Jak jste se mohli dočít v našem včerejším článku, správný nadšenec dokáže rodinu vměstnat i do malého sportovního kupé. Jenomže takovým řešením není vždycky nakloněn zbytek rodinných příslušníků a leckdy tomu brání i objektivní důvody – ať už jimi jsou psi, sportovní náčiní nebo záliba v zahrádkaření. To ale pořád ještě neznamená, že byste si museli koupit nudné auto a vzdát se svých automobilových snů a tužeb, případně řešit situaci pořízením více vozů. My jsme zalovili v inzercích, abychom vám dali pár tipů na auta, která poslouží rodině a přitom jsou zajímavá a zábavná. A začneme od nejdostupnějšího a nejpraktičtějšího…
Volvo V70R: Rychlá švédská krabice na věci
Klasické kombíky od Volva byly legendární. Vypadaly sice tak trochu jako by je vyrobil jistý nejmenovaný severský obchod s nábytkem a jeho produktům se podobaly i hranatým designem a důrazem na praktičnost a bezpečnost, ale přesto (nebo právě proto?) měly i své nezaměnitelné kouzlo. Podobně jako švédské křeslo nebo skříňka vypadají tak nějak “správně”, působí i kombíkové Volvo jako auto, které je prostě udělané přesně tak, jak by mělo být.
Tedy alespoň pokud se na konci jeho modelového označení nekrčí písmenko R. To totiž znamená, že jeho švédští tvůrci nejspíš přizvali na pomoc své kamarády z Finska, kteří jim u spousty finské vodky vysvětlovali taje finského způsobu jízdy. Výsledkem je potom praktická rodinná krabička o výkonu 250 koní. A na její pořízení opravdu nepotřebujete jmění – jak dokazuje třeba exemplář, který jsme na Bazoši nalezli za příjemných 59 tisíc. Nevíme sice, jestli je to předokolka nebo čtyřkolka, nicméně popis naznačuje, že se majitel patrně o vůz vcelku slušně staral a prodává údajně pro nedostatek času.
Vydali jste se za postýlku, kočárek a dupačky, ale přesto trváte na rychlém autě? Řešení pro vás!
http://auto.bazos.cz/inzerat/50715671/prodam-Volvo-V70-R.php
MG ZT-T 190: Britský gentleman v běžeckých teniskách
Někteří z nás prostě nesnesou být obyčejní a potřebují si za každou cenu najít neprošlapanou cestičku. A možná ani nevadí, když ta cestička bude nejen náročnější, ale ještě navíc delší a uprostřed bude stát nevrlý výběrčí mýtného. Většinová společnost nad takovými jedinci kroutí hlavou a nechápe, proč si nekoupí normální kombík f metle a f tédéíčku jako všichni ostatní, my je ale obdivujeme. Protože ne vždycky je ta nejrozumnější volba tou nejzajímavější.
Příkladem budiž MG ZT-T 190, alias sportovní verze oblíbeného sedanu stárnoucích britských gentlemanů, Roveru 75. Narozdíl od svého šílenějšího sourozence ZT-T 260 nemá naroubovaný osmiválec z Mustangu a pohon zadních kol, ale i s posílenou V6 o objemu 2,5 litru a sportovnějším podvozkem dokáže jezdit docela zajímavě. Navíc je se svou kombinací retro a sportovního designu naprosto nezaměnitelné po vizuální stránce. Díky elektronice od BMW navíc skýtá pro nadšeného kutila spoustu možností, jak ho vylepšit o modernější výbavu, včetně Bluetooth připojení a podobně. Musíte se však připravit na občasné bolení hlavy při shánění dílů.
http://www.sportovnivozy.cz/67708-mg-zt-zt-t-190
Mercedes-Benz C32 AMG: Rodinný muscle car po německu
Ano, přirovnávat auta od AMG k muscle cars je klišé, protože pravý muscle car má být levný, dostupný a brutální. A AMG splňují jen poslední podmínku. Navíc stará C32 AMG působí ve srovnání s dnešními modely trochu “nedomrle”. Žádný gigantický osmiválec, jen V6 s kompresorem. A “pouhých” 350 koní. Jenomže staré céčko bylo velikostí blízké spíše dnešnímu CLA Shooting Brake a zrychlení z nuly na stovku za 5,2 sekund není ani dnes nic, za co byste se měli stydět.
Jako většina Mercedesů od AMG bude samozřejmě i superrychlá W203 spíše vozem pro ty, jejichž představa zábavy spočívá ve sledování ručičky řítící se po tachometru a vyjevených pohledů ostatních řidičů ve zpětném zrcátku, ale na tom není nic špatného. Zvláště když vezmeme v úvahu, že narozdíl od modernějších AMG není u starého céčka téměř vůbec poznat, co se skrývá pod kapotou. A znáček AMG na kufru má dnes kdejaké CDI. Takže pokud chcete nenápadného sleepera a nemáte možnosti pustit se do šíleného engine swapu, tohle je auto pro vás.
K zamyšlení: Když bylo nové, bylo tohle AMG nejen podobně rychlé, ale také podobně drahé jako základní Porsche 911. A podívejte se na jejich cenovky dnes…
http://www.sportovnivozy.cz/68468-mercedes-benz-c-32-amg
Subaru Legacy 3.0R Spec B: Řešení racionálního petrolheada
Se značkou Subaru bývají spojovány dva druhy aut. Rychlé čtyřkolky s rallye kořeny, jako je Impreza WRX STi, a praktické, spolehlivé a odolné čtyřkolky oblíbené mezi farmáři a lidmi, kteří se na své auto potřebují spolehnout, jako je Forester nebo Legacy Outback.
Rodinný kombík snů by ale měl spojovat obě sady schopností. A tady přichází ke slovu Legacy Spec B – velký a prostorný rodinný kombík, který vás a vaši rodinu bezpečně a spolehlivě doveze naprosto kamkoliv, pojme i veškeré děti a psy, a zároveň na klikatých horských silničkách ujede téměř všemu a všem. Nás nížinné petrolheady sice rychlá Scooby nikdy neohromila, ale pro valašskou část redakce je Spec B tak trochu modla…
http://www.sportovnivozy.cz/67077-subaru-legacy-30r-spec-b
Audi RS4: Taťka rodu superkombíků
Dnes už považujeme víceméně za běžné, že sportovní odnože prémiových automobilek staví bestiální varianty téměř od čehokoliv. Ve světě, ve kterém existuje Mercedes-Benz R63 AMG, už vás nějaký ten téměř čtyřistakoňový kombík úplně nepřekvapí.
Ale na konci 90. let to bylo něco jiného a Audi RS4 se šestiválcem 2.7 biturbo, legendárním jak svými výkony, tak svou tendencí dělat z automechaniků bohaté muže a ze svých majitelů zbankrotovalé bezdomovce, představovalo pořádnou senzaci. Samozřejmě to nebyl první pekelný kombík – už existovaly kombíkové M5 a ostatně i Audi samo o téměř desetiletí dříve přišlo s úžasnou RS2, postavenou ve spolupráci s Porsche, ale první RS4 má v historii své značky pořád nezanedbatelný význam. Takže pro leckoho může dávat opečovávaný a udržovaný kousek smysl i za sumu na poměry 15 let starých aut poněkud brutální…
http://www.sportovnivozy.cz/67877-audi-rs4-27-biturbo-b5
13. srpna 2015, 19:43
0
Přidám Mondeo ST220, bylo i jako kombi. Jen je dnes koupě kvůli mazání motoru drobně riziková záležitost. Takže jsem sklopil uši a vozí mne 2,5 V6.
13. srpna 2015, 20:30
0
Jeste z kategorie 'pohrebak chudeho petrolheada' http://auto.bazos.cz/inzerat/50349572/Mercedes-Benz-420-V8-205kW-PLNA-VYBAVA.php
13. srpna 2015, 21:08
0
A kdyby nekdo mel sklony k financni sebedestrukci, tak neni lepsi volby nez http://auto.bazos.cz/inzerat/50750321/Audi-RS6-combi-MTM-cip-580PS-r2003-max-vybava-super-stav.php
Tohle by mel mit v garazi kazdy spravny automasochista.
14. srpna 2015, 16:25
0
Ta cena je naprosto směšná, kolik tak stojí provoz takový věci?
14. srpna 2015, 17:15
0
Dle reliabilityindex.com RS6 ma reliability index (1125.00) jeden z uplne nejhorsich ze vsech aut pro ktere maji statistiku. A ten index vypocitavaji bych rekl docela rozumne:
The Reliability Index figure is calculated as a combination of:
the number of times a car fails,
the cost of repairing it,
the average amount of time it spends off the road due to repairs
the average age and mileage of the vehicles we have on our books.
So it's not simply a case of recording how often a car breaks down - it's much more comprehensive than that and the data is constantly updated.
Dalo by se argumentovat, ze index v tomto pripade kazi spise ceny oprav, ale treba M5 ma index 309 (oproti 1125 u rs6, mensi=lepsi) a GTR 658. A tam ceny v servisech jsou rekl bych uplne srovnatelne. Takze provozovat rs6 a udrzovat to v peknem stavu nejspis neni uplne pro kazdeho.
13. srpna 2015, 20:42
0
já mám se značkou subaru spojené justy, pouze rebadgované suzuki swift, nebo libero, jehož největší předností je to, že se převrátí v jakékoliv zatáčce v rychlosti vyšší, než 130 km/h ;-D
14. srpna 2015, 12:20
0
Nechci nějak rýpat ,ale Libero se jen tak nepřevráti. To auto na úžasné nízké težiště
14. srpna 2015, 20:05
0
kdysi tady jedno Libero jezdilo. Když jsem to poprvé viděl, myslel jsem že se ten člověk zbláznil. Do víc než pravoúhlý křižovatky kde všichni zpomalujou až skoro na nulu, on prostě s tím knedlíkem brblybrbly přifrčel a zahnul. Ono to má motor naležato a v té kastli nahoře vlastně nic není. A ve 130 kmh se to fakt nepřevrátí. jede to jen 128.
14. srpna 2015, 20:50
0
Libero má dole rám a v něm motor a veškerý pohony. Kamarád ho jeden čas měl a bylo to úžasný auto. Akorát ten divněj pocit,že má člověk kolena před autem:-D
13. srpna 2015, 21:06
0
A na produkci z Mnichova se tak náhodou nezapomnělo? Vždyť ta auta jsou sportovnější než zde jmenovaný ford, volvo a MG.
13. srpna 2015, 21:12
0
Tak všichni příznivci bavorské modrobílé vrtule máme důvod k oslavě(a důkaz že se světem to není ještě tak zlé). Totiž nové BME 7er dostane(respektive má dostat) V12. Dozvěděl jsem se to na oficiální FB stránce českého zastoupení BMW.
A aby to nebylo jenom OT tak taky něco přidám.
http://auto.bazos.cz/inzerat/50757971/Prodam-BMW-e39-540i-LPG-touring.php
A pro příznivce nafty
http://auto.bazos.cz/inzerat/50139366/BMW-E39-525d-M-Paket.php
14. srpna 2015, 10:20
0
U toho prvního - moc neprožívám ,,polofacelifty,, - když už, tak by to chtělo komplet. A sice mám sám v inzerci nejdražší E39, ale to druhý je na svou cenu příliš zrezlý...
Já bych přidal: http://auto.bazos.cz/inzerat/50532446/Alpina-B10-Touring-33-manual-023069.php
13. srpna 2015, 21:20
0
Passat R36, podle mě taky zajímavé svezení, hlavně co se týče zvuku a pocitu.
13. srpna 2015, 21:35
0
Myslíš zvuk sirény a pocit predátora se zapnutýma majákama? :-D
13. srpna 2015, 22:33
0
Je pravda, že v CR jsou civilni k videni jen malo. Ten zvuk vr6 je ale skutecne skvely, stresni okno je u tohoto auta nutnosti.
13. srpna 2015, 22:43
0
proč je Audi V6 2,7 Biturbo ekonomická sebevražda? Oproti 2,8 V6 má navíc jen 2x turbo (á 30 000 Kč), dva mezichladiče, silnější spojku, to auto má silnější a vícenadimenzované všechno, takže cena dílů oproti 2,8 V6 30V bude koliknásobná? 2x?
např. pro Audi A4 B5 2,8 V6 30 ceny dílů mimo autorizák (auto elit, kelly) bez slev (slevy jsou i desítky procent) : spojka Sachs 8000 Kč, přední ramena orig LMI obě strany 19000Kč, výfuk zadní díl myslím 10000 kč, tlumiče Sachs 20000 kč, chladič 4000 Kč, . Samozřejmě existují i levnější výrobci (o 1/3) s ještě s uspokojivým poměrem cena/kvalita.
14. srpna 2015, 09:27
0
Protože je všechno jiné. Není to "něco navíc", je to všechno jinak! Jediné, co by v motoru mohlo být stejné, je blok. Zbytek jsou speciální - rozuměj maloseriové a tedy drahé - díly.
14. srpna 2015, 12:10
0
"Rychlé kombíky aneb zábava pro taťku či mamku"
Táta mele maso?
:-D
14. srpna 2015, 12:48
0
nechapem
14. srpna 2015, 13:28
0
Genderove vyvazeny titulek. U nas se ted prislo na to, ze mame zavadne slabikare, ktere diskriminuji zenske pohlavi. Proto bude v dalsi verzi mama ridit auto a tata mlet maso. Maminka taky nebude smet nakupovat, aby to pak doma chlapi sezrali.
Jinak receno uz z toho vsem jebe.
15. srpna 2015, 13:01
0
Tak ono když ten článek navazuje na test sportovního kupé coby rodinného vozu, napsaný zástupkyní něžného pohlaví v redakci, bylo by blbý tam mít jen taťku ;)
15. srpna 2015, 22:21
0
Napsal bych to asi tak: "Rychlé kombíky aneb zábava i pro rodiče (malých dětí)" Tim by navic odpadlo neprijemne dilema, zda napsat jako prvniho tatu nebo mamu.
K veci: chybi mi tam Megane Kombajn GT 220. Novy stoji necelych 600 a urcite by to byla rozumnejsi volba nez nektere ty silenosti.
14. srpna 2015, 16:27
0
Myslím Benze, na audi se radši ptát ani nebudu :D
14. srpna 2015, 17:25
0
sakra, ja jsem vyse napsal prave k te rs6. u benze nevim, mne to prijde jako docela levna cesta k V8
16. srpna 2015, 12:21
0
AMG má svoje nezaměnitelný kouzlo stejně jako jejich "doba kompresorová", ale od téhle černé dvaatřicítky ruce pryč. Hezkých kousků v ČR moc není a tenhle už to má za sebou, pokud do něj člověk nechce poslat dalších 100 000 při prvním servisu. :-))