logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo

Aston Martin DB9 GT James Bond Edition: Když Astony přestaly být cool

Bez Jamese Bonda by dost možná značka Aston Martin ve své dnešní podobě neexistovala. Ale James Bond by také mohl přinést okamžik, kdy Astony přestanou být cool. Vypadá to dokonce, že ta chvíle nastala.

Už víc než půl století všichni vědí, že James Bond je vážně cool. Tak cool, že když budete dělat věci jako on, budete také o něco víc cool. Mít svůj oblíbený drink a jasnou představu o postupu jeho přípravy je cool. Mít své oblíbené šampaňské je cool. Chodit ve skvěle padnoucím obleku, mít vybrané způsoby a suchý anglický humor je bezpochyby cool za každých okolností. A samozřejmě je také cool jezdit v elegantním a rychlém kupé, nejlépe od značky Aston Martin.

A protože jsme na webu o autech, zajímá vás nejvíc ze všeho poslední položka. Dá se totiž s úspěchem předpokládat, že nebýt Jamese Bonda, dnešní značka Aston Martin by neexistovala. Stará gétéčka, která navrhoval David Brown, sice byla opravdu krásná a elegantní, ale je otázkou, jestli by bez aury tajného agenta Jejího Veličenstva dokázala okouzlit dost lidí, aby se udržela na trhu. 

U moderních Astonů pak není vůbec pochyb – bez image ‚bondovského auta‘ a s tím související masivní propagace by bylo velmi těžké prodat každý rok tisíce aut, která jsou vlastně takové horší a dražší, byť zároveň i hezčí Jaguary. Když si kupujete Aston Martin, kupujete si s ním i onu bondovskou auru. Někdo zcela záměrně, někdo jiný jako vedlejší bonus, část zákazníků možná i jako nechtěný přívažek. Ale je to tam. Těžko můžete být majitelem Astonu, aniž byste vy nebo někdo jiný alespoň párkrát podlehli nutkání zavtipkovat o ginu a martini nebo si ho přímo zajet objednat do nějakého baru, odkud je vidět na parkoviště, a vzít si přitom smoking s motýlkem.

Dokud o tom příliš nemluvíte, může to dokonce být cool. Zvlášť pokud vaše auto není přesnou kopií toho, ve kterém jezdí 007 v aktuálním filmu. Všichni vědí, že máte ‚bondovské auto‘, občas na to někdo udělá narážku a vy žoviálně odpovíte, že Bond měl přeci stříbrné a vy máte modré. Všichni se zasmějí a debata se po chvilce zase stočí jinam, ale vy jste získali trošku uznání a lidi si vás pamatují jako toho zábavného chlápka s Astonem. Jen to nesmíte brát moc vážně.

A zejména si nesmíte koupit nový Aston Martin DB9 GT James Bond Edition. V takovém případě totiž za svých 237 007 dolarů (007! Chápete, jo?) dostanete DB9, ve které Bond nikdy nejezdil, polepenou bondovskými znáčky, štítky a detaily. Budete mít logo 007 a nápis Bond Edition na prazích, bondovské logo na sedačkách a bondovskou stříbrnou barvu. A dostanete také bondovské kufry a bondovské hodinky. Až na to, že v kufrech není tajná schránka na zlaté mince a sniperskou pušku, v hodinkách není laser ani horolezecké lano a Aston samozřejmě nemá ani vystřelovací sedačku spolujezdce, ani kulomety a dokonce ani tajnou přihrádku na šampaňské. Je to prostě jen obyčejný Aston s jiným lakem, jinými (a nijak zvlášť zajímavými) koly a hromadou serepetiček, za který zaplatíte spoustu peněz navíc.

Zkuste v tomhle autě vyzvednout slečnu na rande nebo obchodního partnera na projížďku před uzavřením obchodu. Možná si znáčků na prazích a sedadlech nevšimnou a přehlédnou i uvítací obrazovku infotainmentu. V tom případě jste jen zaplatili o hodně víc peněz za úplně obyčejnou DB9 GT. Ale možná si všimnou. Nebo ještě hůř, zmíníte se o tom. 

V tu chvíli totiž budete vypadat stejně, jako byste na rande nebo obchodní schůzku přišli v kostýmu Dartha Vadera, začali mávat atrapou světelného meče a mysleli to vážně. Vzbudíte dojem, že vám někde hluboko uvnitř je tak maximálně pět, a ještě navíc nejste moc originální. Jinými slovy, ‚bondovská edice‘ DB9 je první Aston, ve kterém budete vypadat opravdu trapně. 

A ne, na Cygnet jsme nezapomněli. Tohle je fakt mnohem horší.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Komentáře

0 reagovat
Viola Procházková
3. 9. 2015, 08:27

Ale ten kufr je moc pěknej :)

0 reagovat
bitner
3. 9. 2015, 10:24

No, jesteze mi takove faux pas nehrozi :-D Moje prohresky a poklesky proti automobilove etikete pochazi z naprosto opacneho spektra. Nekolikrat mi bylo naznaceno, ze jezdit ve 4 lete Dacii a jeste si to pochvalovat je znakem uplne zivotni rezignace. Kdyz jsem si ted koupil 2. novou Dacii, tak se se mnou na tema aut bratr prestal taktne bavit uplne :-)

0
Andre
3. 9. 2015, 11:00

Tak tak, koupit Dacii je úplná rezignace na petrolheadství. :D
Ale také už jsem o ní uvažoval.

0
Michal
3. 9. 2015, 11:05

Popravdě musím říct, že poslední Logan se mi moc líbí. Škoda, že jej nedělají i v nějaké zábavné motorizaci. Nebo alespoň normální mtoorizaci (třeba 88kw)

0
bitner
3. 9. 2015, 13:42

Nahodou ten Logan 1,2 16V LPG zabavny je. Svym zpusobem :-) Prakticky neustale v nem zazivam zrychleni. Nez mezi obcemi zrychlim na 100 km/h tacho, uz musim zas brzdit ;-)
Ale ne, na ty papirove paramatry se ten motor fakt snazi.
Bohuzel se u nas samozrejme nebude prodavat 100 kW Sandero II RS (2,0 16V) z divize Renault Sport. Bude k mani pouze v Brazilii. Nevite nekdo, jakym zpusobem dovezt a postavit na znacky auto z latinske ameriky? :-D

0 reagovat
Josef
3. 9. 2015, 13:15

Nejsem úplně ztotožněn s tvrzením, že jsou výrobky značky horším a dražším Jaguarem. Pravda je, že automobilka nezavádí tolik inovací jako její konkurenti, protože na to dle všeho nemá k dispozici tolik prostředků. Lze tedy říci, že jsou její výrobky v jistých ohledech objektivně horší. Hierarchicky však tuším, že Aston Martin stál na žebříku prestiže výše než Jaguar, tedy vyšší cena je pochopitelná, přestože více než z čeho jiného v posledku plynula z nižšího objemu produkce. A konečně, příbuznost s Jaguarem bych naposled uznal u DB7. Na níž je mimo jiné zajímavé i to, že starší technika Jaguaru zde fungovala lépe, než novější technika přímo ve vozech Jaguar.

0 reagovat
Jenyk
6. 9. 2015, 10:23

Pěkné kouzlo nechtěného, když je v článku něco o "obyčejném DB9 GT", což je přibližovadlo s šestilitrovým dvanáctiválcem za bratru 200 000 babek samo o sobě :-)

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte