načítám data...

Autíčkář se ptá: Kamarádovo auto milejší vlastního?

U sousedů je vždycky tráva zelenější, nebo se to tak alespoň říká. Piloti zase říkají, že nejlepší letadlo je to, které nevlastníš. Může něco podobného platit u aut? Stává se vám také, že jste z aut druhých nadšení víc, než se svých?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Nedělní brňenské Kafe&Káry přinesly opět mnoho zajímavého, ostatně jste si o tom určitě už přečetli. Kupříkladu jsem po delší době viděl svoje bývalé auto. Mohl jsem se znovu pokochat jeho elegantními tvary, poslechnout si krásný zvuk. To byly přesně ty věci, které jsem na něm obdivoval. Najednou jsem si skoro začal říkat, zda bych sobě v blízké budoucnosti neměl opět opatřit obstarožní šestiválcový bavorák. 

Nebo jeden můj kamarád, který také tu a tam píše o autech. Tak ten má klasický japonský sporťák z devadesátek. Zadokolka s mrkačkama. Nejsem blázen a dobře vím, že vás už nekonečné zmiňování MX-5 trochu otravuje, takže tenhle můj kamarád má S13 od Nissanu. Občas se mi podaří, že se tou věcí svezu a nestačím se divit, kolik radosti dokáže taková nenápadná chtělo by se říci popelnice vyloudit.
Takže se pak přistihnu, že projíždím weby bazarů a čenichám po hranaté staré japonce. Mimochodem, znáte ten vtip s bačou, kořalkou a knihami?

S13 (bača, pálenka a knihy), starý bavorák, amerika, těch vábniček jsou mraky. Každý druhý den narážím na zajímavé auto, které musím mít. Nebudu je vyjmenovávat. Beztak sami přijdete během chvíle na několik svých srdcovek. 
Jenže vy si dobře pamatujete, jak to bylo se Sloníkem. A nebylo by to s tou Mia…totiž, S13 uplně stejné? Koupit si vysněné auto a nakonec zjistit, že ho neuživím/mě nebaví/málo jede/moc žere/dosaďte si sami. V dramatickém finále pak sami sobě metodou kyselých hroznů tenhle nápad rozmluvíte, a budete se radovat z toho, kolik peněz jste ušetřili, a jak ekonomicky uvědoměle jste si počínali. Jenže pak přijede váš kamarád s autem, které máte tak rádi a vy jej zase budete chtít.



A nebo nebudete? Co když vám stačí čas od času svůj plechový idol, svoji benzín chlastající a peníze sající modlu, vidět, občas se nacpat za volant, jen tak pro radost? 

Kdybych si koupil japonku s mrkačkama, je mi naprosto jasné, že ji dřív nebo později budu nesnášet. Bude mě na ní vytáčet spousta věcí. Nepřestane mě bavit, ale omrzí se mi. Dobře vím, že ji nepotřebuju vlastnit. Stačí vědět, že někde existuje a rozdává radost, byť není dokonalá. Ale právě fakt, že není moje, mi umožňuje vnímat zejména věci dobré, a negativům nepřikládám váhu. Proto jsem rád, že mám kámoše, který mě tu a tam sveze a někdy mě i za volant posadí.

Jeho auto je zkrátka moje nejoblíbenější kamarádovo auto.

Máte to tak taky? A jaké je vaše oblíbené kamarádovo auto? A nebo se nedokážete smířit s tím, že váš sen si splnil někdo jiný a jediná forma radosti z auta má základní podmínku, podmínku vlastnictví? Podělte se s námi v komentářích!

Vojtova poznámka na závěr:

Auto, u kterého je lepší, když ho má kamarád? Dodávka, pickup nebo velký kombík! Vždycky je dobré znát někoho, komu můžete zavolat, když je potřeba odstěhovat gauč. Ale kdo by chtěl být ten, komu lidé volají, když potřebují odstěhovat gauč…

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ma
Machy_CZ
10. února 2016, 09:08
0

Idea je to dobrá, teď už jen sehnat kamaráda co má Hondu S200, abych se mohl občas přijít mrknout, pokochat se či se svest....

reagovat
Csaba
10. února 2016, 09:09
0

"Stává se vám také, že jste z aut druhých nadšení víc, než se svých?"

Jasně že stává, když kamarádi (někteří) mají to co vydělám za měsíc na účtě po týdnu práce... :)

A tak se vozí v RR 3, LC 100, expedičním Patrolu a pod. a já si možná někdy pořídím aspoň mrňavého Jimnyho abych mohl do hor s nimi... :)

A NE, nepůjčí mi nic z toho... .:

reagovat
Ja
Jarda
10. února 2016, 09:16
0

Ta dodávka souhlasí na sto procent. A třeba takový plaťák by mi moc radosti doma nedělal, ale když ho jednou do roka potřebuji tak jsem velmi rád že ho má kamarád.

reagovat
Michal88
10. února 2016, 09:40
0

Ani moc ne, kamarádi si kupují obvykle denní nudné krabice a nějak mně netankuje se v takovém autě svézt. :) FoFo, GIII TDI, Vochcáfka...

Nejzajímavější auto má asi kolega, resp. jeho žena, která má 306 v růžové barvě a to taky není auto, se kterým bych se chtěl vozit. :D

reagovat
Mi
Michal
10. února 2016, 09:41
0

Problém je, když ten kamarád má ta auta dvě. Za prvé E34, 2,5 tds. Zážitek z jízdy nezaměnitelný, oproti Fabii, kterou řídím, učiněný luxus. A za druhé Chrysler Grand Voyager. Nenasytný traktor ve fraku, kterému se pořád něco nelíbí, nejradši by pořád stál na dílně, ale má cosi do sebe. Humpolácká loď, se kterou se špatně parkuje, ale je to snad nejsympatičtější MPV co jsem kdy řídil.

reagovat
CerVus
10. února 2016, 11:02
0

Mě se to popravdě nestává. Asi bych měl říci naštěstí. Seděl jsem v pár pěkých autech, ale ta touha je vlastnit se nikdy neobjevila. Asi by muselo splňovat moje touhy. Pravda, žádný kamarád nevlastní vettu 4 nebo 6 generace, mustanga předešlé generace ikonickou M3 potažmo 911 nebo nějakou raritku jako lotus 7, elise nebo nějakou jinou stavebnici. Běžná auta, kterých je na silnici pět do tuctu mě ani v jejich top specifikacích moc neosloví.

reagovat
JayK91
10. února 2016, 11:14
0

Matěji neudělal bys prosím o té S13 nějakou recenzi? Je to moje nejoblíbenější mrkačka a v budoucnu bych ji chtěl vlastnit (pokud si na ni vydělám než zreziví nebo umře pod tunerskou rukou poslední z nich) :D :D
(ne, že bych se tuningu S13 bránil ale chtěl bych začít s originálním stavem)

reagovat
JayK91
10. února 2016, 11:24
0

jinak k otázce ... nemám kamarády co by měli nějaká skvělá auta (nejspíš na štěstí) ... teda jeden ma dvojkove RS v kombíku ale to je takové .... meh ... :D :D

Woyta
11. února 2016, 00:10
0

Vetsina S13 v republice je silene vyrezla. Bohuzel i moje posledni prodana S13 v evrope (v provozu od 1.5.1995) Vetsina motoru je bud pred generalkou nebo po "generalce". Jen malo motoru dostalo poradnou peci a malo aut je kvalitne vyvarenych. O nebourane S13 muzes jen snit. Takove snad neexistuji. Pro me to je auto ve kterem relaxuji i kdyz jen stoji. A proto i zidli u PC mam ze sedacky S13. Ale stejne mam moc rad ten klasicky kopanec do zad od turba. Ja do me S13 nacpal zatim neco pres 200 000kc. A porad to je skoro seriova S13. Jen kvalitne vyvarena a s motorem po kvalitni oprave vcetne noveho vyvlozkovani lepsim materialem. Kdyz to dopadne dobre, tak v lete to bude jedina S13 v cechah na kompletnim podvozku skyline R33 se zatacenim vsech kol. Plus cca 250-300koni pod kapotou.
Jasne. Jsou rychlejsi auta, mozna i zabavnejsi ale me to auto sedlo a nechci ho menit.

sp
spooon
10. února 2016, 11:33
0

Je to hezký, když má kamarád moje vysněný auto, ale stejně ho radši vlastním. Protože když řidím cizí auto, nikdy si to tak neužiju, nevymáčknu z něj vše...přece jenom by na mě kamarád nekoukal hezky, kdybych mu ho trochu upravil o příkop :-D

Ale poznámka s dodávkou či velkým kombíkem je velice příhodná. A proto sem kamarádoj pochválil výběr krabice na naftu...

reagovat
bobo23
10. února 2016, 12:08
0

Bohužel nemám žádné kamarády, kteří by vlastnili něco, co bych chtěl. Většinou krabičky na denní poskakování. Nejsou do aut zapálení, mají je jen jako nutnou věc a to je na jejich výběru znát. Takže, co si nekoupím to nemám. Horší, kde na to brát. :-)

reagovat
Kr
Krocan
10. února 2016, 13:20
0

Milý autore, v článku jsi dvakrát použil sousloví "tu a tam"...chci se Tě zeptat a vlastně vás všech, zda znáte původ tohoto sousloví? Je to nejspíš z nějakého staršího českého filmu a mě to poslední dva měsíce několikrát denně proběhne hlavou a pořád si nemohu vzpomenout, odkud to znám. Tak kdyby mi to někdo pomohl rozlousknout, tak sice nebudu chválit (podle rčení "von ho nejdřív chválil a pak mu ho tam vpálil"), ale zůstanu hluboce vděčný.
Dikx.

reagovat
Ma
Marshall
10. února 2016, 13:34
0

dokud auto nevlastním tak si s ním tu jízdu dolik neužiju, když je moje je to úplně někde jinde, protože ... je moje

reagovat
Nedy
10. února 2016, 15:06
0

Asi nemám dost cool kamarádů, na jejichž povozy bych uronil slinu...

Nicméně po dopoledni stráveném částečně pod autem, nebo zanořen v jeho motorovém prostoru, si tak říkám, že Ti docela závidím, pokud Ti to takhle stačí... :-)

reagovat
M P
10. února 2016, 15:33
0

No, upřímně, samozřejmě nestačí, ale zas nemůže mít člověk všechno hned, a u některých aut je to tak snad i lepší:D

sp
spooon
10. února 2016, 16:35
0

Brácha si loni koupil právě onu S13 a z 12 měsíců co ji vlastní jezdil asi 4 :-D furt se v tom hrabe a furt tam je něco špatně. Takže jsem docela rád, že si ji můžu půjčit, ale nemusím ji udržovat v provozuschopným stavu :-D

reagovat
Nedy
10. února 2016, 18:58
0

Teď jsem se tak zadíval na tu fotku S13 a došlo mi, že má v sobě LS3... :-) Pro ty, co chtějí toužit, tak více zde:

;list=PL3d6kKsW9LBLf9J6lDi8TvHVX9Ev0m6S0

reagovat
M P
10. února 2016, 19:30
0

Můžeš mi prosím sdělit, jak podle fotky auta z vnějšku poznáš, co má sakra za motor?:D To je nějaká magie nebo co jako?

Nedy
10. února 2016, 19:53
0

No jasně - temná magie autíčkářova. Jinými slovy, mám ve svých rukách moc volného času a můžu tak sledovat kdejakou blbinu. :-) Došlo mi, že je to kousek, co si přestavěl Carlos Lago...

Woyta
11. února 2016, 18:17
0

Zklamu te. V dobe porizeni fotografie bylo jeste pod kapotou KA24. LS se tam nastehovalo az potom.

Jo
Josef
10. února 2016, 19:44
0

Přisadím si možností, která v článku o netradičním vztahu k cizímu autu nepadla. Totéž vozidlo, jako máte sami, ale v lepším stavu. Tedy stavu, ke kterému postupně spějete, ale zatím jste ho nedosáhli...

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
10. února 2016, 21:15
0

Je fakt, ze touhle moznosti se na srazech amerik zaobiram a svoje auta ladim do top stavu ve srovnani se stejnymi modely ostatnich.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
10. února 2016, 21:13
0

Ani ja nijak zvlast neprahnu po autech mych kamaradu a znamych. Jasne, ze mam taky hromadu aut snu, ktery bych chtel, ale kdyz se v realnym svete rozhlidnu po vozovym parku svych znamych, tak vidim auta, ktery mne nicim neoslovujou. Sam si ted jezdim Vettou C4, predtim 2007 Mustangem GT, predtim 1999 Trans Amem, k tomu mame doma jeste 1966 Mustanga a vlastne i ten stehovak v podobe Chevy Tahoe, takze si tak rikam, ze si vlastne nemam na co stezovat. Jezdim si v autech, ktery sice maji do dokonalosti daleko, ale jsou nejakym zpusobem vyjimecny a delaji mi radost uz kdyz je vidim, natoz kdyz s nimi nekam jedu. Jasne, obcas prijdou na radu nejaky opravy, ktery jsou u techhle aut sakra drahy, ale to k tomu tak nejak patri.

reagovat
To
Tomas
11. února 2016, 13:00
0

Trochu jinak. Vím o někom ze sousedství, jenž má přesně to co chci (na co šetřím) - ale úplně přesně TO! Miata NCfl s plátnem, v tmavěmodré, s tím samým motorem a výbavou až po drobnosti jako rollbar v černém lesku. A taky s ní chce jet na Nordkapp... Značně iritující.

reagovat
GanGreen
11. února 2016, 16:34
0

Naštěstí nemám kamarády, jejichž auta by mě lákala...
co by taky koho lákalo na superbu, rapidu, touranovi všchno v naftě pak je jeden s 306 ve benzínu (asi 1.4) a jeden s OII 2.0fsi

Skoro mi připadá že já se svojí C5 na koulích mám z nich auto nejzajímavější :D a ted sem k tomu koupil corsu C na blbnutí... citron neni premiová limuzína, ale na pohodovej cruising je naprosto skvělej a corsa je prostě malá motokára (oproti C5 určitě)...
Si tak řikám, že auta kerý by někho mohl chtít ozkoušet, mám v tý naší bandě já :D

(ne nejsem sebestřednej ;) )

reagovat
Caddy
11. února 2016, 19:34
0

To je normalni, jakekoliv vlastni auto zevsedni. Chce to apson dve a stridat je, aby to slo. Ale to nadseni, kdyz pak clvoek nasaje vuni neceho zas euplne jineho...zvlast kdyz je to treba zajimavejsi auto a v lepsim stavu. Nejlepsi je obcas si s kamosem auta treba na dva tydny prohodit...clvoek zazije neco noveho, uzije si, otestuje...a pak se zase vrati do sveho, jako by jej znov a koupil :)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem