načítám data...

Cadillac ATS Coupe: Cadillac, co není pro dědu

14. ledna 2014, 15:18 3 komentářů Vojta Dobeš

Také jste se zamilovali do nedávno představeného konceptu Cadillac Elmiraj, a doufali jste v návrat velkých amerických kupé? V tom případě pro vás máme dvě zprávy. Jednu dobrou, a jednu špatnou. A začneme... oběma zároveň.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Ta dobrá zpráva je, že netrvalo dlouho a Cadillac představil sériový model, který je na konceptu Elmiraj očividně založený. Špatná je, že to není obří kupé, které by bylo nástupcem slavného Eldorada, ale dvoudveřová varianta modelu ATS. S délkou 4 663 milimetrů je to nejmenší kupé v historii Cadillaku – menší, než "zakrslá" Eldorada z osmdesátých let, která byla ve skutečnosti podstatně větší, než na první pohled vypadala.

S tím je spojená také další rána pro tradicionalisty. Toužili jste po konejšivém cruisingu městem, unášeni na vlnách točivého momentu z mohutného osmiválce pod přední kapotou. Smůla, osmiválec se nekoná, přinejmenším ne do té doby, než přijde ostřejší ATS-V (a i to možná bude mít dvakrát přeplňovaný šestiválec).

Příznivci evropského pojetí luxusu by ale měli mít radost. Nové ATS bude přímou konkurencí pro BMW řady 4 nebo pro Mercedes třídy E kupé. Standardní ATS sedan je dokonce podle mnoha testů řidičsky zábavnější než současné BMW F12 (byť to bude dáno částečně i nudností onoho BMW). Základní pohonnou jednotkou bude přeplňovaný dvoulitr o výkonu 272 koní v 5 500 ot./min a točivém momentu 400 Nm od 3 000 do 4 600 ot./min, kombinovaný se šestistupňovým automatem nebo šestistupňovým manuálem a volitelným pohonem všech kol. Za příplatek bude možné objednat atmosféricky plněnou V6 o výkonu 321 koní v 6 800 ot./min a točivém momentu 373 Nm ve 4 800 ot./min, která bude k dispozici jen se šestistupňovým automatem. Základní atmosférický čtyřválec z nabídky kupé vypadl.

Pokud chcete napodobit charakter klasických osmiválců, budete muset sáhnout po přeplňovaném dvoulitru

Na tomto místě bych si dovolil vás zastavit, a nasměrovat vaši pozornost zpátky k číselným údajům – zejména k točivému momentu a otáčkám, ve kterých je dostupný. Čísla totiž poměrně jasně říkají, že pokud chcete tradiční charakter amerického nízkootáčkového motoru, bude pro vás lepší volbou přeplňovaný čtyřválec než atmosférická šestka. Zatímco V6 je ve srovnání s klasickými US osmiválci motor poměrně točivý, křivka výkonu a točivého momentu u dvoulitru je velmi podobná té u starých velkých osmiválců. Zvláštní, že? 

Standardem pro obě verze budou brzdy od Bremba (zapomeňte tedy na pověsti o tom, že ameriky nebrzdí) a za příplatek bude k dispozici sportovní paket FE3. Ten bude obsahovat tlumiče Magneride (což znamená, že v tomto případě by sportovní paket nemusel znamenat "víc to drncá", ale naopak lepší pohodlí), samosvorný diferenciál a posílené chlazení.

K dispozici budou také klasické vychytávky jako adaptivní LED světlomety, infotainment s Wi-Fi nebo barevný HUD.

Z fotek se však zdá, že bude chybět jeden ze zásadních důvodů, proč by si měl člověk na sedanu založené kupé koupit – tedy okna stahovací včetně B-sloupků, tak jako u konceptu Elmiraj.

Nezbývá než doufat, že se vedle tohoto kapesního kupé objeví i nějaké "dospělejší", které by nabídlo všechno to, co má správný dvoudveřový Cadillac mít. Tedy V8, okna bez sloupků a absurdní rozměry.

Zatím tu ale máme zajímavou alternativu k BMW. Co na ní říkáte?

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

David Marek
14. ledna 2014, 15:38
0

joo tohodle mi připomínal předek toho auta od kia

reagovat
Caddy
15. ledna 2014, 15:42
0

to nové logo.... :(

reagovat
Ne
Nedy
16. ledna 2014, 11:48
0

Já bych definitivně netrval na těch "starých dobrých časech". To většinou znamená auto použitelné jen v přímce a mořskou nemoc. Za mě super, protože to vypadá, že Cadillac se snaží dělat přesně taková auta po nichž všichni toužíme - řidičská.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem