načítám data...

Autíčkář se ptá: Drobnosti, které vás v autě vytáčejí

Téměř na každém autě se najde něco, co vás naštve. Někdy jsou to důležité záležitosti. Třeba že auto moc neumí zatáčet, nebo má sklony shořet. A jindy jsou to úplné pitomosti, které ve vás vyvolají podezření, jestli náhodou nemáte OCD. Jaká je ta vaše?

Zobrazit galerii

Notnou část z uplynulého týdne jsem strávil za volantem testovacího Golfu Sportsvan a musím vám něco důležitého říct, protože déle už to v sobě dusit nemůžu. My motorističtí novináři totiž často píšeme o tom, jak jsou německá auta – a produkty koncernu Volkswagen zejména – geniální tím, že vás dokáží ničím neštvat, byť za cenu jisté sterility a šedi. Tvrdí to většina testů a tvrdí to i většina motoristických novinářů, když si o autech povídají někde u piva. 

Stačí být jen trošičku OCD, a tahle drobnost vás bude vytáčet až k nepříčetnosti!

Ale není to pravda. Pokud totiž trpíte alespoň náznakem OCD, pokud vás někdy jen trošku iritovaly pastelky neseřazené podle barvy nebo knížka vyčnívající z řady, bude vás jedna věc ve snad každém produktu koncernu Volkswagen vytáčet k nepříčetnosti. Ano, mluvím o knoflíku zapínání rádia a ovládání hlasitosti. Ne snad že by neměl pečlivě vyladěný chod nebo nebyl vyroben z dostatečně árijských plastů. Ale jeho střed se otáčí spolu s kolečkem. Takže se otáčí i symbol vypnuto/zapnuto.

Připadá vám to jako drobnost? Tak se podívejte na úvodní fotku a představte si, že tohle uvidíte pokaždé, když někam pojedete. Alespoň do té doby, než rádio v záchvatu zuřivosti vytrhnete a zahodíte nebo dotyčný knoflík prostě natočíte do středové polohy a budete ovládat rádio výhradně z volantu. Přitom budete doufat, že se žádný spolujezdec nerozhodne ztlumit zvuk, protože byste také mohli jít sedět za vraždu. Což je také osud, který by velkou část redakce potkal, pokud bychom někde potkali německého designéra či inženýra, který tento zázrak vytvořil.

A když se takové věci mohou stát precizním Němcům, mohou se stát téměř komukoliv. Jaká drobnost štve vás, ať už na vašem vlastním autě, nebo nějakém jiném? Irituje vás ovládání palubního počítače v přístrojovém štítu u japonských aut? Nedomyšlené držáky na nápoje? Nebo něco úplně jiného? Postěžujte si v komentářích!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Xa
Xander_Cage
29. září 2015, 07:23
0

Když už mluvíme o koncernu, co mě maximálně štve je umístění zapalovače cigaret u škodovek, který je vedle páky ruční brzy. Ne, že bych byl kuřák, ale člověk si dá telefon s navigací na přední sklo a kabel na nabíjení musí tahat půl metru přes celé auto, dost nepraktické (to není simply clever), kdyby tam dali alespoň usb konektor tak to neřeším ale zase tak moderní auta to nejsou aby to měli (Octavia 2, Roomster, Fabia 1 a 2).

reagovat
vojtacz
29. září 2015, 07:27
0

když už se teda načal ten koncern, tak u Seatu Leon 1P je naprosto logicky zapínání rádia (a knoflík na hlasitost) na straně spolujezdce, takže když chci zapnout/změnit hlasitost musím se natahovat jak opice.

Ma
Marcocz1
30. září 2015, 08:36
0

opět koncern. Držáky na pití u Octavia 1 - přesně. Nejsou žádné, dokud to není nejvyšší výbava. Taky mně vytáčí úplně strašná kvalita ozvučení, připadám si, jako bych si pouštěl hudbu z reproduktorů od mobilu.

exnihil38
30. června 2019, 15:17
0

Souhlas, u o1 je ozvučení bída, pokud se nevymění repro za nějaký solidní aftermarket
-
Komentář upraven 31. 7. 2020, 12:51:18

ji
jiřin
29. září 2015, 08:26
0

Stejně je to s ovládáním hlasitosti v Ibize, vedle tohohle knoflíku jsou ještě dvě funkční tlačítka pro ovládání menu. Rádio asi má obsluhovat spolujezdec. Ovladač pod volantem je tak velké dobro.

reagovat
Sn
Snowman000
29. září 2015, 08:40
0

OCD zalezitost ktora ma srala na byvalom Passate B5.5 boli rozne velke spatne zrkadla. Kto tuto hovadinu vymyslel!

Inak ma na vsetkych novych autach vytaca, ze neexistuje jedno centralne off tlacidlo na vypnutie SS, ESP, Lane assist, park assist a vsetkych tych nepomocnickov.
A taktiez parkovacie senzory ma vytacaju, obzvlast ked mi ide v radiu nieco pocuvatelne, vid:

www.youtube.com/watch?v=-oAI-J8J1uc

reagovat
Ja
Jarouš
29. září 2015, 09:18
0

Furt koncern. U Golfu VI Cabrio je supr, že si Climatronic pamatuje odlišný nastavení při střeše dole a nahoře. Ale i když dám manuálně rychlost ventilátoru na ňákou příjemnou nehučící hodnotu, kdykoliv vjedu na sluníčko, ta věc se hozhučí, aby vyrovnala ten náhlej přísun tepla — a naopak, když jedu ke slunci zády nebo se zatáhne, ta věc ventilátor prakticky vypne, protože „požadované teploty interiéru bylo dosaženo”. K posrání.

reagovat
Ev
Evlo
29. září 2015, 10:29
0

Na to jak extremne jsem OCD me drobnosti v aute nestvou - spis treba, ze to po meste drnca, nebo nejede.

reagovat
Ev
Evlo
29. září 2015, 10:36
0

No vlastne lzu - u kabrii s elektrickou strechou me vzdy vytaci jeji neuveritelna pomalost a nesmysli typu, ze se otevre skoro uplne kdyz jede clovek 49, zrychli na 51 a uz temer zavrena strecha se zacne otevriat. Tu druhou vec jsem zatim videl jen u BMW, kde me tyhle veci zas tak neprekvapuji popravde.

ri
riprex
29. září 2015, 10:49
0

Popravdě... přesně tohle mě ve VW taky neskutečně točí :D Stejně tak mě nedají spát neustále padající výdechy v NBčkové Miatě - má to skoro úplně každá. U mé vlastní 159 je svět ještě vpořádku a víceméně všechno takové, jaké bych chtěl. Až na držáky na nápoje. Nepochopil jsem, proč nemůžu mít třeba zapojený něco v zapalovači a zároveň odloženej kelímek. Nebo proč tam ten držák je jen jeden a na dost debilním místě.

reagovat
adam7c3
29. září 2015, 11:27
0

U Seville mě štve palubní počítač v němčině a to, že mě zdraví jako "Frau Halim" pokaždy, když dám klíček do zapalování. U Jaguaru XK8 se dala němčina pomocí skrytého menu změnit, ale u Cadillacu se musí přes diagnostiku GM Tech 2, kterou nemám. Pak taky orig. rádio, který má moc citlivé nastavení hlasitosti a nedá se nastavit optimální hlasitost tak, aby byla její hodnota na displeji dělitelná pěti.

reagovat
Fr
FraHor
29. září 2015, 11:51
0

V nových škodovkách mně štve multifunkční volant s válečkama místo tlačítek:
1) Ne vždy to skrolovalo správně (váleček občas vynechal pozici).
2) Občas se mi ve vracečkách podařilo rapidně zesílit rádio.

U první generace Punta nedávám stahování okýnek, bo je to jediné auto v naší rodině, kde se musí točit kličkou proti směru hodinových ručiček, aby šlo sklo dolů.

reagovat
kubas
29. září 2015, 11:53
0

Ovládání mlhovek u řadičky - alfa 156
a ovládání oken tamtéž - kdekoliv, kde to je :D

reagovat
Hippieguy
29. září 2015, 12:23
0

Klávesnice na vestqvěné navigaci v abecedním poradí. To by byl vážně takovej problém tam dát normální qwerty rozložení?
Taky me štve, ze se postupně vytrácí ukazatel teploty motoru a teploty oleje.
Tím se dostáváme k další veci. Proč většina palubních počítačů ukazuje spotřebu tím debilnim grafem a ne klasické jako číslo?

reagovat
David Marek
29. září 2015, 13:15
0

U Volva S40 2004 (asi se to bude týkat i dalších), když je auto zamčené a člověk se chce dostat ven, tak musí vzít za kliku DVAKRÁT. Jednou se odemknou dveře a podruhé se otevřou. WHYYYY

reagovat
Pe
Petr
29. září 2015, 16:35
0

u báwa se musí taky vzít za kliku dvakrát když je zamčený - já z toho mám dycky takovej pocit jako že mě auto trestá za to, že sem si nezapamatoval že jsem auto zamknul a měl sem ho nejdřív odemčít přes tlačítko, ale je fakt že je to tah klikou zbytečně navíc.
Jinak mě štve že pokud je někdo zvyklej na ovládání el. okýnek v 5-er báwu E39 na dveřích, tak v případě 3-er E46 je ovládání el. oken vedle šaltrpáky a přitom by se na dveře vlezlo - pro mě nelogický rozdíl mezi těmito jinak perfektními auty jedné značky

David Marek
29. září 2015, 17:47
0

I baworak? Paneboze, to by ne stalo. Prc to mercedes umí udelat normálně, ze se to proste otevře vždy napoprvé?

martin_100
29. září 2015, 14:04
0

Jak to tak čtu sem se svýma čtvrt století starýma střepama vlastně šťastnej člověk.
Jediný co mě trošku mrzí že u scorpia při nastartovanym motoru nejde otevřít kufr - jasný supr věc proti křižovatkovym nenechavcům ale přecijen tlačítko na palubní desce by tolik dukátů nestálo.

U nových aut se kterýma jezdim mi štve pár věcí. Konkrátně Iveco eurocargo 190E280 - U starých verzí byla stará palubka, Ta měla dvě malý přihrádky kam se krásně vešly telefony a jednu vcelku hlubokou poličku z vrchu palubky. Jenže současný verze už mají palubku jinou a zbyla než ta polička miniaturních rozměrů ze který na D1 věci rády padají k čelnímu sklu. Další věc je u novější řady absence loketní opěrky a přemístění fofrklacku na palubku. Takže si nemam kam odhodit pravou ruku a po řadičce se musim natahovat jak ve starym trambusu. Proč proboha? To se ta řadička vedle řidičovo sedačky tak pletla?

reagovat
hurkar
29. září 2015, 17:21
0

tak s Ivecom a Šaltr pákou ti musím dať za pravdu. Ja som presadol z Iveca (Turbodaily) do Ducata a mal som presne ten istý problém čo ty. Bez loketnej opierky a naťahovať sa kamsi dopredu radiť...

Trinom
30. září 2015, 13:03
0

To neotevření kufru mě zatím nasralo jen párkrát, takže to ještě toleruju. Čudlík jsem si rozhejbal, takže mi vlastně stačí jen říct vystupujícímu, že ho má zmáčknout. já mezitím chcípnu motor a už funguje. Dokud byl čudlí zatuhlej, štvalo mě to víc.

Jinak jedna věc mě na autech obecně sere mnohem víc - a to rožky palubky, či obložení dveří, o který si člověk ničí svá kolena, nebo otlačuje lýtka v zatáčkách. Za tohle bych fakt střílel.

martin_100
01. října 2015, 13:12
0

Trinome - to je to co mě sere že musim vypínat motor. Kdyby tam bylo v kabině nějaký tlačítku aby uvolnilo zámek kufru i při běžícim motoru bylo by to fajn. Když vypnu motor vypne se i rádio takže pak zas musim ladit hlasitost, ekvalizer a proklikat se zpátky na písničku která hrála. Hrozně otravný jenom proto aby si někdo vzal z kufru batoh ....

Trinom
06. října 2015, 19:36
0

Zajímavý, origo fordí rádia si všechno pamatujou i po vypnutí klíče. Ostatně kromě nových škodovek jsem se nesetkal s tím, že by rádio něco zapomnělo (u škodovek zapomíná hlasitost a zapíná se na nějaké předvolené).

martin_100
07. října 2015, 11:37
0

Tady je originál pioneer co umí jenom číst usb a kdyby měl kompaktibilní konektor na anténu tak by uměl hrát rádiem jenže ford má nějakej divnokonektor kterej s tim rádiovym sesedí takže je to jen taková zbytečně velká MP3

JP
29. září 2015, 15:11
0

U Quattroporte mě neskutečně se*e, že když si koupim pití, jediný místo kam ho můžu odložit je mezi nohy na sedačku. Takže si takhle tradičně plechovkama chladim koule, zatímco se můžu kochat praktickým "držákem na dva mobilní telefony"... Jednou už jsem ten silikon zkoušel vzteky vyrvat, ale drží, svině jedna:D

reagovat
Pe
Petr
29. září 2015, 16:41
0

já teda do báwa horko těžko sháním taky nějakej rozumnej cup holder - ty co sou v 5-er E39 pod rádiem jsou nesmyslně úzký, na malým základu a drží malý kelímek jen vespod, takže v točce se krásně převrhne. nevešlo by se ti tam tohle?: http://exoticautorecycling.com/product/maserati-quattroporte-granturismo-cup-holder-insert-new-pn-69298000/

David Marek
29. září 2015, 17:49
0

2Petr Lol přesně takhle jsem brachovi v petce prevrhnul velkou coca colu z mcd na zem. Cupholder my ass. Ale tak ja v aute (ročník 2004) nemam zadny

JP
29. září 2015, 22:49
0

Prej se dá místo toho sehnat držák na plechovku z americký verze, takže by s tim něco dělat šlo, ale to auto stejně prodávám takže to neřešim... Takovejch "maličkostí" který jsou pro mě k pos... je tam z fabriky víc a to auto mě nebere tolik, abych si ho dodělával do použitelnýho stavu:D

ho
hownic
29. září 2015, 18:21
0

Me u O3 stve rozdilnej font na klimosce a na navi nad ni. Je to sice ptakovina, ale nemuzu si pomoct, ja bych dodavatele Climatronicu donutil mit stejny font cisel jako je vsude jinde...

reagovat
PepaSFI
29. září 2015, 19:35
0

na to jak vždycky italové uměli využít prostor i u nejmenších aut, tak to je hlavně pokud jde o odkládací díry a jiné různé chlívky, velkým fiaskem Panda druhé generace. Ne, nevadí mi že se mi nikam nevejde dvoulitrovka, za jízdy se z ní jednoruč stejně nedá pít. Já vlastně moc nevyužívám ani ty ďoury na kelímky. Vpředu se do nich blbě co dává páč mi tam překáží vysílačka a v tom zadním je hasičák. Začnu od klasického odkládacího kastlíku před spolujezdcem. Já ho mám kdovíproč v provedení bez dvířek, což by mi až tak nevadilo kdyby dno nebylo prakticky vodorovné. Při každém trošku svižnějším rozjezdu z toho všecko vyjelo ven. Nahoře na palubovce je před spolujezdcem taková odkládací prohlubeň. Ovšem materiál postrádá jakoukoliv adhezi takže cokoliv co není gumové nebo kožené v tom v zatáčkách lítá jak skejťák v U-rampě a občas to vyhópne obloukem do pryč. Nad kapličkou přístrojů je taky taková podobná prohlubeň která láká k odložení telefonu. Ten můj, v koženém pouzdře, tam sedí hezky. Cokoliv jiného končí vzápětí na zemi protože ten žlábek není uzavřený a zcela bez adheze. Kapsy ve dveřích jsou poměrně malé a při zavřených dveřích do nich člověk se širší sedínkou (já) prakticky nemůže sáhnout. Odkládací prostor u ruční brzdy mezi sedadly ani nestojí za řeč. Ale zas třeba kufr je na tak malé auto dobře využitelný a přístupný. Zjistil jsem že často kritizované podokenní plato které není zavěšené na kufrových dveřích ale musí se zvedat ručně, vůbec není špatný nápad. Ono se totiž zvedne kolmo nahoru a vůbec nepřekáží, což by vzhledem k pozici dveří špagátama nikdy nešlo. Což mě děsně nasírá u Citroenu C3, tam se do kufru leze jak pod postel. A když se sklopí opěradla tak nejen že je tam ohromný schod ale navíc uprostřed trčí jakési železné cosi u pantu opěradel.

reagovat
Ma
Marshall
29. září 2015, 22:51
0

AR 156, nejdou nastavit do stejné polohy 3 ovládače ventilace, a vždycky jeden je o několik stupňů vychýlený. A ještě nemá držáky na pití, ale to už je jen detail.

reagovat
Goldies
29. září 2015, 23:41
0

Mondeo MK 3 a drzak na piti... Jezdim v tom jen jako spolujezdec a protoze ten drzak je tak debilne vysunutej do boku, tak si nemam defakto jak pohodlne sednout. Snad jen mit nohy porad u sebe. To fakt vymyslel idiot.

reagovat
Ir
Irwinek
30. září 2015, 08:04
0

Držáky na nápoje u Volva 960 / S 90 jsou vyklápěcí z opěrky, ale smysl mají jen u automatické převodovky, protože s manuálem pak múžu řadit jen 1 _ 3 _ 5 :-(

reagovat
Vavris Vavrisovic
30. září 2015, 08:15
0

Mě štvou především nová auta a to obecně automatickým zapínáním/zakazováním všeho možného.

typicky - elektronická ruční brzda, která se automaticky aktivuje při vypnutí motoru nebo otevření dveří = nejde popojíždět v koloně s kopce s vypnutým motorem, nejde si při couvání pomoct otevřením dveří a koukáním na překážku.

hyundai i30 mě vytočil nějakým asistentem (nejspíš ESP ?), který mi nedovolil na zmrzlém prudkém kopci provést otočení smykem předních kol při couvání, čehož následkem jsem skončil zapadnutý v příkopě

no a pak mě děsivě štvalo tuším MOndeo Mk.IV? které dokázalo řvát kvůli nezapnutému pásu jako kretén, i když člověk stál a měl zataženou ruční brzdu...

reagovat
Deenz
30. září 2015, 09:15
0

Alfa 156 - žádnej držák na kafe!! proboha v italským autě si nemůžu odložit espresso?
Volkswagen Transporter T5 - Když v držáku na pití mám kelímek, nejdou zapnout varovky, takže nejen, že při nouzovém brždění si rozlejete kelímek, když budete hledat čudlík, ale u dodávky, se kterou se crcáte po městě s podvalem a potřebujete někde couvat nebo parkovat, zapnout varovky znamená přstěhovat pití.
Koncernové ovládání hlasitosti na volantu, vždycky když parkuju, tak přidam zvuk.
Ford a jeho otevírání kapoty klíčkem bych dal ale na vrchol blbostí.

reagovat
jo
johan
30. září 2015, 10:27
0

proboha, ital by pil kafe v aute?

to
tomasd
30. září 2015, 13:04
0

Mercedes novy Ccko si v zakladni navigaci nepamatuje posledni mesto, a tak se tam Prah musi psat vzdycky znova (to posledni a uz si nastesti domysli). A v ulici vzdycky nabidne tak jako 4-5 cisel, idealne zadny z nich neni to kam chci, takze to musim na google mape najit a dojet si tam joystickem.
A nema to "next track" cudlik, ani na volantu ani jinde. Obecne by tomu asi prospelo min menu a vic cudliku (a dotykova obrazovka.. proc si nemuzu napsat adresu na dotykaci a musim to vymejslet koleckem i kdyz sem teprve na parkovisti je mi cizi)

reagovat
briza
30. září 2015, 15:29
0

Já jsem kliďas a nic moc mě naštěstí vcelku nerozhází,ale kdyby někdo věděl, kde bydlí ten kripl, co poprvé vymyslel jedno extra setření skla navíc, tak bych ocenil informaci kde ho najít. Já už se pak postarám o zbytek. Díky :)

reagovat
PepaSFI
30. září 2015, 19:28
0

taky mě to znepokojovalo ale ono to dává smysl takže jsem si zvykl.

briza
01. října 2015, 01:05
0

Mě to teda moc smysl nedává, anžto mi to akorát vždycky rozblemcá to, co zůstane pod stěračema :) Samozřejmě se to dá oblestít,ale je to pruda.

Vavris Vavrisovic
01. října 2015, 13:44
0

Jo, samovolné dotření je hodně dementní.

PepaSFI
01. října 2015, 19:03
0

já si teda nemůžu stěžovat, ostříknu sklo, stěrače samy třikrát mávnou,(což mimochodem bylo už v Trabantu) zastaví se na chvilku a ještě jednou setřou. Přesně ve chvíli kdy z horního okraje skla stékají zbytky vody. Nic to nerozblemcá, co taky, dyť pod stěračema nic není. Jestli to třeba nebude problém stírátek. Když jsme u těch stěračů, u Pandy a zřejmě i u dalších Fiatů má páčka stěračů jaksi opačnou logiku. Ostřik předního skla se spouští přitažením páčky dozadu a zadní zcela logicky odtlačením páčky dopředu.

briza
01. října 2015, 19:14
0

Tak primárně je to problém v zimě, kdy se solí.Samozřejmě, ten bordel není přímo pod gumičkou,ale na její vnější straně. Během té chvilky nestihne všechen odtéct,trochu ho to vytáhne a cestou zpět už ho to rozblemcá. Ještě doplním, že na čisté sklo jsem vcelku úchyl.Jakmile začne tenhle zimní marast, jsem schopný za týden spotřebovat klidně 10l kapaliny do ostřikovače a ve chvíli, kdy mi stěrač udělá sebemenší šmouhu, měním. Ostatně pro tyhle případy pořád vozím v kufru dvoje náhradní :)

PepaSFI
02. října 2015, 19:12
0

já mám v ostřikovači náplň ještě od loňska, jezdím po málo frekventovaných silnicích a nejvíc toho spotřebuju když jedu v prosinci do Brna. Dokonce i když to celý vyválím v blátě, sklo zůstává poměrně čisté a stačí jen krátké ostříknutí. A nemůžu si stěžovat na úplně běžné stěrače starého typu, s těma nožičkama a s gumičkou za 10 kč. Kdekdo si kupuje ty co se jim kdovíproč říká "aero" a ono to stírá všelijak. Nevím jak originály, snad jsou lepší ale ty levnější jsou dost bída. Já tam mám gumičky třetí rok a pořád to stírá dobře. Jen občas začnou drnčet a na to pomůže krátká sprcha ostřikovačem.

Já jsem zas citlivý na odlesky ve skle. Nesnesu tam ani parkovací lístek. Když jsem vlez do čehosi s HUD displejem, hned mi bylo jasný co rozhodně nepotřebuju. Oblíbil jsem si polarizované brýle, úplně laciné z Lidlu a fungujou bezvadně. Jen spolu s odleskama zmizí i displej rádia. Ten v přístrojích naštěstí ne, má jinou rovinu polarizace.

Woyta
30. září 2015, 20:17
0

U Fabie 1 1,4MPi me strsne stvalo, ze si motor dela co chce a ignoruje moji praci s plynem. Kdyz mi na snehu zacala podhrabovat kola, tak jsem stihnul uz 3x ubrat plyn a zacinal slapat na spojku nez se motor rozhodne, ze me poslechne.

Fabie 3 1.2 tsi. Do 1700ot zadny vykon a pak tahne zbytecne moc. Na popojizdeni v kolone fakt bomba. Dale to auto vubec neumi brzdit motorem ani kdyz clovek podradi. Situace ktere bezne resim jen ubranim plynu tady znamenaji nutnost preslapnuti na brzdu. Potom me jeste vadi nastaveni brzd. Dlouhou dobu brzdi na muj vkus malo a pak skokem zacnou brzdit zbytecne moc. Opet je to iritujici v kolone. Nastaveni posilovace se kterym se peru v kazde zatacce jak se snazi volant vratit na stred. A nakonec tvrde sedacky ktere me tlaci do zad a do ......

Vseobecne me stve nesvar dnesnich dni. Dotykove displeje. To nema v aute co delat!

Neco je vazne spatne kdyz radeji sednu do stareho vraku za 10k nez do noveho sluzebaku.

reagovat
briza
01. října 2015, 01:12
0

Holt mechanickej plyn je mechanickej plyn, tahle elektronika je fakt k vzteku a obzvlášť u těch low-costů přecejen nejsou úplně ty top technologie :) Měl jsem onehdá to "potěšení" používat o víkendu Sandero a z plynu jsem vyloženě kvičel blahem...jednou jsem šlápnul na cca 1/4 plynu a začlo to řvát jak prokoplý, podruhý jsem dal opět 1/4 a málem to zdechlo. Když jsem držel nějaké konstantní otáčky, tak si to lehoulince přidávalo a ubíralo. Sice občas při řízení vydávám zvuky, jako je "brm brm",ale tak nějak mám rád, když se mě to auto nesnaží imitovat a nechává tyhle rozvernosti pouze v mojí režii.

Bi
BigBang
10. února 2016, 23:00
0

Novou Fabii máš asi nějakou jinou než já. Motorem brzdí normálně - srovnatelně s HTPčkem. Proč auto do 1700 ot./min nejede? Jednodušše, protože netlačí turbo. Jako jezdit v běžnym provozu pod 1700 nebo dokonce1500 ot./min je „napřesdržku“, protože to nejede a navíc se motor docela solidně klepe... Naladění brzd je podle mě přespříliš nahecovaný a při běžnym provozu člověk pracuje se zdvihem pedálu tak 2 cm. Nicméně žádný hluchý chod, kdy by brzdily málo a pak se skokem zvýšil brzd. účinek nepozoruji. Možná na to má i vliv jestli jsou vzadu kotouče nebo bubny (já ám bubny) ;) Sedačky jsou asi podle chuti každého soudruha, mě nevadí, nic mě z nich nebolí. Vlivem celé geometrie přední nápravy se volant snaží vrátit do středové polohy, to je přirozená věc a jsem rád, že ji ten posilovač nezazdil. Ve městě je ten posilovač příjemně přeposilovanej, ale ve vyšších rychlostech mi příjde, že tuhne. Á propos, zkus si zajezdit s nějakým autem bez posilovače ;)

Z knoflíku na rádiu taky chytám nerv. Taky mi na nový Fabii vadí, že nemá na podběhu aspoň gumou zesílenej prostor pro odložení levé nohy, nebo že se okno nestáhne uplně dolu, ale když ještě 3x zmáčknu tlačítko, tak o těch 0,5 cm, který tlačí když si člověk vyloží ruku z okna, poskočí dolu. Taky jak mám na dotykovym displeji přepnout písničku aniž bych se přestal věnovat řízení, nebo proč je páka pro posun sedačky jen u středu. Když si chci sednout třeba po tátovi do auta, tak se na jeho místo pomalu ani nevejdu. U jedničkový Fabie nebo na Sharanu je ta páka z možná ne moc hezky vypadající kulatiny, ale je přes většinu šířky kolejnic... Stejně tak první Logan - proč se okno stahuje dolu přesně opačně (švihadlama) než v ostatních autech? A tak bych mohl pokračovat :D

Woyta
11. února 2016, 00:24
0

7 let jsem jezdil s Daewoo Tico ktere posilovac nemelo.
A nejakou dobu jsem Jezdil jsem nejakou dobu s moji S13 bez posilovace kdyz mi odeslo cerpadlo. Moooc prima svezeni a to mam na cumaku tezkej motor. Miluju auta bez posilovace.
Kola se vraci na stred sama to ano. Ale jak ve Fabii tak v Rapidu se snazi posilovac vracet kola na stred neprijemne moc. To jsem nezazil u zadneho auta s klasickou hydraulikou. Ani u preposilovaneho Volva ci Thunderbirdu.

Ano. Starsi motory se nedoporucuje drzet pod 2000 otacek. Nicmene lze s nimi bez problemu pojizdet v kolone v pasmu 1500-2000 otacek. Tady bud vykon neni, nebo ho je zbytecne moc.

Zkus si rozsirit obzory a projet se ve vicero autech ruzneho stari a vyrobcu. Me sice zivi navrhovani novejch Skodovek ale jako ridic bych je doma nechtel. Mnohem radeji jezdim vrakem za 10 000kc nez novou Fabii. Popravde za volant trojkove fabie me uz nikdo nedostane. Pro me to je nejhorsi auto ktere jsem kdy mel moznost ridit.

bobo23
01. října 2015, 13:24
0

Na švagrovém golfu IV mě nehorázně štvou odlišné velikosti vnějších zrcátek. Nejen, že to blbě vypadá zvenku, ale stejně blbě se do toho i dívá.

Pak na Suzuki mě trochu štve umístění loketní opěrky, která je umístěná moc vzadu, takže je pro mě skoro nepoužitelná. Ale to je jen detail oproti zásadnímu nedostatku, který mě štve. Byť mám centrál, tak kufr musím odemykat samostatně klíčkem, a jako bonus není jiný způsob, jak kufr otevřít. Žádná páčka, tlačítko nic. A to samé zamykaní. Takže buď nechat kufr odemčený po čas jízdy anebo zběsile vypínat motor a s klíčkem odbíhat dozadu.

reagovat
Woyta
02. října 2015, 00:11
0

Ty zrcatka jsem mel na Fabii 1 taky moc rad. Parkrat to malem skoncilo nehodou.

PepaSFI
01. října 2015, 19:40
0

tak ještě zkritizuju další auto se kterým jsem v kontaktu prakticky denně, Citroen C3, ta starší generace. Kromě toho že je to hnusný zvenku i zevnitř, za pozornost určitě stojí přístroje. Ve tmě to vypadá jak dvířka do kamen. Uprostřed oranžově září velký displej digi rychloměru v pozitivním provedení, čili černé číslo na svítící ploše a po stranách vedle něj jsou oranžové svítící dílkové ukazatele teploměru a paliva. Kolem toho celého je oblouk otáčkoměru který je tak blbě vidět že věřím tomu že leckdo si možná ani nevšimne že tam nějaký je. Pozoruhodné je že se tlačítkem dá v několika krocích nastavit podsvícení a to dokonce až na režim "blondýna" kdy zhasne všecko kromě rychlosti. Uchvancancující jsou páčky. Tolik funkcí na dvou camprlíkách, to dělal nějakej veleduch. Základ je klasický, na pravé stěrače a ostřikovače, na levé blinkry a osvětlení. Včetně předních a zadních mlhovek. Na tom je tolik kroutítek a vrtítek, to snad není možný.


Taky to má zvláštní elektroinstalaci. Konektor pro rádio má prohozené stálé a "klíčkové" napájení takže pak se rádio chová divně. A ani přepíchnutí kontaktů na obvyklou pozici situaci moc nezlepší,celé se to chová divně. Po vypnutí klíčku se asi za minutu vypne i rádio přesto že by podle svého nastavení mělo hrát dál. Na to má ale zvláštní funkci spínací skříňka, Má jednu polohu navíc, kdy jsou zapnuté spotřebiče ale ne zapalování.

reagovat
Xa
Xander_Cage
02. října 2015, 07:30
0

Abych nehanil jenom koncern, tak i stará dokonalá BMW mě štvou - konkrétně E39 - držák na pití, je vhodný tak na 250ml plechovky navíc držení je u spodku, takže průjezd zatáčkou se rovná vylité pití, navíc se vysouvání často láme a kazí a nový stojí přes 2000Kč, potom přihrádka u spolujezdce, je malá člověk tam dá vestu papíry k nehodě a parkovací hodiny a to je vše, taštička s doklady se tam už nevejde proč to nemohlo být trochu hlubší? A pak samozřejmě unikát u E39 je, že když člověk chtěl sklápěcí zadní sedačky u sedanu tak si musel připlatit, jelikož jsem kupoval E39 jako ojeté auto tak původní majitel si za sklápěcí sedačky nepřiplatil, ne že bych vozil furt ledničky, ale někdy by se to prostě hodilo, takhle se musím spoléhat jenom na kufr.

reagovat
Michal88
02. října 2015, 08:44
0

U XMek, obou mě jímá, že v kufru není pořádné světlo, jen taková 5W bludička na jedné straně. U jednoho už to mám vyřešené 4 pásky LED diod, u druhého mě to ještě čeká. A klakson na páčce světel, ale na to už jsem si jakž takž zvyknul.

Co mě ale neuvěřitelně vytáčí, tak v práci na italské pomstě na čtyři... Fiat Dobló 1,3 MJet 2007. Obráceně udělané páčky pode volantem (dolů se nastavuje cyklovač atd. a nahoru jednorázové setření), strašně přeposilované brzdy (respektive do půlky zdvihu pedálu to nebrzdí a pak si člověk dá najednou o volant, jak to začne prudce a hooodně dlouho se na to zvyká) a nesymetricky dělené zadní křídlové dveře. Nejdřív se musí otevřít velké křídlo a pak malé. A když člověk potřebuje do kufru, když má za sebou káru, je to opich, protože pořádnému otevření velkého křídla vadí páka od káry a po tom mírném otevření jde sotva otevřít malé křídlo. Samozřejmě je ojebaný lak na spodku většího křídla, když si to člověk neuvědomí a je třeba káru odpojovat. :/

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem