načítám data...

Plechová střecha na MX-5 vypadá jinak, než jste čekali!

23. března 2016, 05:15 46 komentářů Vojta Dobeš

Čekali jsme kupé nebo návrat skládacího hardtopu. Dostali jsme kříženec Miaty, staré Corvette a dnešní 911 Targa...

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Už nějakou dobu se proslýchalo, že Mazda na newyorském autosalonu představí alternativní variantu svého roadsteru MX-5, která přinese nějaký druh pevné střechy. Spekulovalo se o tom, že se konečne vrátí kupé, aby navázalo na svého v zoufale malém počtu kusů vyrobeného předchůdce z generace NB. Racionálně uvažující většina však sázela spíše na návrat osvědčené plechové skládací střechy, známé z minulé Miaty NC.

Slovo, které nepřišlo na mysl téměř nikomu, bylo “targa”. A i kdyby snad někdo začal uvažovat nad tím, že by se Mazda mohla inspirovat u Porsche nebo starých Corvette, jen těžko by si dokázal představit, že MX-5 dostane komplikovaný systém inspirovaný aktuální generací Porsche 911 (991). 

A vidíte. Přesně k tomu došlo. Nová Mazda RF (Retractable Fastback) dostala střechu, která podtrhne příbuznost s Corvette C3 alias “Stingray”, o které jste ani nevěděli, že se v Miatě skrývá. Soustřeďte se na nafouknuté blatníky, odmyslete si postranní část světel a kulaté lampy si představte dvakrát… a teď k tomu přidejte zadní sklo zapuštěné mezi protáhlé zadní sloupky. Nevypadá to jako Stingray do kapsy?

Tak, a teď si představte, že ten kus střechy mezi čelním sklem a masivními zadním sloupky půjde odstranit. Ale ne tak jako u staré Corvetty, kde jste ho prostě odjistili a dali pryč. Ne, představte si, že se celý ten komplikovaný kus karoserie zvedne, nechá onen malý kousek střechy zajet kamsi pod sebe a potom se zase vrátí na místo. 

A představte si, že se k tomu všemu přidá ještě stahovací zadní okno, a že vám výrobce bude tvrdit, že hlavní výhodou celé té šarády je fakt, že vám zůstane kufr stejně velký jako u roadsteru.

Divné, co? Možná si to ani nedokážete představit. V tom případě vám můžeme pomoct. Stačí se podívat na fotky nebo video u tohoto článku. A pokud vám ani to nestačí, budete si novou Mazdu Miata RF (nebo jak se bude jmenovat na našem trhu) moci objednat nejspíše ještě letos. Nebo, pokud budeme mít proti americkému trhu zpoždění, příští rok.

Pokud jde o nás, Miata kupé nás vážně baví. Jen si nejsme jistí, jestli k tomu potřebujeme celý ten cirkus. Dejte nám levnější verzi s klasickou odnímatelnou targou, jakou měly staré 911, Corvette nebo nedávno třeba Pontiac Solstice. Že se nevejde do kufru? Necháme jí v garáži, stačí, když dostaneme nějaký kus hadru, jako má třeba Elise. A nebo se na to celé vykašlete. Udělejte z toho kupé. Vyházejte zbytečnosti a prodejte nám jí tak levně, jak to půjde. Koupíme si jí. Slibujeme.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Pi
Pietro
23. března 2016, 09:04
2

To je velká paráda! Rozhodně to vypadá líp, než ta nafouknutá plechová bublina u NC. Za 10 let si ji možná pořídím jako silně ojetou bazarovku. :)

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
23. března 2016, 09:22
1

Pribuznost tvaru s Vettou C3 tam teda zase tolik nevidim, ale budiz. Kazdopadne vypada to moc hezky a i jako docela dobry napad.

reagovat
Hospodský
23. března 2016, 09:50
-1

NC nema plechovou strechu, je to polykarbonat, proto vazi kolik vazi. A mozna nema tak uzasnou siluetu jako tohle, ale strecha se slozi tak, ze neomezuje kufr. Tohle je pro me bastard. Ani kabrio to uz neni.. To uz radsi platenou strechu a na zimu HT. Za me palec dolu.

reagovat
Sa
Safa
23. března 2016, 13:46
1

Já bych tu Targa Miatu nezatracoval. Hodně jsem na představení tohoto modelu čekal a výsledek se mi líbí. Jo, je to něco jiného než u NC, ale podle mě jde jen a pouze o zvyk...

Hospodský
23. března 2016, 14:11
0

Pro me byla genialita PRHT v tom, ze po slozeni strechy to je porad roadster navic s nejrychlejsim mechanismem na trhu a jeste k tomu slozena strecha neomezila kufr. Kdyby byl nejaky prinos v tuhosti, nebo v tom, ze bych tam naskladal druhou sadu gum, tak ok. Tohle pridalo sice na vzhledu, ale fukncne vubec nic. Pokud by to byla treti varianta k platnu a PRHT, pak ano. Libi se mi, ale kdyby to byl nasazovaci HT byl bych radsi. Pockam na zkusebni jizdy a treba zmenim nazor.

Sa
Safa
23. března 2016, 14:23
0

Já bych se ještě naděje na klasickou PRHT v ND nevzdával. Pokud si vzpomínám, tak před časem Mazda naznačovala i tuhle možnost (už si ale bohužel nepamatuju, kde jsem to četl, nějaký anglicky psaný web). Kdoví, třeba nakonec budou fakt tři verze: plátno, targa i PRHT. A možná i čtyři - přece se nedávno psalo i o verzi coupé (pevná neskládací střecha). Pak by si mohl vybrat úplně každý... :o)

be
benny
23. března 2016, 10:02
2

Tak tohle je bomba, nejkrasnejsi MX-5 vubec. Genialni napad, klobouk dolu Mazdo, tohle se zatracene povedlo. Oproti NC s pevnou strechou, ktera tam vypadala jak nejaky nador, targa vypada naprosto uzasne. System stahovani strechy touto formou mi prijde super. Lepsi manualne vycvakavat panely a pak resit kam s nima.

reagovat
Vajtek
23. března 2016, 10:26
2

Tak tohle je pecka!!! První MX-5 o které bych vážně uvažoval. :-) Úchvatnej kupé tvar.

reagovat
Bufik
23. března 2016, 11:00
0

Tak moje budoucí nové auto právě odsunulo Mustanga na druhou příčku :)

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
23. března 2016, 22:01
0

Az na to, ze Mustang si ji poda ke svacine. :-)

Sa
Safa
23. března 2016, 22:05
0

Na rovině určitě. V kopcích a zatáčkách to podle mě tak jednoznačné rozhodně nebude. Mám NC 1.8 a v kopcích už jsem vyprášil kožich nejedné káře s násobným výkonem. ;o)

Sa
Safa
23. března 2016, 22:08
0

Nehledě na to, že dvoulitr s oblíbenými úpravami a sníženým podvozkem je ještě mnohem dál, to moje auto je běžná konfekce bez úprav (mám to tak rád, držet stav originálu)...

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
23. března 2016, 22:11
0

Na mikro silnici s miniaturnima zatackama mozna, ale na plnohodnotnym okruhu se Mustang jen prozene kolem. Uz minula generace s tuhou zadni napravou zajizdela na okruhu stejne casy jako nova M3.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
23. března 2016, 22:15
0

Treba na amaterskem Carbonia cupu upravene Mustangy souperi s Corvettami a 911. Miatu by zadupaly do prachu.

Sa
Safa
23. března 2016, 22:19
0

Tak to je úplně jasné, o tom žádná. :o)
Já měl na mysli třeba "proflánuté" Alpy, úzké vinuté silničky. Tam je Miatě nejlíp, tam je Miata pán...
A samozřejmě je to o rukou a nohou. I s MX-5 se dá jet brutální kotel. Třeba zde, kde ji řídí testovací jezdec Koenigseggu:

Bufik
24. března 2016, 23:47
0

Moje oblíbená destinace je křivoklátsko a na těch úzkejch silničkách by se asi mustang úplně necejtil :)

Ev
Evlo
25. března 2016, 01:16
0

Nevim jak starsi mustang, ale od hyundai mam vec co je tak nejak 2016 mustang a rozhodne tam jezdim rychleji nez s 1.8 miatou

BobAsh
25. března 2016, 03:15
0

'16 mustang je ještě o hodně rychlejší než tvůj Genesis. o fakt hodně.

Ev
Evlo
25. března 2016, 15:21
0

O tom sem nepru, moc jsem s tim nejel, ale celkovy dojem byl na me, ze je to takove vic genesis nez jako ty stary mustangy, to byla pointa, nemyslel jsem to jako machrovani, ze jeee hele, mam tady maslo kar i miatu. Dalo by se asi napsat, ze 2016 me prijde uz spise orientaci jako "sportovni" auto.

Ev
Evlo
25. března 2016, 15:31
0

Pointa byla něco jako - s mustangem tam budeš rychlejší, ale pochybuji, že se budeš víc bavit.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
26. března 2016, 09:24
0

Never tomu, ze se s Mustangem budes bavit min.

Ev
Evlo
26. března 2016, 11:26
0

Ja tomu klidne dal verit budu a budu pri tom vychazet ze zkusenosti.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
26. března 2016, 14:40
0

Tak pak je to asi otazka vkusu a vlastnich preferenci. Ja ho vlastnil ctyri roky a bavil jsem se s nim vic nez dost.

BobAsh
26. března 2016, 15:13
0

Proti Miatě se s ním nejspíš míň bavit budeš. Nebo přinejmenším jinak.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
26. března 2016, 15:21
0

Spis jinak, nez min. Ty dve auta se moc srovnavat nedaji.

BobAsh
26. března 2016, 19:01
0

Na klikatý okresce spíš míň. Mustang tam bude občas spíš trápení, MX-5 čistá radost.

Sa
Safa
26. března 2016, 23:09
0

Přesně takhle jsem myslel i svůj příspěvek výše...

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
27. března 2016, 08:30
0

Vsak to jsem psal uz nahore. Ono kazdy velky auto se bude trapit na uzky silnici s malyma utazenyma zatackama. Ty auta jsou proste hodne rozdilny a kazdymu vyhovuje jiny typ silnice.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
27. března 2016, 10:50
0

Ale abych jen nehanel. Je super, ze porad existuji auta pro zabavu, jako je MX-5. Je to jasny dukaz toho, ze clovek nepotrebuje premotorovaneho supersporta, ktery jede 300km/h proto, aby si uzil jizdu a mel z ni radost. Stejne poteseni mu muze poskytnout i MX-5, ktera je nejen zabavna, ale i levna na porizeni a provoz, coz je super hlavne pro mlade nadsence do nadprumernych zazitku za volantem. Je dobre, ze takova auta jeste nevymrela.

Sa
Safa
27. března 2016, 15:01
0

Za tento názor máš ode mě jednoznačně palec nahoru. Tahle auta jsou v dnešní divné době downsizingu a emisního terorismu balzámem na duši a Mazda v tomto ohledu zaslouží absolutorium a velký dík.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
27. března 2016, 19:45
0

Je zvlastni, jak rychle tenhle typ aut mizi. V dnesni dobe neni problem vyhnat z motoru az absurdni vykony, ale uprimne, kdo to potrebuje? A kdo je schopny takovy vykon opravdu plne vyuzit? V normalnim provozu to nejde a ruku na srdce, kdo z nas je takovy ridic, aby dokazal i v bezpeci zavodniho okruhu vyuzit potencial dnesnich stroju? Moc takovych lidi asi nebude. Pro mne MX-5 sice neni, ne proto, ze by byla lina nebo malo zabavna, ale proste proto, ze mam rad ameriky a jejich bublajici V8 pod kapotou, a to jestli je konkurence lepsi, je mi tak nejak celkem jedno. Jezdim v tom, co me bavi. Ale presto mam radost, kdyz potkam MX-5 nebo ji podobne auto a otocim se za nim, protoze vim, ze tohle auto si nekdo koupil pro radost a ne jako nakupni vozik do Kauflandu nebo prostredek pro masirovani sveho ega. Pred dva lety jsme byli s Corvettou v Italii a cesta pres alpske prusmyky byla naprosto fascinujici. A pro takovehle zazitky tahle auta jsou. Nastesti tu porad jsou. :-)

Vavris Vavrisovic
27. března 2016, 22:02
0

Se s dovolením taky vmísím a více méně souhlasím s Knightriderem. Miata bude mít vrch jen na úzkých technických tratích - jinými slovy tam, kde to větší a výkonější auta nebudou moci rozbalit. Jakmile se dostaví jen trochu širší a rychlejší zatáčky, je to v kelu :-) Jednak se v té miniatuře auta víc bojim a druhak každá nepřesnost a chyba stojí spoustu rychosti...

Kolem křivoklátu imho taky bude zábavnější Miata - protože třeba Mustang tam prostě bude jak slon v porcelánu - ale všude jinde to je jak už bylo zmíněno obojí zábavné jinak.

Bufik
21. dubna 2016, 23:58
0

Nicméně jako druhý auto k drifťákovy má mustang navrch v denní použitelnosti, hlavně zadní sedadla se hodí. I když ND v Tarze je fakt parádní kousek designu :)

bobo23
23. března 2016, 12:40
2

Mě se teda zatraceně líbí. Navíc to řeší můj problém s Miatou. Že nemám garáž a koule nechávat kabrio na parkovišti. Teď už jenom vyřešit, kde na to nakradu. :-D

reagovat
Ma
Malis
23. března 2016, 23:25
0

Když nemáš garáž, tak se dá pronajmout ;)
Jinak i když jsem odpůrce takových robotizovaných "plechových" střech a zastánce manuálního plátna, sakra, to vypadá božsky! Ví se jakej bude cenovej rozdíl oproti hadráku? :D

To
Tomáš
23. března 2016, 13:45
-1

Po mechanické a estetické stránce je to mimořádně povedené. Takhle dobré jsem to nečekal. U NC-HT se bohužel povedla pouze ta machanika. Ten pahrb za sedačkami a nezvykle oteklá celá zadní část nedůstojně zmohutňují (obzvlášť v bílé barvě) příjemně placatý roadster. Nemluvě o 50kilech navrch - doslova nahoře!
ND-HT je ovšem jiná píseň. Desítky kilíček navíc si taky oni šťastlivci voziti sebou budou , leč to je jako přibrat na palubu štíhlou krasavici v negližé. Souhlasím že odnímatelný panel by ještě o chloupek zvýšil atraktivitu u puristů, ale nechť. Tohle je prostě a jednoduše excelence!

reagovat
Aleš
23. března 2016, 18:42
0

Já v tom tu C3 prostě nevidím. Ale co v ní vidím když si odmyslím celou přední © ást až po B sloupek,je zmenšené Maserati Gran Turismo z profilu. A když si odmyslím tu zadní část až po B sloupek(ano opět tak s nataženou střechou v tom vidím Toyotu GT86/Subaru BRZ. Mě se líbí.

reagovat
Vr
Vrooom
23. března 2016, 19:08
0

S natazenou strechou ma super siluetu. Mohli by udelat i coupe :-)

reagovat
Ad
Adamek
24. března 2016, 08:26
0

TO BYLO VCERA ULEPENEJCH MONITORU :-D

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
24. března 2016, 09:39
0

U mně ne. Já bych si jí pořád nekoupil, i když takhle vypadá zajímavě. :-)

Jk
Jk
24. března 2016, 20:37
0

Nejhezčí MX5, přesto to porád vypadá dost blbě :) Jakkoliv to srovnat/připodobnit k C3 bych si teda nedovolil.

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
25. března 2016, 08:12
0

To ani ja ne. C3 je uplne jina liga. O tri levely vyssi.

BobAsh
26. března 2016, 17:53
0

Podívejte se na linie blatníků a na tvar střechy, resp. protáhlejch sloupků - neříkám, že to je stejně hezký jako C3 (i když to je otázka vkusu), ale trochu to prostě s tou střechou vypadá, jako by někdo toho Stingraye vzal a vypral na 90.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
26. března 2016, 18:57
0

No tak kdyz to na tech 90 vyperes trikrat po sobe a ja pak jedno oko zavru a na druhy oslepnu, tak potom jo. ;-)

Sa
Safa
26. března 2016, 23:08
0

Tak tohle přirovnání mě teď opravdu upřímně rozesmálo. :o)

Sa
Safa
24. března 2016, 21:39
0

A je to doma! Mazda MX-5 je Světové auto roku 2016!!! A cena roku za design k tomu, jupí! Fakt mám radost.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem