načítám data...

Zapomeňte na předsudky!

25. listopadu 2012, 19:36 24 komentářů Vojta Dobeš Editorial, Novinky

Kdybychom byli na nějakém politicky korektním serveru, mohl by ve vás nadpis tohoto článku vzbudit obavy, že vás čeká nějaké hlubokomyslné poučení o morálce. Že vás chci kupříkladu...

Zobrazit galerii

Kdybychom byli na nějakém politicky korektním serveru, mohl by ve vás nadpis tohoto článku vzbudit obavy, že vás čeká nějaké hlubokomyslné poučení o morálce. Že vás chci kupříkladu žádat, abyste si nedělali legraci s blonďatých řidiček ve velkých SUV nebo neměli strach z mladíků s kšiltem nakřivo ve staré Hondě. Ale tohle bychom vám neudělali.

Ne, ve skutečnosti chci mluvit o tom, co už jsem nakousl kdysi dávno, ve zprávě o údajně připravovaném řadovém šestiválci od Mercedesu. Tehdy jsem poprvé vyslovil obavu, že se BMW stává novým Audi, a od té doby se stalo mnoho věcí, které mi tuto myšlenku potvrdily. Zejména projížďka s klinickým, studeným a hluboce nezábavným BMW 335i. Nebo téměř tři tisíce kilometrů a volantem stále poněkud klinického, ale o něco zábavnějšího Audi A6 Allroad. Bohužel mi neprošel rukama žádný Mercedes, abych mohl ověřit teorii, že by snad mohl být novým Mercedesem.

Nicméně nyní se zdá, že za mě tuto teorii úspěšně prověřil můj kamarád Jonny Lieberman z amerického časopisu MotorTrend. Postavil proti sobě tři sportovní sedany, které se na americkém trhu prodávají za zhruba 50 tisíc dolarů. A který z nich vyhrál, to se dozvíte v následujícím videu (varování: pod videem následuje spoiler):

 

 

 

Ano. Novým BMW se stává Cadillac. A je-li potom BMW novým Audi, může být Audi novým Mercedesem a Mercedes novým Audi? A co na to Lexus, Infiniti a Jaguar? A nejezdil by Jan Tleskač raději Škodou Superb?

Nikoliv, přátelé. Obávám se, že jakkoliv lákavá byla představa automobilek, vyměňujících si svá místa na trhu, realita je mnohem komplexnější. Nepopiratelným faktem ale zůstává jedna věc:

Ať jste si o jednotlivých značkách mysleli na základě vlastních nebo zprostředkovaných zkušeností s jejich produkty cokoliv, můžete na to klidně zapomenout. Žijeme ve světě, kde BMW může být nudně usedlé a Cadillac sportovní. Kde má šestiválcový motor pod kapotou Fordu Mustang srovnatelné parametry s tím v Porsche Panamera a kde Jaguar v tabulkách spolehlivosti bojuje s Lexusem o pozici na špici.

Takže až se někde o nějakém autě dočtete něco, co nezapadá do vašeho zavedeného paradigmatu a namísto toho převrací vás svět naruby, nespílejte novinářům ani je nepodezírejte z úplatnosti. Divné věci se dějí, a my si na ně musíme zvyknout.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

CR
CRAZY-Ivan
25. listopadu 2012, 20:29
0

Ten Cadillac vypadá skvěle

reagovat
Va
Vajtus
25. listopadu 2012, 21:53
0

Jo jo, to je pravda, ale já mám škatulkování aut hrozně rád :D .

Taky už jsem párkrát pěkně koukal, když se Rendlík vůbec nehoupal nebo Audi nebylo ani trochu nudný :) .

reagovat
Ne
Nedy
26. listopadu 2012, 11:16
0

No já jsem doposud byl celkem zastáncem těchto zažitých pořádků. Různá Mondea mi to zatím dokazovala. Taky právě proto jsem poslední dobou na Head 2 Head a jiné pořady zvláště u Motor Trendu koukal trochu se skepsí. Jsou to Američani, ale pokud se jim opravdu dá věřit...

reagovat
An
Andre
26. listopadu 2012, 13:10
0

Když jsme u toho mondea. Byl tu článek o mondeu MK III., myslím. Takové krátké zhodnocení. Nevíte, jak se jmenoval?
Děkuji.

Gr
Greeny
26. listopadu 2012, 15:28
0

ten článek o Mondeu III se bohužel smazal při bojích s malwarem, co autíčkáře tehdy napadl, a Ondra jej uložený nemá..

An
Andre
26. listopadu 2012, 20:42
0

Aj, škoda. Chtěl jsem si jej přečíst, protože jsem o tom autě uvažoval.

Ne
Nedy
26. listopadu 2012, 21:26
0

Jestli Ti můžu nějak pomct já, tak se ptej (nějakou dobu ho vlastním). Nebo Honza Koubek na Autowebu o něm měl onehdá recenzi (video). Bobash ho taky měl, tudíž můžeš zkusit štěstí i tu...

Bo
BobAsh
26. listopadu 2012, 21:30
0

No, když odhlédneme od toho, že by sis měl koupit Mercedes W124, tak je to jedno z nejlepších aut na světě a takzvaně "univerzální rada" (nevíš co? kup si Mondeo). Ale W124 to není, no.

An
Andre
26. listopadu 2012, 22:03
0

Moment, nechápu souvislost s W124? Bylo to také k mému dotazu?

Ma
Martin
27. listopadu 2012, 12:53
0

No tak tohle zastávám už dávno :-) co si sám nevyzkouším, o tom mluvím jen zpovzdálí :-) a vzhledem k tomu se mi nedávno podařilo vyslovit na oficiálním večírku, že mi podávané víno nechutná. " Ale to je přeci ....... ( na značce nezáleží ) a stálo ....... To je výborné víno! " Na mém postoji se nic nezměnilo a v očích ostatních jsem byl rázem za šmíru, jenže po skončení akce za mnou přišel vysoce postavený člověk a řekl mi, že se mnou souhlasí, byl to blevajz, ale on si vzhledem ke své funkci nemůže něco podobného dovolit:-D Víno se škatulkuje stejně jako auta a cokoli jiného, takže je prostě potřeba vše ochutnat a udělat si svůj názor, a hlavně si za ním stát, jinak bude stále Renault houpavý, Audi nudné, Beajoleais vynikající a Bzenecká Lipka jen pro spodinu :-)

reagovat
Co
Colombo
27. listopadu 2012, 23:45
0

Jen malé děti a blázni mohou říkat, že císař je nahý..

ka
kash1m
27. listopadu 2012, 19:57
0

Nevim jestli je to stále pravda ale v minulosti bylo modely pro různé trhy nastavený odlišně (podvozky, převodovky, řízení). Nevíte někdo jestli je to stále tak ?

reagovat
85
850R
28. listopadu 2012, 11:46
0

..konečně to zase někdo připomněl.. jsou francouzská auta, co fungují skvěle, italská taky, dokonce i korejská.. a bohužel, pak jsou prémiovky až luxusní a velmi drahá auta..která jsou prostě..špatná. bez ohledu na 4,5mio cenovku.. ale říct to před lidmi co zastávají názor že auto nemůže být špatné jen pro znáček který vozí na kapotě, nebo naopak, že ze stejného důvodu být špatné musí.. nesmysl..na tohle caddy se těším, snad se svezu..

reagovat
po
pop
28. listopadu 2012, 21:09
0

italský káry jsou šmejdy. nekupujte to!!!
hlavně AR V6 a oturbený Lancie a Fiaty. Díky moc!:)

reagovat
Ma
Martin
29. listopadu 2012, 12:59
0

Co Tě přivedlo k tomuto názoru?
Máme mezi služebáky Audi A8, tráví každé dva měsíce dva - tři dny v servisu, neví si s ní rady a mám kvůli tomu tvrdit, že jsou všechny Audiny šmejd?

po
pop
29. listopadu 2012, 17:49
0

Nepochopils.)
Ale co se týče těch Audin...já to o nich dokonce tvrdim:)

Ma
Martin
03. prosince 2012, 09:53
0

Hmmm, no asi jsem nebyl zrovna doma :-D

Taky jsem to tvrdíval, ale pak jsem se svezl " doutníkem " a prastarou 80-tkou a trošičku jsem si to mínění poopravil :-)

po
pop
03. prosince 2012, 20:30
0

Je to typ od typu, motorizace od motorizace...to platí pro všechny výrobce, to je jasný.....nicméně nestačí se jen projet..
ono když to auto pak víc stojí v servise než jezdí a cokoli stojí neskutečnej ranec, tak nevim nevim......
Chápu, proč je to oblíbený jako fleet. Má to krasnej iteriér a všichni jasaj, že to je Audina....ale jako auto domů bych to nechtěl ani náhodou...Je celkem dost aut, který jedou mnohem líp jsou mnohem spolehlivější a hlavně servis stojí pár korun(oproti audi)....že někdo pak dá ve finále ranec jen za ten interiér(pac jinak na tom autě moc zajímavýho není), to už je jeho věc....každýmu podle chuti.
neber to osobně, čistě debatujem...já dřív také koukal po autech, který dneska uplně odsuzuju... holt si to člověk musí pořádně osahat a i tak má ve finále stejně každej jinej pohled na věc:) což je rozhodně správně. Ale ty debilní neustále opakovaný klišé, který hlásaj takzvaní novináři...to je na provaz.

Ne
Nedy
30. listopadu 2012, 10:11
0

Idea super, jen si nejsem jist, jestli výrobu takových "šíleností" dlouhodobě udrží naše nadšení...

po
pop
30. listopadu 2012, 21:19
0

No pokud se ke stávájícím kusům nebude každej chovat jako dobytek, tak mám min na dalších 10 let o nadšení postaráno:)

po
pop
30. listopadu 2012, 21:28
0

no Bussa jsou mrtvý a nic podobnýho už asi nikdy nebude...ale 2.0 16V a 20V turbo byly super motory tenkrát a jsou super i dnes....jasně, hodně tomu pomáhá Euro II....jen chci říct, že to čím se chlubí dnešní automobilky ohledně downsizingu(mega výkon, slušná spotřeba....oproti V6,V8 atd.), tak už tu dávno bylo a fungovalo to možná i lépe než dnes....je pravda, že ty motory nejsou pro bezmozky(pravidelně měnit olej, zahřívání/ochlazování, a pár dětských nemocí, který ale člověk s radostí odpustí), ale to snad TSI a podobný rádoby motory jsou? z vlastního okolí mám tak 5 lidí, který dobře znám(takže vím, jak se k autům chovají) a 4 z nich měli fatální poruchy nejpozději do 6Otkm...kdyby to byl ital, tak jsou toho plný noviny(historie)...ale, že to je VW tak se to popře, nebo hodí na dodavatele(WTF?) a jede se dál....

po
pop
30. listopadu 2012, 21:50
0

četl jsem Bobashovu recenzi na Giuliettu.....texty byl velmi korektní a objektivní a vlastně asi nejlepší zhodnocení toho auta ze všech "recenzí" u nás....ale hodnocení(5/10?) bylo podle mě velmi velmi smutný...to auto možná není idealní fleet(určite) a není to pro každýho Pepíka, ale vážne si zaslouží tak málo??????!!!!! dříve jsem talošský auta nikdy nemusel...ale po to co jsem s pár jel, tak jsem změnil názor o 100%. Neplatí to samozřejmě pro všechny typy a motorizace...ale nechápu, že auta jako AR 164,156,166, Lancia Thema, Kappa, Thesis, který v benzínovejch variantách naprosto zesměšňujou i dnešní auta(a některy verze maj samosvory,4pístky Bremba a další vychytávky, který ti i dnes nedaj skoro nikde) maj renomé jako žigul...a možná ještě horší

se
sedmicku
07. prosince 2012, 21:28
0

Na mě to spíš působí naprosto opačným dojmem...Cadillac mi příjde až okatě vychválenej. Test toho říká až moc málo na pořádným základu. Ohánět se zábavností, kterou každý vidí v něčem jiném, nebo tím, že má skvělý podvozek (což vlastně řekl o všech autech...) mi příjde málo na to dělat si podle videa závěry. Je to stejné jak u Němců, kteří svoje testy dělají taky dost zaujatě ve prospěch domácích značek.

Myslím, že celkovou kvalitou a promyšleností se Caďour na němce nechytá a taky beru v potaz to, že pro Cadillac tohle je sportovní auto, sportovní sedan...pro BMW je to prostě trojka a pro MB céčko s většími motory než je základ. Jejich sportovní verze jsou zas úplně jinde. Auto to bude každopádně určitě konkurenceschopné a jde vidět, že Cadillac už nějaké know-how taky nasbíral.

reagovat
Ma
Martin
10. prosince 2012, 07:48
0

Dejte mi ho , a já na něj budu pět chválu, kudy budu chodit ( tedy než něco najdu :-D:-D:-D
služební HTP mi dnes zase ukázalo, že je to jen přibližovadlo a ne plnohotnotné auto :-( ne že by netopilo, ale nějak se ten motůrek nechtěl probíjet našimi perfektně upravenými silnicemi :-) ta váha tam prostě nějak chybí a s tím i související výkon. Je až s podivem, jaký je rozdíl mezi 3V 1,2 HTP a normálním 4V 1,2. zhruba 500 otáček, o které to potřebuje víc je občas problém :-( Ale dovezla mne, holka statečná, takže přecijen palec nahoru :-D



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem