načítám data...

707 aneb zlatý věk muscle cars je tu!

02. července 2014, 01:59 7 komentářů Vojta Dobeš

Trápí vás downsizing, přemíra elektroniky a moderní auta bez koulí? Zdá se, že Dodge má na vaše problémy lék. A jmenuje se Dodge Challenger Hellcat.

Zobrazit galerii

Mnoho lidí stále trvá na tom, že zlatý věk muscle cars představoval konec šedesátých a začátek sedmdesátých let. A přinejmenším pokud jde o množství vyráběných modelů a jejich dostupnost, mají asi pravdu.

Ale v šedesátých ani sedmdesátých letech se nevyráběla auta, která by měla sériově montovaný osmiválec Hemi s kompresorem. Žádné tehdejší auto nemělo vstupy chladícího vzduchu uvnitř světel. A hlavně, žádné nemělo 707 koní.

Challenger Hellcat to všechno má. A my ho asi chceme.

P.S.: Mluvili jsme o tom, že má 883 Nm?

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Mírus
08. července 2014, 19:51
0

Reaguju na poslední větu článku. Kontrolní otázka: 1. motor má 1550Nm, druhý 274Nm. Který je silnější? Jestli opáčíte, že byste napřed potřebovali vidět výkonovou (momentovou) křivku, máte pravdu. Jestli budete namítat, že první motor bude přece určitě silnější, aspoň v oblasti otáček max. kr. momentu nebo ve spodní polovině rozsahu otáček, pravdu vůbec mít nemusíte a v tomto konkrétním případě ji ani nemáte.
Vojta: Tím nechci tvrdit, že nemá cenu hodnoty krouťáku uvádět, jen že se často přeceňují. Pro srovnání podobných motorů se stejným výkonem to význam má. Velikost momentu taky napoví, jaký je objem motoru, případně jestli je použité přeplňování.
Jinak: souhlasím, že takové číslo blízko tisícovky prostě vypadá u osobáku pěkně "MACATĚ" a je hned jasné, že macatý je i motor, jeho zvuk, potažmo celé auto :-).

reagovat
BobAsh
08. července 2014, 22:36
0

Ano, čistě teoreticky je to pravda. V praxi ale nemluvíme o srovnání motoru z lodi s motorem z motorky a při srovnání podobných motorů (což je víceméně jakýkoliv velkoobjemový hodněválec v muscle caru nebo supersportu) nám většinou vyjdou podobná čísla a tedy má smysl hodnoty v Nm srovnávat. Jestli má motor maximální krouťák ve 2000rpm nebo 3000rpm už není tak zásadní rozdíl...

Bi
BigTwin Jirka
24. července 2014, 22:23
0

Sám jsem montoval několik kompresorů do podobnejch motorů (například 6.1 HEMI 2006, totéž pro rok 2009). Ve světě se tímto problémem dlouhodobě zabývá mnoho renomovaných firem a určitě lépe, než fabrika (kupříkladu Procharger či SMS). Problém vidím v ceně, slušnej kompresor (nebo turbo) kit stojí s montáží kolem deseti tisíc USD (plus plně vybavené auto 45 tisíc USD) což je o hodně méně, než avizovanejch 70 tisíc USD (60 startovací holobyt).

Tahle auta s kompresory prostě jedou dobře. Jediným limitem je nízkej strop omezovače otáček, kam se motor dostane poměrně brzo a stále ještě v plným tahu, i pro běžnou jízdu je naprostou nutností dobrý progresivní řadící světlo, aby se nemuselo porád mžourat na otáčkoměr. Vytuněním rozvodů je možný posadit maximum otáček z původních 6400 až na 7000 (což jsem taky dělal) i za použití originální vačky, výkon naprosto plynule opět pokračuje až do omezovače. Takovej motor s kompresorem je pak hodně zábavy za relativně málo peněz, to všechno navíc při zachování provozní spolehlivosti.

reagovat
BobAsh
25. července 2014, 18:17
0

Dovolím si trošku nesouhlasit. Těch 70 tisíc byl odhad, teď se zjistilo, že Hellcat stojí $60k - a pokud vím, nebude to žádnej "holobyt", řekl bych, že tam bude víceméně všechno, co můžeš chtít.

Takže tím se rozdíl smrskne na cca $10k. Za to dostaneš záruku, originalitu a tím do budoucna vyšší hodnotu při přeprodeji, ptákovinky jako sání vzduchu ve světlech, kapotu s dírama... Navíc ten motor je prý upravenej celej dost zásadně, a ladili prej i podvozek. Známej/šéf z TTAC to testoval a tvrdí, že nejzajímavější na tom je, že se s tím jezdí jako s obyčejným autem, a umí to i zatáčet... Já bych do Hellcatu klidně šel.

Bi
BigTwin Jirka
26. července 2014, 11:12
0

Máš pravdu, podvozek je v sérii zoufale tragickej a musí se poměrně nákladně upravovat, aby se s tím dalo jezdit jinak, než od lampy k lampě. Tady fabrika už musela něco udělat pro to, aby to bylo prodejný.

Možná kdyby se známej/šéf dostal k nějakýmu jinýmu upravenýmu autu, hovořil by stejně.

To ale nic nemění na tom, že to asi bude skvělý auto. Špatný to je v tom, že to už nedává skoro žádnej prostor tunerům.

reagovat
BobAsh
28. července 2014, 16:45
0

On teda vylepšenej podvozek je údajně napříč celou modelovou řadou (Jack jezdil i s 392 Scat Pack a s V6). Prej to konečně funguje tak, jak to mělo fungovat od začátku...

A pro tunery je to asi problém, no - za $60,000 nabídnout něco zásadně lepšího než Hellcat asi nebude snadný. Na druhou stranu, pořád můžou stavět tisícikoňový auta, třeba :)

Skalik
04. září 2014, 11:51
0

Hele Vojto, jakou převodovku by jsi si vybral? Na tohle automatický ZF jsem slyšel hodně chváli. Jo a já bych asi preferoval Charger Hellcat, protože je to ještě o malinko úchylnější :)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem