načítám data...

Autíčkář na lovu: JDM speciál

Japonci si vždycky to nejlepší (a nejšílenější) schovávali pro sebe. A pro nás, kteří jezdíme na správné straně silnice, to bývalo zakázaným ovocem. Teď už tomu tak není, takže se pojďme na lov japonských exotů a podivností!

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

JDM, tedy Japanese Domestic Market. Japonský domácí trh. Bájná země, kde místo kentaurů a jednorožců jezdí třírotorové wankely, kapesní autíčka a driftovací Toyoty. A díky nedávným změnám v legislativě, které umožňují (alespoň v rámci Evropské unie) přihlásit i vůz s volantem na špatné straně, je celá tato říše podivných čtyřkolových tvorů najednou dostupná. Stačí si vybrat v Německu či Velké Británii. A my jsme si vybrat zkusili!

Honda Prelude BA4

Třetí generace Hondy Prelude, představená v roce 1987, na první pohled nijak zásadně nevybočuje ze standardu japonských coupe osmdesátých let. Je nízká, hranatá a má vyklápěcí světlomety. Některé designové prvky převzala v roce 1988 legendární NSX. Čtyřválcové motory nabízely výkon od 100 do 140 koní a radost z otáček Hondám vlastní. Prelude BA však automobilový svět obohatila o první sériově montovaný systém řízení všech čtyř kol, známý jako 4WS. Jedná se o čistě mechanický systém s druhou převodkou řízení na zadní nápravě. Při malém natočení volantu se zadní kola natáčí ve stejném smyslu, jako kola přední, při větším natočení pak v smyslu opačném. Výhody jsou jasné, alespoň teoreticky. Zvýšená manévrovatelnost v malých rychlostech, menší poloměr otáčení a snažší parkování, při rychlejší jízdě lepší ovladatelnost. Ačkoli se krom dalších generací Prelude 4WS moc neujalo, v dnešní době řízení zadních kol znovu nabízejí i evropští výrobci. Vybraný exemplář je sice trochu punkový – nemá platnou technickou, naopak má trochu prorezlé zadní lemy, jinak je to ale jeden z mála s 4WS v inzerci, navíc za studentskou cenu. Lehké nízké coupé tak může poskytovat spoustu laciné zábavy i s nevelkým výkonem 109 koní.

-Matěj-

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/honda-prelude-2-0-4-radlenkung-m%C3%BChldorf-am-inn/209452101.html?lang=de&utm_source=DirectMail&utm_medium=textlink&utm_campaign=Recommend_DES

Eunos Roadster

I když moji kolegové hledají všemožné klasiky, tak zapomínají, že odpověď je vždy Miata, tedy v tomto případě Eunos Roadster. A tento zelený V-special je kousek, nad kterým bych se vážně zamyslel, kdybych byl Brit. Nebo měl peníze. Pod kapotou není nic jiného, než menší z obou čtyřválců, „jednašestka“, která má relativně potentních 115 koní. To už je jen o 13 koní méně, než měla první „jedmaosma“. K tomu dostanete samosvor, elektrické stahování okének, klimatizaci a dokonce i ABS! Interiér pokrytý béžovou kůži je v kombinaci s british racing green naprosto boží. K tomu, abyste si Eunos (taky vám to zní trochu jako eunuch?) užili i u nás, stačí vrátit původní tachometr v kilometrech a vyměnit přední světla, aby svítila „kontinentálně“. Pak můžete v pohodě projít přihlašovacím procesem a jezdit!

-Fernie-

http://www.ebay.co.uk/itm/Mazda-MX-5-Eunos-Roadster-1-6-V-special-/311380088937?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item487fb31869

Honda Civic 4G SiR

Civic s motorem B16A a systémem VTEC. Při pomyšlení na tuto kombinaci začne tuhnout krev v žilách a svrbět ruce pod náporem adrenalinu. Civic 4. generace je výjímečný díky svému prvenství – vyžití VTECu v sériové výrobě. VTEC funguje na principu rozdílných ostrostí vaček na vačkové hřídeli, které se při určitých otáčkách díky propojení vaček kolíčkem změní, a motor začne běžet na “ostřejší vačku”, kdy se prodlouží přísun směsi a odchod spalin z válce. Není žádným tajemstvím, že japonští přátelé si nechávají ty největší poklady pro sebe a jinak tomu není ani u Civicu SiR. Je velmi podobný modelu VT, který byl určen pro evropský trh, avšak oproti japonské verzi byl ochuzen o 10 koní. Zřejmě je to z důvodu jiného oktanového čísla tehdejší doby v Evropě a Japonsku (95 – 98 oktanů). I tak, kdo by nechtěl přijet za partou hondařů a říct, že má o 10 koní víc, než ten jejich, jen proto, že je přímo z Japonska. Krom toho nezávislé zavěšení na všech kolech ve spojení s ochotou motoru vytočit se až k magickým 8 000 RPM dokázali ocenit i zde v Evropě, když Civic vyhrál v roce 1989 cenu zlatého volantu. Pokud narazíte na dobrý kus s motorem B16A, neváhejte, upište se ďáblu a do konce života vám bude stříkat adrenalin z uší. I ve spánku.

-Radek-

http://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v%C5%AFz/Honda-ED-Limo-mit-B16A%2C-EE8-Technik-usw./vhc:car,pgn:6,pgs:10,srt:year,sro:asc,mke:11000,mdl:3/pg:vipcar/210328145.html

Eunos Cosmo

Kolegové si vybrali skromná studentská vozidla. Já však, jak se na velkého šéfa a svrchovaného vůdce sluší a patří, musím sáhnout po něčem okázalejším. Ostatně proč se upejpat, když za necelých 12 tisíc euro můžete mít jedno z nejluxusnějších GT, jaké kdy na japonských ostrovech vzniklo, a jedno z technicky nejpokročilejších aut své doby. Eunos Cosmo měl pod kapotou třírotorový Wankel o objemu dvou litrů, osazený dvojicí sekvenčních turbodmychadel (první použití sekvenčních turb na světě) a podávající výkon až 280 koní. Což byl čirou náhodou strop dle “gentlemanské dohody” japonských automobilek a reálný výkon mohl být nejspíše podstatně větší. To ale není to jediné, čím bylo Cosmo ve své době výjimečné. Jako první vůz na světě mělo GPS navigaci ovládanou dotykovým displejem (to sice nebylo prvenství, ale průkopnictví určitě ano). A také automatickou klimatizaci, mobilní telefon či televizi. Výsledkem byla samozřejmě zcela drastická cenovka a následkem toho i skromné prodeje – Cosmo se nikdy neprodávalo mimo Japonsko a celkem se jich vyrobilo necelých devět tisíc, z toho jen zhruba 40 % ve výkonnější třírotorové verzi. Což dělá z tohoto velmi zachovalého kousku dosti zajímavou nabídku. Udržet tento stroj naživu bude nejspíš pekelné, ale pocit z jeho vlastnictví bude nepochybně výjimečný!

-VojtaD-

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=208967003&isSearchRequest=true&scopeId=C&emissionsSticker=&vatable=&airbag=&climatisation=&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&emissionClass=&usedCarSeals=&doorCount=&zipcode=&adLimitation=&makeModelVariant1.makeId=16800&makeModelVariant1.modelDescription=cosmo&pageNumber=1

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

St
Stefan
01. července 2015, 20:29
0

Pánové ,luxus! Více článků o japonských vozech . ;) Jenom, nezapomněly jste na Corrolu AE86?

reagovat
St
Stefan
01. července 2015, 20:31
0

*Corollu.

František Čáslavský
01. července 2015, 20:43
0

Nezapomněli :-)

An
Andre
01. července 2015, 21:36
0

Pořádný sleeper a za "pár" tisíc. http://www.pistonheads.com/classifieds/used-cars/subaru/legacy/subaru-legacy-gt-twin-turbo/4266390
Pokud to není fejkový inzerát.

reagovat
ri
riccardo
01. července 2015, 23:40
0

aaaale zabudate že cosmo sa predávalo aj ako rhd v norsku ;)

reagovat
Ma
Machy_CZ
02. července 2015, 16:04
0

No jeste bych doplnil, krome klasiky R32-34, Stagea, Legnum, Limitky Imprez, Legacy Twin Turbo nebo pro milovníky vetsich aut.... Bongo, Elgrand Delica.....

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem