načítám data...

Cadillac CT6: Návrat krále?

01. dubna 2015, 08:04 6 komentářů Vojta Dobeš Novinky

Cadillac se chce vrátit na svou pozici "standardu světa" a k tomu potřebuje tradiční velký sedan. CT6 pravděpodobně není vrcholem toho, co se nám chystá nabídnout, ale po nějakou dobu bude jeho hlavní zbraní proti BMW 7 a Mercedesu S.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Zatímco Lincoln se teprve probouzí z letargie a rozpomíná se, že kdysi vyráběl cosi jako velké sedany, a že by se k tomu možná měl vrátit, Cadillac na svém comebacku usilovně pracuje už nějakou dobu. Ale jakkoliv může být Escalade symbolem moderní americké opulence a ATS-V a CTS-V zase ukázkou toho, že se i Detroit může pustit do boje s Mnichovem, bez pořádného velkého sedanu se taková věc dělat nedá. A první z nové generace velkých sedanů od Cadillaku právě přichází.

Píšu "první", protože jeho označení v rámci nové nomenklatury Cadillaku, tedy CT6, naznačuje, že se dočkáme ještě čehosi nad ním. Tomu by odpovídaly i jeho relativně "skromné" rozměry. S délkou 5,18 m délkou překonává jen standardní verze třídy S a je dokonce o 3,3 cm kratší než "krátké" BMW 7, takže lze předpokládat, že se časem objeví něco, co ponese jméno CT8 a zastíní i prodloužené varianty. A pod lichými čísly se možná dočkáme kupé, ať už dvou- nebo čtyřdveřových.

Teď se ale místo věštění z hydropneumatické křišťálové koule pojďme věnovat hmatatelné přítomnosti. CT6 začne z výrobní linky v závodě Detroit-Hamtramck sjíždět ke konci letošního roku a má být výkladní skříní současné techniky koncernu General Motors. I při svých ne zcela malých rozměrech bude nejen lehčí než třída S či BMW 7, ale dokonce i než BMW řady 5, na čemž má zásluhu masivní využití hliníku a moderních slitin v konstrukci nové platformy Omega, na níž je založen.

Pod kapotou se budou skrývat dva motory známé již ze současné modelové řady – tedy turbem přeplňovaný dvoulitr o výkonu zhruba 265 koní a 3.6 V6 o přibližně 335 koních. Ty doplní dvakrát přeplňovaná 3.0 V6, která nabídne přibližně 400 koní, a později patrně i přeplňovaný osmiválec.

Další technologie budou, kromě obligátních magnetických tlumičů (se kterým Cadillac přišel jako první) a adaptivního podvozku, zahrnovat také kameru místo zpětného zrcátka a špičkový infotainment CUE. Samozřejmostí je opulentní luxus jako čtyřzónová klimatizace, vyhřívané a ventilovaé sedačky na všech pozicích nebo audio Bose se 34 reproduktory.

Ze všeho nejdůležitější je, že tahle věc konečně vypadá jako Cadillac – dlouhý, nízký, hranatý a nablýskaný. Bude to stačit, aby se zákazníci k tradiční značce vrátili? Šli byste do toho vy?

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Caddy
01. dubna 2015, 09:12
0

Jo, nevypadá to špatně, to by asi šlo :) Já bych jen zrušil to boční okénko za zadními dveřmi a utekl dříve celý C-sloupek a HLAVNĚ zvolil jiný materiál místo té odpornosti kolem středního LCD, ale celkově pěkné auto a bude asi fajn... Teda pokud tam bude místo na nohy kolem středního panelu...

reagovat
Caddy
01. dubna 2015, 09:55
0

a cim dele na to koukam, tim mene se mi zamlouvaji ta predni svetla...

Caddy
01. dubna 2015, 13:50
0

jo a jeste nechapu ten sidemarker v blatniku tak nehezky, kdyz maji svetla natazena do pulky predku, tam by se nekam krasne umistil...

BobAsh
01. dubna 2015, 14:34
0

Zvolit jinej materiál bude záležitost konfigurátoru... a sidemarker takhle v blatníku má na US trhu snad všechno, imho nějakej předpis.

Caddy
01. dubna 2015, 16:58
0

no jen aby, tady bylo vic variant interieru, nektere maji drevo, nektere ne, ruzne barvy..ale ten hnus je tam aspon na kuse vzdy....no uvidime

Vencos
01. dubna 2015, 20:08
0

Zvenku je to pěkný, ale ne uplně boží... Přimopíná mi to trochu nový jaguáry. Interiér mi ale nejvíc ze všeho evokuje Chevrolet... Je to takový kulatý a nesourodý... Moderní tvary, který budou za 5 let krutě nemoderní. Možná by si fakt měli pořídit nějákýho čínskýho designéra, kterej má velký koule. Nebo aspoň italskýho. Fakt to ale neladí zvenku a zevnitř. Zvenku je to výborný a interiér by měl bejt podobnej, takovej... víc hranatej

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem