Podle toho, co v pátek napsal magazín Car, má totiž i slavnou 911 postihnout downsizing. Základní model 911 Carrera prý dostane motor zmenšený z 3,4 na 2,9 litru – a doplněný o turbodmychadlo. Výsledkem by měl být výkon 400 koní a točivý moment přes 540 Nm. U základní 911.
Carrera S by si měla ponechat objem 3,8 litru, ale i v jejím motorovém prostoru se usídlí šneček. Ten nakopne výkon na 520 koní a točivý moment na více než 700 Nm. Což by znamenalo, že příští Carrera S bude mít stejný výkon a citelně vyšší točivý moment než současné Turbo.
příští carrera s by mohla mít silnější motor než dnešní turbo
Co tohle může znamenat pro příští Turbo? a Turbo S? Dočkáme se "běžné a silniční" 911 s výkonem přes 600 koní? Nebo přes 700 koní?
Ale hlavně – co to může znamenat pro charakter legendárního "rozšláplého Brouka"? Klasická 911 si svoji pověst božského řidičského auta vybudovala díky skvěle vyvážené kombinaci nepříliš silných motorů, jedinečného vyvážení a super citlivého řízení. Bývala to řidičská delikatesa, ne brutální nášup adrenalinu.
Není pochyb o tom, že nová 911 bude lepší auto než ta předchozí – ale stejně jako je dnešní 991 lepší auto než 997, ale ztratila hodně ze své "devětsetjedenáctkovitosti", neztratí se s příchodem silných motorů i ten poslední zbytek charakteru legendy?
Co si o novém kroku Porsche myslíte vy?
21. října 2014, 04:19
0
Downsizing na 2.9L 6hrnek je snad jeste v poradku ne? Horsi by bylo kdyby tam davaly 4hrnek dvoulitr o vykonu 420ps..
21. října 2014, 14:23
0
A kdyby tam dali 4hrnek dvoulitr o výkonu třeba 250-300 koní, prodávali to "f socce", na malejch kolech a tak o čtvrt tuny lehčí, tak by z toho byla věc, kterou bych si možná chtěl i koupit ;)
Aneb nejlepší Porsche je 912!
22. října 2014, 03:29
0
Neco ve stylu 912 by sice bylo super(pokud 912 neni cayman), ale pak by ti to stejne nekdo ukrad a rozebral na nahradni dily pro 911 tak jak skoncila spousta 912 :D
22. října 2014, 23:24
0
Cayman není 912, protože má moc válců a málo sedaček.
21. října 2014, 17:48
0
Turbodmychadla by kromě Turba a GT2 měla být tabu, pak se stane z nápisu Turbo irelevantní označení. Vždycky a hlavně v posledních letech jsem obdivoval, jak dokáží v Porsche naladit atmosférický šestiválec a přitom se vejít do emisních limitů. Umí vyrobit hodně efektivní a přitom super spolehlivé motory (a auta jako celek) díky všem možným zdokonalením, použijí to mezi prvními a přitom se "nic" nekazí, RESPEKT! A výkony 340k - 400k absolutně stačí, vždyť "Kdo z vás to má?" :-) .
24. října 2014, 13:44
0
1. Porsche chcá nechcá musí do turb jít kvůli tlaku Bruselu i kvůli vyrovnání se s „neurozenou“ konkurencí, která turbo má a např. na Nürburgringu jim zle zatápí (Mégane RS, GT-R,...).
2. U Porsche se dnes vše s turbem nejmenuje Turbo - viz Macan S.
3. Velké cifry výkonu myslím nebudou znamenat jízdu méně delikátní, než je dnes obvyklé. Tady (zase) zapracují „trpaslíci“ a výkon omezí resp. plný nášup uvolní jen někdy, případně navyšování výkonu bude v rámci tlačítkové volby jízdních režimů.
4. Menší turbodíry a prodlevu reakce by mohlo vyhladit ERS-H nebo elektroturbo. Čekám, kdo a kdy je použije první.