načítám data...

Autíčkář se ptá: PlechCup speciál alias závoďák pod 15 tisíc?

Konec zimy se blíží a s ním i další ročník PlechCupu (jehož termíny právě řešíme a co nejdřív oznámíme). Na pořad dne se tedy dostává otázka: Z jakého auta bude nejlepší závoďák do 15 000,- Kč?

Zobrazit galerii

Našim pravidelným čtenářům nemusíme PlechCup představovat, pro ostatní stručná rekapitulace, o co že se to vlastně jedná…

PlechCup je série závodů, respektive časovek, navržená tak, aby si mohl závodění na okruhu vyzkoušet opravdu každý, bez ohledu na své schopnosti a finanční možnosti. Aby se zabránilo situaci obvyklé na téměř jakémkoliv druhu automobilových závodů, kdy týmy začnou hledat stále dražší a komplikovanější cesty, jak postavit na start rychlejší vůz, je omezení jednoduché: cena vozu. V PlechCupu mohou startovat pouze automobily o pořizovací ceně, respektive hodnotě, maximálně 15 000,- Kč. Podmínkou je odpovídající technický stav (bude upřesněno), není však nezbytné, aby vůz měl českou registraci či pojištění (pokud nepojede na okruh po ose). Investice do vozu (mimo pneumatik a případného bezpečnostního vybavení) se k ceně přičítají, díly, které se podařilo odprodat (díly interiéru, rádia atd.) se odečítají.

Důležité je, že PlechCup není "kontaktní závod" jako různá demolition derby a závody vraků. V zájmu bezpečnosti se jezdí na čas (byť do budoucna plánujeme i "ostrý" závod) a největším rizikem, které závodním strojům hrozí, je tak spíše mechanické selhání než poškození při nehodě. Většina závodníků v minulém ročníku dokonce se svými "závodními speciály" přijížděla na okruhy po ose a stejně tak i odjížděla. "Investice" oněch maximálně 15 tisíc korun do závodního stroje tak není "vyhozenými penězi" na vůz, který při závodění vezme za své. V případě mechanicky odolných strojů je zcela reálné očekávat, že bude vůz i po sezóně funkční a prodejný za nenulovou sumu.

Více si ostatně můžete přečíst v našich předchozích článcích na toto téma. Leccos zajímavého se už také řešilo v našem diskusním fóru.

Aktuální otázkou však je, jaké auto vůbec pro PlechCup zvolit? V minulém ročníku tvořily většinu startovního pole malé hatchbacky, převážně asijské provenience. Zdá se, že kombinace malé hmotnosti a "poslušné" ovladatelnosti je tou správnou cestou, zvláště když se zkombinují například se závodními slicky, jako u týmu Kolora.

Možná je ale ta správná cesta úplně jinde. Budou nejlepší volbou vykuchaná trojková BMW? Může nakonec překvapit některý velký sedan, díky svému výkonu? Chystají se i překvapení a vozy, které aspirují na speciální cenu "nejšílenější speciál". 

Co si o tom myslíte vy? Jaké auto pod 15 tisíc korun by bylo vaší první volbou pro závodění?

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

An
Andre
10. února 2015, 16:43
0

Primera nebo omega. :D

reagovat
Ap
Apache
10. února 2015, 16:45
0

Já myslím, že ty trojky jsou v tomhle případě pořád dost tenkej led a je to pak hodně na svědomí organizátorů při uplatňování pravidla posledního slova. Protože pořád se pohybujou spíš tak 25-30 a výš, takže 15 může budit dojem ceny účelově napsaný. A stejně tak každej může koupit šestiválcovej pelech, v garáži z něj udělat superleggera verzi a jejich prodej "nafejkovat".

reagovat
Ap
Apache
10. února 2015, 16:52
0

Jinak nějaký nový informace k počtu a lokaci závodů? :-)

BobAsh
10. února 2015, 19:05
0

Počet bychom chtěli vyšší než vloni, rádi bychom alespoň čtyři. A rýsuje se možnost, že by první mohl být už na konci března.

Co do lokace počítáme zatím primárně se Sosnovou, ale uvažujeme i o dalších levných variantách.

ni
niteowl
10. února 2015, 16:48
0

A není to fuk? Jestli chce někdo podvádět, podvádí akorát sám sebe,

reagovat
Lu
Lukáš
10. února 2015, 17:09
0

Jednoznačne Primera! SR20DE a její jízdní vlastnosti za takovou cenu žádné auto nepřekoná! A tím jsem si na 100% jist.

reagovat
František Čáslavský
10. února 2015, 17:45
0

Ovšem chci vidět, kde jí seženeš za 15 tisíc, aniž by se spíš rozpadala než jela :)

František Čáslavský
10. února 2015, 17:54
0

Ah, beru zpět, ta stříbrná z jihlavska vypadá dobře. Zatím jsem za tu cenu na takovou nenarazil :)

Mi
Michal
10. února 2015, 17:40
0

Co na to říct...snad jen, že kdo hledá, najde. Obvolali jsme a obepsali asi 10 inzerátů na e36 s šestiválcem a zkoušeli lidi stáhnout už při prvotním kontaktu na míň než 15tis(ačkoliv to bytostně nesnáším, když se mě někdo u auta za 30 zeptá po telefonu při prvotním kontaktu, jestli ho nechám za polovic). Nakonec jsme našli 325i coupe s papírama z 320i(nakonec jsme to vzali bez papírů), původně modré, lakované na červeno, orezlé, jen se 3ks liťáků a gumy KO, prasklina přes celé sklo, diferák svarosvor KO(ale dal nám k tomu jinej), nechal si interier a přední světla. Takže nám zbyl pojízdný celek na dodělání, ale máme ho a už se na tom pracuje. Počítáme s tím, že třeba katalyzátor a dalších pár věcí půjde ještě prodat. A rozhodně do toho nenacpeme dalších 20tis, protože nemáme ambice vyhrávat, ale bavit se(a o to si myslím, že jde v Plechcupu především)

reagovat
Ap
Apache
10. února 2015, 18:03
0

Tak jo, beru zpět, já si to zkontroloval na sauto a je pravda, že tam lidi nedávaj ty největíš pelechy. A sice si myslim, že většina těch aut s velkou pravděpodobností bez investic nad 15 tisíc po svých neodjede, ale to je fuk :--). Já si jen myslím, a je to jen můj soukromej názor - a to jsem ani na PlechCupu ještě nebyl. Ale myslim si, že krása tý soutěže má být v tom levnym závodění v autech se skutečně tržní hodnotou 15 tisíc. Ne v tom, kdo umí nejlíp smlouvat a kdo si to svépomocí nejlíp "potuní", protože vlastní práce a díly co najdeš doma nic nestojí žejo...To jsem chtěl tím příspěvkem říct, to je vše, nechtěl jsem to hrotit a rozpoutat bmw-flame :-).

reagovat
Mi
Michal
10. února 2015, 18:31
0

Však v pohodě :-)
Já jen nadhazuju tip pro lidi, co shání zábavné auto(což zadokolka bezesporu bude).
A i o tom smlouvání a hledání pro mě trochu Plechcup je. Přecejen je rozdíl, jestli člověk za 15 koupí feldu, bmw nebo nějaký hot hatch nebo sedan se 150-200ps.

BobAsh
10. února 2015, 19:04
0

I o tom hledání a kutění to je.Budeme samozřejmě hlídat, aby to někdo nepřeháněl a vyloženě nepodváděl, ale vyhrát díky tomu, že umíš dobře shánět a smlouvat je zcela legitimní ;)

Be
Beaumont
10. února 2015, 19:40
0

Šel bych do něčeho tohoto druhu:
http://ww3.autoscout24.de/classified/262798075?asrc=st|as
Na pomalém klikatém okruhu se dobře projeví fantastický podvozek 156...

reagovat
JLK
10. února 2015, 19:47
0

Fantasticky podvozek se ale projevi nejspis po nemale investici, jinak za ty penize jsou 156 vetsinou pred/po smrti.

ri
riprex
10. února 2015, 21:28
0

Ono na to, aby to odjelo PlechCup to bohatě stačí. Ten by asi přežilo i přidřený TSko a když ne, tak by byla aspoň zábavná destrukce motoru :D Navíc samotná 156 se pak dá po dílech rozprodat, nebo pokud se podaří sehnat perspektivní kus, kterej nemá zrezlou kastli (a to je celkem vzácnost, protože 156 reznou nechutně), tak si to třeba i někdo vezme, aby to dal dohromady.

šmoula nešika
10. února 2015, 22:34
0

Za ty prachy raději 155 s TS 8V. ;-)

JLK
10. února 2015, 22:42
0

Po 156 jsem koukal, ale do limitu se prodavaji skoro jenom totalni vraky, u kterych hodne pochybna je samotna moznost dojeti do cile. Ale samozrejme udrzet neco podobneho v chodu celou sezonu je pro nekoho samo o sobe docela zabava.
Jestli se ale rozhodnu risknout alfu, tak to bude nejspis 145/146.

Ap
Apache
11. února 2015, 08:16
0

156 za 15 fakt žádný super vlastnosti podvozku neprojeví :D 155 TS 8V, no hodně štěstí při shánění, teď je jedna zrovna na bazoši za 28 tisíc a moc pěkná, tý by bylo na PlechCup škoda :-).

Já chci jít taky do 145/146, ale jen prostě proto, že chci, nemyslim si, že to bude nějaký dělo. Ono je dneska i kumšt sehnat něco silnějšího než 1.6 TS (ale jo, i teď o nějakejch v inzerci vim).

JLK
11. února 2015, 10:28
0

I ta nejslabsi 145 bude na pomery plechcupu dost vykonna (jestli ji teda par koni jeste pod kapotou zustalo). Ale stejne 80% uspechu budou v ridici a v pneumatikach, takze na vykon se lze vykaslat a hledat spis neco, co se nerozpadne po 1. kole.
Mne se to libi kvuli boxeru a navic to vypada drsnacky, takovy kapesni zabijak.

JP
10. února 2015, 20:55
0

Přemýšlím jestli nevezmu bráchovi Kappu 16v Turbo kterou jsem koupil před 3 lety za 12tkč. V přímce by se jí s jistotou nevyrovnalo nic, ale nevim jestli by po celym dni na okruhu odjela po svejch:D.

reagovat
Ma
Martin
16. února 2015, 14:12
0

A bude nutná pro PlechCup nějaká registrace předem, nebo prostě kdo dorazí na okruh, tak může jezdit?

reagovat
BobAsh
16. února 2015, 14:31
0

Mělo by to být stejně jako minule. Tedy registrace a platba předem = sleva, ale registrace na místě je pořád možná.

Ma
Martin
16. února 2015, 14:39
0

A ta registrace předem teda bude někde pak tady na webu? Formou nějakého formuláře nebo mailu?

reagovat
Ma
Martin
16. února 2015, 14:44
0

A bude nějak omezen počet aut (týmů) a počet lidí v týmu (jednom autě)?

BobAsh
16. února 2015, 15:51
0

Jo, formulář bude webovej a objeví se ještě v průběhu tohoto týdne. Počet lidí v autě asi omezovat nebudeme a jestli, tak na relativně vysoké číslo (třeba 4).



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem

Ford Mustang GT 2012
Ford Mustang GT

2012 rok výroby
417 koní výkon
5 000 ccm objem