolit jinej materiál bude záležitost konfigurátoru... a sidemarker takhle v blatníku má na US trhu snad všechno, imho nějakej předpis.
01. dubna 2015, 16:58
0
no jen aby, tady bylo vic variant interieru, nektere maji drevo, nektere ne, ruzne barvy..ale ten hnus je tam aspon na kuse vzdy....no uvidime
01. dubna 2015, 20:08
0
Zvenku je to pěkný, ale ne uplně boží... Přimopíná mi to trochu nový jaguáry. Interiér mi ale nejvíc ze všeho evokuje Chevrolet... Je to takový kulatý a nesourodý... Moderní tvary, který budou za 5 let krutě nemoderní. Možná by si fakt měli pořídit nějákýho čínskýho designéra, kterej má velký koule. Nebo aspoň italskýho. Fakt to ale neladí zvenku a zevnitř. Zvenku je to výborný a interiér by měl bejt podobnej, takovej... víc hranatej